Gå til innhold

Trivselsbelte


Gjest smom

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er snart på vei inn her etter et halv år på 10-20, og lurer på om noen kan si noe om trivselsbeltet? Jeg funderer jo på hva som er er fornuftig å legge seg på, og hvilke kriterier man legger til grunn for det man velger.

 

Jeg veier nå 64,8 og har tenkt meg ned til 63,5 før jeg gir meg. Men så tenker jeg da, hva er lurt? Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med kroppen og proporsjonene, skal tones litt her og der og fortsatt strammes litt, men jeg syns dette føles ganske bra.

 

Jeg har derfor tenkt at mitt trivselsbelte bør ligge fra 63,5 til 65,5 for sånn ca midt på der tror jeg er flott for meg.

 

Tanken er derfor å gå ned til 63,5 for å ha litt å gå på når jeg stabiliserer meg.

 

Noen tanker som kan deles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt gratulerer med flott vekttap- og jammen er du snart i mål :(

 

Ang vektbeltet/trivselsbelte sa min kursleder at hun anbefalte et rom på 2 kg, akkurat som du har satt opp. Innenfor de to kiloene kan du pendle "fritt, noe som er helt normalt også for folk som ikke har slanka seg. Beveger du deg over beltet tennes varsellampen, men du kan se det an en liten periode. Hvis du blir liggende litt over beltet, til tross for at du har kontroll på inntak, kan det hende at det er der kroppen din vil ligge. Har du derimot spist for mye- og vet det- er det bare å stramme inn litt så er du tilbake i beltet :) Sånn gjør slanke mennesker det også!

Bestem deg for en vekt som er uakseptabel, og tenk at det rett og slett er uaktuelt å veie det.

 

Jeg synes ditt trivselsbelte ser fint ut jeg. Så kan du evnt regulere det NOE opp etterhvert, hvis det ser ut som at det er tilnærmet umulig å holde det, til tross for ihverdig jobbing.

 

Lykke til med innspurten- og velkommen inn hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tusen takk for fint svar - jeg ser da at jeg har tenkt riktig i forhold til dette.

 

Jeg regner jo med at kroppen kommer til å bruke litt tid på å skjønne konseptet normalvekt igjen. Jeg har jo tulla det til med både svangerskap og medisiner og et litt for "godt" kosthold...

 

Men nå er jeg på track og en sprekk kan tillates i ny og ne. Hadde en i går, men den innebar ca 10 % av inntaket for bare et halvt år siden - og det er jo nesten så man ikke kan kalle det en sprekk en gang :(.

 

Blir bra å komme inn her snart, skal bare dra med meg noen fler fra 10-20 :)

 

Har hatt stor nytte av å bruke forumet her i prosessen og regner med at det vil være behov for det en stund framover også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...