Gå til innhold

Ned 15 kilo til Juni :)


Gjest nedivekttilthailand

Anbefalte innlegg

Gjest nedivekttilthailand

Hei alle sammen!

Jeg er en jente på 22 år som nå virkelig har bestemt meg for å kvitte meg med en del uønskede kilo. Jeg har tidligere gått på uendelig ulike dietter, men har endt opp med å bli større enn noen gang. For ca 5 år siden slanket jeg meg hele 10 kilo, og var nede på 57 kilo. Men årene har gått og kiloene har kommet tilbake + en del ekstra. Jeg er en typisk støttemedlem på Elexia, og er lei av å betale i dyre dommer for et tilbud som jeg ikke benytter meg av. Så nå er det på tide å gå igang. Denne gangen skal jeg ikke følge en beinhard diett, men heller prøve å miste kiloene over litt tid. I juni skal jeg reise og målet mitt er da å være nede på 55 kilo.

Jeg skal spise sundt, men unne meg litt ekstra i helgene. Målet er at jeg skal trene 5-6 ganger i uken. Det betyr ikke at jeg må svette som en gal i 2 timer på et treningsstudio hver gang, men variere treningen ved å gå turer ol.

Jeg skal også prøve å kutte ned på alkoholinntaket mitt, ettersom jeg er student og merker at det har blitt vel mye festing det sisste året.

Håper det er noe som har lyst til å bli med meg! Jeg kommer til å skrive oftest mulig og gleder meg til å dele erfaringer med dere der ute :D

 

 

 

Startvekt: 70,9 kg.

Mål: 55 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hiver meg på her jeg :-)

 

Det høres ut som målene dine er på plass, og motivasjonen på topp! Bare husk at å gå ned 15,9 kg når du i utgangspunktet veier så "lite" (mange på gr-kurs har mye høyere startvekt), kan både være vanskelig og ta lang tid. Men det betyr ikke at du ikke kan klare det likevel! Lykke til :-D

 

Er selv student, så skjønner veldig godt hva du mener når det gjelder alkohol og slikt. Du kan jo bruke frimerkene dine på dette?

 

Selv veier jeg nå 64,4 og har gått ned totalt 9,3 kg og skal ned 4,4 til :-) For tiden går det kjempe tregt, og jeg sliter maks med motivasjonen.. Er konstant godtesugen, noe som resulterer i småspising :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedivekttilthailand

Så kjekt at du ville bli med meg da! Utrolig flink du har vært!! Er virkelig inponert over alle kiloene du har gått ned med tanke på at du heller ikke hadde så mange overflødige kilo du heller. Noe hemmelige triks å dele? :D

 

Jeg er jo fullt klar over at målet mitt blir svært vanskelig og nå, men det er først og fremst under 60 som er første mål, selv om jeg helst vil jobbe meg ned på 55. Men jeg får ta tiden til hjelp så får vi se. Litt skuffet over at jeg ikke klarer å komme meg opp på morgenen for morgentrening, men dette skal jeg få til! Trener du på morningen? Gjorde det forrige gang jeg slanket meg og føler det er svært effektivt. Men i morgen skal jeg klare det :) Ellers går det fint med maten, og jeg stresser ikke for mye. Har jo gått på så utallig mange slankekurer hvor jeg har droppet måltid og sultet meg, men dette går jo ikke i lengden. Så nå prøver jeg heller å endre hele kostholde mitt og målet er å gjøre det om til en vane. Med tanke på all den takeaway maten og alt snopet jeg har spist det sisste året håper jeg at de første kiloene ikke er så treige, men blir nok vanskeligere etterhvert slik som du opplever det.

Stå på videre! Så får vi følge hverandre i tiden som kommer mot sommeren og bikinien skal på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg.. ønsker å gå ned 15 kg til sommeren, så får vi se hvordan det går.. Er en 19 år gammel jente, 150 cm høy og veier 68,5 kg nå.. Tirsdag er min veiie dag, jeg går på kurs i Bergen.. Har hatt 1 veiing igår, gikk ned 0,1 kg.. satser på å gå ned en del mer neste gang ! Har allerede vurdert å starte nytt kurs direkte etterpå, men blir ett lite problem. siden jeg skal til lanzarote i påskeferien og uken etter..

Har sittet meg noen del mål, som jeg håper å nå i løpe av dette kurset.. Vil ikke rase ned i vekt heller, for planer er å bli værende der jeg lander!

 

Hvor høy er dere?

BMI?

Kurs eller ikke?

Veie dag?

