Gå til innhold

Sjokoholiker vil ned 6 kg!


Gjest Nolonger

Anbefalte innlegg

Gjest Nolonger

Jeg er en jente på 20, som har lagt på seg litt det siste året. Er 162 og veier nå 60 kilo, vil gjerne ned til 54 igjen! Er der jeg trives best, men er bare så altfor glad i sjokolade, noe som har gjort utslag på vekten og kroppen..Er flaut å si det, men jeg sluker lett enn 200 grams melkesjokolade på en kveld. Og gjerne flere kvelder i uka..Jeg føler meg rett og slett avhengig, og klarer ikke mer enn et par dager i strekk uten sjokolade:eek: Nå er det skjerpings! Vet jo at det blir mye lettere når jeg bare kommer meg gjennom den første uka..Skal skrive her hver dag, så skal det kanskje litt mer til for å skeie ut. :o

 

Treningen går det derimot veldig bra med heldigvis.

 

Dette er ihvertfall dag 1 av min første sjokoladefrie uke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ser det er noen dager siden du skrev dette innlegget, men håper kanskje vi kan følge hverandre litt for det. Jeg er egentlig i samme situasjon som deg. Er 22 og også liiiitt for glad i sjokolade og godis generellt. Veier nå 60kg, er 165 høy, men vil helst ned til 55-56. Har også fortsatt en liten babymage igjen etter fødsel for 10 måneder siden.. Den skal bort!! Er heldigvis godt igang med trening og har egentlig fått helt hekta på både løping på mølle og styrketrening, det er deilig! Hva slags trening driver du med?

 

Jeg har tidligere klart å miste den samme vekten jeg skal ned nå, men blei plutselig gravid og da ballet det seg på med godis og boller og jeg gikk opp masse. Det var litt kjipt, men nå er jeg supermotivert for å endre på livsstilen, nå trivselsvekten, trene og ikke minst holde det ut resten av livet.

 

Et lite spm, har du tenkt å nekte deg sjokolade helt? Eller unner du deg litt i helgen? Er litt i tvil selv, men tror nok at jeg bare må ha littegrann feks på lørdag. Dele en 100grams med kjæresten kanskje. Hva tror du om det, er det for mye?

 

Jeg veier meg hver onsdag, hva med deg? Jeg håper at vekten her har bikket seg litt nedover nå på onsdag:) Bruker også målebåndet, siden jeg trener en del styrke og vekten ikke alltid er helt å stole på. Drømmen er bikinikropp til sommeren! Hehe!

 

Hadde vært morro om vi kunne følge med på hverandre og motivere hverandre. Man trenger det av og til når det hele tiden dukker opp fristelser. Kanskje vi også kan oppdatere hverandre om treningen og hvordan den har gått?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy at vi er flere som skal ned, vi har jo ca like mye å ta av også :D

 

Flott at du er i gang med treningen allerede da, trener selv styrke et par ganger i uka, i tillegg til saltimer som step og spinning. Synes det er mye lettere å spise sunt når jeg trener! Men ikke så lett at jeg klarer å holde meg unna sjokoladen desverre..

 

Har ikke helt tenkt på hvordan jeg skal gjøre det i helgene, problemet mitt er nemlig det at hvis jeg spiser litt, så vil jeg bare ha mer. Men hvis du klarer å dele en 100 grams med kjæresten i helgen, så synes jeg absolutt ikke det er for mye så lenge vi er flinke ellers i uka. Lurer litt på om jeg skal ta nutrilett brownie som helgekos, i begynnelsen ihvertfall.

 

Jeg har egentlig veid meg litt i hytt og pine, men kan jo begynne å ha onsdag som veiedag sånn som deg, så kan vi kanskje skrive opp vekten her hver onsdag? Sant det at vekten ikke er helt til å stole på, vi får se på cm og klærne også :)

 

God idé å oppdatere her, blir jo ekstra motiverende når man har noen som følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro:) Er motiverende når man må oppdatere til noen om resulatater hver uke, da vil man jo veldig gjerne si at det har gått bra. Hehe!

 

Synes det høres lurt å begynne med brownies som du sier, da kommer du sikkert inn i en god vane og blir ikke så avhengig av sjokoladen. Problemet mitt har vært at vi alltid hamstrer inn masse digg i helgen og spiser fra fredag til søndag, men jeg tenker at jeg sikkert klarer å holde meg til moderate mengder hvis vi kun handler inn litt. Er som deg jeg også, at er det tilgjengelig så klarer jeg ikke slutte. Heldigvis bor vi ikke rett i nærheten av butikken heller. Avtalte forresten med samboeren min igår at vi kunne ha en kosedag i måneden, hvor vi spiser det vi har lyst til. Tror nok jeg trenger det, men får prøve å være litt bevisst likevel:)

 

Skikkelig spent på i morgen jeg.. hååååper håper å se 50-tallet igjen på over ett år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo ikke noe gøy å innrømme at man har sluntret unna, hehe..

