Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Takk for det, Spinny. Var nok ikke rundt tall i år, det gjorde jeg unna i fjor;) Det virker forresten som om det går veldig bra med deg! Imponert over kosthold og aktivitet:-) Følger du vekten under graviditeten eller vil du heller bare kjenne på formen?

 

I lørdagskosten glemte jeg å inkludere 1 kroneis i tillegg.. Min søndag ble som planlagt sunnere, men utallige familiesammenkomster gjør ting vanskelig!

Frokost: 1,5 Rugfler m/spesialsalami, lettmajones, ost, syltetøy

Mm: 1/2 Bixitbar

Lunch/Middag: 3 stk. Grandiosa hjemmelaget, Pepsi Max

Mm: Dream-is (300 kcal), 5 småsjokolader

Kvelds: 2 knekkebrød, 3 rugsprø, spesialsalami, lettmajones, smøreost, skinke

Trening: 3,4 mil på sykkel, 772 kcal forbrent

 

Denne uken har jeg ingen fristelser utover det vanlige fram til onsdags kveld. Da kommer svigers og blir i noen dager. I tillegg er det planlagt fest med jobben på torsdag, så da vet jeg hvordan den dagen blir... Er jo egentlig glad for både besøk og fest, men dere skjønner sikkert hva jeg mener:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Veldig imponert over laaang gåtur i skogen, Spinny! :) Så bra at helgen din var fin!

 

Skjønner veldig godt det med fest på jobb og svigers på besøk, Pittelille. Har jo hatt det jeg også. Hvis de dagene i starten på uka di blir rimelig god struktur på, så kanskje det ikke gjør så mye om du tillater deg litt ekstra når de mer utfordrende dagene kommer? Sånn sett er det jo greit å vite om utfordringene før de kommer, for da kan man planlegge litt.

 

Tusen takk for alle de hyggelige tingene dere skriver om gaven til mamma. Det var veldig inspirerende å få den støtten. Har tatt en kjempeøkt med albumet denne helga, og i går kveld fikk jeg sendt det inn til fotoforlaget. :) Vi skal feire dagen hennes 9. juli, så dere får heller høre om reaksjonen hennes da.

 

Denne helga visste jeg om at ville bli vanskelig. Hadde besøk på lørdag, og vi var i barnebursdag på søndag. Når jeg ser gjennom det nå, tenker jeg at det kunne vært verre. Har klart å begrense meg også - sammenlignet med hva jeg "kunne" spist hvis jeg ga meg selv frie tøyler :) Men det har blitt en del nei-mat, vær sikker:

 

Lørdag:

Frokost: 2 sk. grovbrød; lettmarg., kalkunskinke, kaviar og spesialsalami. Melk

Mm: 1 skive med lettsalami, 1 banan

Lunsj: Risgrøt med margarin og sukker

Mm2: Lettyoghurt, 20 mandler og 1/2 mango

Middag: Taco: 2 store hvetetortilla fylt med karb.deig, ost, grønnsaker. 2 glass rødvin

Dessert: 1/2 pose Superchips (den lettere typen) og ca 1/2 pose smash. 5 "negerboller" og 1,5 glass hvitvin.

Trim: Klippet plenen og gikk tur i ca 1 time rolig tempo, med gutten

 

Søndag:

kl 08 (før frokost) 10 mandler

Frokost. 2 sk grovbrød, eggerøre, kaviar, lettmarg og kalkunskinke, 1 glass melk

Lunsj: Havrecheerios med valnøtter og melk

Mm: 20 mandler

Middag i bursdag: 2 tacoskjell med kjøttdeig, ost, grønnsaker (i bursdag)

Dessert i bursdag: 2 små stykker kake

Kvelds: Cornflakes med melk. 1 lettyoghurt og 10 mandler

 

I dag er jeg hjemme med ungen min som har feber (39,7!). Ganske høyt! Har sovet dårlig i natt pga at han var så urolig. Sånn sett greit å være hjemme fra jobb.:)

 

