Gå til innhold

Trenger hjelp! Klarte ikke si nei til fristelsene..


matprat123

Anbefalte innlegg

Har nå gått 4 uker på Grete Roede kurs og har gått ned 3,5 kilo. Har fulgt planen til punkt og prikke, og det har gått veldig fint. Helt til nå.

 

I går skulle jeg bruke frimerkene mine på 50 gram melkesjokolade m/daim, og dette gikk greit. Problemet var når jeg kom på jobb idag og ikke klarte å motstå smågodthylla, og måtte "bare smake". Endte opp med at jeg spiste 10 biter... Og nå når jeg kom hjem spiste jeg to ruter til med sjokoladen jeg hadde igjen fra igår.

 

Jeg eier rett og slett ikke viljestyrke ;) Og nå føler jeg meg kjempe dårlig.. Har skikkeli dårlig samvittighet og trenger å komme tilbake til da jeg ikke en gang vurderte å bryte, og da jeg stod over fristelsene med glans. Vil virkelig fullføre, men da må jeg kunne klare å si stopp når jeg kommer i lignende situasjoner.

 

Noen som har noen tips til hvordan man kan få tilbake motivasjonen og rett innstilling? Og hvordan kan jeg "gjøre godt" for alt jeg har spist idag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg skikkelig godt! Ta deg en time med spinning eller en lang gåtur, og si til deg selv at det aldri skal skje igjen!! Hadde selv skikkelig mange utfordringer i helgen av både smågodt, chips (<3<3), kjeks og fenalår... Men jeg klarte å holde meg og tok kun en skive fenalår :D

 

Du klarer dette, kom deg opp på hesten igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips

til hvordan du kan la være å bli fristet i ditt eget hjem, er å kjøpe så små fristelser som mulig. Kjøp for eksempel en eventyrsjokolade eller et kinderegg i stedet for en større sjokolade. På den måten vil det ikke være krise dersom man plutselig spiser litt mer enn man hadde tenkt, for da vil det jo ikke være så mye igjen;)

 

Og dersom man spiser for mye ute så får man bare trene litt ekstra den dagen. Kan foreksempel være en god idé å svømme. Da forbrenner man nesten 200kcal på 15min! ;)

 

Du har jo alt vært kjempe flink! Så det er jo tydelig at du kan hvis du vil!:D

 

Stå på dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...