Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

En is for å markere sommerferie må være lov. Nyt de kommende ukene, Anneli:-)

 

Spinny: Godt at formen begynner å komme seg!! Du får se det positive i det og tenke at det hadde vært værre hvis du ble syk i Barcelona;) Håper jeg skal klare å holde vekten, har i alle fall lite lyst til å ta fatt på de samme kiloene etter ferien igjen.. Siden september 2008 har jeg gått ned ca. 9 kg, og det er jo rett trend. Skulle klart det kjappere, men dersom nålen fortsetter å gå nedover er jo det det viktigste. Selv om jeg er mer fornøyd nå enn tidligere så innser jeg at trivselsvekten min nok er enda litt lavere. Kan tenke meg at den ligger på 62-63 kg, men jeg er forberedt på å bruke lang tid dit.

 

I går gikk det relativt greit, men det ble litt ekstra i familiebesøk i går kveld. Skippet kveldsmaten så tror totalen ble helt ok.

 

Frokost: 1 knekkebrød m/smøreost og skinke

Lunch: Skalldyrsuppe, 3/4 rundstykke

Mm1: 1 yoplait 0% blåbær

Mm2: 1 knekkebrød m/smøreost og skinke

Middag: Ca. 150 gr. kyllingfilet, fullkornsris, sursøt saus

Kaffebesøk/kvelds: Ca. 50 gr. ost, 10 kjeks, 15 druer, 1/3 sukkerbolle

Trening: Sykkel45 + litt gange. 505 kcal forbrent

 

I dag blir det enten golf eller spinning - avhengig av været..

 

Ha en fin feriedag, flotte jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Bare en liten tur innom for å ønske dere en goood sommer. :) :) Jeg drar på hytta i morgen tidlig. Vet ikke helt når jeg kommer innom her igjen, men dere får kose dere så lenge. :) Vi snakkes!

 

Sommerklem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Siden september 2008 har jeg gått ned ca. 9 kg' date=' og det er jo rett trend. Skulle klart det kjappere, men dersom nålen fortsetter å gå nedover er jo det det viktigste. Selv om jeg er mer fornøyd nå enn tidligere så innser jeg at trivselsvekten min nok er enda litt lavere. Kan tenke meg at den ligger på 62-63 kg, men jeg er forberedt på å bruke lang tid dit. [/quote']

9 kg er fantastisk bra!!! :) :) Veldig smart at du er innstilt på å bruke tid på å komme deg ned til trivselsvekten, det lønner seg i lengden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Spinny; så da blir du borte fra tråden en liten stund? Håper du kommer tilbake senere i sommer. God tur på hytta og god sommer :)

 

Pittelille; skriver under på at det er veldig bra med 9 kg ned siden september 08!:) Vær stolt av det! Sakte vektnedgang er visst det beste, det er mer sannsynlig at du holder vekta da. Gi deg selv en fortjent klapp på skulderen og ikke stress med vekttap i sommer.

 

Har hatt en fin dag, var på kino bl.a. og handlet, og har fått gjort litt praktisk i huset.:)

Frokost: 2 skiver brød med makrell i tomat og margarin med spekeskinke. 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver brød med lettphiladelphia, kokt skinke og okserull. 1 glass melk

Mm: 20-30 mandler og 1 lettyoghurt

Middag: Salat med kylling, pasta, fetaost og masse grønnsaker

Mm2 på kino: 1/2 liten pose M

Kvelds: Havrecheerios m valnøtter og melk

Trim: 20 minutter tur og klippet plenen i 25 min.

 

Blir du her på tråden fremover eller, Pittelille? Vi har noen større og mindre prosjekter, og reiser litt i sommer, men prøver å komme innom her når jeg kan. Har du noen ferieplaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God ferie Spinny. Kos deg så masse og så ser jeg fram til å få deg tilbake til tråden vår igjen:-)

 

Anneli: Bra gjennomført dag på deg, og veldig bra med så begrenset kinogodter!! Jeg blir værende her fram til siste helgen i juli, deretter blir det 3 litt sporadiske uker. Så du blir ikke kvitt meg riktig enda;)

 

Min dag bar preg av for lang tid mellom måltidene og dermed litt for lavt blodsukker. Men alt i alt en ok hold vekten-dag.

Frokost: 2 knekkebrød m/smøreost og skinke

Lunch: Salat m/masse grønt, div. sjømat, 1 ss dressing

Mm: 1 Yoplait 0% blåbær, 1 kopp Option

Middag: 120 gr. brød m/brelett og sukker(!)

