Gå til innhold

Ned 5-6kg før Sommeren!


Gjest sweettooth86

Anbefalte innlegg

Gjest sweettooth86

Vekt: 62.7

Midjemål: 72

Mage: 85

Hofter: 102

Lår: 60

 

Slik er de harde fakta i dag. Målet mitt er å gå ned til 57/58kg til bursdagen min i mai. Min største synd er godteri, og har en drøm om å klare å bare spise det på lørdager. Vi får se :-P Har nettopp fått meg medlemskort på treningssenter, men på grunn av influensasyke og vond hals har jeg ikke fått kommet i gang enda. Planen er å trene mandag, onsdag og fredag og jeg begynner til onsdag. Veie- og måledag blir nok mandager. Vis noen er i litt samme båt så heng bare på. Er lettere å gjøre dette sammen så vi kan motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Da var det onsdag og første treningsøkt er overstått. Ble ikke så veldig hard trening, gikk rundt å prøvde forskjellige ting for å se hva jeg liker. Var deilig og endelig komme i gang å sanke litt trimpoeng. Og enda deiligere var det å unne seg 10 min i badstuen etterpå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest sweettooth86

Det har ikke blitt så mye trening som jeg hadde håpet, og på grunn av jobb skal jeg nå trene tirsdag og torsdag istedet også gå en tur de andre dagene. Har vært og trent i dag og det var veldig deilig og nå gleder jeg meg faktisk til ny treningsøkt på torsdag :-)

 

Har jo hatt to veiedager siden sist og det går sakte men sikkert nedover :-D Måledag blir en gang i måneden så neste blir 28. mars.

 

04.04 - 60.8 kg (På riktig spor igjen)

28.03 - 61.6 kg (Det går jo feil vei dette!)

21.03 - 61.4 kg (Her går det ikke akkurat unna)

14.03 - 61.1 kg

07.03 - 61.6 kg

28.02 - 62.7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hei!!!

 

Jeg håper jeg kan joine her, iallfall litt innimellom. Jeg er enormt periodemenneske. Hadde en tråd her etter jul, men så ble det en pause som har vart 1 mnd nå. Heldigvis har vekten holdt seg noenlunde, men målet har jo vært å gå ned.

 

Her er målene mine:

-kunne ha en behagelig bunad i konfirmasjon 9. mai.

-kunne gå med favoritt-dongribuksen min i sommer.

-få penere ansikt (uten dobbelthake..)

-minske bilringene.

 

Min vekt idag er 60,8 (start etter jul var 62,1 kg). Jeg må prøve å sette realistiske mål. Så derfor blir det 59,0 kg til påske og 57,0 kg til sommerferie. Jeg er kun 1,59 høy så 4 kg hjelper mer enn man skulle tro.

 

Jeg er veldig fornøyd med ukens treninger. Fredag-zumba, lørdag-joga, mandag-1t spinning+1t styrke, tirsdag-1t spinning, og idag skal jeg på 1t med aerobic/styrke. I tillegg går jeg med skritteller, og har rockering. Treningene ukene før trenger man ikke prate om;)

 

Jeg er klar for ny innsats!

 

Ha en fin dag, sprekinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Hei Frøken 2011!

 

Så hyggelig at du vil joine! Som du sikkert ser så er jeg ikke innom så veldig ofte, men skal bli flinkere nå;-)

 

Jeg er også med på Mosjonsutfordringen på Trim og Trening forumet, ny utfordring starter nå 1 april! Bli med! Jeg må nok bli enda flinkere til å trene da jeg ikke er så flink med hva jeg putter i meg :-P Heldigvis ny måned og nye muligheter snart.

Har måle/veiedag i morgen og gruer meg veldig, trur ikke det er store forandringen.

Kanskje du har noen gode tips til å holde kaloriinntaket nede?

 

Har faktisk funnet frem en gammel dongerishorts som jeg bare har brukt en sommer (2006 :-P). Etter den sommeren gikk jeg opp rundt 10 kilo og nå har jeg igjen ca. 4 kg av de. Sist jeg prøvde den for noen år siden fikk jeg den ikke over lårene:-P Men for ett par uker siden fikk jeg den på, til og med knappen. Selv om flesket tøyt over.. hehe. Nå ligger den i skapet for å motivere meg, hadde vært så kult om jeg kunne brukt den igjen denne sommeren, bare 5 år siden sist :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Da er det gått 4 uker siden jeg startet og i dag har jeg både veid og målt meg.

 

28.02.11:

 

Vekt: 62.7

Midjemål: 72

Mage: 85

Hofter: 102

Lår: 60

 

28.03.11

 

Vekt: 61.6 - Ned 1,1 kg

Midjemål: 70 - Ned 2 cm

Mage: 83 - Ned 2 cm

Hofter: 101 - Ned 1 cm

Lår: 59 - Ned 1 cm

 

Er litt skuffa over vekta, får håpe det er litt muskler som har fått vekta til å stå litt på stedet hvil :-P Føler meg i alle fall mye bedre etter disse ukene med trening, så skal ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Har vært med på Marsutfordringen på Trim og Trening forumet. Hadde som mål totalt 35 Trimpoeng denne måneden, trudde det ville være en grei start siden dette er første måned med ordentlig trening. Klarte desverre bare 25,3 TP, men med tanke på sykdom de første to ukene og to forferdelige turer til tannlegen i løpet av de siste 7 dagene er jeg ganske fornøyd. Nå er jeg klar for Aprilutfordringen og satser igjen på 35 TP, men håper på at jeg kan klare mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Jeg måtte bare innom for å si hvor imponert jeg er over hvor mye trening du får til! Du er kjempeflink!

