Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Spinny

Hei flinke jenter!!

 

Så bra at dere holder koken! :D Og en utskeielsesdag pga mensen har vi vel alle hatt mange ganger, Pittelille, så det gjør ingenting. Men supert å se at du hadde et kjempebra inntak på fredag!

Så hyggelig med date med mannen, Anneli. :)

 

Endelig et livstegn fra meg..formen er litt bedre heldigvis, selv om jeg fortsatt er forferdelig trøtt etter jobb. Så kveldene går stort sett med til å sove/ligge på sofaen. Men bare 3,5 uke til jeg er 12 uker, så da håper jeg det blir bedre tider. :) Det går fint med matinntaket. Sjokolade og søte ting frister lite, så det blir mye sunn mat med masse frukt, grønnsaker og knekkebrød. Veide meg på torsdag og hadde gått opp 0,7 kg, men det mått vel bare komme. Har jo faktisk gått ned flere uker på rad nå.

 

Skal prøve å rapportere litt oftere fremover! Stå på videre, jenter, dere er superflinke! :)

 

Stooor klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Åh, så hyggelig å høre fra deg Spinny!:-) Så godt å høre at formen er litt bedre, og jeg håper du er over det verste nå. Og en liten oppgang er vel som du sier som forventet. Er jo uansett ikke mye, og etter flere uker med nedgang er ned nesten et godt tegn med noen gram opp.

 

Anneli: Hvordan har helgen din gått?

 

I går endte jeg opp på en uplanlagt fest, og det ble altfor mye av både mat og drikke. Jeg tror kroppen min har blitt vant med mer moderate mengder, og da jeg skulle legge meg ble jeg kjempedårlig og alt kom opp igjen. Alkoholen spilte selvfølgelig en rolle, men jeg har drukket mye mer tidligere uten å bli dårlig. Tror kombinasjonen av alkohol og for mye mat gjorde at magen reagerte slik den gjorde, og det må jeg bare ta til etterretning. Jeg må faktisk innse at jeg ikke bør/kan innta like mye som får et halvt år siden.

 

Som dere kanskje skjønner er jeg litt redusert i dag, men formen begynner å komme seg nå. Skal straks lage litt middag, men jeg tror det blir null aktivitet på meg i dag med unntak av tv-titting:-)

 

Håper dere har en fin søndag! Klem fra Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Her kommer en rapport fra meg før jeg blir altfor trøtt. :D

Søndag

Frokost: 2 brødskiver med eggerøre, 1 glass eplejuice

Mm: 1 pære

Lunsj: 3 knekkebrød med brunost

Mm: Cashewnøtter og rosiner

Mm: Frisk ananas og vannmelon

Middag: Laksefilet, ovnsstekte potetbåter, agurksalat og litt rømme

Kveldsmat: 3 (!) ferskner og 1 eple

 

Godt med en rolig dag etter en sånn lørdag, Pittelille. :) Kroppen din trenger helt sikkert ikke like mye mat som for et halvt år siden nei, og det er jo en godt tegn. :)

Håper helgen din har vært bra, Anneli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei jenter!

Er treg av meg denne helga, tydeligvis. Det har gått i ett. Vi har vært i barnedåp i dag og i går var jeg ikke helt i form. Men nå er jeg her :)

Har hatt en bra helg, med unntak av at jeg nok ikke har klart å begrense meg så mye som jeg ønsket. Vi var også på fest på fredag, hvor det ble inntatt både snop og alkohol. Kunne vært verre og da heldigvis, får jeg vel si. Husker dessverre ikke alle måltidene denne dagen nå... men her kommer rapport fra lørdag og søndag:

Lørdag frokost: 1,5 muslibriks med brunost, margarin, syltetøy og kokt skinke. 1 glass melk

Lunsj: Fitness med melk.

Mm: 4 knekkebrød med brunost

Middag: 1/3 Hjemmelaget pizza og 1 glass brus

Kvelds: Fruktsalat med melon, ananas, bringebær, kiwi og pistasjnøtter

Trim: 30 minutter gåtur

Fornøyd med at det ikke ble noe godteri enda jeg hadde veldig lyst på da jeg var på butikken:)

 

Søndag frokost: 2 skiver grovbrød med1 kokt egg, kaviar, margarin og kokt skinke, 1 glass melk

Mm: Noen biter frukt

Middag i dåpsselskap: Gryterett av oksekjøtt, tror den inneholdt fløte. Ris og salat.