Kvelds (sent): 120 gr. brød m/italiensk salat, skinke, sild, ost, syltetøy

Snakcs: 35 gr. potetgull (jeg bare måtte...)

Trening: 3,5 time rolig golf

 

I dag blir det nok en runde med golf, men jeg satser på å spise litt mer regelmessig enn i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei Pittelille

Det er godt at du blir værende! Tror jeg hadde sklidd litt mer ut var det ikke for denne tråden. :)

 

Skjønner det med uregelmessige måltider, sånn blir jeg også. Håper det gikk bedre i dag. Synes det er flott at du driver med golf, veldig fin mosjon det!

 

Dagens inntak:

Frokost: 2 skiver grovbrød med margarin, okserull og skinke, 1 glass melk

Lunsj: Havrecheerios med valnøtter og melk

Mm: Skyr mangoyoghurt

Middag: Grilling: 2 pølser med 2 små tortillas

Kvelds: 3 kapteinkjeks med ost. 1 nepe, 2 cherrytomater, noen sukkererter, litt druer og 1 glass eplejuice

Trim: 1 time tur i rolig tempo

 

Veide meg i dag og endelig peker det rette veien igjen: Ned 1 kg siste uka: 62,6 kg nå. :) Er så glad! Har også som mål å holde dette i sommer, for det er en vekt jeg trives mye mer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Gratulerer med flott nedgang!!:) Veldig bra jobbet og vel fortjent! Det virker som om du igjen har funnet et inntak/aktiivitetsnivå som fungerer, og jeg er sikker på at du kommer til å holde deg der i sommer. Er uansett greit med denne tråden slik at man ikke faller heeelt ut;)

 

Jeg var på vekten i dag jeg også, men den var ikke noe hyggelig. Ny vekt er 68,0, dvs 1,1 kg opp på to uker. Ingen god trend jeg er inne i nå, men desverre litt som forventet. Målet mitt blir å holde meg her og gjøre fornuftige valg framover.

 

Dagen i går gikk fint med følgende inntak

Frokost: 1 knekkebrød m/smøreost og spesialsalami

Lunch: 2 skiver m/egg og kaviar, 1 knekkebrød m/syltetøy

Mm1: 1 knekkebrød m/smøreost og spesialsalami

Mm2: 1 God Morgen yoghurt

Middag: 2 Go' og Mager grillpølse m/lompe, ca. 2 ts sprøstekt løk, ca. 20 gr. nøtter

Trening: 4 timer golf

 

Jeg reiser i bryllup i kveld og blir borte til søndag. Skal forsøke å melde inn her, men blir det litt korte innlegg er det fordi jeg skriver på mobilen:-)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk, Pittelille!

Så synd at du opplevde vektoppgang. Syns du har vært så flink, så det overrasket meg. Men det er ikke alltid så lett å forstå hvorfor vekta oppfører seg som den gjør. Ikke alltid en direkte sammenheng mellom innsats og resultat, mener jeg. Håper du klarer å holde vekta slik som du planlegger :) Kjempebra runde med golf på deg i går, forresten!

 

I dag har vi hatt en aktiv dag, med oppussing (driver fortsatt litt med det, har bodd i huset i nøyaktig ett år nå, men er ikke ferdige), og hagearbeid. Har også vært på senteret og handlet.

 

Frokost: 2 skiver brød med lettphiladelphia, okserull og leverpostei. 1 glass melk

Lunsj: Havrecheerios med valnøtter og melk

Mm: 2 skiver brød med kaviar, margarin og banos, litt sukkererter

Middag: 1,5 karbonade med kokt asparges, brokkoli, gulrot, poteter og sjysaus

Dessert: ca 10 twist :-/

Kvelds: 2,5 dl lettyoghurt og pære

Trim: 15 minutter tur med hunden, samt en del tyngre hagearbeid

 

Tror jeg får rapportert igjen først etter helga. Vi skal til Sørlandet i 60-årsdag til mamma, og i morgen blir det hektisk med de siste forberedelsene til det. Så vi snakkes etter helga :) Håper du får det kjekt i bryllup og ellers en riktig god helg! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen:-)

Hvordan gikk helgen og feiring av 60-års dag? Og ble hun glad for boken?? Håper du har hatt det kjempefint!

