Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Da er vi i gang, Pittelille!! ;) Og du skal ha mye av æren for at jeg har kommet meg opp av sofaen igjen etter en litt vanskelig tid. Målet mitt er å trene 2-3 ganger pr uke og spise sunnere. I dag har det vært en bra dag med variert mat og en laang treningsøkt (ukas første). Gikk til og fra SATS (ca 40 minutter), 45 min spinning og 20 min styrketrening. ;) Så da ble det 1058 kalorier forbrent!

 

Hvordan går det med deg så langt denne uka? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen!

Så flott at du er tilbake:D Godt jobba!! Trenger absolutt en sparringspartner nå, motivasjonene har vært veldig varierende, så jeg gleder meg til å ta fatt sammen med deg igjen.

Var på vekten i dag tidlig, og tallene 72,5 lyste mot meg. Har "plutselig" gått opp 2kg og jeg skulle ønske at jeg ikke skjønte hvorfor. Sannheten er heller at jeg mest sannsynlig veide enda mer i forrige uke, og at det enkelt og greit skyldes mat (tilnærmet fråtsing til tider) og lite trening.

MEN, forrige lørdag tok jeg meg sammen igjen og den siste uken har bestått av følgende:

 

Lørdag: Tur i marka, ca. 1.5 mil. Godkjent kosthold

Søndag: En time squash. Godkjent kosthold

Mandag: Zumba. Godkjent kosthold

Tirsdag: Fotballkamp. Kosthold ok minus. Avsluttet dagen sammen med kollegaer med 2 pizzastykker og 2 pils, men hadde spart kalorier i løpet av dagen. Summen ble litt i overkant, men ingen krise.

Onsdag: 30 min step, 30 min Core. Godkjent kosthold.

Torsdag: Fridag. Middag ute med Kjekkas: Italiensk pizza og 3 pils.

 

Må gi meg selv godkjent for uken, til tross for to relativt moderate utskeielser. Aktivitetsnivået har gått kraftig opp, og det er jeg veldig fornøyd med!!;)

 

Gleder meg til å høre fra deg Spinny, nå er vi i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene!!! ;) I dag har den eneste trimmen her vært en real shoppingrunde. ;) I kveld blir det jentekveld på byen med middag og drinker ute + et show. Gleder meg! Lover at jeg skal trene i morgen. :D

 

Ha en flott lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en utrolig morsom kveld ute med jentene i går, og selv om det ble litt usunne ting, så tok jeg også noen bra valg. Til hovedrett valgte jeg fisk (som var fantastisk god!) og et glass hvitvin. Og istedet for kaloririke drinker ute etterpå, drakk jeg vin. Men det ble en dessert som ikke var så veeldig sunn da..*kremt* Jeg røyk på en sjokoladefondant gitt. Men koste meg veldig med den i det minste. ;)

I dag har jeg og samboer vært ute på en lang og deilig tur i skogen! Vi gikk i høyt tempo i ca to timer, og det ble 1065 kalorier forbrent. ;)

Hvordan har helgen din gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Høres ut som om du har hatt en velfortjent, kjempeflott helg:-)

Her har det gått ok, men helg er helg og en av mine største utfordringer.

 

Fredag: Ingen trening, en halv ferdigpizza til middag, en halv flaske vin og en del bamsemums

Lørdag: En time middelmådig squash, ca. 550 kcal forbrent. Kosthold: Bursdagsselskap på kvelden med viltmat, vin og brownie til dessert..

Søndag: Spinning 45 + 15 minutter gange til og fra senter, ca. 650 kcal forbrent. Kosthold: For mye middag; 4 wienerpølse i lompe. Var skruuubbsulten og innså ikke før altfor sent at jeg ikke bare ble mett, men stappmett. Ellers ok, og ingen krise når jeg summerer opp totalt inntak.

 

Mål for kommende uke:

- Trening mandag, onsdag og torsdag

- Tirsdag skal jeg på middag med venninner. Målet er fisk til hovedrett og maks 2 glass vin.

- Helgen: Skal på hyttetur med vennepar. Utfordrende.. Må tenke litt på hva målsettingen bør være, satser på moderat inntak av alt.