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedivekttilthailand

Så kjekt at du også vil henge deg på! Det går sikkert fint selv om du skal reise... Må jo bare prøve å få beveget deg litt ekstra selv om det er ferie. Etter mine erfaringer så pleier jeg som regel å gå litt ned i vekt når jeg er i Syden. Varmen gjør at man svetter mye, og man har gjerne ikke den helt store matlysten på dagtid, så det er godt å bare spise frukt og lignende så det går nok greit skal du se :)

Det er kanskje litt greit å fylle inn litt fakta her ja. Selv skal jeg ikke gå på noe kurs. Har snakket med så mange som har gått på kurs tidligere som har delt erfaringene sine med meg + at jeg har jo nettet og en Grethe Roede bok som jeg holder meg til så satser på å klare dette på egenhånd.

i dag veier jeg 70,9 kilo. Jeg er ca 166 høy så jeg har en BMI på 25.8, altså er jeg lett overvektig. Foreløpig :D

Hadde egentlig tenkt å ha veiedag på Mandager men jeg kan godt ha det på Tirsdager heller jeg også!

Jeg har også satt meg noen delmål:

 

Startvekt 70,9

 

Første delmål: 8. Mars = 68,5

 

Andre delmål er egentlig 65 kilo til 1 april ( Men er kanskje litt for ambesiøst?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! får jeg være med også? Jeg vil også ned 15 kg til sommeren...

Jeg er 22 år, snart 23, 170 cm høy og 74 kg, ønsker meg ned til 59...

 

Planen er å komme igang med gode matrutiner, sunn og frisk mat, og starte et rolig treningsprogram, for å ikke gå lei med en gang.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at så mange henger seg på! Vi ligger alle rundt det samme i vekt, og da er det jo lettere å sette seg inn i situasjonen til de andre :D

 

nedivekttilthailand, du skal nok se at dersom du har full fokus og klarer å holde kursprogrammet så når du målet ditt før du aner det. Når man først er i gang forsvinner kiloene :) Heldigvis!

 

Hadde veiedag for 2 dager siden, og hadde gått ned 0,6 kg. Dette er jeg veldig fornøyd med, ettersom jeg faktisk gikk opp sist uke. Det kjipe var bare at jeg var 100 g unna å ha gått ned 10 kg totalt. Men satser på å klare det neste uke :)

 

Vet ikke om jeg er rette personen og spørre etter hemmelige triks-.. Det handler i hvertfall om å lage seg trenings- og kostholdsrutiner, og holde seg unna fristelsene. Er dette på plass forsvinner kiloene av seg selv nærmest =) Selv trener jeg 6 ganger i uka på treningssenter, og går ofte turer og rocker med rockering i tillegg. Maten er heller ikke noe problem, men det er alle fristelsene som (for meg) er de største utfordringene.. Men man er bare nødt å finne fram viljestyrken og stå over.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedivekttilthailand

Bare kjekt om flere henger seg på :D Er du også med på å ha veiedag på Tirsdager da? Skal du gå på kurs? Er sikkert lurt å begynne litt rolig med treningen. Jeg har en tendens til å begynne alt for hardt og da ender det bare med at jeg går lei og slutter.... Men jeg kommer nok til å trene flere ganger i uken, men tar heller litt kortere økter. Og så skal jeg prøve meg på morgentrening. Klarte det på Torsdag men jeg fikk så vondt i ryggen at jeg ikke klarte å bevege meg nesten etterpå.... Merkelig:( Men bedre i dag! Har tatt det rolig i dag så det tror jeg har hjulpet litt. Tenkte meg på en morgentrening før jobb i morgen så blir spennende å se hvordan det går!

 

Har du satt deg noen delmål du eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedivekttilthailand

Hei dere!

Hadde det så travelt i går at jeg ikke fikk skrevet hvordan det gikk med veiingen... Vekten viste nå 69,9 kilo, altså har jeg gått ned en kilo siden forrige Mandag. Det er jo en god start :) Hvordan gikk det med dere da? Uff hadde eg skikkelig spisedag på Søndag med både Pizza og snop på kvelden, men var fort igang på Mandag igjen. Litt kos må man vel unne seg en gang iblandt.... Hvordan har det gått for dere i helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedivekttilthailand

Lurte på forressten på om noen har prøvd c24 kuren? Jeg har fri hele helgen så jeg tenkte kanskje å prøve den ut. Man skal visst ikke spise hele den dagen man tar kuren, og bare et lite måltid dagen etter så jeg lurer svært på hvordan dette skal gå??!

Erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tale22

Hei!

 

Slenger meg på dere jeg! Jeg er ei jente på snart 22 år, som begynte på kurs 12.januar. Da veide jeg 77,6kg! Og siste kursdag forrige uke veide jeg 72,3kg:-) Jeg er btw ca 173cm høy. Målet mitt er å ligge på en vekt mellom 65 og 70, helst nærmere 65;) Jeg skal fortsette fremover uten kurs, så da er det jo fint å få motivasjon her inne! I påska skal jeg ut å reise og håper på å ha nådd delmålet mitt på 68,something kg. Det blir godt å komme seg under 70-tallet!!

Jeg spiser nokså riktig nå, og trener regelmessig. Trives godt med det, og det er deilig å føle seg lettere!

 

Lykke til denne uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Da har jeg vært på vekten idag, og den viste -0,8 kg ! Er super fornøyd, nå er mitt første del mål også nådd.. 3,0 kg i løpe av dette kurset og enda er det to uker igjen :) Blir to harde uker..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...