Gå til innhold

Veien videre..


Gjest enrt

Anbefalte innlegg

De siste månedene har det stoppet opp, både på vekta og på tråden jeg var med på. Nå har jeg bestemt meg for å ta tak igjen og gå ned de siste 7 kg jeg mangler for å nå målet på 70 kg.

Jeg startet i desember ifjor, og 29 juli viste vekta 76,9. 6,3 kg mindre enn når jeg begynnte. Jeg dro to uker til tyrkia og kom hjem med matforgiftning. Etter jeg ble bra fra den har vekta stått på 77 - 77,3 kg. Har veiedag på fredager, og er veldig spent på hva den vil vise på fredag da jeg har vært uten vekt i tre uker og vært på ferie. Målet mitt er å komme på 75 til jul, og aller helst være langt nede på 76 innen jeg reiser hjem til jul (studerer i danmark).

 

da er det bare å telle kcl og begynne med fast trening igjen. Julekjolen skal på, og den skal aller helst være litt for stor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Merker fort at jeg er tilbake i danmark på matfronten. Varene er fortsatt uvante og jeg aner ikke kcl innholdet i dem. I trondheim visste jeg både kcl innhold og ca vekt. Her sitter jeg på et felleskjøkken med 11 andre uten kjøkkenvekt og uten peiling på hva maten inneholder. SÅ det blir litt ekstra tøfft den første måneden, men jeg skal klare det. Har ikke noe å si hvor lang tid det tar, det er en livsstilsendring og ting tar tid. brukte jo faktisk 6 år fra å være tynn og til der jeg er nå. Så bare jeg bruker mindre tid enn det skal jeg være fornøyd:p

 

Hitill idag har jeg spist:

2 brødskiver med skinkeomelett (350kcl)

2,5 dl lett youghert (100)

Og nå skal jeg lage meg en liten wok med grønnsaker og ris til lunsj tenkte jeg:)

 

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, og lykke til videre du også:)

Så imorgen kommer den harde sannhet. Vet at jeg ikke kommer til å like det jeg ser. Samtidig må jeg på fohånd si, slik at det ikke ser ut som jeg lever i fornektelse, at resultatet ikke er 100% sant. Venter mensen imorgen/overmorgen og går bestandig opp i vekt da. Og siden jeg hoppet over sist gang vet jeg ikke hvordan kroppen reagerer. Gjør det kun en gang i året max og det er når jeg skal på feire.

ellers så ligger jeg ca 300 kcl under det jeg skal idag, så har planer om å lage meg en liten fruktsalat snart for å fylle opp. Vanskelig å skal holde seg rundt 1600 da det er så lett å enten komme over eller alt for langt under. Er jo ikke bra med noen av delene:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag, og vekta viste 78,3. Det er mye mindre enn jeg hadde frykta, men likevel alt for mye. målet mitt til neste uke er å komme på 77 kg igjen, og at jeg innen november skal være nede på 76. Glemte å måle midje osv da det var litt travelt imorrest. Neste uke har jeg planer om å prøve å måle både midje, mage og alt. har målt et par gang før så kan være morsomt å se om cm har kommet på, eller om det bare er vekta og jeg som ikke er helt venner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var helgen over og den har gått greit. Har vært på ca 2000 kcl både lørdag og søndag, men synes det er greit. Vet med meg selv at jeg må ha lov til å skeie litt ut i helgene hvis ikke går jeg på en smell. Og spillte håndball kamp på søndag så ble litt trim også, nermere bestemt 2,6 tp. lå da i forgje uke på 4,8. Egentlig alt for lite. Så uka her skal jeg ta meg sammen på treningen. Har kamp igjen imorgen, og ska da stå hele kampen alene. Blir dermed 50 min håndball + oppvarming, i tillegg skal jeg ha iallefall en egentrening denne uka.

Ellers har jeg for første gang bakt mitt eget brød. Sliter litt med å finne ut kcl innhold i det, regner med det er høyere inntak enn vanlig brød så tar det litt p slumpen bare. Sunnere enn det brødet jeg kjper her i danmark iallefall. MYE bedre var det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Så flink du er! :)

Gratulerer med vekttap så langt! Det er bare å stå på:) Må virkelig være en utfordring å prøve å gå ned i vekt når du ikke er hjemme i Norge! Synes det er veldig sporty av deg!