Gleder meg veldig til ferien nå, da skal jeg få kommet meg inn i ordentlig treningsrutier igjen. Savner trening! : ) Håper dere er en del her på tråden i sommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg måtte nesten inn her nå og "skylde" på Anneli: Jeg har kjøpt Coco Pops og spiser den første (av det som kjennes ut til å bli mange) porsjoner nå:) Ble veldig glad over kaloriinnholdet pr. 100 gram og da jeg innså hvor lett blandingen er. Tok meg akkurat en porsjon på ca. 50 gram og ender opp på ca. 200 kcal. Grei kveldsmat eller mellommåltid. Skal ut og løpe om en times tid, så da er det vel ekstra greit med litt sukkeholdig mat?:)

 

Så kjedelig at gutten din er syk, men jeg håper at det gir seg snart. Har han blitt bedre ila. dagen? Er det noe som går i barnehagen eller? God bedring i alle fall, og pass på deg selv slik at ikke du også blir syk. Jeg synes forresten helgen din var veldig godkjent med tanke på utfordringene!! Flink:-)

 

Jeg tar ikke ferie før siste helgen i juli (Heldige Spinny som snart tar ferie:-)) så jeg blir her hver dag fram til da. Høres ut som om jeg ikke blir alene, og det er BRA!!!

 

Mitt inntak så langt i dag:

Frokost: 1 banan, 3 cherrytomater

Lunch: Salat m/masse grønt, div. sjømat, 1 ss dressing

Middag: Kjøttboller og potetmos (litt vel stor porsjon)

Mm: Ca. 50 gr. Coco Pops m/skummet melk

 

Rapporterer inn kvelds og trening senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra gjennomført helg på dere begge to!! Synes vi har blitt veldig gode på å unne oss litt, men ikke ta helt av, i "vanskelig situasjoner" som bursdager, sammenkomster og fester. :)

 

Anneli: Hvordan går det med gutten din? Blitt noe bedre?

Pittelille: Nå fikk jeg også lyst på Coco Pops!! Det er lenge siden jeg har spist! Slett ikke verst med 200 kalorier per 50 gram, og særlig når du tar deg en løpetur. :)

 

Ingen trening på meg i dag, er faktisk støl og sliten etter turen i går fortsatt..i morgen skal jeg på middag hos en venninne, men på onsdag bør det bli tid til en tur igjen.

 

Her er dagens inntak:

Frokost: Havregrøt med blåbær, 1 glass eplejuice

Lunsj: 1 frørundstykke med ost, skinke og agurk, 1 liten sjokomelk

Mm: 1 Pasta Parma (rett i koppen)

Mm: 1 gulrot

Middag: Risengrynsgrøt, 2 glass saft

Kveldsmat: 2 skiver solsikkebrød med leverpostei og agurk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger du vekten under graviditeten eller vil du heller bare kjenne på formen?

Jeg veier meg innimellom, men orker ikke stresse med faste veiedager. Foreløpig har jeg gått opp ca 2 kg, som er anbefalt oppgang i første trimester. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nok en vel gjennomført dag for din del, Spinny, og gratulerer med anbefalt oppgang:-) Er det lenge til første ultralyd nå? Spennende altså:-)

 

Kom meg på en god joggetur, ca. 6,6 km på 37 minutter. Med litt nedtrapping etterpå (ca. 15 minutter rolig gange) ble den totale forbrenningen på 604 kcal. Deilig start på uken.

 

Kveldsmat ble 2 knekkebrød m/smøreost og spekeskinke (greide såvidt å stå i mot Coco Pops;)), og te. Nå venter ansiktsmaske og hårkur før jeg køyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Enig med deg Spinny om det med utfordringene, det er en fornuftig holdning.

Gratulerer med kjempebra start på uka, Pittelille :) Imponert!

 

Har vært hjemme fra jobb i dag også. Han var heldigvis bedre i dag, men barnehagen praktiserer en regel om 1 feberfri dag før barnehage. Så vi har kost oss hjemme og ut på kafe blant annet. Nå ligger han i senga, og forhåpentligvis sover han og er klar for barnehage i morgen. Og jeg for jobb :)

 

Kommer innom senere med rapport fra i dag, men her er for i går:

Frokost: 2 sk. med kaviar, 1/2 kokt egg, lettmargarin, lettprim, melk

Lunsj: havrecheerios med valnøtter og melk.