 

Ha en fortsatt fin søndag, høres igjen i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

En fin start på uken med bra kosthold og en fantastisk morsom aerobic time unnagjort. 697 kcal forbrent så nå sitter jeg og nyter den gode samvittigheten:-)

 

Satser på minimum 3 treninger innen fredag, og så litt turgåing i helgen. Fornøyd med planen i allefall, nå gjenstår bare gjennomføringen;)

 

Enn hos deg, Spinny? Klar for ordentlig innsats nå, vil jeg tro;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg fikk plutselig mye motivasjon ja. ;) Har planlagt treningsdate med en venninne på onsdag. Blir da en skikkelig økt med både kondisjonstrening og styrke. Og så blir det trening enten på tirsdag og/eller lørdag. Det er utrolig travle dager nå, så må planlegge skikkelig for å få trent i det hele tatt.

Planen din hørtes super ut, jeg er sikker på at du klarer det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Åh, den gode samvittigheten som kommer etter en god treningsøkt må ikke undervurderes altså:-) Har for første gang forsøkt utholdenhetsspinning, dvs. 75 minutter med relativt høy intensitet. 934 kcal forbrent, hvorav ca. 100 er gange til og fra senteret. Uansett superfornøyd med resultatet, og er småskjelven og sliten nå;)

 

Gårdagen gikk også fint, og endte opp med en salat og et glass vin. Salaten var nok ikke av det sunneste slaget, men i allefall bedre enn burgeren;) Kostholdet i dag har også vært ok, og jeg føler endelig at magen ikke er riktig like stor som den var i forrige uke.

 

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Kjempebra med den lange spinningtimen altså. ;)

 

Jeg sitter her med akkurat samme følelse som du beskriver. :D Her ble det spinningtime og ca 30 min styrketrening etterpå + gange til/fra SATS. 1050 kalorier forbrent. :) Nå har jeg akkurat kommet meg hjem, har dusjet og sitter og koser meg med te og brødskiver med lett kremost, skinke og masse grønt på. Deilig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

I dag var det ingenting annet enn at jeg hadde "annonsert" planen min her som gjorde at jeg kom meg på trening. Bena kjentes sure og sofaen fristen veeeldig, men jeg kom meg avgårde!!;) Ble nok en spinningtime, men denne gangen en Sykkel45. 699 kcal forbrent inkludert gange til og fra, men jeg bor så nærme at det regnes nesten ikke. Fornøyd med innsatsen!

 

Kostholdet i dag har vært ok med unntak av at jeg spiste 2 Ballerinakjeks og en stor skje Hapå(!) etter middag.. Hehe, fikk et akutt sukkerbehov, men behersket meg da sånn passelig i alle fall;)

 

I morgen er det helg igjen og da drar vi på hyttetur. Værmeldingen er elendig så faren for innekos er ganske stor og sjansen for fjelltur er minkende. Skal uansett sørge for at helgekosen (matmessig) ikke starter før etter jobb i morgen og er over på søndags morgen, så da er det jo begrenset hvor stor skaden kan bli.

 

Hvordan har dagen din vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er! :D Her har det vært utrolig travle dager, så har ikke fått trent siden onsdag. :( Og 2 av kveldene har jeg sittet hjemme og ventet på en håndtverker som ikke kom. Kjempeirriterende!! Og i morgen skal jeg på lunsj med noen venninner, så spørs om jeg rekker det da heller..men skal legge en ordentlig plan for neste uke, så får vi satse på at det hjelper. I går var vi på middag hos et vennepar, og fikk servert deilig reinsdyrgryte med rødvin til. Is og bær til dessert. I kveld blir det en rolig kveld hjemme. Har tenkt å lage taco med hjemmelaget guacamole til. Nam :) Merker at jeg bare er nødt til å trene mer, for spiser mye god mat om dagen.. ;) Så i morgen skal jeg legge en ordentlig treningsplan for neste uke, som SKAL følges!

 

Håper du koser deg masse på hyttetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God mandags ettermiddag:-)

Har du hatt en fin start på uken? Jeg var for en gangs uthvilt etter en fantastisk helg på fjellet. Det ble som antatt mye god mat, men jeg løp/gikk fort i ca. 1 mil på lørdag, og på søndag fikk vi oss en fin fjelltur på ca. 2,5 timer. Men det jeg er mest fornøyd med var at jeg denne gangen greide å begrense meg til å ha "fri" matmessig fra fredag etter jobb til søndag morgen. Så i går var jeg tilbake i sunt gjenge og det kjentes bra:D

 

Kostholdet i dag har vært ok, selv om jeg har spist hjemmelaget pasta carbonara til middag. Brukte smårettbacon i stedet for vanlig bacon, tross alt litt sunnere;) I kveld blir det aerobic igjen - gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har kost deg og hatt en fin helg på fjellet. :( Og supert med lange turer og at du klarte å kose deg der, men ikke lenger! ;)

 

Her har det vært en hektisk dag på jobb og mye program på kvelden, så det var deilig å sette seg ned med en tekopp foran pc-en nå.

