Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Bra plan for helga, Pittelille. Håper du fikk gjennomført målene dine og hadde en fin fredag ;)

 

I dag har vært en ganske normal dag, ingenting spesielt. Har vært på jobb og vært hjemme etter det. Endelig helg!

Frokost: 2 skiver grovbrød med peanøttsmør, banan, lettmargarin og kokt skinke. 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød med leverpostei

Mm: 1 knekkebrød med peanøttsmør og 20 mandler

Mm2: Biola Yoghurt

Middag: Karbonadedeig med bl.a. ingefær, paprika, løk, minimais, bambusskudd, kokosmelk, cashewnøtter og nudler

Kvelds: 4 knekkebrød med lettmargarin, spekeskinke og brunost. 1 glass melk.

Ingen trim i dag.

 

Etter mange dager med regn ser det ut som det skal til å lette, og kanskje går det an å drive litt utendørsaktiviteter i helga. Håper dere får en kjempefin pinsehelg!

 

Spinny, tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei ;)

Hvordan har helga gått hos dere?

Jeg er litt skuffet over resultatet her. Fredagen ble OK, søndagen ok minus, men resten ikke så veldig bra. Det er litt vanskelig når det er helg og det gjelder å finne på ting med småen osv.

 

Sånn har helgen sett ut:

Lørdag:

Frokost: 2 skiver med lettmargarin og mager prim, 1 glass melk

Lunsj: Go dag frukt med mandler og melk

Mm: 5 havrekjeks med sjokolade og 1/3 Ben&Jerrys boks med sjokoladeis

Mm2: Brødskive

Middag: Nok stykker hjemmelaget pizza

"Kvelds": Potetgull og sjokolade

 

Søndag

Frokost: 3 skiver grovbrød med leverpostei, eggerøre, kokt skinke, 1 glass melk

Lunsj (piknik): 1,5 skive brød med leverpostei, philadelphia og spekeskinke, litt melon, yoghurt, litt pOtegull og litt saft

Middag: 2 grillpølser, lammekotelett, poteter, kantarellsaus, grønnsaker

Dessert: hjemmelaget iskaffe (mye sunnere enn dem på kafe)

Kvelds: Havrecheerios med valnøtter og melk

Trim: Ca 1 time gange med (tung) vogn

 

Mandag

Frokost: 3 skiver grovbrød med lettmargarin, kalkunskinke, magerprim og leverpostei, 1 glass melk

Lunsj: Havrecheerios med valnøtter og melk

Mm: Ispinne

Middag: 3 stykker take away-pizza

 

Har vært deilig med litt ekstra fri, og har hatt muligheten til å være litt ute. Har også fått gjort litt ting i huset og det er bra :D Det er nå nøyaktig 3 uker til ferien min begynner. Da har jeg ferie i nesten 4 uker. Når har dere ferie i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen

 

Da var ”endelig” langhelgen over, og hverdagen er atter en gang tilbake. Har hatt kjempefine dager med fri fra jobb, koselig besøk, og masse god mat og drikke. Har også vært greit aktiv, men har uansett spist så mye at det ikke veier opp – dessverre. Kan ikke si jeg gleder meg til torsdagens veiing, men menÂ… Får ikke gjort noe med det som har vært, og må heller bare se framover og holde rett fokus i ukene som kommer. Om 3,5 uke skal jeg i bryllup, og inntil da skal jeg være flink! Jeg vet det kommer noen utfordrende dager (bursdager og besøk) før den tid, men jeg skal gjøre mitt beste. SKAL se 65-tallet!!

 

Det jeg er fornøyd med de siste dagene (i tillegg til masse hyggelig sosialt samvær!) er squash på lørdag, ca. 1,4 mil i marka (varierende tempo) på søndag og 45 minutter jogging i går. Satser på å øke målet fra 3 til 4 treningsøkter i uken, tror det burde være greit innen rekkevidde.

 

Anneli: Som du ser er du ikke den eneste som ikke er helt fornøyd med resultatet fra helgen. Du har i alle fall rapportert inn alt du har spist, og det er imponerende!! Jeg har koblet litt ut og bare spistÂ…tror ikke jeg hadde husket alt om jeg hadde prøvd. Er du med på 3 ekstra flinke uker nå? En liten innspurt før ferie?

