Gå til innhold

19 år og 115 kg! No more!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 19 år og veier 115 kg. Jeg har villet gå ned i vekt lenge, men har alltid flat av. For to dager siden fant jeg ut at det var nok! Jeg SKAL klare det!

Å veie 65 kg i løpet av to år er målet og det skal jeg klare! Jeg er fast bestemt!

Nå som jeg bor for meg selv og lager min egen mat er det ingenting som kan stoppe meg ;)

Noen som vil være med på reisen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt valg du har gjort Sandya !

Jeg er selv 19år og veide 127kg når jeg begynte på GR maxi kurs forrige uke. Det skal bli kjempe godt å bli kvitt den unødvendige vekten!

 

Dette skal vi klare sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at alle som er inne på det formuet her er så støttende ovefor hverandre :) Har jeg en tøff dag går jeg bare inn her og leser og finner støtte.

 

I morgen har jeg holdt på en uke! Er ikke helt sikker på hvordan fremgangen er siden jeg ikke får vekt før 4 februar. Men satser på noen resultater i hvertfall.

 

I morgen tenkte jeg at jeg skulle få prøvd å trimme litt, men jeg har eksamen om en uke og finner det litt vansklig å finne tid til å trene så mye som jeg skulle ønske. ;)

 

Men om en uke er det fullt jern igjen! Heldigvis har jeg en venninne som er veldig flink til å pushe meg til å trene, så blir trening to ganger i helgen i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble eg svak for sjokolade. venninner som frister med sjokolade, jeg ga ette og er så skuffet over meg selv.

Byttet etterhvert ut sjokoladen med epler, druer og jordebær, men skuffelsen sitter.

I morgen blir det ikke bare en runde på løpebanen, men mange. Blir ekstra trening i morgen!

 

Gleder meg bare mer og mer til jeg får matvekt og personvekt til hybelen neste uke.

Da blir det litt greiere å starte for fullt, men prøver så godt jeg kan på ca. mål.

 

Ett spørsmål bare? Er det veldig dumt hvis man spiser litt mer til frokost og hopper over lunsjen? Altså at man får i seg nok kalorier bare på færre måltider?

 

Setter veldig pris på svar.

 

Skuffet og forvirret 19 åring :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeanettL

Jeg er snart 15 år, og fra 22. desember og to uker fram gikk jeg ned 8kg. Jeg veide 93, og nå er jeg 85. På to uker gikk jeg ned ÅTTE kilo, og var ganske fornøyd med det, hadde jo lagt om hele kostholdet og mosjons planen.

 

Men plutselig stoppet det bare, går ikke ned mer nå :( Har fortsatt med kostholdet og mosjonen, og ville nå rundt 70kg, noen som har tips? Trenger virkelig hjelp... utolvmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! åtte kilo på to uker er bare helt fantastisk! SKulle ønske jeg var som deg og mistet vekten like fort som deg :( Tror jeg er like utolmodig som deg, men nå har jeg satt meg del mål, så skal nøye meg med at det går sakte og rolig. Prøve i hvertfall.

Var synd å høre at det har stoppet opp, men er det ikke sånn det er noen ganger. Etterhvert stopper opp litt? Jeg har desverre ikke noen råd til deg, men forhåpentligvis får du noen gode råd av noen senere. Følg med på tråden, så kanksje noen hjelper oss begge :)

 

Håper du oppdaterer på fremgangen senere, ville vært spennende å følge med på hvordan det går med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Ett spørsmål bare? Er det veldig dumt hvis man spiser litt mer til frokost og hopper over lunsjen? Altså at man får i seg nok kalorier bare på færre måltider?

Jeg vet ikke hva slags opplegg du følger med slankingen din - har ikke fått med meg om du går på kurs eller noe. Men på f.eks. Grete Roede er det fokus på å spise lite, men ofte, bl.a. for å holde blodsukkeret jevnere gjennom dagen som igjen gir et mindre behov for søtsaker etc. Frokost er en god start på dagen, men kroppen trenger også brensel for å holde det gående resten av dagen. Nå sier du ikke noe om når du står opp i forhold til måltidene, men det jeg pleier å gjøre er f.eks. å bytte plass på middags og kvelds dersom jeg vet at jeg skal noe rett fra jobb og middagen blir veldig sen. I morgen skal jeg f.eks. ut på middag med familien, så da kommer jeg til å knipe litt inn på kaloriene i løpet av dagen slik at jeg har litt mer å gå på når kvelden kommer - eks. spare melkerasjonen og kanskje mellommåltidet, og ta kveldsen på ettermiddagen når jeg pleier å spise middag.

 

Når det gjelder utskeielsen med sjokolade, så er spist spist, og det er lite man kan gjøre med det annet enn å løfte blikket og se fremover. Legg det bak deg og ikke tenk mer på det, utover å kanskje tenke på hva det var som gjorde at du spiste den sjokoladen - at ikke du klarte å motstå fristelsen. Nå vet ikke jeg hvor mye du spiste, men kanskje du hadde spist mye mer hvis ikke du hadde fokus på kosthold og vekt? Noe verd å tenke på kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krusmynte!

 

JEg glemte helt å skrive slike detaljer. JEg går ikke på noen kurs, da jeg ikke har penger til det som student, men prøver å rette meg etter de retningslinjene jeg finner her inne. Altså prøver jeg å følge Grete Roede.

 

Jeg spurte med tanke på at jeg er helt enorm på å sove lenge! Når jeg sover lenge blir det altfor mange måltider og for liten tid. Hvis jeg spiser "frokost" rundt kl 1300 så er jeg så absolutt ikke sulten før det er på tide med middag og utover kvelden blir det kveldsmat.

Det som er største problemet for meg er å få spist lunsj når jeg sover lenge! Jeg føler at hvis jeg skal klare å opprettholde ALLE måltidene når jeg har forskjøvet rytmen, så blir det etterhvert ALTFOR sent å spise!

Hvis du skjønner hva jeg mener? Litt dårlig forklaring.

Får i meg nok væske og nok kalorier i løpet av dagen, men det å spise lunsj er problemet.

 

Angående sjokolanden er jeg helt sikker på at jeg hadde spist veldig mye mer om jeg ikke hadde bestemt meg for å prøve å bevege meg i riktig retning. Sjokoladen ble ertsattet med frukt etterhvert.

I morgen blir det trening :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmmm.... Begynne å stå tidligere opp? :(

Neida, jeg bare tuller. Kjenner igjen problemet fra ferier og til dels helger, men det er jo ikke så mye av noen av tingene i forhold til hverdager, så det har liksom gått greit for min del. Kanskje noen andre har noen gode tips?

 

Kos deg med trening i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...