 

Her er ukas plan:

Tirsdag: 1 time spinning intervall

Onsdag: Kondisjon og styrketrening på SATS

Lørdag eller søndag: Spinning eller annen kondisjonstrening på SATS eller eventuelt en lang tur i skogen

 

Kosthold: Spise mindre og flere måltider

 

Ha en fin kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Hvordan har dagen gått? Jeg har holdt meg til planen min og kom meg på trening i kveld, til tross for regn og ekkelt høstvær. ;) Så det ble 892 kalorier forbrent på en skikkelig spinningøkt + gange til SATS. :( Synes det har gått greit med maten i dag og:

Frokost: Havregrøt m/eple og kanel

Mm: 1 banan

Lunsj: 3 knekkebrød m/skinkeost og agurk

Mm: 2 knekkebrød med brunost

Middag: 1 og en halv fiskeburger i grovt hamburgerbrød m/salat, agurk og tomat

Kveldsmat: 2 brødskiver med gulost m/litt frisk timian på + litt oppskjært frukt (eple og pære)

 

Håper du har hatt en fin dag i dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du var i går. Veldig godt gjort å komme seg på trening i ruskevær, det må du være fornøyd med. I går ble det ingen trening på meg, var opptatt fra morgenen og fram til kl 20, så da ble det heller pizza og en pils ute med Kjekkas i stedet... Hmm, ikke bra, men ååååh så koselig;) I dag ble det derimot trening, og en time intens squash er nå unnagjort. 650 kcal forbrent og samvittigheten er igjen stigende - til tross for hjemmelaget tapas til middag.. God matlyst ja:-)

Enn hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza og pils ute med Kjekkas hørtes veldig koselig ut! Det er viktig å kose seg litt og. :) Og supert at du kom deg på trening i dag! Jeg har aldri spilt squash før, men synes det ser veldig gøy ut. 650 kalorier forbrent på en økt er knallbra! Jeg føler også at motivasjonen er stigende og det er utrolig deilig. Har ikke følt meg motivert for trening siden jeg bodde i Bergen faktisk. (Litt over ett år siden.) Jeg så på noen bilder fra i fjor sommer i stad og da så jeg virkelig slank ut. Og nå er det utrolig deilig å være i gang igjen sånn at jeg kan bli like sprek og slank som i fjor sommer. :)

Jeg kom meg på trening i dag og, så jeg er veldig fornøyd med at jeg klarer å holde meg til planen.

Her er min dag:

Frokost: Havregrøt m/eple, rosiner og kanel

Lunsj: 3 knekkebrød med 2 kokte egg + kaviar

Mm: 1 banan og 1 kokos-yoghurt

Middag: 1 stor posjon karbonadedeig, sopp, løk, dolmio-saus + fullkornspasta

Snacks: 8 biter lakris med mindre sukker fra Malaco (unødvendig, men fristelsen ble for stor..)

Kveldsmat: 3 knekkebrød med gulost og druer

Trening: 45 min spinning + gange til/fra SATS = 802 kalorier forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du er Spinny, du har virkelig kommet i gang igjen. Good job:D Her går det litt trått, men slik er det alltid når jeg har mensen. Vil bare spise og slappe av, alt blir et ork. Det er på en måte ikke så givende å spise sunt og moderat når magen står ut og strammer som et trommeskinn, hehe. Men, jeg holder ut på et vis, og om en dag eller to er alt mye bedre igjen. Heldigvis!

 

Har (ikke overraskende) spist for mye i dag, men gjort er gjort, og jeg velger å se framover. Forsøker å motivere meg til å komme meg på trening, men frykter at slaget er tapt i dag. Huff, nå trenger jeg en dytt i baken altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innstilling du har at du velger å se fremover, og ikke tenke over hva du har spist i dag. Men tenk hvor bra du kommer til å føle deg og se ut i julekjolen din hvis du spiser litt mindre av usunne ting! Selv synes jeg det er fælt å føle seg småsulten/fysen, men tenk at det er akkurat den følelsen som må til innimellom for at du skal nå målet ditt! Det glemmer jeg selv mange ganger, men da tenker jeg at den følelsen av å være småsulten som gjør at jeg blir slankere. :) Rekker du en treningsøkt før du tar helg i morgen?

