Gå til innhold

Når vekta går oppover igjen..


Gjest Mami81

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ned fra 75 til 70 kg i fjor vinter (er 176 cm). Gikk også ned fra 85 cm til 76 cm rundt midjen!

 

Så mistet jeg plutselig all motivasjon, var så lei av kaloritelling og veing at jeg bare ikke orket å tenke på det. Har spist masse usunt og veide meg ikke mellom august og oktober..

 

Så måtte jeg krype til korset da, kunne se at jeg hadde lagt litt på meg igjen i speilet og på klærne. På vekta lyste tallet 74 mot meg! Er såå skuffa over meg selv, trodde jeg hadde klart det denne gang.. men neida. Var såå motivert i nesten et år, så klarer jeg å ødelegge alt på 2 usle mnd!

 

Hvordan skal jeg få kg av igjen nå?! Tenker bare at jeg kommer til å sprekke og mislykkes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel det vi alle frykter, er det ikke?

 

Personlig tror jeg at det beste "våpenet" er å veie seg selv i gang i uken i lang tid etter man har nådd målet sitt. Jo lenger man venter med å veie seg selv, jo lettere er det å "gå i fella". For selv om man blir dritt lei av å veie mat og telle kalorier innimellom, er det kanskje lettere å ta seg sammen når man ser hva man veier.

 

Min fæle erfaring er at man "sensurerer" seg selv i speilet. Det tar lang tid før hjernen vil oppfatte det øyet ser. Har du lagt merke til hvordan man lenge synes at det fantes bare "så dårlige bilder av deg"? Jeg hadde det sånn. Alle bilder var uflaks og feil vinkel og flagrene klær. Helt til det var bare å ta seg sammen og gå på vekten. SJOKK!

 

Jeg har ingen vidundersvar annet en en stor lapp der ukens vekt skal skrives, hengt opp på badet eller på soverommet. Hver uke, skriv på vekten. Det kan nok hende du skeier ut likevel, men det er mye lettere å ta seg sammen for en kilo eller litt mer enn når det har gått skikkelig galt.

 

Egentlig synes jeg du var relativt flink som oppdaget det allerede etter 4 kg. Tenk om det hadde vært 10!

 

Dette tar du lett inn igjen. Og er du nervøs for å skeie ut igjen, tror jeg at jeg vil anbefale deg et "Hold vekten" kurs. Der lærer man mye bedre å kjenne igjen hvilke feller man går i og hva man kan tillate seg i løpet av en periode. Og ikke minst hvordan man tilpasser seg etter en periode som kanskje har vært litt mer utskeiende enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips:) Jeg har hatt litt problemer med å få inn i hodet at jeg faktisk har lagt på meg igjen. Det er så lett å skylde på at det sikkert er vann i kroppen etter den salte middagen i går, at buksa har krympet i vaskemaskinen eller at det bare finnes uheldige bilder av en som du nevner. Men en vakker dag må en bare se sannheten i øynene og være ærlig med seg selv, kommer jo ingen vei utenom:)

 

Godt det ikke er snakk om 10 kg ja! Men det er frustrerende, synes det var slitsomt nok å gå ned 5.. men det kunne jo vært mye verre. I forhold til de som har 10-20-30 kg for mye er jo dette bare et luksusproblem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...