 

Jeg har som nevnt vært i bryllup i helgen. og det var kjempekoselig. Nydelig brudepar, hyggelige folk og en god fest:D Det var også veldig godt å få litt avstand fra slanketankegang.. Jeg merker desverre at jeg har blitt litt for opphengt i tallene på vekten, og lar disse styre humøret mitt i større grad enn tidligere. Jeg var rett og slett mer fornøyd for 3-4 kg siden enn det jeg er nå - og det er jo litt merkelig i og med at jeg stadig nærmer meg den såkalte trivselsvekten. Har tenkt mye på hvordan jeg skal gjøre ting i tiden framover når målene mine er følgende:

- Ønsker virkelig å være i god form

- Ønsker etterhvert å komme ned i 62-63 kg (rett og slett fordi jeg vil se bra ut)

- Ønsker IKKE å tenke på mat og vekt så mye som jeg gjør

- Ønsker IKKE at tallene på vekten skal styre selvfølelsen

- Ønsker å være fornøyd..

 

Noe av det jeg må gjøre er enkelt:

- Jeg skal fortsette å trene slik jeg har gjort de siste månedene. Det gjør bare godt for kropp og sjel, og jeg nyter å løpe og å sykle

- Jeg skal ikke veie meg så mye i sommer, eventuelt droppe veiingen helt før høsten er tilbake

 

Det som er litt mer komplisert er tankegangen og hvordan jeg ser på /vurderer meg selv. Jeg er nødt til å bli snillere med meg selv og ikke bare fokusere på det jeg er misfornøyd med. Men, det er ikke alltid så enkelt og jeg må virkelig skjerpe meg hvis jeg noen gang skal bli fornøyd. Det vil jo alltid være deler med kroppen man liker mindre enn andre, så hvis jeg fortsetter slik jeg gjør nå vil jeg aldri bli noe annet enn misfornøyd.

 

Dette ble litt langt, men jeg følte bare for å si det. Synes en god balansegang i denne prosessen er utfordrende, og jeg har veldig få som vet hva jeg jobber med. Dette blir dermed min hovedkanal for tanker og frustrasjon:-)

 

Uansett, nå er jeg tilbake og skal fortsette den gode trenden med god og sunn mat, samt opprettholde treningen - men uten vektfokus. Inntaket i går ble litt rart med mange mellommåltider, men totalen ble fin:

Frokost: 1 banan

Lunch: 1/2 porsjon fiskesuppe, 1 knekkebrød m/syltetøy

Mm1: 1 Go'Morgen yoghurt

Mm2: Ca. 60 gr. brød, 1 banan

Mm3: 1 banan

Middag/Kvelds: 3 skiver m/skinke og ost

Trim: ca. 4 timer på golfbanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Jeg har vært hjemme siden søndag kveld, men har ikke fått vært innom her før nå, rett og slett fordi tankene har vært helt andre steder... Vi har holdt på med å gjøre det fint ute i hagen og gårdsplassen i går og i dag, og synes det er kjekt å holde på med dette, samt at det gir resultater. Blir utslitt av det da, men på en god måte :)

 

Har vært i selskap til mamma i helga på hotell. Det ble veldig hyggelig, og hun ble glad for boka! Tror hun skjønte at det hadde vært litt av et arbeid med den, og at hun satte pris på innholdet. Hun fikk også et smykke av oss. Morsomt å gi bort ordentlige ting. :)

 

Når jeg leser det du beskriver, tenker jeg at du er veldig reflektert og bevisst prosessen du er inne i! Og ja - det er en jobb en må gjøre når en går ned i vekt, ikke bare fysisk men også i hodet. Kjenner meg veldig godt igjen i at det er slitsomt å tenke på kosthold og inntak og forbrenning hele tiden. For meg har det blitt noe bedre etter hvert som jeg nærmet meg trivselsområdet mitt. Så jo at det var resultater i speilet også, noe som førte til at jeg var mindre misfornøyd enn før - dermed økte selvfølelsen. Men det er jo dumt når det blir slik at selvfølelsen er nært knyttet opp til hvordan en opplever at en ser ut - ytre ting. Vi er jo så mye mer enn utseendet..

 

Det at du mestrer dette med å være såpass mye fysisk aktiv som du er tror jeg er en god strategi å bygge videre på. Tenke at i sommer skal diu ikke veie og måle deg og være helt opphengt i alt du spiser, men til gjengjeld skal du pålegge deg å trene og holde deg i mye aktivitet. Jeg tror det er sunt og lurt og bra for deg :) Jeg er ikke ernæringsekspert, men kanskje holder kroppen din på vekt pga litt mye stress rundt det med tallene, matinntak osv? Å gi kroppen (eller tankene ettersom) en pause fra det. Høres hvertfall smart ut i mine ører. Det er ikke bare én riktig vei for å oppnå vektnedgang, det er mange, og alle er jo forskjellige. Du er så bevisst på det du gjør og på de farene som evt. kan oppstå - noe som øker sjansen for at du vil lykkes.