 

Spinny: Håper du titter innom snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Pittelille; Jeg synes du får med deg imponerende mye fysisk aktivitet og det syns jeg du skal være veldig fornøyd med! :)

 

Jeg får ikke til å slenge meg med på superuke helt ennå, siden vi får besøk nå de nærmeste dagene, men etter det skal jeg komme sterkere tilbake :D God ide!

 

I dag har det blitt slik:

Frokost: 2 skiver grovbrød med brunost, lettmargarin og kalkunskinke, 1 glass melk

Lunsj: Rundstykke med skinkeost og makrell i tomat

Mm: Lettyoghurt, 20 mandler

Mm2: Banan

Middag: Quishe (ost, skinke, egg, butterdeig) med salat

Dessert: (hjemmelaget) Cappucino av lettmelk med litt sukker

Kvelds: Liten bit rest fra middagen. En neve valnøtter og 1 glass juice

Trim: 15 min gange og hele kvelden har gått med til fysisk aktivt husarbeid

 

Vi får besøk av svigerfamilien i morgen og de blir her noen dager. Rekker ikke å rapportere her mens de er her tror jeg, da jeg vet av erfaring at det blir ganske hektisk mens vi er sammen med dem. Det betyr ikke at jeg skal være lat og gi meg selv lov til å spise alt mulig, tvert imot.;) Håper dere har det veldig bra så lenge, og lykke til med veiing, Pittelille! Snakkes om et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Takk for hyggelige ord, Anneli, og så håper jeg du får det koselig med besøket ditt:-)

 

Jeg hadde en kjempefin dag i går med godt kosthold og masse trening:

Frokost: 1 banan

Lunch: Brokkolisuppe, 1 ruindstykke

Middag: 1 kyllingfilet, 1 kyllingpølse, ca. 50 gr. ovnstekt pommes frites

Dessert: 1/4 nutrilettbar, kaffe

Kvelds: 2 knekkebrød, brunost, smøreost, kokt skinke

Trening: Spinning 55 + Spinning 45!! 1105 kcal forbrent:D Fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei superflinke jenter!!

 

Unnskyld at jeg ikke har vært her på lenge, men har vært ekstremt trøtt og sliten samtidig som det skjer mye både på jobb og sosialt. Men nå begynner jeg heldigvis å kvikne til litt (11 uker i dag!), så satser på at jeg er mer aktiv her fremover.

Men så utrolig gøy å komme inn hit igjen å se hvor fantastisk flinke dere er! :D Små klesstørrelser, bra kosthold og supre treningsøkter! Jeg bøyer meg i støvet. :)

 

Slenger inn dagsrapporten for i dag med det samme:

Frokost: 2 brødskiver med banan, 1 glass melk

Mm: 1 eple, 1 yoghurt

Lunsj: 3 brødskiver med makrell i tomat og agurk

Mm: 1 is (80 kalorier) og moreller

Middag (planlagt): 2 fiskekaker, potetmos og nykål

Kveldsmat (planlagt): Fersken, jordbær, 3 knekkebrød med pålegg

Trim (planlagt): Tur (ca 45 min)

 

Lover å skjerpe meg å komme inn hit oftere, det er jo så koselig her. ;)

 

Stor klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så koselig med noen ord fra deg, Spinny:-) Og gratulerer med dine 11 uker. Så moro altså! Har du fortalt det til litt flere nå eller venter du en ukes tid til?

 

Jeg hadde en fin onsdag med en del aktivitet:

Frokost: 1 rundstykke

Lunch: 2 kyllinglår u/skinn, 1 ss potetsalat, salat.

