Gå til innhold

"Slankekrigen 2011"


Gjest pompom

Anbefalte innlegg

Hei!

 

De på jobben har begynnt med "vektklubben 2011" her på jobben, og jeg bestemte meg for å hive meg på! Men er ikke mye støtte å få her, da de fleste går på suppekurer og spiser seg mette på måltidserstattninger.

 

Jeg veide 111 kg forrige mandag og veier i dag 107,5 så er meget fornøyd med det.

 

Jeg selv spiser flere ganger om dagen, noe som utgjør rundt 17-1800 kalorier om dagen, jeg vet at mange vil si dette er lite i og med at jeg trener over en time 4 dager i uken. Men jeg yter like bra som før kuren, så det fungerer for meg.

 

En gennomsnittlig dagsmeny består av:

 

Frokost 08.00: 2 Dark rye knekkebrød med ost.

 

Mellom 11.00: eple

 

Lunch 13.00: 4 dark rye knekkebrød med ost, leverpostei eller smøreost.

 

mellom 15.00: en frukt

 

middag 17.00: Frossen WOK blanding med enten kylling, biff eller svinekjøtt.

 

Trening 19.00 - 20.00

BANAN

 

Kvelds: En boks makrell i tomat fordelt på 4 Dark Rye knekkebrød.

 

 

Jeg har også et desiliter mål på pulten min som jeg fyller iallfall 4-5 ganger iløpet av en dag, så vil si jeg får i meg rundt 5-6 liter vann iløpet av en dag.

 

Jeg har kuttet ut kaffe og te etter nyttår for har hørt det kan tulle med blodsukkeret.

 

 

Kom gjerne med kommentarer eller forbedringer, da jeg er veldig nye i dette slankemiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ikke har hivd deg med på suppekurene, jeg har ingenting til overs for slankekurer som lurer kroppen, ettersom kiloene ofte kommer på igjen når man gjenopptar sitt normale kosthold... men.. lurte litt.. du skrev at du hadde tatt av 4 kilo iløpet av en uke.. er ikke det litt mye ? har hørt at kroppen går i forsvarsmodus og tar til seg mye mere fett i maten når man går ned for fort.. og tar visst gjerne til seg flere kilo enn man i utgangspunktet starta med.

De sier at ideellt vekttap i uka er 1 kilo.

 

har selv hatt en kropp som har vært i "forsvarsmodus" uten at jeg visste det, eller prøvde å slanke meg. men kiloene renner av og energien er tilbake nå som jeg spiser det kroppen trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ikke har hivd deg med på suppekurene' date=' jeg har ingenting til overs for slankekurer som lurer kroppen, ettersom kiloene ofte kommer på igjen når man gjenopptar sitt normale kosthold... men.. lurte litt.. du skrev at du hadde tatt av 4 kilo iløpet av en uke.. er ikke det litt mye ? har hørt at kroppen går i forsvarsmodus og tar til seg mye mere fett i maten når man går ned for fort.. og tar visst gjerne til seg flere kilo enn man i utgangspunktet starta med.

De sier at ideellt vekttap i uka er 1 kilo.

 

har selv hatt en kropp som har vært i "forsvarsmodus" uten at jeg visste det, eller prøvde å slanke meg. men kiloene renner av og energien er tilbake nå som jeg spiser det kroppen trenger.[/quote']

 

 

Hei og takk for tidlig svar!

 

Jo 4 kilo er mye for en uke.

 

Men jeg er rimelig sikker på at det er vann og sånt, pluss at jeg veide meg på kvelden før jeg ble "sunn". Så om jeg hadde veid meg dagen etter så hadde jeg nok hatt et litt anderledes tall på måleren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for tidlig svar!

 

Jo 4 kilo er mye for en uke.

 

Men jeg er rimelig sikker på at det er vann og sånt' date=' pluss at jeg veide meg på kvelden før jeg ble "sunn". Så om jeg hadde veid meg dagen etter så hadde jeg nok hatt et litt anderledes tall på måleren![/quote']

 

 

Okei, i så tilfelle ønsker jeg deg masse lykke til, dette greier du :-) mente ikke å kritisere på noe vis, ble bare litt bekymret, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei' date=' i så tilfelle ønsker jeg deg masse lykke til, dette greier du :-) mente ikke å kritisere på noe vis, ble bare litt bekymret, hehe[/quote']

 

 

Neida, not taken;)

 

 

Takk for det! Har lastet ned en app på mobilen min, som viser meg hvor mye jeg har gått ned, og hvor mye jeg har igjen å gå ned. Dette hjelper veldig på motivasjonen, for jeg vil gjerne at den skal stå på 100%! Pluss at man blir konstant minnet på det!

 

Anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosating

pompom hva slags app du har funnet deg? selv bruker jeg bare cardio trainer nå. den har sånn vennegreier på seg så jeg å bror min konkurerer mot hverandre ;) ganske morsom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super start du har fått da! Men den menyen din var da helt forferdelig ensformig. Tenk langsiktig, du skal ned en del kilo, kan du virkelig leve på de knekkebrødene hele døgnet hele perioden? Personlig hadde jeg mistet motet visst jeg skulle spise "slankemat" slik du gjør det. Nymotens slankemat er mye mer spennende en knekkebrød! Du kan bake hjemmelagede knekkebrød, du kan lage magre hjemmelagde brød uten karbohydrater om du vil! Grete Roede og de fleste andre vektklubber har gått helt vekk fra det kostholdet der.