 

Lykke til videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk. Ja, en ekstra utfordring er det. Men så er det ekstra morsomt å komme hjem etter å ha vært borte i en måned å få kommentarer på at en har blitt mindre. Til og med når vekta mener noe helt annet:p sist jeg var hjem fikk jeg flere kommentarer på at jeg hadde blitt mindre i ansiktet. Klager ikke på det, har et rundt ansikt:p

 

Satt å tenkte på noe her om dagen etter å ha lest et blogginnlegg fra ei med spiseforstyrrelser som skal bli frisk. Som hun sa, det er bare mat. Uansett om man skal ned i vekt eller opp så vet de fleste hvordan kroppen virker. Spesiellt etter å holdt på med dette en stund vet jeg så og si hvor kroppen sier stopp, hva jeg ikke kan spise dagen før veiedag og alt det der. Psyken min derimot skjønner jeg ikke hvordan virker oppi alt dette. Plutselig kan jeg bli kjempe motivert av å se at vekta har gått opp, andre ganger mister jeg motivasjon av å se at vekta går nedover. Jeg som studerer psykologi burde iallefall forstå litt av dette, men det gjør jeg ikke. For meg tror jeg ikke de endringene handler om å kutte ut godteri, kaker og is. Jeg tror der handler om å overvinne hodet, lysten og hva det nå er som lurer meg til å tro at jeg har lyst på den sjokoladen. For så fort jeg har spist den opp husker jeg at det skal så mye mindre til for å gjøre meg kvalm. Bare synd at da er det for sent:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag, ukens høydepunkt eller noe en ser på med grøss og gru? Her gikk den iallefall ikke som håpet. Ja, gikk ned 0,2 kg og all nedgang er all nedgang. Likevel hadde jeg håpet på et høyere tall, iallefall slik at jeg kom på 77 tallet igjen. Det får bli neste uke. Iallefall, det som gikk galt uka her: sjokolade midt i uka, for lite trening og alt for lite vann! Vanskelig å få i seg nok vann når vannet her ikke er noe godt. må bli flinkere til å ha ei isflaske i fryseren, vannet blir så sykt mye bedre når det er iskaldt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det torsdag igjen, og imorgen er det igjen veiedag. Gleder meg ikke akkurat. Må inrømme at jeg har snikveid meg, ikke at det gjør meg noe klokere på hva vekta vil vise imorgen. Har vært på alt fra 78,7 til 77,4. Altså kan vekta både vise nedgang og oppgang. Hvis jeg går opp aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Føler det er noe som er feil, og aner ikke om det er at jeg spiser for lite, for mye eller hva det er. Har drukket en del vann i det siste og fått lurt inn ei ekstra trenigsøkt.

Så hvis noen har noen tips, kom med dem! Trenger dem sårt hvis jeg skal ned på 75/76 innen jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var veiedagen overstått, og ikke minst overlevd. gikk på vekta, 78,5. Holdt på å gikk i flint, oppgang! Sjekka, og vekta visste forsatt 78,5. Sminka meg og bestemte meg for å sjekke en gang til, for jeg nekta å ha oppgang. Da var endelig jeg og vekta på samme lag. 77,9! Endelig, tilbake på 77! Sjekka mine gamle innlegg, og i juli var eg på 77,7. Fant målingene fra da, og målte litt imorrest også. Resultatene er:

 

mai tror jeg juli november

Hals: 38 38

Midje: 81,5 81 81,5

Mage: 95 89 88,5

Armer: 32 31,5

Lår topp: 62 59

hofte: 100 98 99

 

det var bare de tre tingene jeg målte nå, men må vel ta en skikkeli måling neste uke. Iallefall, resultatat ble da kun +1 cm på de tre tingene. Synes ikke det er så ikke når det er problemområdene mine. Så, dette er kanskje ikke så ille som fryktet. Kg er en ting, men cm lyger iallefall ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget plutselig at den lille skriften min under hvert innlegg lyver. Kanskje på tide å være ærlig med seg selv og bytte den ut? Iallefall, uka her har jeg gått på vekta hver uke og skrevet ned hva den viser. Kun for å følge med for meg selv hvordan dagene går. og jeg må inrømme jeg er forvirra. Vekta har visst fra 77,5 (LYKKE) til 78,8. jeg trodde jeg kjente min egen kropp etter å holdt på med dette en stund nå, men så feil kan man ta. Jeg tror jeg må øke aktivitetnivået mitt, at det holder meg nede. de siste dagene har det vært kaldt, det har snødd og blæst. dermed har jeg vært mest mulig inne noe som fører til ganske få skritt per dag. burde vel prøve å få rompa i gir og komme meg ut en tur idag. og skal det, så fort jeg får litt varme i kroppen igjen. sitter med superundertøy, joggebukse, ullsokker, genser og pledd og fryser forsatt. dumme vinter! hvorfor er det så enkelt å finne årsaken til man ikke går ned i vekt, men ikke å fgjøre noe med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget plutselig at den lille skriften min under hvert innlegg lyver. Kanskje på tide å være ærlig med seg selv og bytte den ut? Iallefall' date=' uka her har jeg gått på vekta hver uke og skrevet ned hva den viser. Kun for å følge med for meg selv hvordan dagene går. og jeg må inrømme jeg er forvirra. Vekta har visst fra 77,5 (LYKKE) til 78,8. jeg trodde jeg kjente min egen kropp etter å holdt på med dette en stund nå, men så feil kan man ta. Jeg tror jeg må øke aktivitetnivået mitt, at det holder meg nede. de siste dagene har det vært kaldt, det har snødd og blæst. dermed har jeg vært mest mulig inne noe som fører til ganske få skritt per dag. burde vel prøve å få rompa i gir og komme meg ut en tur idag. og skal det, så fort jeg får litt varme i kroppen igjen. sitter med superundertøy, joggebukse, ullsokker, genser og pledd og fryser forsatt. dumme vinter! hvorfor er det så enkelt å finne årsaken til man ikke går ned i vekt, men ikke å fgjøre noe med den?[/quote']

