Gå til innhold

Igang..


Gjest Harstadpia

Anbefalte innlegg

Gjest Harstadpia

Hei!

Takk for god motivasjon til alle som skriver her inne! Tenkte jeg også skulle "presentere" meg, slik at jeg evt kan motivere, bli motivert.. eller rett og slett bare innlemme meg selv i fellesskapet som skapes i slike forum som dette er!

Litt om meg selv: Er 33 år, har tre barn, samboer og fast jobb. Mine kg ekstra (som teller ca 37 for mye), er kommet av tre svangerskap, dårlig selvtillit, trøstespising og et unormalt forhold til sjokolade! (velger å tro at det må være unormalt!!) I takt med at kg har kommet på, har man blitt mindre og mindre aktiv, slik at spiralen bare er nedovergående i stor fart! I tillegg til overvekt, røyket jeg.. mye! Svangerskapene ødela også magen min, slik at jeg fikk hengebuk.

Vendepunket kom i en "diskusjon" med samboeren min, hvor vi diskuterte oppfølging av vår felles datter.. Dere som har noen kg for mye,vet at det er tungt! I diskusjonens øyeblikk kom han til å si; du blir jo bare større og større, så jeg skjønner jo at det er tungt (!), DA kom den lille dråpen som veltet mitt glass! Jeg bestemte meg for at NÅ er NOK NOK! I tillegg har jeg hatt fryktelig lyst til å slutte å røyke, men har ikke turt siden jeg overhodet ikke rørte på meg.. og var livredd for ende opp som en "hval", strandet på ei sandstrand.. SÅ når nyttårsaften kom,stumpet jeg røyken og var i gang med mitt" nye" liv..

 

Nå er det gått 21 dager uten røyk, jeg har gått til og fra jobb hver eneste dag (1 times gåtur til sammen), samt at jeg går korte og lengre turer med hunden vår. Jeg holder meg på rundt 1900 kcalorier dagen +-.

Veiedag (2.møte på kurset), viste kun en nedgang på 0,6 kg, men jeg bestemte meg for å være glad for at jeg ikke hadde gått OPP pga røykestoppen! Og i mårrest når jeg veide meg, viste vekta 115,5, så kanskje det begynner å løsne litt?? Målet er at når jeg kommer ned på rundt 80 kg, at jeg får innvilget mageplastikk for å fjerne overflødig hud.

 

Motivasjonen er sterk, og jeg vet at dette er for livet!

 

I morgen er det lørdag, og da akter jeg å kose meg med det jeg har lyst på! ;))

 

***

 

Start 12.01: 117,3kg

Ønsket vekt: 80 kg

-0,6 kg so far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hartaberta

Hei,

 

så rart, bortsett fra at jeg bare har ett barn, kunne presentasjonen din vært av meg! Jeg er like gammel som deg, like tung og bor i Harstad. Har meldt meg på kurs som begynner 9. februar, for nu er det nukk.

Så i 2011 skal jeg gjøre en innsats for meg selv og sønnen min på snart 2 år,

bare det å løfte armene over hodet er blitt en styrkeprøve.

Så nå er det trening og sunn, god mat som gjelder istedet for sofa og sjokkis.

 

Hurra for oss som har valgt et bedre liv!

Og grattis med en flott start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Jeg føler meg feit og elendig, og har mannet meg opp om meldt meg på nettkurs. Jeg vil ha av kiloene, 27 kilo for mye.

Nå er det NOK!

 

Takk for inspirasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harstadpia

Godt det er mange av oss, slik at man ikke er alene om det ! ;)

Jeg kjenner på meg selv at når jeg mister et snev av motivasjon, så går jeg inn her og leser litt.. og VIPS, så er motivasjonen på topp igjen! Et annet tips er å skrive ned fordeler med å være slank på et ark.. eller bruke et par minutter på å "drømme seg bort", og se seg selv som en slank utgave..

funker på meg!!

 

I går var jeg i bursdag, med masse godt mat på bordet.

Jeg syntes jeg var flink, tok en halv regal sjokoladebolle, og lot det være

med det. Når jeg kom hjem og "plottet" det inn i a-boka mi, så så jeg at det

ble klart ikke noe kveldsmat på meg nei!