Mm: Lettyoghurt

Middag: 3/8 vanlig Grandiosa med ekstra kjøtt og grønt

"Dessert": Banan, 1 glass eplejuice

Kvelds: 2 skiver grovbrød med kaviar, kalkunskinke, ost og grønt, 1 glass melk

Trim: 30 min tur med hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneli: Så bra gutten din er bedre, og han er klar for barnehagen igjen. :)

Pittelille: Super joggetur på deg altså!! :) Ja, snart er det ultralyd..bare om 2 dager faktisk. :) Skal på privat ultralyd nå for å sjekke om alt er bra, og så blir det en senere i sommer. (Ca starten av august vil jeg tro det blir. Har ikke fått innkallelse enda.)

 

I kveld ble det koselig middag hos en venninne, og her er dagens rapport:

Frokost: 2 skiver solsikkebrød med hjemmelagd jordbærsyltetøy

Mm: 1 pære, 1 glass eplejuice

Lunsj: 1 grovt rundstykke med ost, skinke og agurk

Mm: 1 pære

Mm: 2 knekkebrød med brunost, 1 glass melk

Middag (hos venninne): Kyllingsalat, 1 grovt rundstykke, farris

Dessert (hos venninne): Jordbær, bringebær, blåbær, vaniljeis, 2 småsjokolader

Kveldsmat: 2 rugsprø med leverpostei og agurk, 1 kiwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Spennende, Spinny! Husker godt første ultralyden. Det var veldig spennende!Vi var også på privat ultralyd, syntes det ble lenge å vente til uke 19 :) Håper dere synes det er en fin opplevelse!

 

Jeg veide meg i dag morges, og ble skuffet, for igjen var den økt voldsomt. 500 g opp siste uke. Synes det er litt ufortjent også, men, men. Godt at jeg følger med på det og kan snu trenden nå før det kommer helt ut av kontroll.

 

Merker at det er sunt for meg å være med på tråden her, for jeg forsøker å holde meg "i øra".:) I dag har vi vært på kafe, og jeg synes jeg var litt flink som valgte cappuccino med lettmelk og noe skikkelig å spise istedenfor kake :)

 

Dagens inntak:

Frokost: 2 sk grovbrød med kaviar, philadelphia light og spesialsalami. 1 glass melk

Lunsj: Havrefras med mandler og melk, lettyoghurt

Mm. på bakeri: Nesten 1/1 ostebriks med eggerøre og salat. 1 cappucino med lettmelk

Sen middag: Kalkunkjøttboller med penne, brokkoli, vårløk, limabønner og mais.

Trim: Ingen trim i dag, men har gjort husarbeid hele kvelden pga at vi får overnattingsbesøk i morgen (igjen!) som blir til torsdag. Får ikke rapportert i morgen altså. Har også trasket på kjøpesenter i ca 2 timer tidligere i dag, men det regnes vel heller ikke :)

 

Ha en kjempefin onsdag, jenter! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei flinke jenter:-)

 

I går ble en merkelig dag, og pga. gode nyheter på jobbfronten endte hele avdelingen ut på middag og fest. Veldig, veldig hyggelig (og litt tungt i dag;))!

 

Inntaket mitt ble sånn ca:

Frokost: 1 porsjon Coco Pops m/skummet melk

Lunch: Kyllingsuppe, 1 knekkebrød m/ost

Mm: 1 Bixitbar

Mm2: 1 porsjon Coco Pops, 10 stk. Ritz

Middag: Div. sjømat, ca. 2 ss. majones, 3-4 skiver loff

Dessert: Friske jordbær, 1 liten kule is

Drikke: 1/2 flaske øl, 1/2 glass champagne, 2-3 glass hvitvin, 1 glass dessertvin, 4 drinker

Kvelds: 1 skål Crusli m/skummet melk

 

Ble som dere ser ganske mye i går, men er veldig fornøyd med at jeg så og si unngikk øl og at jeg droppet nattmaten til fordel for frokostblanding.

 

I dag har kostholdet vært tilbake der det skal være, og hvis formen fortsetter å stige skal jeg komme meg ut på en treningstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er som tar bra valg, jenter. :) Veldig bra med ordentlig mat istedet for kake og cappuccino med lettmelk, Anneli! Jeg synes ikke 500 gram opp var så voldsom oppgang, men bra du veier deg jevnlig og følger med, sånn at du unngår å gå opp flere kilo.