Mm: Noen biter ananas og jordbær

Middag: Ca. 150-200 gr. grillet svinefilet, 1 kyllingpølse, salat, ca. 40 gr. ovnstekt pommes frites

Kvelds: 1 kopp Option

Trim: Ca. 1 time volleyball (moderat intensitet)

 

Veiedagen i dag viste 0,7 opp de siste 2 ukene og ny vekt er 66,9 kg. Alltid kjedelig med oppgang, men når det er "fortjent" er det ikke så farlig. Har fremdeles som mål å se 65-tallet før bryllupet jeg reiser i om nøyaktig 3 uker, dvs. minimum 1 kg totalt. Det burde være mulig selv om jeg ikke er sååå streng som jeg har vært en periode. Gleder meg til å nå en ny milepæl:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Pittelille! :) Ja, her går det fort fremover synes jeg.. en god del som vet det nå, veldig morsom nyhet å fortelle. ;)

 

Her kommer min dagsrapport:

Frokost: 2 brødskiver med jordbærsyltetøy, 1 glass melk

Mm: 1 yoghurt, 1 glass appelsinjuice

Lunsj: 3 brødskiver med makrell i tomat og agurk

Mm: Sukkererter, tomater, knaskerøtter

Mm: 1 yoghurt

Middag (på Egon med tidligere kolleger): 1 hamburger med pommes frites og salat, 1 cola zero

Kveldsmat: 2 brødskiver med leverpostei og agurk + moreller

 

Sikker på at du klarer ned 1 kg til bryllupet, Pittelille! Tenk at du snart er på 65-tallet!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kan tenke meg det er en fin nyhet å komme med ja:-) Hyggelig altså!!

 

Kan nesten ikke tro at jeg nærmer meg det magiske 65-tallet... Kjennes ut som om det er noen mil igjen, men nå har jeg ligget mellom 66-67 noen uker, og det begynner derfor å bli på tide å fortsette litt videre nedover.

 

Hadde nok en bra dag i går med både godkjent kosthold og aktivitet:

Frokost: Druer, cherrytomater, 1 eple

Lunch: Div. sjømat, ca. 1 ss. majones (fornøyd med at jeg glemte loff, hehe)

Mm: 1/2 New Energy

Middag: 2 små vårruller, innbakt svinefilet m/sursøt saus, litt ris (restaurant)

Kvelds: 3 rugsprø m/brunost og syltetøy, 1/2 nutrilettbar

Trening: Spinning 45, 430 kcal forbrent

 

Har faktisk trent hver dag denne uken, så i dag blir det hviledag. Bena kjentes litt sure etter timen i går, så jeg tror det er like greit med litt avslapping. I dag får jeg overnattingsbesøk, så da blir det nok litt vin og god mat i kveld. Gleder meg!

 

Håper dere har en kjempefin fredag, jenter.

 

Klem fra Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei jenter!

 

Spinny; veldig kjekt å "se" deg igjen! :) Forstår godt at kreftene ikke rekker til Vektklubben hele tiden. Det er slitsom periode du har gått gjennom nå. Bra at du begynner å merke at det går bedre! Så flink du er til å få i deg grønt!

 

Pittelille: Så innmari flink du er med så mange treningsøkter :) Håper du har hatt en superkoselig kveld med besøk.

 

Her er min fredag:

Frokost: Cornflakes med melk

Lunsj: 3 runde knekkebrød med peanøttsmør og leverpostei.

Mm: 20 mandler, 1 eple og 1/4 l. Ja vaniljeyoghurt

Middag: Marinert kyllingfilet med kokt ris, salat og fløtesaus fra pose

Dessert: 4 oreo cookies

Kvelds: 2 skiver grovbrød med kaviar, philadelphia og skinke. 1 glass juice.

Trim: Hadde tenkt å sykle til jobben i dag (helt ærlig!!;)) men det striregnet! Uffamei. Håper det er bedre muligheter til uka.

 

Har hatt en ganske inaktiv innedag. Kvelden har gått med til å hjelpe mannen med å skrive jobbsøknader. Spennende tider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag, jenter! :) Håper dere koser dere. :)

 

Pittelille: Fantastisk med såå mange treningsøkter på deg!! Ikke rart du nærmer deg 65 kg. ;) Men kroppen har helt sikkert godt av litt hvile også.

Anneli: Så spennende med jobbsøking på mannen din. Håper arbeidsmarkedet i bransjen hans er bra og at han fort får en spennende jobb.

