Gå til innhold

vanskelig å få dette rett.........


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

JEg pleier kjøpe frossene kyllingfileter på butikken, fra first prise.

Disse pleier jeg ha litt grillkrydder på og så pakker jeg de inn i aliminiumsfolie og legger de midt i ovnen på 200 grader i 1 time og 15-20 minutt.

Da blir de så møre og gode.

 

Men når jeg skal legge inn kyllingfilet i registreringa, da må jeg skrive kylling, gå og finne "ovnsbakt kylling"

 

Blir dette riktig?

Altså hvis jeg spiser 60 gram slik kyllingfilet til middag, er det da den "ovnsbakt kyllingfilet" jeg skal velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener Grete Roedes oppskrift "Ovnsbakt kylling", så skal du ikke føre den med mindre det er den oppskriften du har fulgt. Hennes rett "Ovnsbakt kylling" inneholder masse grønnsaker og er ikke rent kyllingkjøtt. (Vær obs på det når det er oppskrifter som foreslås som varer.)

 

Jeg ville brukt: Kylling, brystfilet, stekt uten fett - eller lagt inn kyllingen som egen vare om kcal som oppgis på pakken er mer enn for rent kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke GR sin oppskrift. Men når jeg skriver "kyling" og velger: 273 andre oppskrifter med kylling, og der står en oppføring på "ovnsbakt kylling", og den gir meg 35 kcalorier på 60 gram i dette registreringsprogramet. Velger jeg som du sier kylling, brystfilet, stekt uten fett gir det 73 kcal i det der regiswtreringsprogrammet..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet det ut og det er jo som du sier, men jeg tror det bare ikke kommer fram i listen at dette er GR-oppskrift og ikke rent kjøtt. GR-oppskriften gir nemlig 59 kcal pr 100 g (35 kcal for 60 g) og kan umulig være rent kjøtt. Rått kyllingfilet har ca 106 kcal pr 100 g og etter steking er det enda mer fordi endel væske uten kcal fordamper og kcal blir dermed mer konsentrert. Alternativet som gir deg 73 kcal for 60 g (123 kcal pr 100 g) vil være korrekt å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...