Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter


Gjest ned60

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Tenkte at jeg skulle fortelle litt om hva jeg har tenkt å gjøre det kommende året...

I januar 2010 startet jeg på Grete Roede Internettkurs...

Startvekten min var 138 kilo

BMI var 47,8...

 

Tok to kurs, og gikk ned til sammen 17 kilo...

 

Bestemte meg for å ta en pause i kursene og se om jeg greide å holde vekten...

 

Etter julefeiringen var jeg 11. januar 2011 124 kilo og BMI var 42,9...

Det vil si at jeg greide å holde vekten stabil i 2010, og det uten spesielt mye trening... Slet med en vond hæl, og det ble bare sporadiske treninger...

Regner med at de tre kiloene som kom på var et resultat av julens mange fristelser... Særdeles fornøyd med at vekten holdt seg så stabil gjennom året...

 

Startet nå på maxi-kurs, og har denne uken vært på trening tre ganger... kondisjon og styrketrening på treningstudio... Utrolig deilig å trene, og ble slett ikke så sliten som jeg hadde trodd...

 

Målene mine er:

 

15. februar: 120 kilo (BMI 41,5)

15. juli: 99 kilo (BMI 34,3)

15. desember: 79 kilo (BMI 27,3)

15. mars 2012: 69 kilo (BMI 23,9)

 

Regner med at disse kanskje må justeres noe etter hvert... men det får vi se...

 

Ønsker alle en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Så fint at du har holdt vekten såpass bra som du har!! Og flott at du melder deg på kurs igjen siden du ser at kiloene kommer tilbake. Da stopper du i tide, og snur trenden! ;)

 

Lykke, lykke til!

Snakk om pangstart med masse trening.

 

God lørdagskveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Ja jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle gå videre på kurs, for jeg vet at jeg går ned i vekt på dem.

Men har opplevd en del i livet med dødsfall i nær familie og har egentlig manglet litt motivasjon... Nå begynner ting å komme litt på avstand, og jeg er klar. :-)

 

Jeg har også tenkt igjennom det at jeg vil bruke tid på dette for å greie å holde vekten etter at jeg har gått ned ønskede kilo. Brukte mange år på å komme opp i denne vekten... nå håper jeg at rundt påsketider til neste år så skal jeg bare jobbe med å holde vekten...ikke gå mer ned... men det tar jeg etter hvert.

Kos dere masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Tenkte at jeg skulle fortelle litt om hva jeg har tenkt å gjøre det kommende året...

I januar 2010 startet jeg på Grete Roede Internettkurs...

Startvekten min var 138 kilo

BMI var 47' date='8...

 

Tok to kurs, og gikk ned til sammen 17 kilo...

 

Bestemte meg for å ta en pause i kursene og se om jeg greide å holde vekten...

 

Etter julefeiringen var jeg 11. januar 2011 124 kilo og BMI var 42,9...

Det vil si at jeg greide å holde vekten stabil i 2010, og det uten spesielt mye trening... Slet med en vond hæl, og det ble bare sporadiske treninger...

Regner med at de tre kiloene som kom på var et resultat av julens mange fristelser... Særdeles fornøyd med at vekten holdt seg så stabil gjennom året...

 

Startet nå på maxi-kurs, og har denne uken vært på trening tre ganger... kondisjon og styrketrening på treningstudio... Utrolig deilig å trene, og ble slett ikke så sliten som jeg hadde trodd...

 

Målene mine er:

 

15. februar: 120 kilo (BMI 41,5)

15. juli: 99 kilo (BMI 34,3)

15. desember: 79 kilo (BMI 27,3)

15. mars 2012: 69 kilo (BMI 23,9)

 

Regner med at disse kanskje må justeres noe etter hvert... men det får vi se...

 

Ønsker alle en strålende helg![/quote']

 

 

Da er første veiedag over på kurset...

Har gått ned 3,2 kilo i løpet av første uke!!!

Ny vekt er 120, 8... Ny BMI er 41, 8 ;-)

800 gram så er jeg ved målet for 15. februar....

Oi oi oi så glad jeg ble!

Og så har jeg vært på trening for andre gang denne uken, og femte gang på en og en halv uke...

Stå på alle sammen så kommer resultatene! Klem til dere alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en flott start du har hatt og så flink du har vært som har holdt vekten:) Mange som sliter med det, er selv en av dem, men håper at det går bedre denne gangen:)

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja det hjelper godt på motivasjonen når vekta går mye ned på kort tid, men jeg vet jo at det ikke vil være sånn for alltid :-) Det vil nok sikkert stabilisere seg litt allerede neste uke. Men uansett så håper jeg å gå ned i vekt hver uke...litt etter litt...

