Gå til innhold

Var på vei, men så stoppet det.


Gjest isflickan

Anbefalte innlegg

Gjest isflickan

Jeg er ei jente på 23 år, som er 168 cm høy og veier nå 66 kg. Jeg er en stresset student som for tiden er i praksis. Jeg har flyttet til en helt ukjent og ny by for meg for 1 1/2 år siden, har fått mange venner, men ingen som vil være superflinke og følge så nøye med på mat og trening slik som jeg gjør.

 

Jeg har i løpet av 2 år gått opp og ned, opp og ned OG opp og ned. Hvor jeg til slutt endte opp på rundt 70 kg. Jeg bestemte meg for å endre matvanene (ikke noe ekstremt) og plutselig gikk jeg ned til 68 kg, noe jeg har veid i langlanglaaaaaaaang tid. Jeg bestemte meg, igjen, for å endre litt på kostholdet og jeg har til nå gått ned til 66 kg. Trivselsvekten min er 60 kg! Vil gjerne nå denne vekten innen juni/juli (før operasjon).

 

Jeg har litt forskjellige grunner for å gå ned i vekt<.

 

- Jeg har for det første høyt (arvelig) kolesterol og går på høyeste dose med kolesterolmedisiner. Vil gjerne prøve å gå ned i dose ved å spise ENDA sunnere :D

- Jeg skal ta brystreduksjon rundt juni/juli og da skal man helst ikke gå opp i vekt! (legen regnet med at de skulle fjerne ca 500-600-700 gr)

- Jeg mener selv at jeg vil føle meg bedre NÅR jeg klarer dette :)

- Jeg har slitt med angst, noe som preger meg fortsatt og jeg har ofte tydd til mat (les: overspising og småspising mellom måltider) for en slags trøst.

 

Jeg gjør dette også for å styrke selvkontrollen min, klarer jeg dette, klarer jeg det meste! Jeg syns det er vanskeligste er å komme seg på trening..

 

Så jeg lurer på hvorfor vil du ned i vekt? Hva holder motet ditt oppe når du har det som verst? Jeg hadde blitt veldig glad om noen ville følge med meg, da det er lettere for meg å være motivert når jeg har noen å "rapportere" til og som skjønner hva jeg snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...