Dessert i dåp: En liten bit sorbetis

"Kaffe" i dåp: Da gikk det litt over stokk og stein med kakene for min del. Syndet med både sjokoladekakestykke, marsipankake og kringle...sukk.

Kvelds: Fitness med mandler og melk.

Jaja, sånn gikk den helgen. Ny uke med nye muligheter :D

 

Det ble langt fra meg nå. Fint å titte innom og se at dere er med! Spinny, bra at formen er litt bedre. Det med trøtthet er plagsomt, men det blir sikkert bedre i 2. trimester, hehe hvis det er noen trøst;) Bare hvil deg med god samvittighet, for kroppen din trenger det helt sikkert.

 

Pittelille, håper søndagen tok seg opp og at du har fått hentet deg inn igjen. Bra at inntaket på fredag ble ok slik som du hadde beregnet! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei på dere!

Innom med en rask rapport før jeg skal gå tur med en venninne. :)

 

Mandag

Frokost: 4 fiberknekkebrød med brunost og 1 glass melk

Mm: 1 pære og 1 yoghurt

Lunsj: Grovt rundstykke med gulost, 1 eple

Mm: 1 fersken

Middag: Karbonadedeig, dolmiosaus, fiberspaghetti, salat

Kveldsmat (planlagt): 2 knekkebrød og vannmelon

Trim (Yes! :D): Ca 1 times tur

 

Håper dere har en flott mandag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så morsomt med masse aktivitet her:-)

 

Anneli: Synes du greide deg bra i helgen. Skal si du møter utfordringer for tiden?! Men jeg synes som sagt at du er flink og har en fin balanse.

Spinny: Flott at du kom deg ut på tur i dag:-)

 

Min søndag ble

Frokost: 75 gram fullkornsrundstykke m/lettere brunost

Mm: En porsjon crüsli med ekstra lett melk

Middag: Ca. 150 gram kylling, basmatiris, tikka masala saus m/kokosmelk, 1 scones

Snacks: Ca 1/2 pose french fries

 

Mandag

Frokost: 1 banan, 5 druer

Lunch: 4 knekkebrød, brunost, hvitost, italiensk salat

Mm: 1 eple

Middag: 2 medium tortillalefser, ca. 75 gram karbonadedeig, ris, ca. 1,5 ss rømme, salsa, litt lettere norvegia

Mm: 1 kopp Option

Kvelds (planlagt): 1 knekkebrød m/brunost

 

Ble ingen trening på meg i dag, men i morgen satser jeg å spinning eller sykkel ute - litt avhenging av været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei, begge to :D

Har hatt en fin mandag! Mandager er ikke så tunge når man vet at uka består av en helligdag midt på :)

 

Takk, Pittelille. Jeg er ikke 100% fornøyd med helga selv, men du har rett i at det har vært noen ekstra utfordringer som har gjort det vanskelig, spesielt med maten. Denne uka skal jeg en kveld ut og spise med jobben også. Menmen:)

Bra med tur, Spinny!

 

Dagens inntak:

Frokost: 2 skiver grovbrød med kaviar, margarin og krydderskinke. Melk

Lunsj: 3 runde knekkebrød med makrell i tomat og ost. Litt druer

Mm: Nutrilettbar (med tranebær og nøtter tror jeg)

Middag: Lapskaus av div rester

Mm2: 20 mandler

Kvelds: 1/2 ostebriks med lettphiladelphia, skinkestek, noen jordbær og 1 glass melk.

Trim: ca 25 minutter gange.

Er ganske fornøyd med dagen. Hadde egentlig planlagt å sykle til jobben, men så forsov jeg meg, og rakk det ikke (det tar 7 min med bilen, og ca 25 med sykkelen). Prøver igjen i morgen hvis det ikke regner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Jeg synes dere er kjempeflinke begge to om dagen! :) Gøy å komme inn hit å lese hvor flinke dere er! I morgen kommer visstnok sommeren, og det blir deilig. Jeg har tatt meg fri på fredag og har dermed siste dag på jobb før langhelgen i morgen. :D Drar på hytta i morgen, så det gleder jeg meg veldig til, særlig når det er meldt så bra vær.

