Gå til innhold

"Nygravert :)"


guttem@mm@

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp fullført 1. GR-kurs på nett og hadde god flyt i vektnedgangen. Nå har jeg derimot funnet ut at jeg (til vår store glede) er gravid.

 

Jeg har termin i juli 2011 og ønsker å ha noen som kan slå følge med meg for å begrense vektoppgangen. Jeg skulle ha 1700 kcal før svangerskapet så jeg tenker ca 1800 skulle være ok å legge seg på etterhvert.

 

Har gått ned 0,7 kg denne uka og er godt fornøyd med den starten siden min erfaring er at jeg blir uvel og godtesyk på samme gang tidlig i svangerskapet;)

 

Noen der ute som vil slå følge på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne slå følge med deg! Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid selv og. Jeg er ikke akkurat på vei nedover i vekt, men bør. Det er mitt andre barn, og visst svangerskapet blir likt som det forrige så blir det ikke mye trening framover. Derfor så må jeg begrense spising og spise sunnere.. Jeg er 165 høy og veier 93 kilo. Sist graviditet veide jeg 92 når jeg ble gravid, men gikk ned litt. La på meg 8 kilo samlet. (4 av de kom den siste måneden). HÅper jeg klarer å begrense det litt denne gangen og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Jeg vil også være med! Testet positivt i går, hurra! Jeg er nok mest i holde vekten-fasen, har akkurat klart og komme ned på ønsket nivå! Men vet fra tidligere graviditeter at det kan være en stoor utfordring, sjokoladesuget slår inn samme dag som kvalmen er borte... og nå har jeg ikke nådd å bli kvalm en gang, så... Utrolig vanskelig å huske på at man bare trenger noen få hundre kalorier mer nå enn før, og ikke skal "spise for to"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med at jeg ikke får trent noe særlig. Har en helt ekstrem hodepine, så når jeg kommer hjem fra jobb og har henta toåringen er det ikke mye jeg orker.. vanskelig.. Sliter med motivasjon til bare å spise sunnere når jeg ikke får trent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykletiljobben: Gratulerer så mye med spiren i magen! Heldig du som klarte å nå målet før du ble gravid. Jeg var laaangt fra i mål og ser nå med frykt på de neste månedene og på tiden da kiloene skal av igjen....

 

Hilde: Huff hodepine er slitsomt. Jeg har slitt med det samme de to siste dagene og tror grunnen for min del er at jeg ikke klarer å slappe av om kveldene etter jobb men at jeg føler ansvaret for alt som henger igjen etter lange dager på jobb og aktive barn. Jeg håper det går seg til etter uke 12... og frem til da må jeg rett og slett bare lære meg å lytte til kroppen.

 

Veiedagen i går gikk over all forventning. Jeg hadde jammen klart kunststykket å gå ned 1,3 kg. Ikke skjønner jeg hvordan for jeg har ikke vært flink til trimming. Har gått noen turer hjem fra jobb (ca 30 minutter) og så har jeg spist normalt. Har nå lagt til en skive på dagsrasjonen min og har pga kvalme og trøtthet ikke hatt lyst på noe mer. Måtte det bare vare.....

 

Totalt har jeg nå fulgt GR i 3 måneder og en uke og har gått ned 7,8 kg. Jeg håper fortsatt på å klare å være flink men vet av erfaring at det kan være vanskelig etterhvert....

 

Kjempe koselig at vi nå er 4 som kan følge hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sykletiljobben

Jeg går bare opp og opp i vekt :-( Og magen ser ut mer som om jeg er 5 måneder enn 7 uker på vei... Nå er det ikke første gang jeg er gravid, så ting har nok strukket seg litt, men det er litt vanskelig å forholde seg til okke som. Klemmer den inn med extra-super-hold strømpebukser på julebord og sammenkomster, synes liksom det er litt vel tidlig å innvie hele verden i hemmeligheten... men det begynner å bli vanskelig å holde det skjult, rett og slett. Går og føler meg konstant oppblåst, og etter selv et lite måltid (en skive brød og et glass melk) føles det som om magen holder på å revne... Mannen min spøker med at det er tvillinger, eller kanskje jeg er lengre kommet enn jeg tror, men jeg kan ikke få noen av delene til å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

vil gjerne holde følge, har termin 21 juli2011 og er 7+1 uker på vei i dag:)

 

Er snart ferdig med kurs nr 3 og har til nå gått ned 25,4 kg, og har håp om ikke gå dem opp igjen, så har meldt meg på nytt kurs etter nyttår:)

 

Foresten Gratulerer så masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg vil gjerne være med. :-) Er 12 uker ++ på vei, har termin 17.juni 2011. Jeg har slanket meg siden mars i år og klarte å gå ned 13 kg. Nå er jeg da gravid og redd for at alt kommer tilbake.

Akkurat nå har det gått greit:

startvekta før graviditet var da 64 kg

sist jeg veide meg, var det 64,4. Så langt er jeg fornøyd, men jeg har enorm matlyst at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre..... Prøver å begrense det så mye som mulig... Leste her tidligere at fram til uke 20 er det ikke så nødvendig å legge på seg, men etter det legger man på seg uansett. Skal håpe å klare mins mulig fram til uke 20.

 

Har veiinger på onsdager.... gruer meg til neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære merli! Så trist at de ikke fant liv. Nå må du se fremover, prøve å finne styrke i alle de kilo du har vært så flink å miste før graviditeten. La deg selv få rom til å sørge også håper jeg du kommer tilbake hit med graviditetsnyheter så snart dere føler dere klare for det.

 

Gir deg alle de styrkeklemmer jeg kan!

 

elisa: Så koselig med flere på laget:) Jeg bøyer meg i støvet over flotte slankeresultater!

 

Gratulerer med spiren i magen!

 

Jeg har ikke vært på vekta de siste 2 ukene. Jeg er konstant kvalm men kaster ikke opp lenger nå men når jeg da må spise 2. hver time hele tiden regner jeg med at vekta desverre er på veg oppover. Jeg håper snart formen blir bedre (har hatt influensa i tillegg) slik at jeg kan trimme litt lett på elipsemaskinen som støver i kjelleren om dagen. Men akkurat nå er formen på bunn og jeg er så sliten så sliten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Sykletiljobben

Kjære deg merli

Så utrolig trist. Klarer du å finne motivasjon til å gå ned enda mer mens dere prøver igjen? Det kan være litt godt å ha noe å "holde fast i" - tenk på at neste gang skal du ha et enda bedre utgangspunkt. Og så er det jo god terapi i å trene, jeg synes ofte man enten får blåst ut litt og tenkt på noe helt annet, eller man får litt tid for seg selv til å kjenne på følelsene sine.

God klem og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer så mye til dere alle!

Så morro å se at det er så mange her som skal ha smått til sommeren :D

Får selv et sommerbarn i år :D

Jeg er nå i uke 16, og har allerede klart å legge på meg en del, noe jeg ikke liker.

Gikk fra 67kg til 70kg på knappe to uker, og det er en skremmende fort!

Kunne tenkt meg å stabilisert dette litt, men matlysten kicka inn for alvor for to-tre uker siden... Noen som har noen råd mot ekstrem matlyst? (Kunne spist meg ihjel på grovbrød og leverpostei ;) )

 

Dette med trening, kosthold og vekt er lettere når en er flere om det. :) Jeg ble motivert av å lese om dere, å tok motet til meg å gikk meg en tur i den friske vinterluften i sted. Herlig!

 

Lykke til, til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...