 

Her har det vært en ganske rolig lørdag med litt shopping, en tur og ellers lesing og avslapning. Rakk ikke innom med dagsrapporten i går, så her kommer begge for både gårsdagen og idag.

 

Fredag

Frokost: 2 brødskiver med hjemmelagd jordbærsyltetøy

Mm: 1 fersken

Mm/tidlig lunsj: 1 porsjon havregrøt + sukkererter, tomater og knaskerøtter

Sen lunsj/middag (sommerlunsj med jobben): 4 loffskiver, reker, dill, sitron, majones, 2 glass mozell

Kveldsmat: 3 rundstykker med brunost, gulost og hjemmelagd jordbærsyltetøy

 

Lørdag

Frokost: 2 brødskiver med kokt egg og kaviar

Mm (sulten tok overhånd på shopping): 1 svele og 1/2 Solo Pluss

Mm: 1 stor hjemmelagd smoothie av lett vaniljeyoghurt, 1/2 banan, blåbær, bringebær

Mm: 1 eple

Middag: Fullkornspasta med spinat, løk, matfløte og parmesan

Snacks: Smågodt og popcorn

Trim: 30 min rask gange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kort tur innom med dagens rapport. Ikke verdens sunneste dag i dag med 4-årsbursdag hos niese og pizza til middag i kveld..

 

Frokost: 2 brødskiver med hjemmelaget jordbærsyltetøy, 1 glass melk, 1 kiwi

I bursdag: 1,5 vaffelplate og 1 stort stykke gulrotkake

Middag: 1/2 take away-pizza

Trim: 30 min tur

 

Har dere hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Blir ganske kort nå. Jeg må legge meg, men skal bare først rapportere fra helgas inntak :)

 

LØrdag:

Frokost: 2 skiver grovbrød med husker ikke pålegg ;) Glass melk

Lunsj: Havrecheerios med melk og mandler

Mm: Risgrøt med litt sukker, litt margarin, Eplejuice

Mm2:1 Skolebolle

Middag: Hjemmelaget Lasagne m/2 hvitløksminibaguetter og salat, 2 glass rødvin

Kvelds: Potetgull, sjokolade og 2 glass hvitvin

Trim: Klippet plenen

 

Søndag:

Før frokost: 1/2 banan

Frokost: 2 skiver grovbrød med makrell i tomat, kokt egg, lettmargarin og lettservelat. 1 glass melk

Lunsj: Havrecheerios med valnøtter og melk

Mm: Yoghurt og nektarin

Middag: Sweet chililaks med kokosris og wokede grønnsaker

Kvelds: 2 knekkebrød med leverpostei, ost og 1 glass juice

Trim: Bassengstrening med gutten

Oppsummert: Søndagen var bra, men ikke lørdagen :)

 

Beklager at jeg ikke får skrevet mer nå. Natta, flinke jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen flinkiser:-)

Har hatt en veldig avslappende helg, og desverre gjelder dette også på matfronten. Skal forsøke å gjengi så godt som mulig:

 

Fredag

Frokost: 1 banan, 1 God Morgen yoghurt

Lunch: 4 biter sushi, 5 biter maki

Middag: Lasagne av karbonadedeig og ekstra lett melk, salat, 1/2 rundstykke, ca. 3/4 flaske vin

Dessert: Dream-is

Snacks: Smågodt og potetgull

 

Lørdag

Frokost: 1,5 rundstykke m/brunost og syltetøy

Lunch: Lasagnerester, smågodtrester

Middag: Div. tapas, 1/2 flaske vin, is

Ute på byen: 4 drinker, 1 flaskeøl

Nattmat: Pizzawrap fra Deli deLuca

 

Søndag

Frokost: 1,5 rundstykke m/brunost og syltetøy, 1 stort glass O'boy

Lunch: 2 pølser av kalkun, ca. 50 gr. ovnstekte poteter (420 kcal totalt)

Dessert: 1/2 nutrilettbar

Kvelds: 4 knekkebrød m/smøreost og skinke

 

Ble ingen trening i helgen og er skuffet over egen innsats. Må bli bedre til å kose meg uten å ta helt av. Føler meg tung i kroppen i dag, og kjenner at det går ut over humøres. Ikke moro! Vil føle meg sprek og fresh, ikke tung og kjip... Jaja, ny uke og nye muligheter i dag, satser på at godfølelsen kommer i løpet av uken.