 

Et tips: IKKE vei deg hver dag!! Vei deg EN gang i uken, da med noenlunde samme type klær på, slik at de ikke gir utslag på vekten (gjør det gjerne naken om du har et rom for deg selv å gjøre det på ;)) og gjør det på samme tid på døgnet hver gang! Dette gjør at du forholder deg til det som er riktig ned/oppgang, og ikke fokuserer på svingningene underveis i uken. Vi veier noe annet på kvelden enn man gjør på morgenen og det kommer an på hva man spiser, hvor mye man spiser, hvor mye man drikker osv osv. Så: Hold deg til en dag i uken, og fokuser på de tallene som da kommer og jobb utfra de. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig det, og bruker å veie meg til samme tidspunkt til vanlig. Men føler at kroppen ikke har fungert slik den har gjort før i det siste og bestemte meg derfor for å veie meg hver dag i ei uke for å se hvordan kroppen egentlig reagerte og prøve å finne ut hva som skjer. etter å ha veid meg hver dag, registrert mat, aktivitet osv har jeg funnet ut at det mest sannsynlig er at jeg ikke er så aktiv som jeg var før (hverdagsaktivitet) Men likevel, takk:) fint å se at noen følger med:)

 

ellers var det da veiedag og selv om jeg har fulgt med vekta den siste uka var jeg spent. Vekta har spillt meg et par puss de siste ukene, derfor ble jeg letta når vekta også idag visste 77,9. altså ingen nedgang, ikke at jeg hadde regnet med det. Jeg bor i kollektiv (6 jenter og 6 gutter) og igår hadde vi jentene sushi kveld. Ei av de jeg bor med kommer fra thailand og lærte oss å lage(!) sushi. Da fikk veiedag være veiedag og jeg spiste så mange jeg ville uten å tenke på kcl! Neste fredag (forhåentligvis ikke) siste veiedag før jul. sånn grå det når jeg reiser fra vekta mi og kjærest har klart å rote bort vekta hjemme i norge. Uansett får jeg ta meg et par turer til mamma og pappa og sjekke at ikke kg kommer ramlende på meg over natta. Tar med meg målebåndet hjemme da, så får iallefall et lite hint på cm:)

 

Ha ei god helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg veldig asosial som sitter kun å skriver i min egen tråd. Men dagene framover er hektiske og idag var siste veiedag med vekt. Vil ikke dra med meg andre i min hverdag uten vekt og uten å vite hvordan ting går sikkert. SÅ jeg får komme sterkere tilbake på det punktet i januar når jeg igjen drar tilbake til danmark.

Igår var veiedag og jeg ble positivt sjokkert når jeg gikk på vekta! 400 gram borte. Etter en uke fyllt med sykdom, avskjedsfest og pepperkakebaking med venninner var det ikke forventet. Men takker og bukker jeg, deilig å se at jeg IGJEN er over halveis. Slikt liker vi!

