Gå til innhold

Flere som har prøvd altmulig fra før?


Gjest elleve
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hoppet fra slankekur til slankekur i snart 15 år -- med rask nedgang i flere måneder og enda raskere oppgang straks etterpå. Dette er min siste sjanse, tror jeg. Hvorfor jeg ikke har brukt Grete Roede før, er at jeg ikke ville dele mine problemer med andre -- og gjør det nå kun fordi jeg ikke aner hva jeg skal gjøre videre. Er det flere som har hatt lignende opplevelser? Jeg begynte å slanke meg med kaloritelling mens jeg hadde en (nå) veldig bra vekt på 65 kilo. Gikk raskt ned til 61 og syntes at alt var bra, men gikk selvfølgelig opp igjen. Etter dette var det det samme igjen inntil noen år etterpå, fant jeg ut at jeg ikke gikk ned lenge. Da prøvde jeg trening -- gikk timevis i skogen hver dag, uten særlig hell. Var da 66 og likte det ikke (nå hadde jeg syntes at det var bra med 66 kg (er nå 76). Prøvde da den danske rikshospitalets slankekur (mye proteien) og gikk ned 6-7 kg -- og opp igjen når jeg var ferdig til 70 kg. Prøvde da flere ganger inntil den ikke virket, og da var jeg rask innom montignac (den opprinnelige lavkalori kuren -- den som atkins og fedon etterligner) og da suppekuren. Samme resultat, mend da opp igjen til 75 - 76. Sist jeg prøvd ut var NOKA-kjekskuren. Gikk ned 8 kg, men spiste kun kjeksene og melkepulver -- med litt grønnsaker stekt til middag. Dette varte i flere måneder, men gikk opp igjen når jeg sluttet -- inntil 76 kilo idag -- og jeg hater det. Var 50 -55kg i min glanstid -- men vil skrike av glede om jeg kunne tilnærmer meg 60 kg igjen. Er det flere som har prøvd omtrent slik, men hell i Grete Roede? jeg har begynt nå denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Din historie høres kjent ut. Tror ikke du er den eneste som har opplevd det.

Jeg har også prøvd mye forskjellig, men lærte mye av å gå på Grete Roedes Internettkurs. Der slipper man å dele "alt" med de andre på kurset, det er bare du og din kursleder på andre siden av internett.

 

Det viktigste du lærer er å jobbe med endringer du kan ha hele livet, ikke bare kortvarige kurer. Problemet med de strenge kurene er at man er så drittlei når man er ferdig at man går tilbake til det gamle - og det var jo derfor man gikk opp i vekt i utgangspunktet.

 

På internettkurset kunne jeg stille spørsmål på mail når jeg trengte det + at vi hadde ukentlig rapporter. Vi fikk også den fine kursboken med masse oppskrifter.

 

Funket for meg ihvertfall! :-)

 

Peacy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammadalt

Jeg har brukt noe som het Noka-dietten engang -bare tull, vettu -var jo helt pyton syns jeg. Så har jeg prøvd Herbalife, men også dette gir vektnedgang for bare en kort periode. Har gått på to GR internett kurs før, et på 8 uker, og deretter et på 4 uker. Dette har vært imellom svangerskap altså -og jeg har holdt vekta også. Me3n nå har jeg gått opp 17 kg i forbindelse med siste svangerskap, og har lyst til å legge om kostholdet, og gå ned igjen sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Jeg ser optimistisk på kurset med GR. Jeg kan dele litt mht å legge på seg under svangerskap. Med første barn (nå 27 år) la jeg på meg omtrent ingenting -- var 61 kg ved terminen. Men andre gangen -- nå 23 år gammel -- la jeg på meg hele 20 kg -- dvs fra 56 til 76 kg -- og den vekten er det samme som jeg har blåst til nå mange år etterpå. Er det en sammenheng her? Jeg hadde ingen problemer med å gå ned i vekt igjen etter svangerskapene men problemene begynte når jeg nærmet meg 40 år. Dette til orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...