Gå til innhold

Lei


Gjest dobbelice

Anbefalte innlegg

Gjest dobbelice

Jeg har "slanka" meg siden begynnelsen av oktober, og nå er jeg jammen LEI! Jeg begynte på Grete Roede kurs nå i januar, men nå går det ikke rette veien i det hele tatt. Jeg er så utrolig lei av å måtte tenke på hva jeg putter i meg hele tiden. Og jeg klarer ikke å la være å spise som jeg vil. Denne helga har jeg f.eks spist en chipspose på 200 g, 2 eller 3 stratos og en stor pose smågodt. :) Jeg eier ikke viljestyrke lenger, og jeg får ikke akkurat noen hjelp av samboeren min heller. Sant skal sies når jeg tidligere trente som en gal, så gikk jeg ned en hel del, men mesteparten er gått opp igjen nå. Men sist uke fikk jeg meg ny jobb, og det innebærer at jeg begynner kl.8 og slutter kl.16. Men da er arbeidsdagen langt fra over, for nå i en overgangsperiode, har jeg 3 jobber. Dermed blir jobbuka slik: mandag: 8-16, 16.30-17.45, 18-19, 19.30-20

Tirsdag: 8-16, 16.10-19.30 Onsdag: 8-16, 16.30-24.15

Torsdag: 8-16, 16.10-18, 18.15-19.30 Fredag: 8-16, 16.10-18.45 jobb jobb jobb... Men det er "bare" i 3 uker nå. Men hvordan skal jeg klare å spise riktig, og hvordan skal jeg klare å trene oppi alt dette? Gode råd tas i mot meg stor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først tenke igjennom om du vil gå ned i vekt, eller om du synes du bør gå ned i vekt. Der ligger nemlig en stor forskjell.

Skal du lykkes må du ville det, og du må ville det NOK.

Hvis ikke får du bære dårlig samvittighet, og det er bare nedbrytende.

 

Nå i overgangsperioden med alle dine jobber, er det viktig å spise nok og riktig mat. Så får du sette inn støtet med trimming i helger, eller når du har blitt kvitt de 2 jobbene dine etter denne tre ukers perioden.

 

Samboeren din kan ikke slanke deg, men bør selvsagt støtte deg, men det er du som må VILLE det og GJØRE jobben.

 

Smør deg gode matpakker, og ha tilgang på frukt og grønt. Så vil du lykkes, hvis dette er det du vil!

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noen slitsomme uker foran deg! Blir "stresset" bare av tanken om slikt kjør.. Er det fysiske jobber alle sammen? Viktig å fylle opp med mye mat og drikke når man driver rovkjør på seg selv, men tiden blir jo alltid ett problem også... Å huske matpakker er ett "must", ha med salatbeger, og kanskje vurdere å ta proteindrikk for ett raskt måltid innemellom.. Hvis du bruker sunne matvarer i nisten, spiser middag, drikkr nok vann, spiser frukt, drikker proteinshake; - så vil du strengt tatt ikke trenge å telle kalorier for du vil i tillegg brenne mye kalorier ved slik tempo, og ved å få spist nok i løpet av dagen vil du unngå den verste sulten på kvelden; - spesielt suget etter salt og sjokolade:)

 

Når det kommer til viljestyrke så er det ingen som greier å holde på den så lenge av gangen. Man må heller jobbe med å tilrettelegge slik at man har mest tilgang til sunn mat og gode grunner for seg selv for å spise sunt!

 

Hadde ikke tenkt mye på hard trening i løpet av en slik periode, kroppen din er antagelig i spenn bare på tanken av stresset, så sats heller på "kjappe" gåturer og avspenningsøvelser/ uttøyning. Da er det store muligheter for at stresset renner av under gåturen og avspenningen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...