 

Her er min dagsrapport:

Frokost: Crüsli med melk

Mm: 1 knekkebrød, 1 eple

Mm: 1 yoghurt

Lunsj: 1 grovt rundstykke med gulost, 1 pose knaskerøtter

Mm: Jordbær, 1 fersken

Middag: 1,5 fiskeburger i hamburgerbrød, kremost, spinat, tomat, agurk (norsk!)

Mm: 1 pære

Kveldsmat (planlagt): Vannmelon, 3 knekkebrød med brunost, melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Flott start på uken på dere begge!:-) Her har det også gått greit og i går kom jeg meg endelig ut på en liten treningsøkt.

 

Frokost: Kaffe..

Lunch: 2 skiver m/ost og skinke, 1 knekkebrød m/ost

Mm: 1 eple

Middag: Ca. 200 gram grillet torskefilet m/masse løk, hvitløk og paprika, ca. 150 gr. ovnstekte potetbåter, litt majones

Kvelds: 2 knekkebrød m/brunost

Trening: 30 minutters joggetur, 367 kcal forbrent

 

Tok forresten veiedagen i dag i og med at jeg mest sannsynlig skal ut med noen fra jobben i kveld, og den viste 66,6 kg. Til tross for et litt creapy tall så er jeg veldig fornøyd:-) Ned 400 gram på 2 uker, og 65- tallet nærmer seg saaakte men sikkert.

 

En arbeidsdag igjen, og så gjør jeg som Spinny og tar en fridag på fredag. Ser fram til deilige, late dager i det nydelige været:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Utrolig deilig med fri!!!:D Hva gjør dere i dag? Håper uansett at dere har det kjempefint og koser dere i det varme juniværet.

 

Dagen i går gikk helt greit, men ble litt mer enn jeg hadde håpet på

Frokost: Ca. 10 druer, kaffe

Lunch: Kyllingsuppe m/curry, 1 rundstykke

Mm: 1 New Energy (190 kcal)

Middag: 1,5 grillet burger m/brød, salat, litt dressing, hjemmelaget potetsalat. Cola zero.

Snacks: Ca. 20 gram potetgull, 5 drops, 2 småsjokolader. Mozell light.

Ingen trening

 

Har planer om sykkeltur i marka med Kjekkas i dag, ellers blir det en rolig dag vil jeg tro. Vi høres:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Har dessverre ikke hatt tid til å komme innom her på et par dager, og nå kan jeg ikke lenger komme på hva jeg spiste eller hvor mye mosjon det ble på tirsdagen... Sløvt av meg... men her kommer onsdagen og torsdagen :D

 

Onsdag:

Frokost: 2 skiver grovbrød med kaviar, margarin og skinkepålegg, 1 glass cultura

Lunsj: 2 skiver grovbrød med philadelphia lett og fårepølse. 1 kanelbolle og 1 stykke sjokoladekake

Middag med jobben: Ytrefilet med grønnsaker, rødvinsaus og stekte mandelpoteter. 1,2 dl rødvin

Dessert: Karamellpudding og sjokolademousse

Kvelds: Liten bit pariserloff med fårepølse og ost

Trim: Gange totalt i ca 2 timer

 

I dag:

Frokost: 3 skiver grovbrørd med lettphiladelhia, fårepølse, kaviar, bringebærsyltetøy. 1 glass melk

Lunsj: Havregryn med valnøtter og melk, 1 lett yoghurt

Middag: Brokkoli- og skinkegrateng

Mm: 1 fiberrik med peanøttsmør og 1 kiwi

Kvelds: 1 eple og 20 mandler

Trim: 30 minutter gange i det fine været

 

Ikke fornøyd med onsdagen, siden det ble så mye tullemat med jobben. Men det ble heldigvis en del trim i forbindelse med blåtur på jobben. :o I dag var det bedre kostholdsmessig, heldigvis. Har vært deilig med en fridag! Høres ut som du koser deg med fri du også, Pittelille. Håper du har det fint på hytta, Spinny :) Jeg skal på jobb i morgen, så nå må jeg nok legge meg. Rart i grunn, har jo lørdagsfølelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg synes du taklet onsdagen veldig bra, Anneli. Det er utfordrende med dager man ikke kan planlegge selv, men i og med at de er en del av "pakka" må man gjøre det beste ut av det. Med 2 timers gange i tillegg kan kanskje desserten og vinen sees bort i fra, så totalt har du jo en helt vanlig, fin dag;)

