Gå til innhold

Alli, er det noen der ute som har erfaring med dem?


Gjest cecc

Anbefalte innlegg

I vår, lenge før jeg hadde begynt å tenke på kurs kjøpte jeg meg alli tabletter. Dere vet de som gjør til at du går ned ekstra om du holder på å slanke deg. (Ble reklamert på tv endel før). Tror jeg startet så vidt med dem også. Kun noen dager. Sluttet da jeg skulle på hytta med utedo. Startet aldri opp igjen da det hele tiden var noe som skulle skje. Siden jeg nå har startet på kurs begynte jeg å tenke på disse tablettene som bare ligger der. Det finnes noen som er sterkere å, men da må man ha resept fra lege.

Er veldig usikker på om det er så lurt å starte med dem. De skiller vel ut noe av fettet. men om man er flink å forholder seg til anbefalingene til GR så trenger vi vel det fettet vi får i oss også?

Det er veldig fristende å ta dem samtidig som det blir for dumt om jeg ødelegger for meg selv.

Er det noen der ute som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora til en venninne prøvde disse tablettene. Bare tull spør du meg.

Det er en hel del ting du ikke skal spise mens du tar tablettene, så man vil jo da selvfølgelig gå ned i vekt, men det er ikke tablettene sin fortjeneste;)

Man skal ikke spise brød, til nød en skive pumpernikkel. Ingen meieriprodukter, og man skal ikke spise salat, kun kokte grønnsaker, osv, osv, husker ikke alle detaljene.

Hun gikk ned noen kilo, men syntes det var et slit, siden dietten ble såpass streng. Da er det jo bedre å spise sunnere, sånn rent generelt, a la Grete Roede.

Hun merket ingen bivirkninger, annet enn at avføringen ble litt "mykere", mens andre visstnok har fått hemorider og andre problemer av dem. Det anbefales nemlig å spise noen detox-tabletter samtidig med 30-days tablettene, og disse kan tydeligvis føre til problemer for enkelte.

 

Da har jeg mere tro på Alli eller Xenical, men det beste er vel å lære seg å spise sunnere.

Har lest noen artikler som tyder på at bruk av Alli og Xenical kan føre til leverproblemer m.m.

Mulig det gjelder langvarig bruk, men hva menes med langvarig egentlig? Vi er alle forskjellige, så noen tåler slike ting bedre enn andre.

 

Jeg har gitt opp troen på en såkalt "magic pill", eller pulver for den del;) Har prøvd både Cambridge og Noka, måtte gi opp etter en uke, holdt på å besvime flere ganger daglig. Dette var for endel år siden, så det er mulig de har forbedret produktene, men jeg tviler på det. Har nå fulgt GR-metoden fra "gratishaugen" i noen år, og gått sakte men sikkert ned i vekt, og lært meg å spise ofte, og mere enn jeg trodde jeg kunne spise på "slankekur". Så målet er i sikte:)

 

Lykke til, uansett hva dere velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vær forsiktige og "kjenn etter" bivirkninger når dere tar uregistrerte preparater! Er selv sykepleier og sett flere som har fått alvorlig leversvikt med etterfølgene multiorgansvikt, noe som i værste fall kan ta livet av deg! Dette var ikke av akkurat de preparatene som nevnes her, men ville bare si vær forsiktige!

 

(personlig tar jeg absolutt ingen uregistrerte preparater etter og ha sett bivirkninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har hørt at noen anbefaler kruskakli før et måltid evnt bare middag for å gå ned i vekt... Hva syntes dere om det? Må jo være like dumt som disse fibertablettene man kjøper? Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest mallorcablusen
Har hørt at noen anbefaler kruskakli før et måltid evnt bare middag for å gå ned i vekt... Hva syntes dere om det? Må jo være like dumt som disse fibertablettene man kjøper? Noen som har prøvd?

 

Kruskakli er jo omtrent umulig å få ned! Føles som å prøve å spise sagflis... Man går dessuten ikke ned i vekt av å spise fiber i seg selv. Fiber har en mageregulerende effekt siden det binder vann i tarmen. Kjøp heller fiberhusk på helsekosten. Det inneholder 85% kostfiber og sveller når det blandes med vann. Bland f.eks. 1 ss fiberhusk med 0.5 l vann og drikk dette etterfulgt av litt mer vann. Dette ble anbefalt at espenrostrup.com som fibertilskudd. Min erfaring er at dette fyller godt opp i magen og gjør meg mindre sulten.

 

Fakta er at mat som har høy viskositet (supper, grøt osv.) gir langsommere magetømming fra magesekken til tarmen enn mat som er tyntflytende. Langsom magetømming gjør at man føler seg mett lengre siden magen sender signaler til hjermen om at den er "full".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig styrer jeg unna alle typer "superpiller" som lover både det ene og det andre. Det eneste som er sikkert, er at noen sitter og tjener masse penger! Spiller ingen rolle om Alli selges på apoteket - det er like fullt en pille du betaler MANGE penger for.

 

Trening og et sunt, variert kosthold er det absolutt sikreste. Ingen matvare alene får oss ned i vekt - det er det totale bildet av hverdagskosten og -aktiviteten som fjerner fettet og strammer opp kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...