 

Beklager litt negativ start på uken fra min side, lover å komme mer fornøyd tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kort rapport herfra i dag. Akkurat kommet hjem fra middag ute med venninner og er stuptrøtt.

 

Mandag

Frokost: 2 brødskiver med brunost og hjemmelagd jordbærsyltetøy

Mm: 3 (!) ferskner

Lunsj: 1 grovt rundstykke med gulost og paprika

Bursdagsfeiring på jobb: Is (tok ikke så mye)

Mm: 2 knekkebrød med makrell i tomat

Middag (på restaurant): Grillet kyllingbryst, salat, stekte potetbåter

Kveldsmat: 1 kiwi, 3 skiver vannmelon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Fin dag på deg, Spinny. Regner med du er i køya allerede, ikke lenge til energien er tilbake nå:-)

 

Jeg kom akkurat hjem fra joggetur og i dag kunne jeg bare løpt og løpt og løpt. For en herlig følelse!!!;) Ble en times tur i fint tempo og 608 kcal forbrent. Føler meg allerede bedre enn i dag tidlig. Et liten utfordring har derimot dukket opp: Jeg må på jobbreise i morgen. Er bare et drøyt døgn, men jeg skal alene i møte med kunde og det er ikke fryktelig mye å gjøre på et hotellrom med unntak av å spise og se på tv. Har sjekket og de har ikke treningsrom på hotellet, men skal ta med meg joggesko slik at jeg i det minste kan ta meg en tur. Skal gjøre mitt ytterste for å ikke skeie for mye ut.

 

Slik ble mitt inntak i dag:

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og skinke

Lunch: Fiskesuppe, 3/4 rundstykke

Mm: Ca. 10 druer

Middag: 1 kyllingfilet, ca. 200 gram risotto (ca. 420-450 kcal totalt)

Kvelds: 1 skål med Crusli

Mm: 1 kopp Option

 

Anneli: Hvordan går det hos deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

 

Dagene flyr, og etter alle dagens gjøremål er det plutselig sen kveld og egentlig ikke tid til noe mer, men jeg må jo rapportere her inne ;)

 

Har hatt en fin dag og er fornøyd med å ha syklet til jobben! Ser at du hadde en utfordrende helg Pittelille, men du har overbevist meg om at du har full kontroll med denne mandagen. Så herlig at du bare løp og løp lenge og vel. Det er så deilig :) Fikk veldig lyst til å ta meg en løpetur nå!

Fint at joggeskoene blir med på jobbreisa, jeg er sikker på at du klarer deg veldig bra!

 

Flink du også, Spinny! Bra at du bare tok en liten smak is på jobb (selv om jeg ikke synes du skal være kjempestreng med deg nå:))

 

Min mandag:

Frokost: 2 skiver grovbrød, kaviar, lettmargarin, jalapenoskinke, melkeglass

Lunsj: 2 sk. grovbrød med jalapenoskinke og ost.

Mm: 8 mandler, en neve druer, litt grønt.

Middag: Lapskaus av rester, div grønnsaker og kjøtt

Mm2: Litt valnøtter

Kvelds: 2 små sk. grovbrød med lettmargarin, skinkesteik. 1 stort glass juice

Trim: 30 min sykling, 20 min tur.

 

Veide meg i dag og hadde gått opp 1 kilo siden sist jeg veide meg, som var for ca 3 uker siden. Veldig skuffet, trodde ikke jeg hadde vært så elendig til å ta vare på kroppen min. Håper det bare er feilvisning, vann eller noe. Skal ikke la det gå for mye inn på meg, gidder bare ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneli: Så flott med sykling til jobb!! :) Glem den ene lille kiloen, den er helt sikkert borte neste uke så flink som du er!

Pittelille: Høres fantastisk ut med joggetur og at du bare kunne løpt og løpt! Har en mistanke om at du har kommet i utrolig god form denne våren! ;)

 

Jeg har fryst medlemsskapet mitt på treningssenteret nå i 2 mnd pga sommerferie og trøtthet. Fortsatt for slitsomt å trene rett etter jobb (treningssenteret ligger rett ved jobben). Men nå er det ihvertfall riktig årstid for masse turer!