Og gode nyheter på jobb må feires, Pittelille, synes du klarte deg bra med sunn middag og at du droppet nattmaten. :)

I dag har jeg kjøpt Coco Pops jeg og.. :) Gleder meg til kveldsmat!

 

Her er dagens rapport:

Frokost: 2 skiver solsikkebrød med brunost, 1 glass melk

Mm: 1 yoghurt, 1 pære

Lunsj (på kafè): 1 grov flerkornsbagel med pesto, kylling og grønnsaker, 1 glass appelsinjuice

Mm: 1 yoghurt, 1 pære

Middag: 2 fiskekaker, potetmos, nykål

Kveldsmat (planlagt): Coco Pops med melk og 1 kiwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

I dag skulle jeg egentlig hatt veiedag, men jeg kjenner meg så oppblåst og kjip, at jeg utsetter det litt. Er nok festen på tirsdag som henger litt igjen, satser på å bli kvitt litt veske i løpet av dagen.

 

Anneli: Enig med Spinny i at det er flott at du følger med på vekten, selv om 0,5 opp er en veldig moderat oppgang. Fortsett med de gode vanene du har fått mtp. aktivitet og variert kosthold:-)

 

Spinny: Lykke til i dag. Gleder meg til å høre at alt er bra!!:-)

 

Inntaket mitt i går ble:

Frokost: Kaffe

Lunch: 4 knekkebrød m/ost

Mm: 1 banan, 1 eple

Middag: Kyllingvinger, ovnstekte poteter

Kvelds: 1 0% Yoghurt

Trening: 30 minutter rolig sykling, ca. 250 kcal forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Da har vi vært på ultralyd og det var en fantastisk og rørende opplevelse! Alt så veldig bra ut heldigvis. :) Det var utrolig rart å se den lille røre på seg og strekke på armene, og nå skjønner jeg virkelig at det er noen der inne. :) Gleder meg allerede til neste ultralyd på sensommeren.

 

Her er min dagsrapport:

Frokost: Havregrøt med blåbær

Lunsj: 1 grovt rundstykke med ost, skinke og agurk + 1 ananas- og mango-smoothie

Mm: 1 eple og 1/2 pose knaskerøtter

Mm: 1 Friskis

Middag: Gryterett med salat

Kveldsmat: Coco pops med melk :)

 

Håper dagen deres har vært fin! I morgen er det fredag igjen og sommerferie på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Åh Spinny, dette var hyggelige nyheter altså!!! Gratulerer så masse:-) Nå ble jeg ordentlig glad! Tipper du tar ferie med den beste følelsen nå, og det er deg vel unt!

 

Anneli: Hvordan går det hos deg i dag?

 

Jeg har fått Svigers på besøk i dag, og tror de blir værende til en stund ut i neste uke. Burde egentlig ikke ha noe å si, jeg kan jo gjøre som jeg vil, men samtidig føler jeg at jeg må diske opp med litt ekstra. Uansett, i dag ble det grillmat og da er det jo lettere å spise godt og sunt samtidig. Det totale inntaket ble:

 

Frokost: Kaffe..

Lunch: Salat m/masse grønt, kokt skinke, ca. 30 gr. pasta, 1 ss. dressing

Mm1: 1 Dobbel 0% Yoghurt

Mm2: 1/4 Polarbrød Extreme m/ost og syltetøy, en håndfull nøtter

Middag: 1,5 kyllingfilet m/pesto og fetaost, brokkoli- og blomkålgrateng, salat, ca. 15 potetgullflak, Pepsi Max

Dessert: 10 moreller

 

Ingen trening i dag, men satser på en økt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Spinny: Gratulerer med UL og liv i magen! Så fantastisk at alt så bra ut! :) Tenk - deres eget barn - det er jo flott og utrolig at det går an. Ikke sant? :)

 

Pittelille; jeg synes du greier deg kjempebra med maten mens du har besøk :) Velger sunne ting og slett ikke skeier ut. Flink er du!

 

Vi hadde også overnattingsbesøk her, men de dro i dag. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg spiste til frokost i går, men ellers skal jeg prøve å komme på det meste nå.