Fikk litt "wake up", og tenkte på hva jeg tidligere kunne legge i meg på kort tid!

Fyttigrisen, ikke rart man er tjukk!

 

Syntes jeg var flink jeg, og det verste av alt at det var faktisk veldig enkelt!

 

Det er det som er fint med Grete Roede,at man blir så bevisst på hva og hvor mye..

 

Hartaberta; nord eller sør sia av byen? Tenkte på turkamerat :))

 

MustangSally; Jeg vet hvordan du har det, belive me! Dette klarer du, bare bruk forumet her inne, for det gir mye motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harstadpia

Nord her også! (Sama)

 

Men så bra da! Jeg har vært støttemedlem på flex så lenge, at jeg

har bestemt meg for at jeg ikke skal melde meg på før jeg er 100% sikker på at jeg kommer til å bruke det! Hva koster det på Friskhuset? Jeg har tenkt, at dersom, hvis, om, mulig.. så skulle jeg melde meg inn på Nautilus, for da har man jo fri tilgang til grottebadet... Men Foreløbig har jeg bare brukt vår vakre natur:) Går og går og går.. Men siden jeg sluttet å røyke også, så virker det som at alt står stein i ro! litt umotiverende.. men jeg vet jo at en eller anna gang må vekta begynne å peke nedover på meg også! ;)

 

Bare bite tennene sammen! Veiedag i dag, er spent!!

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hartaberta

Åsegarden nemlig :)

Mener Friskhuset er 399,- pr mnd, litt dyrt, men har og vært støttemedlem på Flex og likte det ikke.. (turte til slutt ikke ta telefonen lengre når de ringte for å spørre hvorfor man ikke hadde vært der på en stund....)

Og Nautilus/grottebadet var til vurdering, men syns det er litt tungvint at man må gjennom hele tunnellen der for å komme dit(sikkert bare jeg som syter ;))..

Men tilgang til grottebadet hadde helt klart vært deilig!

 

Friskhuset har ihvertfall zumba mandag, torsdag og fredag, og det er kjempegøy! VELDIG tungt, men timene går fort og det går bedre og bedre for hver gang :)

 

Lykke til med veiinga i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harstadpia

Åh, da er det jo jammen ikke langt! ;)

 

Gå du mye turer ? Jeg prøver å gå en god tur på ettermiddagene også, selv om jeg går til og fra jobben hver dag.

Har jo hund, så da må man liksom ut..

 

Veiinga gikk kjempebra, -1 kg! Er så strålende fornøyd så lenge det ikke

går oppover!

 

 

Hvordan skal man komme i kontakt, uten å skrive tlf sånn direkte her.. ?

 

Tjohopp:)

 

***

Start 12.01: 117,3kg

Ønsket vekt: 80 kg

26.01 : 1,7 kg so far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Harstadpia

Siste veiing: + 0,5 kg! :(

 

Men, jeg har så god samvittighet, for det varer ikke! Jeg er blitt flink å trimme, spise sunt og være aktiv. SÅ da vil det før eller siden gå nedover med vekta også!

 

Jeg tenker at lørdag er bare 15% av livet.. om jeg er flink de resterende 85 %, så er det faktisk 85% forbedring av tidligere uvaner!

 

Før: 0 trim, sjokolade hver dag, og masse usunn mat!

Nå: masse trim, sjokolade og vin kun på lørdag, masse SUNN mat resten av tiden:)

 

Kjenner at jeg har dårlig samvittighet når jeg skeier ut på lørdager, men den tanken må jeg prøve å gjøre noe med. For jeg vet at jeg faktisk fint kunne latt være å spist sjokolade 5-6 uker, men da vil jeg før eller siden "sprekke" fullstendig! Man skal LEVE, man skal KOSE seg:)

 

100 gram i månenden, blir faktisk 12 kg på 10 år.. det er mitt valg om det skal være pluss.. eller minus! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest hartaberta

hvordan går det på kurset? Kjenner selv det går lettere og lettere med maten, i en god stim nå :)

 

Er spent på veiing i dag, hadde gått ned 0,8 sist, ikke supert, men helt ok :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...