 

Her er dagens inntak:

Tidlig mm: 1/2 wasa sandwich

Frokost: 1 porsjon havregrøt, 1 glass eplejuice

Mm: 1 pose knaskerøtter

Lunsj: 1 porsjon tomatsuppe, 1 grovt rundstykke med lettmargarin

Mm: 1 eple

Mm: 2 brødskiver med brunost og hjemmelagd jordbærsyltetøy

Middag: Indisk vegetarrett med masse grønnsaker, røde linser og krydder + 2 små nanbrød

Kveldsmat: 4 skiver vannmelon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

I kveld har jeg og min kjære vært på lang, deilig tur i skogen. :) Så utrolig godt å komme seg ut og røre på seg! I det hele tatt veldig godt å orke og gjøre noe, ikke bare ligge halvdød på sofaen hele kvelden. ;)

 

Her er dagens rapport fra meg:

Frokost: 2 brødskiver med brunost, 1 glass melk

Mm: 1 eple

Lunsj: 1 grovt rundstykke med lettmargarin, kokt skinke, gulost og agurk

Mm: 1 hel pakke perle-tomater

Mm: 1 banan

Middag: Kjøttboller i hjemmelagd tomatsaus og fullkornspasta

Kveldsmat: 2 knekkebrød med makrell i tomat, 1 kiwi

Tur: Ca 2 timers tur i skogen

 

Har dere hatt en fin dag? Hvordan gikk det på jobbreisen, Pittelille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei jenter,

 

Anneli: 1 kg på 3 uker er ikke noe å bry seg om. Jeg synes du har så flott og balansert kosthold, i tillegg til at du er aktiv, så den kiloen er nok borte igjen før du vet ordet av det. Fortsett å stå på!!;)

 

Spinny: Det virker som om du er inne i en ordentlig god periode nå. Kostholdet ditt er imponerende, og så var det veldig godt å høre at energien sakte med sikkert er stigende. Det hørtes herlig ut med lang tur i skogen!

 

...

 

Da er jeg tilbake fra jobbtur..og selvfølgelig gikk ikke opplegget mitt helt etter planen. Pga. få tilgjengelige hotellrom måtte jeg bo i en suite (stakkars meg;)) og der og da bestemte jeg meg for å kose meg - slik som "normale" folk ville gjort på reise der alt er dekket. I tillegg høljeregnet det så i stedet for joggetur ble det et langt bad, (Kan ikke huske sist jeg badet) og en deilig 3-retters middag. Greide å hente meg litt iinn gjen i går, men vekten i dag viste likevel 0,8 kg opp, og en total oppgang på 1,5 kg de siste 3-4 ukene. Ingen bra trend, men det er samtidig litt godt å vite at jeg ligger på 67-tallet etter uker med til tider dårlig fokus. Inntaket de to siste dagene har blitt:

 

Tirsdag

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og pepperskinke

Lunch: Rester av kylling og risotto (ca. 300 kcal)

Mm: Sandwich på flyet (ca. 250 kcal)

Middag: 3 scampi m/grønnsaker, kylling m/risotto og en deilig saus, 3/4 stykke kake m/en kule is. 1 glass hvitvin

Snacks: Potetgull (150 kcal), ca. 10 fruktkarameller

 

Onsdag

Frokost: 2 skiver bacon, omelett, 1,5 skive halvgrovt brød

Lunch: En eller annen kjøttrett (virket ganske fet) m/salat (Utfordringer m/ferdiglaget lunch)

Middag: Kylling og baconsalat, ca. 1 ss dressing, Cola light

Kvelds: 1 lite rundstykke m/skinke, 1 liten bit sjokolade, kaffe (flymat..)

