Gå til innhold

Slanking + sambo = problematisk


Gjest Solskinnssinn

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnssinn

Hei!

 

Jeg er 22 og student og har bodd med kjæresten min i over et halvt år nå, noe som jo er veldig fint, bortsett fra at det har fått meg til å legge på meg - ENDA MER enn det jeg allerede var overvektig..!

 

Så jeg tenkte jeg skulle spørre om råd fra andre med samboer hvordan dere løser de problemer som oppstår når én av to vil gå ned i vekt... Trenger desperat noen tips!

 

Samboeren min har alltid vært tynn som en strek og spist hva dritt han ville uten å legge på seg, frem til det siste året. Nå har han fått seg en liten rund mage, og BMI'en hans forteller han at han faktisk har blitt litt overvektig, men han er ikke egentlig interessert i noe vekttap, han trives med vekten han har lagt på seg, og mange sier det gjør han godt. MEN hans bedre halvdel, meg, har det ikke fullt så godt med kroppen sin... Han merker godt at jeg blir deprimert av vekten og speilbildet, og det har i det siste vært så gale at jeg ikke har villet være naken rundt ham og ikke være intim fordi jeg skjemmes sånn. Han sier han vil hjelpe meg til å føle meg bedre i kroppen min, at han vil gjøre hva han kan for å gjøre det lettere for meg å gå ned i vekt, men dette har vi prøvd før.

 

Jeg må kanskje forklare at det er han som er kokken i husholdningen, jeg er sisteårs bachelorstudent på designstudie og må tibringe så mye som mulig til på å jobbe med skolearbeidet, hele dagen på skolen og på kvelden og i helgene også, og har ikke tid til å bedrive så mye kokkelering. I tillegg syns jeg det er fryktelig kjedelig å lage mat, mens han på en annen side liker å holde på med sånt. Så han lager stort sett alltid maten vi spiser. Kanskje jeg også må nevne at jeg bor i England for tiden - jepp, Europas værste kosthold, det er offisielt! - og han er engelsk og vant til sin tradisjonelle britiske kost..