Gå til innhold

Hjelp!!Nybegynner og litt ute å sykler...


Gjest LilleTrille82

Anbefalte innlegg

Gjest LilleTrille82

Jeg er ei jente på snart 29 år. Fikk mitt første barn juli 2010, og jammen har d skjedd litt av hvert med kroppen siden d gitt.

 

Jeg er 156 cm og veier 67 kg, så ligger en del kg over matchvekt kan man si.... :(

Greia er at jeg endelig har tatt meg selv i nakkeskinnet og meldt meg på kurs.

Startet opp med første møte tirsdag 19 januar. Noe som var vel og bra....

D som ikke var så bra (men VELDIG hyggelig) var at jeg fikk en overaskelses tur til syden med avreise dagen etter kurstart, av samboeren min.

Ikke en VELDIG bra start på kurset kan man si... :)

Så vi dro på tur, og jeg prøvde å være flink. Men dere vet hvordan d er på ferie.

Målet var uansett å prøve å ikke gå OPP i allefall.

 

Med avreise dagen etter kurstart endte d med at jeg gikk glipp av møte nr 2 også, siden vi var en uke. Første veiing etter ferien er nå på tirsdag og jeg gruer meg.

Vekta er på mer enn første veiing tror jeg:(

 

Jeg trener 4 ganger i uka og er flink med hva jeg spiser. Men føler at ferien ødela mye for meg...Nå er jeg redd for å miste motivasjonen pga at de andre helt sikkert ligger laaaaaaaaaangt før meg.

 

Så vær så snill, en eller annen, gi meg styrke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Så flink du er som tok tak og bestemte deg for å legge om livsstilen!:-). Det er jo mulig at du har gått opp i vekt på ferieturen din. Og det er jo også mulig at de andre kursdeltakerne har gått ned , men ikke du...

Ikke bry deg om det! Det er ikke en konkurranse om å gå ned mest, men å lære å tenke på en ny måte når det gjelder kosthold og mosjon. Og det tar tid!

Du hadde det sikkert kjempekoselig på ferieturen din,tenk på at samboeren din gledet deg med en flott ferietur!:-)

 

Spist er spist! Legg det bak deg, du kan ikke gjøre noe med det. Vi snubler alle sammen , det vet jeg av erfaring! Men da reiser vi oss igjen og går videre,en erfaring rikere!

 

Stå på du, så vil du lykkes!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTrille82

Tusen takk for oppmuntrende ord :)

Får dommen i kveld, så d er vel bare å bite tenna sammen å få d overstått.

 

Samboer`n min har kasta ut vekta vår nå. Mener d er bedre at jeg fokuserer på mål i cm og hvordan jeg føler klærne sitter, i stedet for gram på den teite boksen.

Humøret styres VELDIG etter tallene den viser.... :(

Flere som sliter med d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skjønner deg veldig godt! Har begynt med mitt andre kurs, og sliter veldig med motivasjonen ettersom tallene ikke er så høyesom jeg ønsker, ikke i det hele tatt :-( Var så flink i høst og hadde gått ned 7,3 kg når jeg startet i januar. Idag smugveide jeg meg, og til min forskrekkelse var jeg gått OPP! Må være så ærlig å innrømme at jeg har spist noen flere frimerker enn jeg har lov til, men tidligere når jeg har gått på denne smellen har jeg framdeles gått ned! Vet ikke hvordan jeg skal få motivasjon til å fortsette... Jeg blir så nedfor når vekten ikke viser det jeg ønsker. Jeg vil, jeg viil, men får ikke til :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTrille82

Godt å høre at d er flere d går litt trått for i blant.

Da føler man seg ikke såå udugelig.

Men jammen har du vært flink likevel matprat123.

Du nærmer deg jo vektnedgang på 10 kg snart. Flinkis!!! :)

 

Selv fikk jeg meg en positiv overraskelse i går. Vekta var høyere, men bare 200 g.

Yeah!!! Ble sååå letta. I tilegg var d 2 personer som hadde gått opp mer enn meg.

D gav meg litt trøst må jeg innrømme :(

Nå må jeg bare fortsette å trene og føre inn matinntaket i arbeidsboka:)

Skal feire pappas 50 års dag i syden i mars. Har store drømmer om at bikinien strammer litt mindre til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 g opp går greit, neste gang blir det nok helt sikkert noen gram ned! Stå på! Fortsett med trene og føre inn matinntaket så skal du se at bikinien sitter godt når du feirer din fars bursdag i syden :(

 

Sist veiedag ble en positiv opplevelse, hadde gått ned 1,2 kg :) Er på totalt 9,5 kg nå, og håper på å få ett 10kg-merke neste gang! Må slutte å veie meg hjemme.. Trur min vekt ikke er helt rett, hehe. Motivasjonen er iallefall mye høyere nå etter et godt resultat sist uke!