 

Er på en måte veldig motivert fordi jeg setter utrolig stor pris på å føle meg mindre og å være i god form. (Forresten, takk for kommentaren din der, Spinny:-))

Samtidig vil jeg være "normal" og kose meg når det er sommer og sol og helg og alt som er, og da vet jeg at det kommer til å skli ut igjen. Dette er virkelig en liten kamp mellom fornuft og følelser... Har dere noen tips til hvordan komme seg gjennom slike perioder? Jeg vet at litt er lov, men det blir så altfor ofte alt eller ingenting for min del, og det vil jeg jo egentlig ikke. Litt tankekaos her på morningen:-)

 

Klem fra Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du taklet jobbreisen veldig bra, Pittelille. Det er klart man skal kose seg litt ekstra når man for en gangs skyld har en hel suite! ;) Men jeg synes du som sagt klarte deg veldig bra og ikke spiste altfor usunt, selv om du koste deg.

Skjønner veldig godt hva du mener at du vil være "normal" og kose deg i sommer som alle andre samtidig som du vil gå ned i vekt. Den balansen der er ikke lett og jeg har gått på en smell der flere ganger. Men hva med å fortsette slankingen frem til ferien og deretter prøve å holde vekten istedet for å gå enda mere ned mens du har ferie? Spise god mat, ta smarte valg og samtidig trene litt eller ihvertfall gå noen turer?

 

Her ble det ikke tur i dag, men det har gått fint med maten.

Torsdag:

Frokost: 2 brødskiver med hjemmelaget jordbærsyltetøy

Mm: 1 fersken

Lunsj: 1 grovt rundstykke med lettmargarin, kokt skinke, gulost og agurk

Mm: 1 pose knaskerøtter og 1 yoghurt

Middag: Tomatsuppe med makaroni og 1 rundstykke med lettmargarin

Dessert: Jordbær med fløte

Kveldsmat: 1 stor hjemmelaget smoothie av lett vaniljeyoghurt, blåbær og bringebær og 1 rundstykke med jordbær

 

Håper det går bra med deg og, Anneli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Takk for det, Spinny. Jeg vet jo egentlig hva som trengs, men så begynte jeg plutselig å føle at jeg hadde det travelt.... Har jobbet litt med hodet de siste dagene, og jeg begynner så smått å få tilbake den rolige følelsen rundt endring av kosthold:-) Hehe, skal ikke være så lett.

 

I dag er det fredag!! Det betyr helg, og det regner jeg med alle er fornøyde med. Jeg ser fram til en kjempefin dag med restaurantbesøk (jeg har bursdag:-)) og god vin i kveld. Jippi:D

 

Måtte forresten på vekten igjen i dag for å få et tall i et nytt år, og nå var den tilbake på 66,9 kg. Så da starter jeg et år eldre på 66-tallet, og det er en goooood følelse.

 

Dagen i går gikk slik

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og skinke

Lunch: Salat m/ masse grønt, kokt skinke, 1 ss dressing

Mm: 2 knekkebrød m/smøreost og skinke

Middag (på cafe): Kyllinggrillspyd m/bulgur, salat, 1/2 pitabrød m/smør, Farris

Trening: Ca. 30 minutters joggetur, 338 kcal forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Først og fremst; gratulerer med dagen, Pittelille! Håper du har virkelig kost deg og i dag hadde du virkelig lov å skeie ut (hvis du gjorde det ;))!

 

Deretter; beklager at jeg ikke har vært her inne på noen dager. Jeg har rett og slett ikke hatt tid, for det er en fotobokgave jeg skal lage ferdig innen mammas 60-årsdag, har sittet med den nesten all ledig tid. Den inneholder bilder av familien, hilsener og masse bilder av mamma .. det er mer jobb med den enn jeg trodde. Samler inn bilder fra familien for å lage den komplett. Og så skal den sendes inn til "fremkalling", og da tar det visstnok 9 virkedager i posten. :S Håper den blir ferdig snart. Har helt vondt i øynene, for sitter så mye med dataen...

 

Men uansett, her er jeg hvertfall :) Har hatt noen ok dager. Har ikke fått syklet flere ganger, for det har regnet ganske mye. Har gått noen turer i regnet, da :) Her er inntaket mitt for i dag:

Frokost: 2 skiver brød med makrell i tomat. Melk

Lunsj: 2 skiver brød med leverpostei og skinkeost. 1 bittelite(!) stykke kake som en kollega hadde med fordi det var en som skulle feires..

