Gå til innhold

Nygammel slanker melder seg!


Gjest Lotta67

Anbefalte innlegg

Skal begynne på kurs mandag som kommer, så nå har jeg meldt meg inn her for å psyke meg opp, lese, få råd, ha noen å slanke meg med... vel, det skal jo ikke helte "slankekurs", men jeg skriver det likevel. Jeg vil SLANKE meg, for jeg er for FEIT, sånn er det bare.

 

Har gårt ørten og fjørti Grete Roede-kurs før (og en million andre greier), men jeg klarer jo aldri å HOLDE VEKTA. Jeg er en overspiser og snopespiser som ikke klarer å sette grenser. Men er jeg under kontroll, så går det bra.

 

Så nå er det bare å kaste seg uti det igjen. Jeg er over 100 kg nå og skikkelig deppa. Trodde aldri det skulle gå så langt.

 

Så - give me strength!

 

Jeg er 43 år og mamma til to gutter på snart 4 og 5. Vil gjerne komme i form for å leke med dem! Nå har jeg problemer med å få på meg sokker og sko, rett og slett.

 

Ønsker dere og meg selv lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Velkommen :)

 

Å slanke betyr å innskrenke/redusere, så jeg har ingen betenkeligheter med å bruke det ordet. Det er jo det jeg ønsker; å slanke meg, det er jo det jeg gjør; slanker meg. Mange har ett dårlig forhold til ordet, at det er negativt, jeg er nok ikke av dem. Dette er realiteten for meg! Jeg har og en historie meg mange kurs, opp- og nedturer. På topp vektmessig for tiden, dessverre....

 

Men vi må jo prøve å gjøre noe med det ;)

 

Og i dag skal jeg på trimtur! Og når jeg har annonsert det her, så må jeg jo gjøre det :D

 

Igjen; velkommen i gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det på'an igjen.....

-kjente meg absolutt igjen i det du skrev. Jeg vet utmerket godt hvordan jeg både skal klare å gå ned i vekt og bli der, men det er forskjell på å vite og gjøre..... Jeg nådde trivselsvekt etter en heftig innsats for 5-6 år siden. Klarte å holde vekten ganskel bra frem til (og forsåvidt under) en graviditet, men så...... Nå er jeg nesten tilbake til startstreken, og trenger å gå ned et betydelig antall kilo. Ideelt sett 40, men er nok fornøyd med ned 30 og god form også (dvs. der jeg var og var fornøyd med for noen år siden). Tippet 40 for et års tid siden og satser på at det ikke er sant at det er vanskeligere å komme i form og fornye seg etter 40.

 

-Masse lykke til Lotta67, -håper (også for egen del) at vi sees ofte her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tronderpi1 og kafonga!

 

ja, nå har jeg betalt kurset i nettbanken, så nå er det no return... Trimpoeng... hm... driver og psyker meg opp til det, også! Mens jeg spiser litt Non Stop som lå her fra julen. Jaja.

 

Må handle inn sunne alternativ og planlegge litt innkjøp nå i helga. Jeg vet jo hva jeg skal ha i hus, så den saken er grei. Jeg er veldig på Ryvita og Philadelphia Light, rett og slett fordi det er godt! :-)

 

Vi snakkes etter hvert, jeg kommer tilbake!

 

(og akkurat nå har vi magesjau i familien, alle sammen... ugh!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver bare videre i tråden min, jeg...

 

Begynte på mandag og dette er altså min femte dag og det går over all forventning. Nå er jeg i gang ijgne med et sunt kosthold og det var deilig! Usunne matvarer er byttet ut med Rugsprø, Philadelphia light, grønnsaker, lettyoghurt, fisk etc. Kan ikke akkurat si at jeg kjenner det på kroppen ennå, og har heller ikke vei meg hjemme. Tror bare jeg skal holde meg til vekta på kurset foreløpig. Har heller ikke målt meg ennå. Litt dumt, men har bare ikke sullet meg til det. Burde jo ha startmålene! Men jeg får ta det nå i helgen, det er ikke så mye om å gjøre når jeg skal ta av så mye...

 

Synes det er mye mat, jeg. Klarer stort sett ikke å komme opp i mer enn 1200-1300 kalorier, det blir jo rent for mye mat! Det er nok sånn at jeg har stappet i meg veldig mye feil kalorier før, ja.

 

Ønsker dere alle lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Synes det går ganske greit og jeg er flittig til å registrere på nett. Kommer sjelden opp i 1600 kalorier, da. Havner stort sett på 1200-1300.

 

Ser at jeg mangler trim, grønnsaker og noen ganger melk og frukt. Og da føler jeg at jeg spiser hele dagen, altså! Sitter ofte om kveldene og finner ut at jeg må hive innpå et eple og en lettyoghurt, men likevel er det for lite.

 

Veiedag i dag. Målte meg i dag morges og veide meg. Men i ettermiddag kl 17 skal jeg på kurs, så det er den vekta jeg kommer til å registrere her. Men jeg har gått ned litt, vet jeg. Men det skal minst ti kilo til før noen overhodet tenker på å kommentere noe. Når vi har mye å ta av og folk er vant til at jeg går opp og ned, så er det ikke så lett å se.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...