 

Du sa litt om det med å ikke være helt fornøyd med alle delene av kroppen osv, og det trodde jeg egentlig var noe som gjaldt alle jenter (og sikkert gutter)? Det finnes kanskje ingen som er perfekte, og de fleste vil nok finne ting å klage på på sin egen kropp som ikke andre ville tenkt over engang. Vi blir så opphengt i å dømme oss selv hele tiden, det er veldig dumt.. Men jeg tar meg selv i å gjøre dette hele tiden selv altså! Hvorfor jeg sa det og ikke det, osv. Går ofte rundt hele kvelden og analyserer f.eks. ting som skjedde på jobben. Ganske unødvendig å bruke kapasitet på, egentlig! Det tjener jo oftest bare til å bryte en selv enda mer ned. Nei, dette ble veeeldig langt, men poenget mitt er bare at det er vel menneskelig å finne feil på seg selv. Uansett om det egentlig er bagateller og som andre ikke ville lagt merke til. Så jeg tror som du jo sier at det er viktig å fokusere på det som er bra med seg selv! Det man er fornøyd med, og det man får til, for det er så mye mye viktigere enn det vi ikke er fullt så fornøyd med. :) Så jeg likte veldig godt da du (for det var vel du?) foreslo at vi her i tråden skulle skrive hva vi syntes var BRA og positivt med dagen, og ikke det vi var misfornøyd med. Bra tiltak! Og forresten, bare fortsett å få det ut her inne, det er helt ok!

 

Her er denne dagens inntak:

Frokost: 2 skiver grovbrød med norvegia, makrell i tomat og kaviar. 1 glass melk

Lunsj: Weetos og god dag frukt med melk og valnøtter

Mm: 1 lettyoghurt og 1 banan, 10 mandler

Middag: Kokt torsk med baconpurresaus, kokte grønnsaker og poteter

Kvelds: 2 knekkebrød med skinkeost, leverpostei og agurk. 1 glass eplejuice

Trim: 2 timer ganske heavy hagearbeid og ca 1 time gange i rolig tempo

Fornøyd med: at jeg sto over is da guttungen og mannen og jeg var på butikken, og de kjøpte is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Tusen, tusen takk for langt og godt svar, Anneli. Det gjorde godt å lese dine tanker og synspunkter rundt temaet, og det er godt å bli påmint om at dette er noe som mange i samme situasjon går igjennom og reflekterer over. Jeg måtte smile litt da du sa:

 

"Men jeg tar meg selv i å gjøre dette hele tiden selv altså! Hvorfor jeg sa det og ikke det, osv. Går ofte rundt hele kvelden og analyserer f.eks. ting som skjedde på jobben. Ganske unødvendig å bruke kapasitet på, egentlig! Det tjener jo oftest bare til å bryte en selv enda mer ned."

 

Det er som om jeg skulle skrevet det selv:-) Hvorfor er vi så slemme? Jeg ville aldri tenkt så mye negativt eller vært så kritisk til noen andre enn meg selv, og det er jo helt merkelig når man tenker over det. Det burde jo slett ikke være slik! Og ja, det var jeg som foreslo å ha fokus på de tingene man er fornøyd med i løpet av en dag, så da fortsetter vi med det!! Jeg utfordrer deg også herved til å ta med minimum to (2!) ting man har gjort bra:D (Og det burde jo ikke være noe problem for flinke, spreke jenter som oss;))

 

Så bra at du hadde det fint i helgen. Og jeg er sikker på at hun ble superglad for både bok og smykke. Og så moro med fin hage og gårdsplass!! Det blir nok kjempekoselig - i tillegg til at det er god trim. Flink!

 

Min tirsdag gikk veldig bra med følgende inntak:

Frokost: 2 grove skiver m/skinke og ost

Lunch: Salat m/masse grønt, reker, kamskjell, 1 ss dressing

Middag: 2 skiver m/50 gr. kyllingfilet, ost, pesto, 2 skiver bacon

Kvelds: 1 yoghurt 0%

Trening: Sykkel55 - hard time:D

 

To bra ting:

- God treningsøkt

- Har pakket bort vekten for sommeren - ute av syne, ute av sinn.. (Og ja, det er veldig sant at tankene sikkert har godt av en pause fra kalorier og vekt for en stund! Takk for den ekstra dytten jeg trengte til å ta avgjørelsen!)

