Gå til innhold

Folkehøyskole = 7kg xtra?


Gjest Detlillextra

Anbefalte innlegg

Gjest Detlillextra

Jeg går for tiden på folkehøyskole og her virker det ikke som sunne matvaner er særlig i fokus. Til frokost får vi brød og havrgryn, pluss vanlige pålegg osv, de er flinke med agurk, tomat osv som tilbehør. Av samme utvalget må jeg smøre lunsj.

Middagen består for det meste av et eller annet kjøttgreier med masse saus, veldig lite grønnsaker og salat og MASSE MASSE poteter, pasta og ris.

Kveldsen er ca lik som frokost og lunsj.

 

Som dere skjønner blir det fryktelig mye karbohydrater ute å går, og jeg vil gjerne kutte ned på det. Så lurer på om noen har noen tips til meg, når det kommer til mellommåltidene, middagen klarer jeg fint å droppe poteter og pasta.

 

Har klagd masse til kjøkken grunnet mangel på frukt, grønnsaker og salat, men de kjører samma gamle greia.

 

Er ikke så veldig rik for tia, så det er liksom uaktuelt å gå inn for å kjøpe mengder med egen mat til måltidene før og etter middag.

 

Håper på svar, råd og gjerne egne erfaringer, planen er å gå ned 7 kg, ikke opp som alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg gikk ned 5 kg da jeg gikk på fhs, så man går ikke nødvendigvis opp. Du må bare være bevissvt på hva du putter i deg. Min erfaring med folkehøyskole tilsier at man spiser veldig lite snacks utenom måltidene og du sier jo selv at du ikke har råd til å gå på butikken hele tiden, dvs ingen brus, ingen chips ingen sjokolade :) Så er det denne serveringen da som du ikke har mye kontroll over. Brød er jo greit, forhåpentligvis har de grove brød (det hadde de av og til hos meg). Ellers kan du spise havregryn med yoghurt/biola over.. Så kan du kompensere det du spiser med trening :) på min fhs hadde vi treningsrom! Hvis dere har det, bruk det! Hvis ikke kan du trene på rommet ditt, jogge ein tur eller tilsvarende. Vi hadde basseng på skolen, så jeg og en venninde pleide i perioder å svømme før frokost :) Håper du klarer å holde motet oppe og være bevisst på kosthold og trening! LYkke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...