Har fått trent tre ganger denne uken også, og håper jeg greier å fortsette med det. Får kjempegod samvittighet av treningen :-)

 

God helg alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei alle sammen!

Tenkte at jeg skulle fortelle litt om hva jeg har tenkt å gjøre det kommende året...

I januar 2010 startet jeg på Grete Roede Internettkurs...

Startvekten min var 138 kilo

BMI var 47' date='8...

 

Tok to kurs, og gikk ned til sammen 17 kilo...

 

Bestemte meg for å ta en pause i kursene og se om jeg greide å holde vekten...

 

Etter julefeiringen var jeg 11. januar 2011 124 kilo og BMI var 42,9...

Det vil si at jeg greide å holde vekten stabil i 2010, og det uten spesielt mye trening... Slet med en vond hæl, og det ble bare sporadiske treninger...

Regner med at de tre kiloene som kom på var et resultat av julens mange fristelser... Særdeles fornøyd med at vekten holdt seg så stabil gjennom året...

 

Startet nå på maxi-kurs, og har denne uken vært på trening tre ganger... kondisjon og styrketrening på treningstudio... Utrolig deilig å trene, og ble slett ikke så sliten som jeg hadde trodd...

 

Målene mine er:

 

15. februar: 120 kilo (BMI 41,5)

15. juli: 99 kilo (BMI 34,3)

15. desember: 79 kilo (BMI 27,3)

15. mars 2012: 69 kilo (BMI 23,9)

 

Regner med at disse kanskje må justeres noe etter hvert... men det får vi se...

 

Ønsker alle en strålende helg![/quote']

 

Da har jeg vært litt borte herfra, men det betyr ikke at det ikke har skjedd noe hos meg...

Var på kurs på tirsdag, og var da blitt 118,5 kilo... BMI 41

Noe som vil si at jeg har nådd mitt mål om å komme under 120 kilo i god tid før planlagt 15. februar...

Vil si at jeg er særdeles fornøyd med det...

Neste mål er å være tosifret til sommeren...

Blir spennende fremover dette!

Ønsker alle sammen en fortreffelig uke! Med mye sunn og god mat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Flott med gode tilbakemeldinger.

Vært på kurs i dag. Ny vekt er 117 kilo. Strålende fornøyd med resultatet.

Har meldt meg på nytt kurs, og føler meg maksimalt motivert for dette.

Da jeg startet på kurs i januar viste vekten 124 kilo, så det er 7 kilo ned på 6 uker ;-)

Ny BMI er 40,5... Motiverende å se at denne også går gradvis nedover...

Ønsker alle en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er jeg godt i gang med mitt andre kurs ;-)

Vekta viser 114,5

BMI er 39,6! ;-)

Har hatt en første opprydding i kleskapet!

Alle klærne i 56, 54 og 52 har forsvunnet...

Det er herlig å være til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei igjen alle sammen.

Har ikke vært så aktiv her inne i det siste.

Vekten har stått litt stille i det siste... Men er nede i 112,5 nå, så det er totalt 25,5 kilo ;-)

Det har vært litt mye med påske, fridager, 17.mai, konfirmasjon osv...

De siste dagene har jeg vært flinkere til å veie maten for å sjekke om øyemålet stemmer...

Ellers så er treningen i gang igjen for fullt, og det er godt!

Går fortsatt på kurs, og håper jeg snart er over denne vektstoppen (eller saaaaaaakte nedgang)

Ha en flott dag alle sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er SÅ imponert over at du klarer å stå på over såpass lang tid - jeg har igrunnen ikke problem med å gå ned i vekt dersom jeg bestemmer meg for det, MEN så er problemet å holde fokus og motivasjonen oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er SÅ imponert over at du klarer å stå på over såpass lang tid - jeg har igrunnen ikke problem med å gå ned i vekt dersom jeg bestemmer meg for det' date=' MEN så er problemet å holde fokus og motivasjonen oppe...[/quote']

 

Hei hei. Tusen takk!

Ja her er det ikke problemer med motivasjonen, men det skal så lite til før det stopper i vektnedgangen... Og den siste tiden med konfirmasjoner, 17. mai osv der du ikke har full kontroll på kaloriene hele tiden.... ja da ender det med å stå stille her i gården...

De siste dagene har jeg veid det meste jeg har puttet i munnen, og kaloriinntaket har ligget på rundt 1700-1800 pr dag...

Håper det viser seg på vekta neste uke... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...