 

Det var veldig deilig med fridag i går, og vi fikk en kjempefin dag i sola. Lang frokost, avslapping på terassen, sykkeltur i marka og så avsluttet vi dagen på øl- og matfestivalen i Kubaparken. Så dagen ble med andre ord både veldig sunn og usunn. Har litt dårlig samvittighet for inntaket, spesielt når jeg skal rapportere inn her, men jeg må tillate meg selv at noen ganger blir det slik.

 

Frokost: Havrefras m/JA-yoghurt, 1/2 banan, litt cornflakes m/ekstra lett melk

Lunch: 3 knekkebrød m/ lettere norvegia + majones

Mm: 1/2 banan

Middag (på festival): 1 grillet burger (usikker på størresle, ikke veldig stor) noen få pommes frites

Drikke: 1,2 l øl, 2 stk. Mojito

Kvelds: 1 Subway (stor baguett m/ ost, skinke, litt bacon, masse grønt, majones)

Trening: Sykkeltur i marka og 649 kcal forbrent

 

Skal ha en sunn og fin formiddag, men er usikker på hva ettermiddagen bringer. Med det fine været får jeg bare lyst til å være sosial og sitte på utekafe og drikke vin og spise god mat:-) Får prøve å kompensere med litt ekstra trening kanskje? Satser uansett på en kjempefin fredag, og håper dere også får det.

 

Fredagsklem fra Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Slik ble min fredag:

Frokost: Havrefras m/ekstra lett melk, litt sukker

Lunch: Salat m/parmaskinke, litt brie (lot noe være igjen på tallerkenen), en skive brød, litt ajoli

Mm: 1/2 Bixitbar (65 kcal)

Mm2: 1/2 New Energy (95 kcal)

Middag: Ca. 200 gram grillet indrefilet av svin, ca. 150 gr. ovnstekte poteter, salat, 1 ss. potetsalat

Trening: Gange til byen (ca. 1 time), 1/2 runde golf (ca. 2 timer)

 

Er veldig fornøyd med hvordan fredagen utartet seg, og jeg føler at jeg har fått hentet inn litt av torsdagens utskeielser:-)

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så flink du har vært, Pittelille. Både med så mye mosjon og sunn mat:) Her er min fredag og lørdag sånn i grove trekk:

 

Fredag

Frokost: 2 skiver grovbrød med kaviar, 1 glass melk

LUnsj: 2 skiver grovbrød med makrell i tomat, ost og skinkeost.

Mm: 1 banan og 20 mandler

Middag: Grilling: 1,5 baconpølse, 1,5 pølsebrød, salat.

Dessert: Is, nonstop, potetgull og litt lakris.

Trim: syklet til og fra jobben

 

Lørdag:

Frokost: 1,5 rundstykke med brunost, gulost og speilegg, 1 glass melk

Mm: 15 mandler

Lunsj: Risgrøt med margarin, sukker, 1 glass melk

Middag: 1 porsjonpizza på restaurant, 1 glass cola

Dessert: Is og 1/2 snickerssjokolade (før og på kino)

Trim: 1,5 time gange

Det har blitt en helg preget av at vi har vært mye ute og når vi har vært hjemme har vi hatt besøk. Skal man trekke frem noe bra, er det vel at det har blitt litt trim. I dag skal vi ut med noen venner og på kafe og spise ute, så det kommer til å bli utfordrende nok en gang.:D Skal prøve å ta det igjen til uka og få vært mye i aktivitet.:o

Fantastisk vær, så det er bare å nyte helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Takk for gode tilbakemeldinger, Anneli. Godt fornøyd med helgen:-) Jeg er enig i at alt blir vanskeligere når man ikke er hjemme hos seg selv, og når man har besøk. Flott at du får inn såpass mye trening da, det hjelper jo veldig. I tillegg synes jeg du modererer deg veldig fint. Det er jo lov å smake på ting og kose seg, men man trenger ikke å tømme smågodtehyllen fordi man skal på kino. Alt med måte, og der synes jeg du har kommet veldig langt!! Har litt å lære kan man si:-)

 

Spinny: Hvordan var hyttehelgen? Håper dere har hatt et supert opphold!