skal prøve å ha en "veiedag" på tirsdag før vi drar, blir så alt for lenge til neste gang. Blir tungt å ikke vite hvor mye jeg gikk opp i jula:/ jeg er en liten kontrollfrik når det passer meg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiedag ute vekt, så registrerer bare vekta som det samme. Så nå er målebåndet min beste venn, virkelig! :)

mai juli november desember

Midje: 81,5 81 81,5 81

Mage: 95 89 88,5 87

altså, 1,5 cm ned siden november! og 0,5 i midja. Da kan vekta vise hva den vil, jeg blir iallefall mindre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker jeg holder på å gli ut nå som jeg er hjemme. Uff, holder meg unna godterier, men spiser ikke akkurat sunt likevel. idag har vi hatt middagsbesøk, og jeg lagde hjemmelagde burgere og chips. Langt fra det sunneste, men vanskelig når de som kommer er vanskelig i matveien. SÅ på gamle bilder, og jeg så hvor tynn jeg faktisk KAN være. det er slik jeg vil være igjen, og siden motivasjonen mangler litt når jeg ikke har vekt så må jeg ta fram staheten og bestemme meg for å en gang igjen bli tynn. Merkelig hvor fort motivasjonen forsvinner når man ikke har vekt. fint å se at cm forsvinner, men klarer ikke å motivere meg på samme måte ved å kun se dem:/ aner ikke hvorfor. savner vekta mi! synd jeg ikke kommer til å se den før februar. Må finne vekta som kjærest har rota bort snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen endringer i cm uka her. ikke at jeg hadde regnet med det heller, liker egentlig ikke å måle hver uke. Skal litt til at man mister noen cm, så regner ikke med å miste noen hver uke.

lånte vekta til mamma og pappa igår da. var nervøs når jeg gikk på den og ventet på svare, det var jo midt på dagen og jeg hadde nettopp spist noen sushibiter. overlykkelig når vekta stansa på 77,8. siden jeg sist veiedag hjemme veide 77,5 tyder det på at vekta har gått ned:) de har også vekt som måler fettprosent, og den sa at den var på 32,6. skal se om jeg finner ut hva den var sist gang:) håper på nedgang der også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul!

har tilbringt dagene hjemme hos mamma og pappa de siste dagene og har endelig hatt vekt igjen:D 77,3 igår og 100 gram opp iløpet av julaften. Så ganske fornøyd med å ha gått ned siden jeg kom til trondheim. spent hva vekta sier om ei uke:p iallefall, 5,9 kg ned. Det har gått veldig sakte og er kanskje ikke noe å skryte av men det er godt å tenke på at hvis det fortsetter like sakte neste år så er jeg faktisk tynn og feridgslanket til jul 2011! Julekjolen min i år var forresten den samme kjolen som jeg kjøpte meg til russeballet julen 2006. Morsomt at den passer igjen. prøvde den på i fjor også, men følte meg ikke vel i den:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er det nyttårsaften, og som alle andre innpå her har jeg vel mine planer og ønsker om at vekten skal fortsette nedover også til neste år. 6 kg på et år er vel kanskje ikke så mye, men for meg så det nok. Jeg var forberedt på at dette ville ta tid, men tanken på at hvis jeg går ned like mye til neste år vil jeg faktisk være "ferdig" til neste nyttårsaften er utrolig. For mange vil det sikkert høres rart ut at jeg er fornøyd selv om jeg fortsatt vil veie over 70. men for meg og min kropp tror jeg det er bra vekt! når jeg gikk i 10 veide jeg 62 kg og de rundt meg var redd jeg hadde spiseforstyrrelser. med tanke på at kroppen har forandret seg en del etter dette tror jeg ikke jeg bør ned dit igjen. og ifølge vennen mine fkk jeg beskjed om at 3 kg til var nok for meg. da veide jeg 78, så jeg nermer meg iallefall. men det er vanskelig å vite hvordan kroppen ser ut når kg forsvinner, så jeg får bare å vente å se. Likevel må jeg ha et mål, og målet for neste år er at neste nyttårsaften skal jeg ha på meg en tettsittende kjole og være strålende fornøyd! når det gjelder antall kg er målet å være mellom 70-72 kg neste jul.

2010 har vært et bra år, jeg har tatt tak i vekta mi og faktisk fullført et helt år. Jeg har bodd med en fantastisk samboer, tilbringt masse tid med gode venner og familie, og ikke minst fikk jeg drømmen min oppfyllt; jeg kom inn i danmark! 2011 skal bli et enda bedre år! jeg ska nyte mitt siste år i danmark, og nå en ny drøm: drømmekroppen!

 

GODT NYTTÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da var både jul,nyttårsaften og ei ukes hjemmeeksamen ferdig. Etter alt det der gledet jeg meg ikke akkurat til å gå på vekta. men det måtte gjøres, og resultatet ble ikke så ille som ventet. 78,5. 1,2 kg opp. Satser på å være tilbake innen 14 dager og kanskje nede på 76 innen jeg drar tilbake til danmark ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...