 

Håper du får en strålende onsdag i det fine sommerværet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei,

 

Hvordan går det? Blir det fint i hagen?:-)

I går ble vi invitert med på båttur etter jobb, så jeg hadde en aldeles nydelig ettermiddag i Oslofjorden i finværet. Stoppet og spiste middag på en bryggerestaurant før vi fortsatte utover. Første gang i bikini i år, og jammen fikk jeg ikke et lite skille også. Me like:D

 

Inntaket ble:

Frokost: 2 grove skiver m/spekeskinke og ost

Lunch: 1 halvgrov bagel m/philadelpiha og kalkunpålegg, Pepsi max

Mm: 1 yoghurt 0%, 1 eple

Middag: 3 marinerte snegler, blåskjell i hvitvinssaus, ca. 60 gr. baguett, 1 glass hvitvin

Dessert: 2 små kuler vaniljeis, friske jordbær

Snacks: Ca. 20 gr. potetgull

 

Fornøyd med:

- Tok meg en tyggis etter at jeg hadde spist litt potetgull. På den måten greide jeg å begrense inntaket til akseptabelt

- Takket nei til lefse og bolle på kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Pittelille; det hørtes herlig ut med den båtturen i går! Sånne opplevelser gjør så bra :) Gratulerer med skille!!

 

Jeg har hatt to fine dager i nydelig vær og vi har fått gjort enda mer ute. Vi har jo en liten 2 1/2-åring som tar en del av oppmerksomheten, så det går ikke så effektivt alltid som jeg skulle ønske. Men jeg nyter å kunne ha ferie og være masse sammen med ham :) Jeg har skeiet litt ut både i dag og i går fordi vi hadde besøk, og den utskeielsen i går var bare helt unødvendig også - så jeg skammer meg litt over å rapportere nå, men gjort er gjort:

 

I går ble det slik:

Frokost: 2 skiver grovbrød med gulost, 1 glass melk

Lunsj: Fitness med mandler og melk

Mm: Div frukt i biter (jordbær, banan, nektarin og drue)

Middag: Spaghetti bolognese

Dessert: mer frukt i biter

Kvelds: 2 knekkebrød med philadelphia light, skinke og kaviar, 1 lettyoghurt

Enda litt senere: 1/2 flaske hvitvin og 5 kapteinkjeks med sjokoladepålegg.

Trim: 20 min styrke og kondisjon (Jillian Michaels DVD) og 30 min yoga. 45 min tur i moderat tempo, med vogn

Fornøyd med: Endelig ordentlig trening igjen og fornøyd med at det ikke ble noe usunt mens vi hadde besøk. (Det usunne skjedde etter at jeg hadde fått i meg hvitvin, skulle stoppet med det første glasset og hvertfall ikke spist sjokoladepålegg!)

 

I dag:

Frokost: 2 skiver brød med margarin, skinke og gulost, 1 glass melk

Lunsj: Fitness med mandler og melk

Mm: 1 (vanlig) yoghurt

Middag: Fedonkyllingburger på Burger king med salat (tror det er et ganske sunt valg)

Kvelds: Salat med skinke, div, masse grønt

Dessert da vi hadde besøk: 2 store kuler is med peanøtter og nonstop

Ingen trim i dag, har vært litt utslått pga varmen og ikke hatt så mye energi.

Fornøyd med: At jeg valgte noe sunt på Burger king (gikk dit for å stimulere 2-åringen) og sunn mat da vi hadde besøk (salaten, ikke desserten akkurat;))

 

Veldig bra at du har satt vekk vekta for en stund, og jeg synes også du var veldig flink i går som takket nei til lefse, bolle og klarte å kontrollere inntaket ditt. Skulle ønske jeg hadde den selvdisiplinen. Virker som jeg slutter å tenke på inntaket når jeg får i meg alkohol. Men jeg skal nå slutte å bebreide meg selv for dette og sette en strek over det, og tenke positivt framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hehe, jeg måtte lese innlegget ditt to ganger før jeg forsto hva som var utskeielsen på onsdag. I innledningen din hørtes det ut som om du hadde spist et helt kjøleskap og mer til, men så innså jeg at det dreide seg om noen få kjeks og 1/2 flaske vin?!:-) Ikke vær for irritert på deg selv, synes ikke det var så ille. Og med treningen i tillegg er det jo ingen sak. Super økt på deg!!:)

 

Jeg har tatt en avspaseringsdag i dag, og kom akkurat hjem fra litt handling og en god treningsøkt. I ettermiddag pakker vi i bilen og reiser opp til Jotunheimen. Værmeldingen er ikke veldig bra, men vi krysser fingre og satser i alle fall på tur i morgen. Gleder meg!