Onsdag:

Frokost: 2 skiver med pålegg, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver med makrell i tomat og skinkeost

Mm: ca 20 mandler, 1 lettyoghurt

Middag: Grillet kyllinglår med salat og ris.

Dessert/kvelds med besøk: 5 små sjokoladeruter og en neve peanøtter

Trim: Bare en liten tur med hunden

 

Torsdag:

Frokost: 2 skiver grovbrød med kalkunskinke, banos og 1 glass juice

Lunsj: 2 skiver med kalkunskinke og leverpostei. Melon og jordbær

Mm: Ca 40 g mandler, noen biter melon

Middag: Hvetegrøt med margarin, sukker, kanel. 1 glass melk

Kvelds: 1 skive med lett philadelphia, røkelaks og dill. 1 glass juice

Sen mat: Var ikke helt mett, utrolig nok, så jeg tok en lettyoghurt

Ingen trim i dag...til uka skal det skje!

 

Fornøyd med at jeg stod over is i lunsjen i dag!

Hvordan smaker cocopopsen, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Flott resultat Anneli - selv med besøk!!:-) Coco Popsen her i huset er nesten borte. Jeg har spist mine (store) porsjoner, men også Kjekkas har fallt for det. Så det er med andre ord snart på tide å kjøpe en ny, hehe.

 

Jeg er fornøyd med gårdagen selv om det ble litt mer potetgull etter at jeg hadde rapportert inn her. På ingen måte noen mengder vi snakker om, så jeg gir meg selv godkjent.

 

Litt oppgitthet herfra:

I dag har jeg hatt en ordentlig drittdag når det gjelder å føle seg bra... Våknet med mageknip (er noe jeg spiser som jeg ikke tåler) så magen sto virkelig ut - i tillegg til at det gjorde vondt. Og når magen ikke er flat (eventuelt at jeg ser ut som jeg er klar til å føde..) føler jeg meg automatisk blæh:( I tillegg fikk jeg beskjed kl 15 at jeg må jobbe i morgen, og i og med at Svigers er på besøk så visste jeg at jeg ikke bare kunne legge meg på sofaen når jeg kom hjem - noe som var det eneste som fristet! Tungt å være meg i dag;) Heldigvis har det meste blitt bedre: Mageknipen er nesten borte, har jogget meg en lang tur og Kjekkas har tatt med foreldrene ut på litt butikkgreier. Så nå sitter jeg og nyter fredagen, smiler litt av mine egne humørsvingninger, tenker at det jeg skal gjøre på jobb i morgen sikkert ikke tar hele dagen, og gleder meg til folket kommer hjem igjen slik at vi kan grille og kose oss sammen. Et lite utdrag fra Pittelilles verden:-)

 

Kostholdet så langt i dag:

Frokost: 1 knekkebrød m/smøreost

Lunch: 1/2 kyllingfilet (rest fra i går) m/salat, 1 ss. dressing, 1 knekkebrød m/ost

Mm: 1 knekkebrød m/smøreost, 1 eple, 2 seigmenn

Middag (planlagt): Grillet kalkunfilet, brokkoli- og blomkålgrateng, litt ovnstekte poteter, salat

Dessert (planlagt): Moreller og honningmelon

Snacks (planlagt): Potetgull

Trening: Jogging i terreng i 40 minutter, nedtrapping i 10 minutter, 484 kcal forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Kjedelig at du hadde en sånn dag, Pittelille, men det virker som du har evnen til å snu innstillingen og tenke positivt igjen.:) Godt at magevondten avtok litt. Så bra med joggetur på deg også! :) Måtte du plutselig jobbe på en lørdag helt uten forvarsel? Det syns jeg var litt dårlig gjort, men vet at det er litt sånn noen steder. Håper det kommer noe godt ut av det for deg, feks. med mer lønn eller at du kan avspasere en annen gang?

 

Har hatt en fin dag selv og endelig har jeg sparket meg i rompa og kommet meg på sykkelen nå i kveld! 40 minutter effektiv sykling og 360 kcal forbrent. Det er mye til å være meg :) YESS! Fornøyd!I tillegg fikk jeg ca 15 min gange da jeg hentet i barnehagen til fots.

