Gå til innhold

Jeg vil ikke ha det sånn mer!


Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år, som har slitt med overvekt hele livet, men det har forverret seg kraftig over de siste 5 årene..

 

Mitt største problem er sukker og sjokolade. Jeg vil faktisk si at jeg er ekstremt avhengig. Jeg prøver å spise frukt istedet, men det er ikke alltid like lett..

 

 

Andre ting jeg må jobbe med er:

 

* Spise frokost

* Mer trening

* Bli flinkere til å spise til faste tider, og ikke småspise i mellomtiden.

* Spise grønnsaker hver dag.

 

Drømmen er å gå ned 30 kg, men jeg tar en dag av gangen.

 

Jeg er livredd for å få diabetes 2, og andre livsstilssykdommer.

 

Det er ikke gøy å være så tung, og det hjelper ikke at andre har begynt å kommentere det. :D

 

Jeg hadde satt stor pris på motivasjon og råd fra andre i samme situsjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line

 

Det høres ut som du beskriver meg. Jeg er 27 år og heter også Line:)

Jeg drømmer om å gå ned 35 kilo, jeg elsker også sjokolade.

Jeg har nå gått på gr kurs i 6 uker og må si at jeg syns det funker ganske bra.

Håper det fungerer for deg også. Jeg ønsker deg lykke til:)

 

PS: min tråd heter: endelig noe som funker... tror jeg

Hvis du vil sjekke ut hva jeg driver med:)

 

hilsen en som er i samme båt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D Jeg har desverre ikke råd til kurset enda, men jeg håper det blir snart! I mellomtiden bruker jeg nettsidene her. :)

 

Så flott at det fungerer for deg! Leste litt i tråden din, og skal følge med der. :)

 

Har prøvd Zumba, men jeg føler meg så klønete når jeg holder på med det. hehe..

 

Jeg prøver å sykle og gå en del turer. Ellers så er treningsvideoen til Jordan å anbefale! (Jada, det er hun puppejordan, og det er veldig rosa og jentete, MEN utrolig bra trening!!)

 

I går prøvde jeg forresten å tørke epler! Man fjerner kjernehuset, og skjerer tynne skiver som man legger på ett brett med bakepapir. Dryss på litt kanel, og sett ovnen på ca 75 grader, med døra på gløtt. (bruk gjerne en tresleiv mellom ovnsdøra)

 

Dette tar noen timer, men jeg synes det ble kjempegodt! Supert alternativ til godteri!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hadde en mistanke om at vekten vår var feil, siden det varierte ganske mye fram og tilbake hver gang jeg veide meg, og det viste seg at jeg hadde helt rett!

 

Nå har jeg kjøpt meg ny vekt fra Roede Butikken, og jeg veier desverre mer enn jeg trodde. :)

 

Så jeg aner faktisk ikke om jeg har gått ned eller ikke. Men nå har jeg i alle fall (forhåpentligvis) en korrekt vekt! :)

 

Jeg har kuttet ut godteri, brus og potetgull, og gått tur nesten hver dag, så jeg håper på resultater snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Hei Line88.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, jeg også. Jeg skal ned 37 kilo, og merker at det er tungt å komme i gang og å legge om kostholdet. Det er så lett å skli inn i gamle vaner.

 

Jeg hadde også en dump til høyere vekt enn jeg trodde, da jeg fikk ny vekt til jul. Det er stusselig, og jeg mista litt motivasjonen (og gikk opp ennå et kilo...). Men vi må ikke la sånt knekke oss. Nå skal jeg ta litt tak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprakk og slukte to remser melkesjokolade! (Av en sånn 200 grams)

Selvfølgelig vil jeg ha enda mer, men det blir en pære og en kopp te med honning i stedet. Makan! Det hadde jo gått så fint fram til nå! Må være den røde uken som kommer snikende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tittin86

Hei på deg.

 

Her er en til i samme båt. Jeg er også lei av å være stor og tenker at nok er nok! Sjokolade og søtt er min store avhengighet og jeg kan spise store mengder :) Men det som veier tyngre er at jeg er så lei av å føle meg stor hele tiden, alltid føle meg størst i et rom, få kommentarer, aldri finne klær, ikke passe i bunaden min, aldri føle meg fin..og ja, lista er lang. Hadde vært kjekt å følge hverandre, så kanskje vi kan hjelpe hverandre litt på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

 

Her er en til i samme båt. Jeg er også lei av å være stor og tenker at nok er nok! Sjokolade og søtt er min store avhengighet og jeg kan spise store mengder :) Men det som veier tyngre er at jeg er så lei av å føle meg stor hele tiden' date=' alltid føle meg størst i et rom, få kommentarer, aldri finne klær, ikke passe i bunaden min, aldri føle meg fin..og ja, lista er lang. Hadde vært kjekt å følge hverandre, så kanskje vi kan hjelpe hverandre litt på veien :)[/quote']

 

Veldig gjerne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre
Jeg sprakk og slukte to remser melkesjokolade! (Av en sånn 200 grams)

Selvfølgelig vil jeg ha enda mer' date=' men det blir en pære og en kopp te med honning i stedet. Makan! Det hadde jo gått så fint fram til nå! Må være den røde uken som kommer snikende..[/quote']

 

Vær stolt over at du ikke slukte resten av sjokoladen i samme slengen. Jeg har en tendens til å oversprekke når jeg først sprekker.

 

Jeg pleier ha sånn passe kjipe kjeks hjemme, havreflarn eller noe sånt . Da kan jeg si til meg sjøl at jeg ikke trenger sjokolade når jeg på butikken, fordi jeg har jo kjeks hjemme. Også finner jeg ut at kjeksen egentlig er så kjip at den ikke er verdt kaloriene når jeg kommer hjem. Det fungerer bra på psyken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Hei Line!

 

Du er ikke alene. Sliter med samme problem.. Min høyde er 168, og jeg bør gå ned minst 34 kg! Dette blir en lang og tøff vei... Men jeg forsøker!:)

Masse lykke til , dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring og positive svar! :)

Det setter jeg stor pris på!

 

Jeg har gått ned 1,5 kg sålangt, og er førnøyd med det. :)

 

Men; Nå har jeg rød uke, og jeg må innrømme at det har vært flere utskeielser..

 

Har dere noen tips for å klare seg gjennom menstrasjonen uten å hive innpå med sjokolade? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Mitt beste tips mot søtsug er å unngå sukker helt, og å spise ofte. Jeg har det også sånn under/før mensen. Men på GR går det lettere fordi jeg alltid er mett, og det holder blodsukkeret stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...