 

Når jeg er hjemme går det helt fint å holde seg unna søtsaker etc., men når jeg er på jobb er ikke dette like lett. Jobber i en liten matbutikk, og godteri hyllene er rett ved kassen og dette må jeg sitte å se på i 7 timer. Gjett om noen blir fristet.. Noen ideer til hvordan jeg kan motstå fristelsene? Jeg trur rett og slett jeg må jobbe med selvkontrollen min, som ikke er så alt for god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTrille82

Wow ! Såå flink du er :(

Blir ikke lite misunnelig merker jeg. Du er er jo helt rå!

 

Blir veldig motivert av deg merker jeg. Vi er jo på samme vekt omtrent.

Jeg har som mål å komme under 60 kg til påske.

Drømmer om matchvekta på 55 i blant da..hehe

Men, får vel ta et steg av gangen :)

 

Du har jammen litt av en utfordring med mat og godterier rundt deg dagen lang... Men du har søren meg rimelig god viljestyrke likevel synes jeg :)

Ser da sånn ut på vekta di. Flinkis!!

 

Keep up the good work!

Neste uke har du nådd 10kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også fikk mitt første barn i juli 2010. jeg kan egentlig ikke skylde på graviditetskiloene, for dem har jeg mistet. men jeg har aldri helt vært fornøyd med vekten. Har lyst å bli under 60 kg.. helst 58. har prøvd maaange ganger, men knekker alltid! startvekten min var 65. veier 63 nå. men kjenner jeg er på vei til å ryke igjen. blir bare mer og mer frimerker hele tiden. og dager der jeg tenker "jaja, tar en fri dag i dag".. jeg klarer ikke holde motivasjonen oppe! skulle gjerne gått på kurs, men det ha jeg ikke penger til. to studenter med en unge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTrille82

Så morsomt at vi er i samme båt både med tanke på både barn og vekt.

Har mammaperm nå du også da?

 

Syns jammen du har vært flink jeg, til å ikke følge et kurs.

Krever masse disiplin når ingen andre enn deg selv følger med på vekta og matinntaket ditt. D veit jeg alt om :(

Fokuser på d du faktisk har fått til til nå. IKKE d du ikke har greid!

D blir man bare demotivert av...

Vi kan jo peppe opp hverandre....Du leder jo på meg og mine kg allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er i mammapermisjon jeg og!:)

 

jo takk for det!:) ja e vanskelig når man er aleine. da er det også lettere å gi seg selv "fri-dager"

ammer du? for jeg merker at jeg synes det er vanskelig å skulle holde kalorinivået slik at jeg går ned i vekt, men ikke for fort pågrunn av ammingen. for noen dager får jeg skikkelig viljestyrke og kunne lett lagt på få kalorier. men jeg må spise mer pågrunn av ammingen.

 

og i tillegg har jeg en samboer som IKKE er på diett! det er vanskelig det. når han spiser noe snacks klarer jeg ikke holde meg..

 

men at du bare gikk opp 200 gram etter ferien deres er jo kjempe bra!:( da vil du nok få en enda mer positiv veing neste gang vil jeg tro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTrille82

Ammet frem til lillegutt var 5 mnd jeg....etter d hadde jeg ikke nok.

D merka jeg godt på vekta for å si d sånn...hehe

Kunne spise hva jeg ville i den perioden. Fikk jo helt rå forbrenning: :(

 

Har heldigvis greid å lure med samboer`n min på samme opplegget.

D gjør d litt enklere kan du si. Var IKKE enkelt å holde seg i skinnet da han pleide å sitte og gomle godterier hver kveld siden av meg...Så jeg føler virkelig med deg i den situasjonen der asså...

 

D kjennes på buksene som om at magen min kanskje har blitt litt mindre den siste uka.

Så blir spennede å se på veiinga og målinga på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke helt nok jeg heller. men ammer til vært måltid, så får han erstatning i tillegg:)

 

ja eg skal prøve å få med han samboeren min eg og!:(

 

ja det blir nok spennende!:) også får man jo veldig motivasjon når man er nødt å veie seg foran flere andre. det er mye av grunnen til at jeg vil gå på kurs! jeg føler ikke jeg trenger å lære så mye om kosthold, for det kan jeg egentlig i teorien.. jeg bare trenger det samholdet, og noe som får meg motivert til å klare å holde på dietten.

 

jeg fant forresten ut at jeg er 160 cm i dag, og ikke 163!:).. har hele tiden trodd jeg var høyere, så all BMI utregning har jo ikke stemt helt. hehe

jeg ser du skriver du vil bli 55 kg.. det var egentlig det første jeg også tenkte, men jeg tørr ikke satse på et så lavt tall. er redd jeg aldri når det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...