 

Tror jeg skal satse på det med brownien i første omgang ja, så jeg får vent meg litt av melkesjokoladen. Du får prøve å begynne å handle inn litt mindre som du sier, er jo mye lettere å bare spise når det ligger masse i skapet og venter på deg. Men er nok veldig lurt med en kosedag iblant, føler det er større sjanse for en kjempesprekk om man nekter seg noe som helst.

 

Har gått til innkjøp av kromtabletter nå, så blir spennende å se om det kan hjelpe meg litt til å bli kvitt søtsuget:)

 

Blir spennende å gå på vekta i morgen ja, håper virkelig på å se 50-tallet snart jeg også! krysser fingrene for oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! 58,9 veide jeg idag tidlig! Strålende fornøyd :-) Dette går helt klart i riktig retning. Idag er det trening igjen. Først intervall på mølle i 30 min og så styrke på ben og mage, må jo sørge for sprettrumpe til sommeren ;-) Hehe! Har ikke tatt mål av midjen idag, gjorde det på søndag, så tenkte gjøre det neste søndag så det går to uker mellom hver gang. Hvordan har det gått for deg? Spent jeg altså.. Spist noe sjokolade denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra! Går virkelig rette veien da ja, er så gøy å se vekten minke :)

Vekten min viste 59,2 i dag, deilig å være under 60 igjen!

Hehe, passer på å trene rumpa jeg også..Var på step i går, så ble det litt tredemølle og styrke på hele kroppen i dag. I morgen blir det skitur:)

 

Sikkert lurt å bare måle annenhver uke som du sier, da ser du jo større forskjell fra gang til gang.

Har ikke spist sjokolade siden helgen ihvertfall, satser på at helgen som kommer blir en sjokoladefri helg med nutrilettbar. Føler det blir litt lettere nå som jeg har ''avtalt'' med deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan har helgen gått for deg da?

 

Her har det gått relativt bra.. Gikk en liten skitur på lørdag så da unnet jeg meg en bolle. Også delte jeg og samboeren en sjokkis på kvelden som jeg sa:) gikk bra det, hadde ikke noe særlig behov for mer egentlig som jeg pleier.

 

Søndagen blei det svensketur og spiste en bit sjokolade på veien hjem i bilen.. helt unødvendig. Men er så vanskelig å la være når samboeren sitter ved siden av meg og gomler. Men gjorde heldigvis opp for det med litt sykling på kvelden hjemme:) Hadde egentlig tenkt å ha helt treningsfri, men da ble det ikke det.

 

Motivasjonen er i hvertfall fortsatt på topp og gleder meg til en deilig treningsøkt ikveld! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Hei!

 

Var innom og leste på tråden her, og syns det passet så bra for meg her.

 

Jeg er en jente på 24 år, som per dags dato er 160 cm og veier 61,8 kg. I fjor på samme tid gikk jeg ned fra 65 til 59, så jeg har gått litt opp igjen siden da.

Sånn går det når man er nyforelsket *rødme*

 

Men denne gangen vil jeg nå målet mitt som er 54 kg. Og målet er innen 9 mai, som er bursdagen min.

 

I fjor da jeg holdt på så unnet jeg meg en nutrilett bar på lørdagen, sånn til kos :D Og det funket veldig bra for min del!

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Beklager sent svar! Så hyggelig med en til her da:) Vi har veiedag på onsdager som du sikkert leste, har du veid idag eller? Gått opp 200 gram jeg.. :-( Skikkelig kjipt. Samboeren min prøver å oppmuntre meg litt med å si at det helt sikkert er treningen som har resultert i litt mer muskler og at det er derfor.. Håper det. Det får vise seg på søndag når jeg tar midjemålet. Har jo spist ordentlig hele uken bortsett fra litt sjokolade på lørdagen så..

 

Den store utfordringen nå om dagen er de dere fantastiske freia påskeeggene!! Herregud de er jo himmelske.. Får stå imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nolonger

Pc'n min bestemte seg for å slutte å virke her om dagen, men nå er den heldigvis tilbake fra reperasjon. Sånn hvis noen lurte på hvor det ble av meg :)

 

Jeax, ikke ta de 200 grammene så alt for tungt, de er sikkert forsvunnet igjen neste uke. Bare fortsett som du gjør, du er jo kjempeflink! Da er jo vekten bare nødt til fortsette nedover..Dessuten er det mange som går litt opp innimellom, men allikevel blir slankere. Altså pga muskler som du nevnte:)

 

Forrige uke gikk absolutt ikke bra for meg, hadde mensen og et ekstremt sjokoladesug:( Veide meg derfor ikke..Men skal veie meg igjen i morgen, også har jeg en gammel olabukse til å måle med, som jeg håper å få på snart.

Nå er jeg ihvertfall på rett spor igjen, ble skitur i går og step i dag. Gleder meg til en skikkelig styrkeøkt i morgen!

 

LykkeligSomLiten, gøy at du blir med! Hvordan har du tenkt å nå målet ditt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...