Gå til innhold

frustrert over meg selv...


Gjest lillemej1989

Anbefalte innlegg

Gjest lillemej1989

hei.

er relativt ny her inne på forumet. Eller har hatt profil en go stund , men siden det er så mye så har skjedd i livet mitt har jeg rett å slett ikke vert flink nok til å holde meg i nakken å følge ``planen `` min her på vektklubben...

men kjenner allerede nå som jeg sitter våken om natta å grubler å planlegge på kor flink jeg skal være å klare dette herende, at noe må gjøres!

 

mange ganger kjenner jeg at jeg kun er flink til å tenke å planlegge på kossen jeg skal gjøre det kun sitter i hode mitt, jeg får ikke til å begjynne å utføre det i praksis. blir ganske så lei å frustrert over meg selv får at jeg stadig føler at jeg svikter meg selv.. hva skal egentlig til for at jeg skal klare å holde meg til faste måltider, trene litt mer å ha gode døgnrutiner å komme meg ned i vekt ??! jeg trenger tydligvis motivasjon, men hva kan jeg gjøre for å bli motivert?

 

Håper det er noen der ute som kjenner seg igjen i det jeg skriver , som kanskje kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg kjenner meg igjen i det å ikke være motivert, men når jeg først meldte meg på GR kurs på nett - DA var jeg supermotivert!

 

Årsak? Vel, jeg mener bestemt at vi alle sammen "retusjerer" hvordan kroppen vår ser ut når vi titter på oss selv i speilet. Kanskje ikke fjeset vårt, der er vi ganske flinke til å oppdage porer og kviser og forstørre dem en 20 ganger, men når det kommer til kroppen vår? Vel, vi trekker inn magen ubevisst og sier til oss selv: "Ja, ja, jeg ser da ikke så ille ut?

 

Jeg har noen tips som hjalp meg, selv om jeg ikke vet om de kan hjelpe deg:

 

1. Gå på vekten i bare undertøyet, om morgenen. Det er da man vanligvis veier minst, så den vekten vil da ikke gjøre deg noen tjenester.

 

2. Regn ut din BMI. http://www.greteroede.no/1088887.o2

Er du overvektig, har du økt risiko for sykdommer, har du fedme, har du svært økt risiko for sykdommer. Dette skremte vannet av meg, i alle fall!!

 

3. Ta bilde av deg selv i bare undertøyet.

La alt bare "henge", i form av at du ikke trekker inn magen, slapp av og bare tenk på normal prat med venninner og kolleger.

Har du lagt merke til at det er stadig færre "gode bilder" av deg selv? Det gjorde jeg. Det er ikke kameraene som har blitt dårligere, det er ikke alle de som tar bilde som er dårlige fotografet (selv om noen kanksje er det), dette er deg selv i uretusjert versjon. DETTE er skremselsbilde!!!!!

Heng det på kjøleskapet om det vil hjelpe.

 

4. Tenk deg selv hvordan du vil se ut til sommeren eller til neste jul. I ny lekker kjole i en helt ny kropp. DETTE er målet ditt!

 

Det er ikke sikkert at dette fungerer for deg, du må selv være HELT SIKKER på at du er klar for slanking. Det er alltid bra for kroppen, det er alltid sunt, men nesten alltid umulig om du ikke er motivert.

Jeg fikk sjokk av råd 1-3. Det skremte vannet av meg, og jeg ble ekstremt oppsatt på at dette var IKKE meg og jeg skal pokker ikke se sånn ut igjen. Jeg veier meg fremdeles hver uke, selv om målet er nådd. Jeg skal holde denne vekten og jeg skal jobbe med å klare det. Det er eneste mulighet.

 

Lykke til med å finne motivasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...