Gå til innhold

fluffie skal ned ned ned!


Gjest fluffie

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

 

Jeg har bestemt meg for å virkelig ta skrittet og gjøre noe med livet mitt og kroppen min! :( Har vært overvektig hele livet, og ligger nå på 103 kg. Drømmer meg ned til 65 kg, og håper det er oppnåelig. Har prøvd noen ganger før, men har vel egentlig aldri vært motivert nok... men det er jeg nå!

 

Denne gangen har jeg også satt opp et lite belønningssystem for å holde motivasjonen oppe, og det tror jeg kan hjelpe veldig mye...

 

Systemet mitt fungerer slik at jeg belønner meg selv for hvert oppnådde delmål, samt at jeg putter penger på sparegrisen hver gang jeg er flink med et par forskjellige ting...

 

Pengebelønninger:

trening på studio - 15 kr pr gang

gå tur min. 1 time - 10 kr pr gang

2 kg ned - 50 kr pr gang, (ned til -20 kg)

motstå snop i ukedager - 25 kr pr uke

 

Delmålbelønninger:

95 kg - nytt undertøy

87 kg - et par nye bukser

80 kg - selvpleieprodukter, type ansiktsmasker, bodyscrub osv..

73 kg - ny tatovering!

65 kg - da skal det shoppes! helst kombinert med weekend i utlandet, om det så bare er sverige

 

vurderer også noe behandling av strekkmerker eller annet i samme gata midt i mellom tatovering og shoppingtur, men ser det an i forhold til behov og økonomi

 

Har meldt meg på kurs, men det begynner ikke før om en mnd, så får bare være flittig og bruke dagbok og registrering her inne i mellomtiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :)

Er ganske fornøyd med planen min ja, håper jeg klarer å følge den :(

 

I dag har jeg ikke vært så flink kan man vel si.. vært ute og spist, så det ble litt fet saus, og fløtegratinerte poteter som jeg frykter det var litt mer enn en fornuftig mengde kalorier i...huff... men, en liten utskeiing er vel ikke verdens undergang... har nå gått mye i trapper og et stykke fra A til B, så det får holde som dagens mosjon :)

 

Har forøvrig satt fredag som veiedag, tenkte det er lurt i forhold til litt kos i helgene...uten at jeg er noen ekspert på når det er lurest med tanke på faktiske resultater... hoho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har fredager som veiedag og hadde denne fredagen gått ned 600 gram. Rimelig fornøyd med det. Har nå gått ned 6,3 kg siden desember. Men mesteparten av januar ble brukt til å gå ned igjen det jeg la på meg i juleuken. Men men, sånn er det. Nå har jeg blitt kvitt dei kiloene og kan nå starte på nye.

 

Fullt fokus videre.

 

Av og til må enn tillate seg noen utskeielser, tenk så trist viss vi aldri kan spise usunt. Kan bare ikke spise det hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det er jo bra nedgang siden desember det da. Flink er du :(

 

Ja, man må jo unne seg litt innimellom. Hvis ikke tror jeg tiden kommer til å virke mye lenger enn den egentlig er, og så er det vel kanskje enklere å sprekke hvis man er for streng med seg selv...

 

kyllingfilet og ris til middag i dag...nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikkeno... I går gikk jeg rundt og var konstant sulten, det var helt merkelig. Ble nesten så jeg spiste hele dagen, uten at det hjalp et kvekk. Ikke så mye om gangen, og relativt kalorifattig...så det gikk nok ikke så mye utover den delen. Men allikevel da, upraktisk å måtte sørge for å ha noe å spise absolutt hele tiden.

 

I dag blir det wii-trening! Og jeg håper på å klare å unngå å sjekke vekta, men er fryktelig nysgjerrig på om noe skjer :o *prøve å vente til fredag*

kjenner jeg meg selv rett ender jeg vel opp med å ta en liten sniktitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen dager er bare sånn, men det tror jeg det hadde vært uansett om du gikk på GR eller ikke.

Hva trener du når du trener på Wii da- noe du syns er ekstra effektivt?

Jeg syns at det kan bli litt for "lett" trening neon ganger.

Så det er kjekt å vite hva andre gjør.

 

Hilsen LVNF :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er kanskje sant det, jeg ble bare litt satt ut, for har sjeldent opplevd lignende før :(

 

Jeg er for øyeblikket på leting etter spill som kanskje kan fungere litt bedre, nå går det mest i free step på wii fit plus, har også prøvd the biggest loser, og har blitt både svett og sliten av det, men har ikke fått helt feelingen på det.

 

Hadde en liten nedtur i dag, men allikevel en slags opptur. Snakket med legen min, der jeg veide meg rett før jeg la om på kostholdet og begynte å trene, altså for ca 3 uker siden. jeg hadde jo husket feil jeg, og det var 108 kg, ikke 103. Skjønner ikke helt hvor jeg fikk det fra, egentlig. Men, det positive var at i dag så var jeg nede på 105 :o så noe virker tydeligvis som det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...