 

Inntaket i går ble:

Frokost: 2 grove skiver m/brelett og sukker

Lunch: Brød m/røkelaks, reker og egg, litt majones

Mm: Yoghurt 0%

Middag: 1/2 grandiosa

Kvelds: Stor porsjon coco pops

Fornøyd med: Lot halve brødet i lunchen ligge igjen, og spiste frokostblanding når søtsuget meldte seg på kvelden.

 

I dag har jeg rukket følgende:

Frokost: 2 grove skiver m/smøreost og skinke

Lunch: Baguett m/ost og skinke

Trening: 30 minutter på stepmaskin, Sykkel45

Fornøyd med: God treningsøkt tidlig på morgenen, og moderat innkjøp til tur - men med snacks og godsaker likevel;)

 

Håper du får en en super helg Anneli, jeg er tilbake her på søndag. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Det hørtes topp ut å dra på fjellet, så jeg håper virkelig du får en hyggelig tur! Kjempebra treningsøkt også! :)

 

Takk for trøst ang. onsdagsinntaket mitt forresten :) Tror bare jeg var så skuffet over at det var så nær å bli en perfekt dag, sunnhetsmessig.

 

Frokost: 2 skiver brød med brunost, rekeost og leverpostei, 1 glass melk

Lunsj: Fitness med 20 mandler og melk

Mm: Lettyoghurt, 10 mandler og 1 fiberrik

Middag: 2 grillribber, 1 grillpølse, salat og noen potetgullflak.

Dessert: 10 Jordbær, ca 10 bokstavkjeks

Kvelds: 1 liten tortilla med salatrester fra middagen

Fornøyd med: Ikke en voldsomt usunn dag, på tross av tredje dag på rad med besøk. Hadde veldig lyst på noe snop på kvelden, men klarte å holde meg unna skapet. Fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hallo!

Lørdagen min ble preget av høyt inntak, men det synes jeg er nesten greit siden det er lørdag. Det var jo planlagt, og det er på en måte verre med alle de ikkeplanlagte utskeielsene. Fikk meg en frisk tur ut i det fine været også, så da går det jo an å være fornøyd:

 

Frokost: 2 skiver brød med omelett, kaviar, 1 glass melk

Lunsj: Weetos med mandler og melk

Mm: Grøt med margarin, sukker og 1 lite glass saft

Dessert: 2 små iskuler med peanøtter og nonstop

Middag: Pizza, hjemmelaget. 2 glass rødvin

Lørdagssnop: Hjemmelaget Cuba Libre og Irish Frappe, litt potetgull

Trim: En time sykling i rolig tempo

 

Håper du har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Gårsdagen:

Frokost: 2 skiver brød med makrell i tomat og philadelphia med skinke. 1 glass melk

Lunsj: Cornflakes med melk og 20 mandler

Middag: Scampiwok med en del grønt og ris, 1 glass hvitvin

Kvelds: 2 vaffelplater med brunost.

Mm: 1 glas hvitvin, 5 mandler

Trim: 25 min joggetur, samt 15 min styrke: 227 kcal.

 

Fornøyd med at det "bare" ble 2 vaffelplater på meg, og ikke 5 som jeg sikkert kunne ha spist... Også fornøyd med trening :) Det blir ikke de lengste øktene, men det er fint likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Her er min mandag:

Frokost: 2 skiver brød med margarin, lettprim og kaviar, 1 glass melk

Lunsj: Havrecheerios og en blandet musli med melk og valnøtter

Middag: Laksewraps (2 store tacolomper) med div grønt i

Dessert: Ca 10 jordbær med 1 ts sukker og litt melk

Kvelds: 2 skiver brød med margarin, skinke og leverpostei. Noen biter mango

Trim: ingen vanlig trim, men 4 timer malingsarbeid teller jo.

 

Fornøyd med: Droppet å ta pisket krem på jordbærene, og har hatt en aktiv dag med oppussing!

 

Litt stille her for tiden. Hatt en bra tur til Jotunheimen, Pittelille? Håper det var topp! :) Håper alt er bra hos deg også, Spinny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei Anneli!!

Da var jeg tilbake etter en kjemepfin helg i Jotunheimen. Været var perfekt på lørdag så vi fikk oss en nydelig tur over Besseggen. Litt hard tur, men unnagjort på drøye 5 timer. Kjente det godt i lårene både søndag og i går, men i dag er jeg fit for fight igjen. I helgen har jeg spist og drukket det jeg har hatt lyst på, og fredag og lørdag ble helt ok. Søndag ble det derimot pizza til lunch og middag, så det tok litt av kan man si. Uansett, i går var jeg (nesten) tilbake der jeg vil være.