 

Min lørdag gikk veldig fint og fikk inn en fin blanding av sunt og kos. Endte opp med et inntak bare litt i overkant av en ukedag, og det er jeg kjempefornøyd med.

Sen frokost: 75 gr. fullkornsrundstykke, spesialsalami, lettmajones, brunost, syltetøy

"Lunch": 1/2 Bixitbar

Middag: Asiatisk blanding m/scampi, grønnsaker, ris, curry/kokosmelksaus, 1 vårrull m/scampi

Dessert: 1/2 kule jordbærsorbet m/friske jordbær

Snacks: 50 gr. French Fries, ca. 60 gr. lakris, 3 drops

Kvelds: 1 knekkebrød m/ost og syltetøy

Trening: 1,5 time sykkeltur i marka, 691 kcal forbrent

 

Foreløpig ingen planer for dagen i dag, så nå skal jeg bare slappe av, drikke kaffe og lese litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Tusen takk, Pittelille. Føler heller at jeg har mye å lære av dere to jeg :D Så deilig med en dag uten planer, og du bare kan slappe av og gjøre det som faller deg inn :) Veldig bra lørdag, forresten!

 

I dag har jeg vært ute i sola med venner som også har barn. Har fått en del trim og litt brunfarge (mest rød, hehe :o)

Frokost: 1 rundstykke med philadelphia, gulost og kalkunskinke. 1 glass melk

Lunsj: Havregryn med valnøtter og melk

Mm: 1/2 vaffelplate med syltetøy

Mm: 1 god morgen-yoghurt og 3 kornmokjeks

Middag: 1 grillpølse med brød, 1 kyllingfilet, salat. Litt potetgull

Dessert: 2 små kanelboller.

Trim: Ca 1,5 time gange.

 

Har hatt en super søndag, og nå er det jammen ny uke :) Ønsker dere en fin dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hørtes ut som en super søndag, Anneli!! Herlig med en smak av sommer:-)

 

Min søndag gikk med til litt husarbeid, deretter ansiktsmaske og ordning av negler på hender og føtter. Så ble det familiebesøk m/grilling før kvelden ble avsluttet med nok en sykkeltur i marka. Fornøyd med hele dagen i grunnen:-)

 

Sen frokost: 75 gr. rundstykke, 1 knekkebrød, brunost, syltetøy

Middag: 3/4 kyllingfilet m/pesto og fetaost, ca. 30 gr. flintstek, ca. 2 ss. potetsalat, salat, 1 halvgrovt rundtsykke (lite)

Mm: 1/2 Bixitbar

Kvelds: 2 knekkebrød m/brunost og syltetøy

Trening: 1t10min på sykkel, 536 kcal forbrent

 

Har hatt en avslappende og deilig helg, og kjenner meg klar til en ny uke! (Dessuten venter det jo en langhelg på oss om bare 5 dager;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Da var uken i gang igjen og jeg teller ned til ny langhelg. Selv om det er lenge til sommerferie merker jeg at jeg er inne i sommermodus, og vil bare ha fri og nyte sol og sommer. Men får nøye meg med langhelger enn så lenge:-)

 

Har hatt en fin mandag matmessig, men har hatt veldig lyst på snop. Helgen gikk egentlig fint, men i dag slo snopsuget til. Var heldigvis opptatt i ettermiddag med møbelbutikker og IKEA, så timene gikk, men hadde jeg ikke hatt det travelt hadde jeg fått det vanskelig.. Uansett, dagen ble slik:

Frokost: 1 knekkebrød m/ost og syltetøy

Lunch: Kremet brokkoli- og blomkålsuppe, 1 rundstykke

Mm: 1 knekkebrød m/ost og syltetøy

"Middag": 2 grove skiver (ganske store) m/spesialsalami og ost

Kvelds: 2 knekkebrød m/syltetøy og ost

Ingen trening

 

Litt mye brødmat, men ellers fornøyd med dagen!