 

Her går det greit, men i morgen er det helg igjen allerede og det kan bli utfordrene når man prøver å være sunn. I morgen kveld får vi noen venner på middag, og tenkte da å servere Salma-laks. Sunt og godt! Men det blir nok en dessert som ikke er fullt så sunn.. men da får jeg prøve å ikke ta helt av.. :)

 

Her er dagen i dag ihvertfall:

Frokost: Havregrøt m/eple, rosiner og kanel

Mm: 1 banan

Lunsj: 4 knekkbrød med jalapeno-ost + en kopp lett-kakao

Mm: 1 pære-yoghurt

Middag: Rester fra i går

Snacks: Noen Malaco lakrisbiter..(men nå er posen tom heldigvis!)

Kveldsmat: 3 knekkebrød med makrell i tomat og agurk + 1 eple

Ingen trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vært en utrolig stressende uke på jobb, så nå var det jammen godt med helg. :) Har sovet lenge i dag, og nå tror jeg det blir en shoppingtur. I går kveld hadde vi noen venner på middag, og da blir det ofte noen kalorier ekstra. Men for at jeg skulle kunne unne meg litt ekstra med god samvittighet, så gikk jeg istedet for å ta bussen da jeg skulle på et senter for å handle litt i går. Jeg tok på pulsklokken, og det ble faktisk ganske mange kalorier forbrent. :)

Her er min fredag:

Frokost: Müsli med yoghurt

Lunsj: 2 posjoner tomatsuppe m/ makaroni

Mm: 1 banan

Mm: 1 pære

Middag: Ca 150 gram Salma-laks med litt kremost på, brokkoli og båndspaghetti i fløtesaus. 3 glass hvitvin

Dessert: 2 små stykker gulrotkake

Trening: Rask gange = 650 kalorier forbrent

 

Hvordan gikk det med deg i går? Ha en god lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du har vært, Spinny. Imponert av deg altså, ser at du virkelig har fått motivasjonen tilbake:-) Det liker vi!!

Som nevnt tidligere har denne uken vært et ordentlig slit, og jeg har gitt etter for både hormoner og god matlyst.. På torsdag ble det kino med Kjekkas og MASSE smågodt, på fredag var det bytur med venner med øl og hamburger som nattmat. Lørdag gikk likeså, god mat og en del snop. Men i dag...i dag greide jeg å ta meg sammen igjen. Endelig!! Kom meg på squash igjen, har spist sunt, har tatt meg tid til å lage ordentlig middag (laks), og har ikke spist snop. Føles så uendelig mye bedre nå enn i går! Gleder meg til å ta fatt på en ny uke med ordentlig motivasjon og godt humør:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne helgen snart over, og jeg har hatt en veldig fin og avslappende helg. :) Allerede nå begynner jeg å merke at energien og humøret stiger og treningen begynner å "virke". Utrolig deilig! :) Det har blitt en del usunne ting denne helgen, men jeg gikk ihvertfall en lang tur i skogen med min kjære i dag, og da var det mange kalorier som forsvant. Men jeg synes fortsatt at det er lov å kose seg når det er helg, ellers blir livet fryktelig kjedelig.

Her er det jeg har kost meg med de siste dagene:

Lørdag

Frokost: 3 knekkebrød med kokt egg og kaviar

Lunsj: 1 yoghurt og 1 banan

Middag: Hjemmelagd lasagne (lagde den fra bunnen av, utrolig god!) og salat

Snacks: 1 stk gulrotkake, noen after eight-sjokolader, noen druer, noen saltstenger og litt smash.

Trening: Ingenting

 

Søndag

Frokost: 1 grovt speltrundstykke, 1 speilegg, 4 skiver bacon.

Lunsj: 1 bixit turbar + 1 Solo u/sukker

Middag: 1 kyllingfilet, hjemmelagd potetmos, sopp, brokkoli og rødvinssaus

Snacks: Noen after eight-sjokolader

Trening: Lang tur i skogen = 1229 kalorier forbrent :)

 

Hvordan har helgen din vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...