Gå til innhold

Ned 10 kg raskest mulig..


Gjest kristinmos

Anbefalte innlegg

Gjest kristinmos

Hei:-)

 

Jeg er en student på universitetet i Oslo som gjerne kunne hatt godt av litt tips når det gjelder måltider. Jeg er på skolen fra 8 til 16, og for å spare økonomien liker jeg å ta med meg matpakke. Dette blir fort kjedelige knekkebrød med mager skinkeost eller en pakke skyr - som jeg rekner med å bli lei av i løpet av uken.. Håper noen kunne dele noen tips om sunne og gode lunsjmåltider?

 

Har virkelig lyst å bli strammere i fisken til mai. Er 10 kg et veldig urealistisk mål? Jeg trener hver dag i ukedagene, hvor jeg kanskje får 3-5 trimpoeng om dagen. Håper på motivasjonstips og tips om hva som vil være realistisk med den treningsmengden og et daglig kaloriinntak på rundt 1200 kcal.

 

Takk for hjelpen i så fall!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

 

Når du trener så masse som du gjør så skal du øke med 100 kcal per 10 trimpoeng du har i uken.. å 1200 kcal er ganske lite, så tror du er nødt til å øke kaloriintaket ditt om du skal klare å gå ned 10 kg til mai! Tror ikke 10 kg innen mai er urealistisk! Jeg selv veier nå 72,5 å ligger på meny 2 som da er 1600 kcal pr dag. Visst jeg da har mer enn 10 trimpoeng i uken, la oss si 20 trimpoeng i uken, da skal jeg ligge på 1800 kcal om dagen. Det er mye mat, og det er ikke alltid like lett å få i seg alt. anbefaler deg å bruke vektklubben her inne som er gratis å bruke å føre opp alt du spiser for å følge med på hvor mange kalorier du inntar.

 

En meny for meg ser slik ut ;

 

frokost; 220 kcal

mellommåltid; 110 kcal

lunsj; 220 kcal

mellommåltid; 110 kcal

middag; 400 kcal

kveldsmat; 110 kcal.

 

melk å frukt kommer uten om dette igjen!

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Synes også du spiser lite ifht aktivitetsnivå ja, er nok lurt å øke kaloriinntak!

 

Tips til matpakke:

 

Jeg er alene og også opptatt av økonomi - og bruker mye middagsrester i pitabrød som lunsj! Genialt spør du meg - det meste kan legges i pitabrød - salater, fisk, gryteretter (bare kok resten litt ekstra/ha i ekstra ris for å gjøre den mindre bløt). eneste jeg ikke synes funker så bra er potetretter. Bruker kesam/philadelfia light som "smøring" hvis det er tørt.

 

Du er god til å trene - og for meg høres du ut som en av de personene som er strukturert, og klarer å gjennomføre større/flere måltider også om du vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...