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med kaviar, lettphiladelphia og kokt skinke. 0,5 dl melk

Lunsj: Wasa 4 crisp mix (for et dårlig navn!:)) frokostblanding med melk og valnøtter

Mm: 1 skive brød med lettphiladelphia, røkelaks. Nektarin, lettyoghurt, litt grønt.

Middag: Rømmesurret laks med kokte poteter, asparges, brokkoli og ruccola.

Kvelds: 2 wasa fiber pluss knekkebrød med ost, 1 glass juice.

Trim: 40 min sykling og ca 15 min gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Takk for hyggelige ord, jenter. Ja, det helt fantastisk å se at det var liv i magen. :)

 

Anneli: Super treningsøkt på deg!! Og du er også veldig flink med maten. Rømmesurret laks hørtes veldig godt ut. Jo, Coco Popsen smaker utmerket takk.. :)

 

Pittelille: Så flink du er selv med svigers på besøk! Imponerende :) Joggetur til og med! Synd du hadde en dårlig dag og kjipt med lørdagsjobbing. Håper du ihvertfall får en hyggelig søndag. :)

 

Endelig har jeg ferie, utrolig deilig! Blir noen dager hjemme før vi reiser på hytta. Deretter blir det en tur til Barcelona, og så en tur på fjellet.

 

Her er min dagsrapport:

Frokost: 1 go'morgen-yoghurt og 1 banan

Lunsj: 1 grovt rundstykke med kokt, skinke og agurk

Mm: 1 iste og 1 eple

Mm: 1 porsjon Coco Pops med melk

Middag: 3 stykker hjemmelaget pizza, 2 glass Pepsi Max

Dessert: Jordbær

Trim: 30 min gange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Gratulerer med ferie, Spinny!!! Heldige deg, kjenner jeg er litt misunnelig;) Både hjemmehygge, Barcelona og hytteliv hørtes nydelig ut.

 

Anneli: Super fredag på deg!!:) Herlig treningsøkt altså. Godt å være i gang igjen?

 

Jeg er akkurat ferdig på jobb, og tenkte bare skrive inn her før jeg stikker hjem. Har gått greit egentlig, fikk gjort ting raskt og effektivt.

 

Avslutningen på min fredag ble:

 

Middag: 150-200 gr. grillet kalkunfilet, brokkoli- og blomkålgrateng, salat

Dessert: 10 Moreller

Snacks: Ca. 75 gr. potetgull, ca. 20 gr. firkløver

Godkjent fredag for min del, havnet på rundt 1700 kcal.

 

Ha en strålende lørdag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hvordan går det med dere? Har hatt en fin helg så langt:-)

 

Dagen i går gikk ok. Spiste middag på restaurant, så litt vanskelig å anslå kaloriinntaket. Tror jeg havnet på i overkant av 2000 kcal totalt, noe som er ok for en lørdag.

 

Frokost: 2 grovskiver m/spesialsalami og ost

Mm: 1 yoghurt (0%)

Lunch: 2 grovskiver m/spesialsalami og ost

Mm: En liten neve nøtter, 3 ruter firkløver

Middag (på restaurant): Dim sum m/scampi og kamskjell (forett), 2 store spiseskjeer m/ris, scampi, innabakt steinbit, grønnsaker, saus (hovedrett)

Snacks: Ca. 80 gr. potetgull, noen nøtter, 2 ruter firkløver, ca. 1 dl øl

Ingen trening

 

Så langt i dag har jeg spist sunt og fått meg 4 timer på golfbanen. Satser på at dagen fortsetter i samme trenden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Bra helg på deg, Pittelille! :)

 

Her har det vært en svært dårlig start på ferien med omgangssyke.. :) Var veldig dårlig i går, men bedre i dag heldigvis. Men jeg har ikke akkurat så spennende dagsrapporter å legge inn her. Satser på at jeg er bra til i morgen.