Mm: Lettyoghurt og 30 mandler

"Middag": Semulegrøt med litt margarin og sukker. 1/2 glass saft

Kvelds: 2 skiver brød med ost, skinke, tomat og sennep.

Trim: 15 min gåtur og hopping i søledammer sammen med 2-åringen min

 

Savner frukt i kostholdet mitt. har rett og slett ikke lyst på det - det er rart, for frukt er veldig godt!

 

Spinny, så flink du er til å spise sunt og variert, virker som du tar bra vare på deg selv.:)

Kjempebra med joggetur i går, Pittelille, og igjen et stort grattis med dagen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Takk for gratulasjoner, Anneli. Hadde en aldeles strålende dag som ble avsluttet med en deilig middag med masse vin til. Bursdager er moro:-)

 

Så snill du er som lager fotobok. Det er mye arbeid som skal til, men så blir det jo en super gave da. Jeg er sikker på at hun kommer til å bli utrolig glad for den!!

 

Spinny: Hvordan har din helg gått?

 

Mitt inntak (så godt som mulig gjengitt) har vært:

 

Fredag

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og skinke

Lunch: 3 knekkebrød, 1 rugsprø, ost, litt italiensk salat

Bursdagsmarkering på jobb: Diverse småsjokolader (tipper ca. 300 kcal til sammen)

Før middag: 2 små glass prosecco

Middag: 7 retter (ikke veldig store serveringer, så ble passelig mett) med tilhørende vin (derimot rause vinmengder;))

"Nattmat": En god del småsjokolader..

 

Lørdag

Frokost: 1,5 rundstykke m/spesialsalami, lettmajones, ost, syltetøy

Lunch: 1 vårrull (140 kcal), 1/2 pakke kylling/pasta (220 kcal)

Middag: 2 wienerpølser i brød

Snacks: Ca. 40 gram potetgull, ca. 10 småsjokolader

Trening: 4 timer golf

 

Skal komme meg ut på sykkelen om ikke lenge, og satser på en fin og sunn(ere) søndag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var, Pittelille!! Var det rundt tall nå?! (Synes jeg husker at du er ett år eldre enn meg) Håper du hadde en fantastisk dag! ;)

 

Så utrolig hyggelig gave du lager til moren din, Anneli! :) Kan tenke meg hun blir kjempeglad for den. Sånne gaver er virkelig hyggelig å få og hun kan ha glede av den i mange, mange år.

 

For en deilig helg! Hadde absolutt ingen planer, så utrolig deilig å gjøre akkurat som man vil. I går ble det lunsj og shopping i byen, og i dag har vi vært på laaang tur i skogen. Gikk og gikk i terreng i 5 timer, så det ble nok masse kalorier forbrent. (Hadde dessverre ikke på pulsklokka)

Her kommer min oppsummering av helgen:

 

Fredag

Frokost: Havregrøt med blåbær

Mm: 1 fersken

Lunsj: 1 grovt rundstykke med ost, skinke, agurk og et glass eplejuice

Mm: 1 pakke perle-tomater

Mm: 2 skiver supergrovt solsikkebrød med kaviar

Middag: Grillet kylling, gratinerte poteter, brokkoli

 

Lørdag

Frokost: 2 skiver solsikkebrød med leverpostei og agurk, 1 glass melk

Lunsj (på kafè): Salat med masse grønt, kylling, krutonger og brød til + 1 farris

"Mm": 2 kuler ananas- og jordbær-is på italiensk isbar

Mm: 1 banan

Middag: 4 skiver loff, reker, majones, sitron, dill

Snacks: Stratos og seigmenn

 

Søndag

Frokost: 2 skiver solsikkebrød, kokt egg, kaviar

Lunsj (på tur): 1 rundstykke med skinke og grønt, 1 bolle, 1 Solo pluss

Middag: Grillet laksefilet, ovnsstekte potetbåter, agurksalat, rømme

Kveldsmat: Vannmelon og frisk ananas

 

Ha en fin uke, jenter! Bare 5 dager på jobb, og så er det ferie på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...