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Synes du var vedig flink som holdt deg unna fristelser, Pittelille :D Det skal jo noe til, det finnes mye sånt på Ikea. Kjempebra jobba!

 

Har hatt en vanskelig dag med utfordringer på jobb, omorganiseringer og sånt som gjør at det blir en spennende tid fremover. I dag har inntaket vært slik:

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med brunost, philadelphia lt. og kalkunskinke. 1 glass melk.

Lunsj: Kyllingfilet med salat og 1 skive brød

Mm: 1 liten skive brød med ost. Litt druer, 1 fiberrik

Mm2: 2 skiver brød med peanøttsmør

Middag: Kyllingspidd med couscous og salat (på spisested)

Kvelds: Coco pops frokostblanding med melk. Litt mandler.

Trim: 20 minutter gange

 

Håper morgendagen blir herlig for dere begge! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så kjedelig med bekymringer på jobben, Anneli. Vil det bli store endringer for deg eller? Håper uansett at ting går seg til og at det ikke blir for spennende for din del. Du får holde oss oppdatert.

 

Takk for gode tilbakemeldinger på kostholdet i går. Ble forøvrig 1,5 skive med litt brelett og sukker (hjelpes!) etter at jeg skrev inn her. Sjekket kaloriinntaket etterpå, og så at med skivene kom jeg akkurat opp på 1600 kcal, så jeg fikk ikke så dårlig samvittighet;)

 

Hvordan går det med deg, Spinny? Håper alt er vel:-)

 

I dag har jeg hatt en fin dag med følgende inntak:

Frokost: 1 knekkebrød m/smøreost

Lunch: Salat m/litt pasta, div. sjømat, masse grønt, 1 ss dressing

Mm: 1 Go'Morgen yoghurt

Mm2: 1/2 nutrilettbar

Middag: Pasta m/kylling, paprika, hvitløk, buljong, creme fraiche light (ca. 500 kcal)

Trening: Sykkel 55 (uten pulsklokke)

 

Litt usikker på om det blir noe kveldsmat i og med at middagen ble sen, men da blir det i såfall 1/2 nutrilettbar til.

 

Ha en fortsatt fin tirsdag, jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk for støtten, Pittelille. Det er for tidlig å si, men det kan hende jeg på sikt får noe annerledes arbeidssituasjon. Det er bare rykter foreløpig, heldigvis, men jeg er litt for dårlig på å ikke ta sorgene på forskudd. Går rundt og tenker på dette mye nå, og det er ganske slitsomt :-/ Er i grunnen veldig fornøyd med jobben min slik den nå er, og ønsket meg ikke forandringer. Får håpe det ikke går slik, og jeg skal gi dere oppdatering så fort jeg vet noe mer:)

 

Har gått ganske greit i dag, men dessverre ingen trim i dag:

Frokost: 2 skiver grovbrød med brunost og gulost. 1 glass melk

Lunsj: 1 rundstykke med makrell i tomat og leverpostei

Mm: Banan og 15 mandler

Mm2: Kokosyoghurt

Middag: Fiskegrateng med asiatiske grønnsaker og makaroni

Kvelds: Coco pops med melk. 1 eple.

 

Du er kjempeflink for tiden, Pittelille! Trening nå igjen! :D

 

Håper det går bra med deg også Spinny! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!:D

I dag har inntaket vært slik:

Frokost: 2 skiver grovbrød med brunost, margarin og spekeskinke. 1 glass melk

Lunsj: Kyllingsalat med egg og masse grønt. Litt mindre enn 1/1 baguette med litt smør

Mm: Lettyoghurt og 15 mandler

Middag: 1,5 karbonade, ris og blandet salat (avokado i salat er godt :o)

Kvelds: Coco Pops (igjen! nå er snart pakken tom, heldigvis) med melk.

Hvis jeg spiser noe mer i dag blir det kanskje litt frukt.

Trim: 1/2 time gange, samt 30 minutter plenklipping. Har gjort husarbeid hele kvelden, så jeg har vært ganske aktiv i dag.