Håper dere har kost dere i helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Stakkars deg Spinny som har hatt omgangssyke! Det er fælt. Kjedelig start på ferien! Håper det er over nå, at du er bra igjen i morgen. :)

 

Pittelille; bra gjennomført helg på deg! Du har vært flink :) Den middagen din i går hørtes skikkelig god ut... :)

 

MIn lørdag og søndag kommer nå oppsummert. For enkelhets skyld forkorter jeg innleggene mine litt. Margarin er alltid lettmargarin (stort sett vita hjertego lett), yoghurt er alltid 0,1% eller 0,0%, melk tilsvarer alltid ekstra lett, og brød er alltid grovt eller en sjelden gang halvgrovt... HVis jeg ikke skriver noe annet :)

 

Lørdag:

frokost: 2 skiver brød med margarin, kokt skinke, syltetøy, 1 dl melk

Mm: 10 g valnøtter og nektarin

lunsj: Risgrøt med sukker, kanel og margarin, 1 glass rød saft

Mm2: Belgisk vaffel med bringebær

Middag: Hjemmelaget pizza med karb.deig, ost og grønnsaker

Kveldskos: en neve peanøtter, 65 g ostepop og noen biter sjokolade

Trim: Ca 30 minutter gange

 

Søndag:

Frokost: 2 skiver med kokt egg, røkelaks, margarin og kokt skinke, 1 glass melk

Lunsj: Havregryn med rosiner, valnøtter og melk

Middag borte hos noen: Tacosuppe med 2 små rundstykker og noen never nachos til.

Kvelds: 2 knekkebrød med grillpølse, spekeskinke, 10 mandler og litt mango

Trim: 35 min tur.

 

Så var den helga også over på et blunk. Siste arbeidsdag før ferien min i morgen. Gleder meg! Håper dere får en kjempefin dag i morgen. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God bedring Spinny, håper at formen er betraktelig bedre allerede i dag!

 

Anneli: Veldig bra gjennomført helg - igjen!:) Og gratulerer med ferie (om noen timer). Vel fortjent!!

 

Min søndag ble slik:

Frokost: 1 Polarbrød Extreme m/ smøreost og spesialsalami

Lunch: 1 Polarbrød Extreme m/ smøreost og spesialsalami

Mm: 1 neve nøtter, moreller, honningmelon

Middag (rester): Ca. 125 gr. kjøttboller, ca. 80 gr. flintstek, 2 ss. brokkoli og blomkålgrateng

Kvelds: 3 knekkebrød, 1/2 scones, skinke, majones, reker, sursild, 1 kopp Option

Trening: 4 timer golf

 

Jeg føler meg litt "sprengt" etter helgen, og må sjekke vekten en av de kommende dagene. Husker ikke om jeg har nevnt det tidligere, men sommeren blir brukt til å holde vekten og jeg kommer ikke til å ha fast veiedag. Skal sjekke vekten innimellom slik at jeg vet om jeg er på rett spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hallo:)

 

Slik har denne dagen blitt:

 

Frokost: 2 skiver med margarin og spekeskinke, 1 glass melk

Lunsj: Salat med reker. Grovt rundstykke med smør

Mm: 1 Knekkebrød med peanøttsmør og 20 mandler

Mm2: Creme chocolet mandel (is)

Middag: 1,5 fiskekake med poteter, asparges, gulrøtter og hvit saus

Kvelds: Cornflakes med melk og 1 nektarin

Trim: Syklet til og fra jobb. Ca. 360 kcal.

 

Endelig ferie! Det ble en is sammen med familien for å feire at jeg hadde ferie i dag. Det var vel kanskje litt unødvendig, men ellers fornøyd med dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Gratulerer med ferie, Anneli! :) Har du noen spennende planer?

 

Veldig lurt å prøve og holde vekten i sommer, Pittelille! Jeg er sikker på at du klarer det. :) Hvor mye har du egentlig gått ned nå?

 

Jeg er frisk igjen, selv om jeg fortsatt er ganske slapp. Sovet og slappet av mye i dag, men har ihvertfall begynt å spise igjen, så da kommer vel energien snart tilbake.

 

Mandag

Frokost: 2 brødskiver med kokt egg og kaviar

Lunsj: Coco Pops med melk, 1 eple

Mm: 2 nektariner

Middag: 3 grove havregrynspannekaker med blåbærsyltetøy, 1 glass melk

Kveldsmat: 1 friskis, 1 stort glass appelsinjuice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...