Gå til innhold

Godterilov!


Gjest Halfwaythere

Anbefalte innlegg

Gjest Halfwaythere

Jeg har gitt meg selv godteriforbud dette året, men datt helt ut av det denne helga :/ Derfor bestemte jeg meg for å lage en tråd her for å "kontrollere" meg selv og holde motivasjonen oppe!

Det er bare å slenge seg med om noen vil bli med ;)

 

Reglene mine gjelder for alt av godteri (unntatt sjokolade med 70 % eller mer kakao), chips, kaker, søte kjeks og andre ting som regnes som "søtsaker" (i tvilstilfeller sjekker jeg om det er mer eller mindre enn 20 g sukker per 100 g)

 

Jeg har lov til én utskeielse i uka, noe som tilsvarer en bolle, et kakestykke, en sjokolade, eller 12 smågodtbiter. Nutrilett og lignende har jeg også lov til å kjøpe, men begrenset til én i uka.

 

Dere kan jo så klart lage deres egne regler også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :) Trenger å kutte litt ned på sukker igjen, det sklidde litt ut til jul, også har jeg ikke klart å skjerpe HELT inn igjen. Hihi.. Ingen unnskyldning, bare fakta.

 

Jeg tror ikke jeg skal si for hele året, det blir for lang tid. Jeg tar det i etapper alt sammen jeg. Jeg vil ha godteriavtale fram til juli! Det skal bety null inntak vanligvis, men noen unntak per måned (bursdager, fest, middager osv.) hvor jeg skal lage en plan på forhånd.

 

Plan for resten av januar;

- fest lørdag 29. januar - litt dessert og 2 små glass vin.

 

Heia oss!!!

Innen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halfwaythere

Så bra du vil være med! :)

Dette her skal vi klare :)

 

men...jeg sprakk visst i dag :) Først var det en boks sjokoladepålegg (som jeg hadde latt være å ta med i godisavtalen for at jeg skulle ha et "smutthull" om sutsøget ble for stort...ikke så lurt likevel) som jeg ikke kunne la være å smake på, og da var veien kort til kjeks og kake som jeg ble tilbudt :/

 

Begynner igjen på ny frisk, men tror jeg trenger litt sterkere motivasjon!

I den anledning har jeg søkt opp 50 gode grunner til å kutte sukkeret: http://www.holistichelp.net/blog/50-reasons-you-should-cut-out-the-sugar/

Visste du for eksempel at sukker er en av faktorene som kan føre til depresjon? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt! Jeg er med! Men så har jo jeg gjort dette i litt under en uke allerede, da. Jeg og to andre venner har tatt ut forbud mot brus, kjeks, boller, kaker, vafler, chips, sjokolade og alle typer for snop og søtsaker. Vi har lov til en halv liter brus i uken, men så langt har jeg ikke tatt den... må "spare" opp til neste helg. Ja, jeg er 18 og bruker brus som blandevann. Haha, jaja.

 

Fantastisk fint at mamma har kjøpt favorittsjokoladen min, Crispo. Flott...

 

Men dere, kan man regne Snack a Jacks som snop/likeverdig med chips?

 

Skal forresten gjøre dette i fem uker - helt til vinterferien. (25. februar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke zero/light som blandevann?

 

Jeg spiste visst litt "lørdagsgodt" i går jeg. Hmm.. Da får jeg faktisk skjerpe inn litt ekstra på festen i kveld.

 

I februar tror jeg at jeg skal gi meg selv 2 dager med unntak, også får jeg planlegge litt mer nøyaktig hva unntakene skal være når det nærmer seg. :(

 

God helg!

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ zero / zero light smaker ikke godt med det billige dritet jeg blander med, haha. Må ha noe som smaker såpass mye at det er kun det det smaker. I know, men er fattig. Blander alltid med Fanta Exotic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg vil gjerne være med på godterilov, men da må den være realistisk!

Jeg må også ta dette i etapper.

 

Jeg er VELDIG glad i å kose meg i helgene, da først og fremst fest med venner eller sofafredag med kjæresten. Vet at jeg blir en ulykkelig sjel om jeg må kutte dette for å bli en tynnere versjon av meg selv.

 

MEN, utfordringen for meg ligger først og fremst i ukedagene. Sjokolade på jobben, skulle ikke vært lov. Det er også litt utfordrende å ikke gjøre helga til torsdag, fredag, lørdag og søndag.

 

Min regel blir derfor: lov med godteri en dag i uka, med visse unntak!

 

Ved spesielle anledninger hvor jeg er bedt bort, er det lov å forsyne seg hvis en blir tilbudt noe, men da å begrense seg!

Utfordringen er vanligvis alkohol, vin eller øl på fester. Går jo kanskje an å ha en "regel" på å putte inn litt ekstra trening de ukene man skal på fest. (Da vil jeg anbefale samme dag eller dagen før, ikke dagen derpå :( haha )

Hånda går jo også lett i potetgullskåla hvis en er på fest, så kanskje en kan tilpasse litt fra uke til uke! Men synes at regelen for meg må være totalt max to dager i uka med godis, vin eller potetgull (mine største laster). :)

 

Jeg vil ha godterilov først og fremst fram til påske! Har mål om å gå ned 5 kilo, så dette vil nok hjelpe meg på riktig vei : )

 

Dette klarer vi! Av erfaring synes jeg at f.eks Pepsi Max dekker mye av søtsuget!

Og frukt!

Eple med kanel og rosiner, godt hvis en liker det.

Mandler, nøtteblandinger.. tørka aprikoser er sikkert ikke spesielt kalorifattig, men bedre enn sjokolade tenker jeg ihvertfall!

Popcorn er ikke så gærent som mye annet hvis man absolutt må!

 

Dessuten må man KOSE seg litt og med GOD samvittighet når man førstes gjør det. Livet er ikke en eneste lang straff!

 

Teller dere kalorier eller?

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...