 

Pga. arbeid i leiligheten kunne vi ikke dra hjem rett etter jobb, så da ble det middag på thairestaurant i stedet. Inntaket ble følgende:

Frokost: 5 store cherrytomater, kaffe

Lunch: 2 skiver, 1 knekkebrød, 1 egg, kaviar, syltetøy

Mm: 2 plommer

Middag: Stekte dumplings, pepperwokete kongereker m/grønnsaker og ris

Kvelds: Coco Pops

 

Fornøyd med: Spiste veldig lite av risen under middagen og unngikk frityrstekt mat. I tillegg takket jeg nei til dessert, og valgte coco pops i stedet for potetgull da vi så film på kvelden. Puh, mandager etter en avslappet helg er vanskelige altså. Tar ikke lang tid før usunne vaner sniker seg inn. Men, i dag føler jeg meg motivert og klar igjen. Skal i bryllup om 10 dager, og skal ha gjort unna 8 treningsøkter før den tid. I tillegg må jeg unne meg litt solarium. Har ikke gjort det på veldig lenge, men nå er jeg så blek og sola så langt unna, at jeg bare må spandere på meg noen minutter.

 

Synes forresten du har vært veldig flink under besøket deres, og veldig bra at du har trent mange dager på rad! Du har jo til og med ferie, så du har all grunn til å være veldig fornøyd!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei igjen.

Hvordan går det hos deg i dag? Maler du?:-)

 

Jeg har endelig hatt en normal dag med god, sunn mat og en deilig treningsøkt. Sitter nå i sofaen og skal se litt tv og slappe av med god samvittighet. Jeg har gjort noe nytt i dag, nemlig å spise en større frokost før jeg dro på jobb. Jeg spiser jo alltid frokost, men synes selv at jeg var mindre sulten resten av dagen med en større porsjon tidlig på dagen. Mulig det har med dagsformen å gjøre, men det var godt å ikke dø av sult i forkant av lunch og middag.

 

Inntaket har blitt:

Frokost: 2 store, grove skiver med salami og ost, ketchup, kaffe og stort glass vann

Lunch: 2 skiver, 1 knekkebrød, egg, kaviar, sild

Middag: 1 grillet laksefilet, brokkoli- og blomkålgrateng, 5 små, ovnstekte potetbåter

Kvelds (planlagt): 2 knekkbrød m/ost og syltetøy

Trening: Hard Sykkel55 - God og sliten etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Wow, der er du i gang igjen, ser jeg! BRa treningsøkt altså!:) Og så bra at du spiste en skikkelig frokost i dag. Selv må jeg hvertfall ha 2 brødskiver for å holde ut til lunsj. Ser at du har vært på Besseggen også. Jeg har også gått den, og vet at det er en ordentlig tur! Bra, Pittelille!

 

Jeg er fornøyd med dagen min også. Har ikke malt i dag, men vi har satt opp noe stenderverk, og det innebar 2-3 timer med bl.a. å stå på gardintrapp og skru oppover med slagdrill. Ble ganske mør i rygg og armer. Bra bicepstrening :)

 

Inntak i dag:

Frokost: 2 skiver brød med margarin, syltetøy og skinke, 1 glass melk, (drikker også kaffe, men det skriver jeg aldri opp, for det er jo 0 kcal)

Lunsj: Stor porsjon Havrecheerios med valnøtter og melk

Middag: Hjemmelaget kyllingsuppe med 1,5 minihvitløksbaguette

Kvelds: Liten porsjon coop musli med 10 mandler og melk

Mm: Pære

Trim: 40 min trimsykkel mens jeg så på Grey's: 307 kcal.:) I tillegg snekring.

Fornøyd med at det ikke ble noe usunt i dag, og dessuten trim på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Flott dag på deg, Anneli!! Og helt herlig med trimsykkel til Grey's. Det er god untnytting av tid altså:) Du kommer i tillegg til å få flotte armer etter denne sommeren med maling og snekring og bruk av slagdrill. Herlig!:-)

 

Jeg føler meg allerede mye bedre enn for to dager siden, og i tillegg til det jeg skrev i går fikk jeg tatt hårkur, ordnet og lakket negler og smurt bena inn med selvbruningskrem. Slikt hjelper på altså!

 

I dag vet jeg ikke helt hvilken trening jeg skal på. Hvis været holder seg kan det hende det blir en joggetur i marka, men ser det an utover dagen. Noe aktivitet skal det i alle fall bli - har jo tross alt minimum 7 økter å gjøre unna før fredag 29/8 når ferien begynner. Gleder meg veldig!!!