 

Det har vært en bra dag på jobb. Har fått unna mye. Har fått vite at både kollegaene mine og sjefen støtter meg 100% i at de foreslåtte forandringene i arbeidssituasjonen ikke er noen god ide. Så gjenstår det å se om de som sitter og bestemmer alt dette har forståelsen de også. :)

 

Håper dere har hatt en fin dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så bra at dere som jobber sammen er enige i alle fall. Det hjelper jo veldig på! Og flott gjennomført tirsdag på deg:-)

 

Jeg kom meg ikke på trening i går, men gjorde unna 4 timer shopping:D Så i dag har jeg ny bukse, topp og jakke på meg, og det føles helt rett!! Kjøpte klær i str. M og S(!) så det gir jo en liten boost for selvtillitten. Jeg skjønner på klærne at kroppen har blitt mindre, men hodet henger desverre ikke helt med. Føler meg 73 kg selv om jeg nå er 66-67 kg, og det er kjedelig. Men det kommer vel etterhvert?

Anneli: Hvordan var det for deg da du gikk ned så mye for noen år siden?

 

Inntaket i går ble:

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og speksekinke

Lunch: Suppe m/sjømat, 3/4 rundstykke

Mm: 1/2 New Energy

Middag (på senteret): 1 mellomgrov baguett med egg, salami og litt majones

Kvelds: 3 knekkebrød m/brunost og syltetøy

 

PS; Jeg kan ikke ha Coco Pops i huset...da spiser jeg det hele tiden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Nå har ikke vi Coco Pops i huset lenger, vi heller ;)

 

Jeg husker at jeg fikk sjokk over at de mindre størrelsene kunne passe og lovet meg selv at jeg ikke skulle gå opp igjen. Husker ikke om jeg følte meg større/tyngre enn jeg faktisk var, men husker at jeg ikke ble helt fornøyd og ville ned enda mer. Det er kanskje det du beskriver egentlig, at det tar litt tid å venne seg til hvordan en nå ser ut. Driver faktisk fortsatt og kjøper for store klær av og til, når jeg kjøper ting uten å prøve dem, - jeg bare tar det på øyemål, og bommer, så kanskje jeg tror jeg er større enn jeg er?

Hva med om du sammenligner bilder av deg selv nå og da, da kan du sikkert lettere sette fingeren på endringen som har skjedd? Og tro mer på det?

At du har vært superflink er hvertfall sikkert :)

 

I dag har maten endt opp slik:

Frokost: 2 skiver grovbrød med lettmargarin, kokt skinke og kaviar, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød med lettmarg. og kokt skinke. 1 banan

Mm: 15-20 mandler og lettyoghurt

Middag: Kokt torsk med kokte poteter og grønnsaker. Margarin med gressløk som saus

Kvelds: Havrefras med ca. 50 g valnøtter og melk

Trim: Ca 40 min tur med hunden, samt 40 min bassengtrening med sønnen

 

Skikkelig gråvær her for tiden, så det er lenge siden jeg har fått syklet til jobb nå. Kunne sikkert tatt meg sammen og syklet i fullt regntøy, men det er noe med at jeg har lyst til å se litt ok ut når jeg går på jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Du har nok rett, Anneli. Og det kommer sikkert til å ta lang tid før jeg faktisk ser det som er en realitet. Gammel vane... Usikker på om jeg kommer til å bli så fornøyd som jeg hadde håpet om 1-2 kg, men det får jeg vurdere når målet forhåpentligvis er nådd om noen uker.

 

Bra dag på deg i går forresten. Og jeg skjønner godt at det ikke frister å sykle til jobb i det været som er nå.. Vi får satse på at det snart endrer seg!

 

Jeg var på middag med jobben i går, og fikk derfor ikke et helt optimalt kosthold. Skulle egentlig veie meg i dag i og med at jeg glemte det på torsdag, men lot det bevisst være. Ingen vits i å gå på vekten dagen etter en liten fest;)

 

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og spekeskinke

Lunch: ferdigsmurt grov baguett m/roastbeef, litt potetsalat

Mm: 1/2 New Energy

Middag: 3 skiver loff, ca. 250 gr. reker, 1 ss majones, 1/2 fl. hvitvin, ca. 10-15 småsjokolader, 1 kule med is

 

I dag er det fredag, og selv om det er elendig vær gleder jeg meg til helg. Satser på litt squash i ettermiddag og en spinningtime i morgen formiddag slik at jeg også denne uken får mine 3 økter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...