 

Misforstå meg rett, det virker jo, du har gått ned mye, men klarer du å holde deg til det i et helt år f. eks? det er jo snakk om livsstilsendringer her, man skal legge om til noe man kan leve med resten av livet, ikke bare for en periode for da går man bare rett tilbake til sitt ganle kosthold og vekten skyter i været igjen

 

. Anbefaler deg å lese bloggen Big Man going down (google den) Handler om en mann som har gått ned 100 kilo, han skriver mye om ernæring. Det viktigste når man går ned er å kutte litt på fett og karbohydrater og øke proteinmengden. Du spiser jo kun karbohydrater nesten hele dagen! Du må øke proteinopptaket ditt betraktelig, da vil du gå ned i vekt og hjelpe til med å øke muskelmassen. Karbohydrater i slike mengder bør unngås. Det er det som direkte påvirker blodsukkeret ditt, ikke te og kaffe! Grønn Te er anbefalt når man skal redusere vekten. Men man lærer underveis, men sjekk ut den bloggen står uante mengder med info der ;) Lykke lykke til, tror du kommer til å klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

For det første takk for tilbakemelding, alt blir tatt godt imot!

 

Ja, jeg er veldig sta så jeg kan si at jeg hadde klart å holdt ut den maten til jeg hadde veid det jeg vil veie. Jeg har gått ned yttligere nå, så nå veier jeg 106,7.

 

Jeg har gått over til havregryn til frokost, og spiser proteinrikt pålegg på de knekkebrøa mine på jobben. (Kalkun, skinke, roastbeef o.l.)

 

Jeg lager meg som regel en omelett/eggerøre med 4-5 egg etter jobben hver dag, og får i meg en boks makrell i tomat hver dag. Pluss at det blir som regel noe proteinrik til middag etter treningen til kvelds.

 

Blitt flink på treningsfronten også, trener fast styrke man-tirs-tors-fre. Og da GÅR jeg til trening hver dag(ja, dere hørte riktig) Så det blir en times gåtur hver dag.

 

De dagene jeg trener, er jeg streng mot meg selv ved å få i meg karbohydrater før 2-3 timer før trening for å yte maks. Og etter trening, spiser jeg en banan for å fylle glykoselagrene mine igjen. Deretter spiser jeg meg mett på proteiner og salat.

 

De dagene jeg ikke trener, (onsdag, lørdag og søndag) passer jeg på at jeg ikke får i meg for mye karbohydrater da man ikke trenger energi for å ligge å dra seg på sofaen.

 

Starta på 111 kg 10. Januar. Veier i dag 106,7.

 

 

 

Super start du har fått da! Men den menyen din var da helt forferdelig ensformig. Tenk langsiktig' date=' du skal ned en del kilo, kan du virkelig leve på de knekkebrødene hele døgnet hele perioden? Personlig hadde jeg mistet motet visst jeg skulle spise "slankemat" slik du gjør det. Nymotens slankemat er mye mer spennende en knekkebrød! Du kan bake hjemmelagede knekkebrød, du kan lage magre hjemmelagde brød uten karbohydrater om du vil! Grete Roede og de fleste andre vektklubber har gått helt vekk fra det kostholdet der.

 

Misforstå meg rett, det virker jo, du har gått ned mye, men klarer du å holde deg til det i et helt år f. eks? det er jo snakk om livsstilsendringer her, man skal legge om til noe man kan leve med resten av livet, ikke bare for en periode for da går man bare rett tilbake til sitt ganle kosthold og vekten skyter i været igjen

 

. Anbefaler deg å lese bloggen Big Man going down (google den) Handler om en mann som har gått ned 100 kilo, han skriver mye om ernæring. Det viktigste når man går ned er å kutte litt på fett og karbohydrater og øke proteinmengden. Du spiser jo kun karbohydrater nesten hele dagen! Du må øke proteinopptaket ditt betraktelig, da vil du gå ned i vekt og hjelpe til med å øke muskelmassen. Karbohydrater i slike mengder bør unngås. Det er det som direkte påvirker blodsukkeret ditt, ikke te og kaffe! Grønn Te er anbefalt når man skal redusere vekten. Men man lærer underveis, men sjekk ut den bloggen står uante mengder med info der ;) Lykke lykke til, tror du kommer til å klare dette![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, her er det bare å hive seg på! Ny på dette, trenger all motivasjon jeg trenger. Regner med at flere gjør det :-)

 

Moro med "Slankekrig 2011"' date=' det er jo noe som skaper motivasjon vil jeg tro ;)

Var den ut året da?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida' date=' not taken;)

 

 

Takk for det! Har lastet ned en app på mobilen min, som viser meg hvor mye jeg har gått ned, og hvor mye jeg har igjen å gå ned. Dette hjelper veldig på motivasjonen, for jeg vil gjerne at den skal stå på 100%! Pluss at man blir konstant minnet på det!

 

Anbefales:)[/quote']

 

hei hei. så flink du er. ønsker å komme meg i samme træningrutine som deg, men må nok starte litt mer forsiktig.

men jeg lurte på hvordan app du har lastet ned?

lykke til videre

 

nadeem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...