 

Glemte forresten å nevne noe jeg var fornøyd med i går:

- God frokost som gjorde at det ble mindre småspising gjennom dagen

- Hard treningsøkt

- Takket nei til sjokolade som Kjekkas tok fram da jeg kom hjem fra trening

 

Jeg melder inn dagens bragder i kveld, ha en fin dag så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Ja, det føles alltid bedre med litt pleie av seg selv :) Godt er det! Selv har jeg vært hos frisør i kveld og fått en helt ny frisyre. Føles bra :)

 

I dag ble det slik:

Frokost: 2 skiver brød med kaviar, lettmargarin og skinke, 1 glass melk

Lunsj: Havrecheerios med melk og valnøtter

Mm: Lettyoghurt og 10 mandler

Middag: Barnevennlig middag i dag med 2 pølser, 1 brød og 1 lompe. Salat.

Kvelds: 3 skiver loff med ost og tomat, 1 liten pakke mr lee nudler, 2 glass rødvin...

Ble dessverre litt mye til kvelds, mens vi så film.

Trim: 1/2 time tur med vogn, middels tempo

 

Sånn nokså bra fornøyd med dagen :) Fornøyd med at det ble en pakke nudler istedenfor potetgull og sjokolade i kveld, som det var på nippet til å bli. Også fornøyd med at det tross alt ble noe trim i dag.

 

Hvordan har dagen din gått? Ble det løpetur i marka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Gratulerer med ny frisyre!:-) Hvordan ser den ut? Jeg burde absolutt gjort noe med håret mitt snart, det trenger en liten oppfrisking før ferien.

 

Jeg glemmer litt at du har ferie, så jeg må bare igjen få uttrykke hvor flink jeg synes du er!! Hvis jeg greier å være så flink som deg når jeg tar fri om en drøy uke skal jeg være veldig fonøyd altså. Håper du gir deg selv den skryten du fortjener:D

 

Min onsdag ble:

Frokost: 2 store skiver m/salami og ost

Lunch: 2 skiver, 1 knekkebrød, egg, kaviar, sild

Middag: 1 stor kyllingfilet, wokstektegrønnsaker, nudler, woksaus

Kvelds: 2 knekkebrød m/ost og syltetøy

Trim: 1,3 mil i moderat/raskt gåtempo hvorav jeg løp ca. 700 meter med stigning

 

I dag blir det en runde golf, før vi får et vennepar på middag i kveld. Er nok fare for et glass vin eller to da, men skal forsøke å moderere meg:-) Håper du får en kjemepfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Takk:) Det har blitt en ganske kort "bob" med lyse og mørke striper innimellom min naturlige brune farge. Hadde fra før av ganske langt (farget) mørkebrunt hår, så det er en forandring. Har også fått pannelugg - noe jeg ikke hadde før, og egentlig var skeptisk til, men frisøren mente jeg ville kle det :) Fikk også nappet øyenbrynene med tråd, noe som ble veldig bra. Har pleid å gjøre det selv, med pinsett, men synes det tar litt mye tid og ikke blir så bra.. greit å gjøre det når man først er hos frisøren.

 

Det ble en skikkelig tur på deg i går altså! Så bra! Synes også du fikk til maten veldig bra!

 

Takk for at du sier jeg er flink, det går ikke så verst synes jeg, men kunne fått til mer trim :-/ Vanskelig å få trent nok, når det er så mange prosjekter jeg skal rekke i ferien.

 

Denne dagen har gått med til bl.a. Ikea og omorganisering av kjøkkenet. Har kjøpt litt ting til huset, spesielt til kjøkkenet. Da vi hadde lagt gutten, begynte vi å rydde kjøkkenet, og plutselig hadde vi ommøblert og forandret på nesten alle skuffer og skap. Vi flyttet til dette huset i fjor sommer, og ting havnet liksom bare tilfeldige steder, fordi vi skulle flytte fort inn. Godt å endelig få litt mer system :)

 

Frokost: 1 skive brød med brunost, og 1/2 tortillalompe med ost. Glass melk

Lunsj: Havrecheerios med valnøtter og melk

Mm: 1 og 1/4 Karbonadesmørbrød på Ikea, 1/4 kokosbollestang, ca 1/4 brämhults smoothie med blåbær

Middag: Karbonadedeig, eggnudler, chili, løk, paprika, kokosmelk

Kvelds: 10 moreller, 1 lettyoghurt, 10 mandler og en liten porsjon coco pops med melk (der kom den ja :))

Trim: ingen ordentlig trim, men en aktiv dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...