Gå til innhold

Med blanke ark og fargestifter tel..


Gjest Kirsty

Anbefalte innlegg

Et nytt år med blanke ark... dette skal bli et bra år hvor det er JEG som skal ta kontroll over mitt liv!!

 

Jeg er ny bruker her i vektklubben... eller rettere sagt....jeg meldte meg inn for flere år siden, men den gang var jeg ikke motviert nok.

Jeg har alltid vært overvektig. Det har jeg i hvertfall alltid trodd. Jeg har veid mye pga musklene, så for meg er det vel kanskje bedre å måle rundt midjen. MEN trening har det ikke blitt så mye av de siste årene. Jeg var kjempe flink i fjor vår, men sklei ut da jeg dro på en lengre tur til utlandet.

 

Jeg har ikke eid en eneste vekt i hele mitt 23 år gamle liv, og har egentlig vært imot å kjøpe en. Så sa det bare "PANG!!! - JEG KLARER IKKE MER!"

Jeg kjøpte meg en vekt på nyttårsaften og veide hele 103,9!! Å se at jeg var havnet på 3-sifret tall, fikk meg til å innse at dette ikke funker lengre.

Det har gått utover humøret og selvtilliten. Jeg vil leve ordentlig!!!

 

Begynte søndag 02.01.11 med å planlegge treningen for uken, og melde meg på et GR kurs som starter på søndag. Det gleder jeg meg masse til!!!

 

Men jeg må innrømme at i går kveld sprakk jeg :-C Vi hadde fremdeles noe julesnop igjen i skapet... spiste ikke så mye.. men likevel! Det er snopet som er et stort problem for meg... snopsuget kommer flygende med en gang jeg er ferdig med å spise middag.. Har nettopp spist middag nå, og kjenner at snopsuget sniker seg innpå. Det jeg må gjøre nå er å hive i meg vann og dra på trening! Gleder meg - for i kveld blir det Zumba!! KJempe gøy og bra trening!! Bør prøves!

 

Jeg er redd for å sprekke når det kommer til slanking og trening, så hvis det er noen som har tips til meg er det bare til å komme med dem!! Tar i mot med åpne armer!

 

Målet mitt for 2011 er -34 kg!! Det er jo et stykke å gå, men dersom noen har noen tips om hvordan jeg skal sette meg delmål - så fyr løs ;)

 

Blir kjempe glad for tilbakemeldinger! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

He, he, jeg kan virkemidlene, men ikke like flink til å praktisere all vei... Dessverre... Men har stor tro på regelmessige måltider, minimum 2 l vann pr. dag og trim.

 

Ser at vi har ganske likt mål for året. Supert at vi er flere som er nogen lunde likt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! og velkommen i "klubben"

 

Skulle ønske at jeg kunne gi deg stalltipsene som bare surfet deg inn. Jeg har bare lyst til å anbefale alle andre her inne som har gjort det så bra. Men jeg har jo gått ned 19kg + - så noe riktig har jeg gjort. Jeg har et eneste råd: GI DEG ALDRI! Jeg har reddet mange oppganger på at jeg bare starter på igjen. Noen synes at det er flaut å skrive her inne når en har gått på en "smell". Men jeg tenker at det som er flaut er å være overvektig. At en desperat prøver å gjøre noe med det er vel bare å være stolt over. Så mitt råd er altså: stå på og ikke gi deg selv om du skulle møte motgang, deg selv i døra osv! Selv om vi ikke ser på oss selv som flinke så kan det hende at noen der ute faktisk omtaler nettopp oss som flinke! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord! Jeg har troen på meg selv, men må ta et steg av gangen;) For meg var det å kjøpe en vekt og veie meg et STORT steg!

 

I morgen skal jeg be samboeren min spise opp de deilige...nei, J**** julemarsipan pøsene som vi har i skapet...eller kaste de. De skal i hvertfall UT!!

 

Dette klarer vi, jenter!! Gleder meg til å følge med her inne og se resultater! ;)

 

HEIA OSS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Hei hei Kirsty =>

 

Har lest tråden din og synes du er kjempeflink! Spesielt hvis du greier å hive ut de marsipanpølsene!! :-)

 

Gleder meg til å følge deg videre :-)

 

Jeg er en gammel traver som dukker opp hver januar og hver sommer, tar sånn ca 6 mnd for hver gang jeg prøver dette på nytt... Men DENNE gangen, skal jeg klare det!! Skal lage meg en sånn egen "blogg" jeg også

 

Lykke til, 2011 blir vårt år - på vei til å bli sylfider :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med prosjekt "aldri mer 3-sifret" på søndag. Jeg har trent hver dag siden søndag, unntatt i går! Jeg skal trene i morgen, KANSKJE :-/ på lørdag, og kurs m/spinning på søndag.

 

I går hadde jeg nemlig "kosedag" sammen med samboeren min siden han ikke er hjemme på lørdag.. Vi lagde taco (mest grønnsaker i lefsen, vel og merke;)) og spiste...................ostepop til 2 filmer etterpå. Dette skulle være "fridagen" min.. Er ikke det lov - 1 dag i uken til kos?

 

Har ikke vært like flink til å føre opp maten heller.. er heller flinkere på å skrive opp trimpoengene.. Er alle like flinke og opptatte av å registrere maten?

Fikk høre av en personlig trener at det ikke var lurt å telle hver eneste kalori..for da kan man bli fort lei etter 2 uker..

 

Gleder meg til første kurs på søndag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mitt første kursmøte unnagjort! Jeg har gått ned 0,5 kg fra da jeg bestemte meg til jeg begynte på kurs.. Jeg prøvde å spise noenlunde sunt hele forrige uke, men jeg sprakk 2 dager.. Men fra nå av skal jeg finne frem alt jeg har skrevet i arbeidsboken, slik at jeg klarer å motstå fristelsene..

Hva godt gjør egentlig godteri?? Ingenting...bare noen sekunders nytelse.. Det er slik jeg alltid har tenkt, men jeg har ikke hørt skikkelig på den stemmen.. Men nå skal den stemmen bli min beste venn!!

 

Det er SÅ deilig med januar!!! Synes det er så deilig å være i gang. På samme måte har jeg med at det er en ny uke nå. Jeg klarte meg så og si flott forrige uke med 10,7 i trimpoeng.. I går kveld planla jeg treningen for uken.. Var ikke mening med trening i dag, men jeg MÅ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...