Gå til innhold

Hvordan er deres dagsplan?


Gjest heyhey

Anbefalte innlegg

06:30 frokost (ofte grøt el knekkebrød)

09:30 yoghurt el frukt

11:00 Lunsj (Ofte brødskive)

14:00 Mellommåltid (Ofte cottage cheese, skyr el lignende)

17:00 Kvelds (Knekkebrød el Wasa sandwich)

20:00 Middag

 

Trening inne prøver jeg å gjøe på formiddag 2- 3 ganger i uka, mens gåtur ute ca 2 ganger i uka gjør jeg på kveldene.

 

Har gått ned nesten 40, så det har funka for meg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnuppa89

Kan godt si hva og når jeg spiser, men vet ikke om du blir så mye klokere....

 

07.00 Frokost. 2 knekkebrød

11.00 Lunsj. 1 knekkebrød og litt salat

14.00 mellommåltid. 1 yoghurt

16.30 Middag. Her varieres det fra dag til dag

19.30 Kveldsmat. 2 knekkebrød med magert pålegg

ellers hender det at jeg knasker litt frukt innimellom dersom jeg skulle bli sulten.

 

Men det er viktig å spise lite og ofte. Dersom du mangler kalorier, kan du feks bytte ut magert pålegg med mer fettrikt (og sunt pålegg) slik som makrell i tomat, eller putte litt avokado under pålegget. Ellers kan du også spise feks noen nøtter mellom lunsj og middag. Alle disse 3 tingene er ting som er kaloririkt men samtidig bra for kroppen.

 

Legg inn alle måltider i dagboken her hver dag og prøv deg litt frem med hvor mange kalorier du får i deg i forhold til hva du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fitnessberta

Det er nogen lunde slik jeg også planlegger maten. Men like før jeg meldte meg inn i vektklubben, ble jeg selvfølgelig fristet til å kjøpe trønderfår fra grilstad som det var 40 % rabatt på ICA. Dermed hadde jeg masse fårepølse å bruke opp. Jaja. nå får jeg kjøpe kokt skinke til å ha på mitt wasa husman knekkebrød som jeg spiser 2 stk av til frokost og lunsj. Jeg er et skikkelig frokostmenneske som må ha noe solid i magen om morgenen. Det nytter ikke med "fitness fullkorn" med melk på. Det tar jeg heller som kveldsmat, dersom jeg har fitness fullkorn i huset, som er å anbefale.

Jeg leste en annen tråd fra ei dame som skulle bake kake til bursdag til sine barn, bake kaker til jul osv. hun hadde den erfaringen, at baking og spising av kakedeig underveis er helt håpløst. Det har også jeg erfart, at jeg må kanskje sette bakegleden til side, og hvis jeg får besøk, kan jeg be gjestene ta med seg kaka hjem. Til og med hvis jeg putter kaka i fryseren, hender det at jeg lar meg friste til å ta den opp i dypfryst tilstand og begynne å spise. Men jeg vet at jeg kommer ikke til å gjøre slikt, nå som jeg har vektklubben til å stå til ansvars for mitt matkonsum.

 

Jeg har lest et sted at man faktisk må ned i 1400 kcal per dag for å gå ned i vekt. Til nå har jeg erfart at det stemmer. Hvis jeg spiser så mye som 1600 kcal per dag, står jeg på stedet hvil, og er den samme gode lubne, turkise sprettballen som spretter rundt på parketten etter kommando fra den tynne, muskuløse aerobic-instruktøren. Jeg har mer lyst til å se ut som henne, aerobic-instruktøren altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye det at tanter og onkler har kommet hjem fra turer og godteriskapet til barna er fylt opp... Som gjør sitt. Tar en håndfull hver dag... :-S MEN jeg går ned i cm da! Og 0,5 kg i uka. Så jeg burde være fornøyd...

 

I dag har jeg f.eks spist:

Kl 08.30 (Ikke trim i dag pga sykdom) : Havregrøt

Kl 11: et egg, salat med kylling.

Og til nå er det kun 338 kcal. :-D Og det gjør meg glad. Hehe. Og masse vann. Har kommet til det at hver gang jeg får lyst på noe i skapet skal ejg ta et glass vann. Da går det over.Hehe.

 

Men ejg er nok desverre også der at frokost må jeg ha. Jeg er skikkelig sulten hele formiddagen, frem til middag. Da kan ejg gå resten av dagen uten mat. Så mitt problem er å spise nok på formiddagen og nok på kvelden...

Men har alltid yoghurt på lur så jeg kan få i meg nok... Er som oftes 300-400 kcal til overs på kvelden.

Så for meg så tror jeg det går å spise 1600 kcal pr da, vil ikke gå for fort ned for da er jeg redd jeg ikke klarer å holde meg når målet er nådd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...