Gå til innhold

Godt og sundt, men billig..


Frumle

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Eg er ei jente på 22 år som ynskjer å legge om kostholdet mitt og gå ned litt i vekt. Eg er student og har difor ikkje så mykje pengar å legge i all den sunne maten som eg skulle ynskje. Så det eg lurer på er om nokon har oppskrifter som er sunne, gode og billige som kan hjelpe meg å holde meg motivert? Er ikkje kresen i matveien i det heile tatt, så det er kun økonomien, viljestyrka og sjokoladen som stoppar meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nok regne med litt øking i utgifter spesielt på handel av kjøtt, men om man virkelig er ivrig å vil spare er det jo alltid greit å se etter tilbud på rene kjøttprodukter og handle inn en hel haug når det først er tilbud. Selv om noe kanskje går ut dagen etter eller lignende tåler det jo en del tid i fryseren..spesielt om man steker det. Kiwi har jo disse helgetilbudene sine også som kan være ganske gunstige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

Om du går på kiwi kan du også finne grønnsaker til en billig penge, og som er sakt handle inn en del når du først handler, sett deg ned og tenk en uke om gangen! så skal du se om du handler for 600-700kr i uka så blir det ikke så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest MissChief

Jeg er veldig glad i kylling, som man får i kiloposer frossent både her og der. Så langt har jeg funnet det er billigst på Rema, men ellers er det ganske likt for lavprisvarene til de forskjellige butikkene. Kiwi har f.eks. mye billig blant sine lavprisvarer. :D

 

Tilbake til kyllingen... Om du kjøper inn litt matolje (f.eks. solsikkeolje, som jeg synes er ganske godt, men andre typer går helt strålende), finner et krydder du synes er godt, og dermed har du alt du trenger for å marinere kyllingen. Bare legg kylling i en pose med olje nok til å dekke overflaten av kyllingen (uten at den er på badetur...), og ta i så mye krydder du vil. Husk at jo mer du tar i jo mer smaker det.

 

Så steker du det etter en time eller to (mariner den så lenge du vil, men anbefaler minst en halvtime for at det skal bli noe smak i det hele tatt å skryte av), legger til tilbehør du ønsker, og hepp så har du en namme-nam middag. :D

Jeg liker veldig godt en stor salat til, og gjerne en liten hjemmelaget hvitløksdressing laget på ekstra lett rømme. Smakligt måltid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...