Trener du hver dag da? Og hva trener du? Jeg er ute etter litt inspirasjon om dagen skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Hei Konstantinopel,

 

Så hyggelig å høre at noen er imponert over meg, da jeg stadig føler at jeg ikke gjør nok. Er nok en typisk kvinne ting det. hehe.

 

Startet med trening i starten av Mars (så er nybegynner selv) da fikk jeg meg medlemskap på ett treningsstudio. Trener der to til tre ganger i uka og da gjør litt forskjellig og pleier å ende opp med 2 til 3 trimpoeng per økt. De andre dagene i uka prøver jeg å få til en gå tur på en times tid ca som tilsvarer rundt 1 trimpoeng. Men nå er det ikke alltid at ting klaffer så i Mars klarte jeg ikke målet mitt, men satser på at April blir en bedre måned.

 

Du er hjertelig velkommen til å bli med i denne gruppen. Så kan vi motivere og inspirere hverandre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Da er helgen snart over og i morgen er en ny veiedag. Syns det er vanskelig å ta fornuftige valg i helgene, alt for mange fristelser. Tar en tur ut nå å går en times tid, så får vi håpe det hjelper litt. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver litt her jeg ;-) Er med på "De siste 10 kg sitter som støpt" innlegget, men er jo morro å skrive andre steder og. :-)

Kan ikke si jeg har som mål å gå ned 5-6 kg til sommeren, kanskje innen sommeren 2012 ;-) Hehe.

 

Men jeg er da 160 cm, veide 63.5 i januar, og idag veier jeg 59.0kg. Og er super fornøyd! Er hvertfall på 50 tallet og der har jeg ikke vært de siste 8 årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

heyhey, her er du hjertelig velkommen;-)

Så utrolig flink du har vært! Drømmer om å se 50 tallet snart jeg også, 5 år siden sist. Bare en kilo til jeg er der, men syns disse kiloene sitter veldig godt :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Mandag og veiedag i dag, og ganske så fornøyd med resultatet 800g ned :-D

Siden jeg startet for 5 uker siden har jeg gått ned 1,9 kg og -3 cm rundt midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommerkroppen2011

Hei!

Jeg har aldri vært aktiv i noe forum her inne før, men kanskje det er det som skal til for å nå målet mitt???

Min idealvekt ligger på rundt 56 kg, men de siste årene har jeg klart å legge på meg 10 kilo, noe som er veldig kjipt og like frustrerende hver gang sommeren nærmer seg... :) jeg er 163 høy og har en altfor stor kjærlighet til sjokolade...

Men nå har jeg faktisk klart meg bra siden jul, vekten ligger i dag på 62,5 til tross for litt store sprekker i matveien. Jeg prøver å trene minst tre ganger i uka, men i det siste har det vært litt mindre... men i dag begynner jeg igjen, og har fått 3 TP etter en god økt i dag!

Det er veldig inspirerende å lese om andre som er har ca min egen høyde og skal ned det samme antallet kilo:) mitt hovedproblem ligger på rumpe og lår... og det er så vanskelig å bli kvitt det! jeg mister fett alle andre steder på kroppen før her! hvordan har dere det? er det noen som har noen tips til hvordan en kan virkelig få satt inn støtet på rumpe-og lårcentimetrene???

 

Vennlig hilsen en som endelig SKAL se bedre ut til sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Takk for tilbudet Sweettooth86. Kanskje jeg hiver meg på tråden din etterhvert. Jeg er jo 10 cm høyere enn deg og skal naturlig nok veie noen kilo mer da så for å ikke føle meg for stor så skal jeg holde meg litt for meg selv foreløpig!

Men, jeg titter nok innom likevel!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Hei Sommerkroppen2011, velkommen!

 

Morsomt å følge med på folk med omtrent samme utgangspunkt ja. Jeg er jo også 163 høy og trivselsvekta mi var i mange år rundt 56kg. For fem år siden gikk jeg opp over 10kg på ett år og hadde en bmi som tilsvarer overvekt. Iløpet av disse årene har jeg kommet meg ned på 63 +- en kilo, og der stoppet det litt opp:-P Disse kiloene ble borte uten at jeg gjorde så veldig mye mer enn å spise mindre porsjoner og litt sunnere mat (klarte ikke helt å gi opp godisen). Har skjønt at jeg må jobbe litt mer for de siste kiloene, så har begynt å trene og skrive opp hva jeg spiser. Nå gleder jeg meg bare til å få en sunnere og sprekere kropp.

 

Nå er jeg ganske fornøyd med å ha litt rompe, men tar en del styrke øvelser som går på rompe å lår for å stramme opp. Magen er jeg minst fornøyd med, men har mistet 3 cm rundt midjen på 5 uker så er håp. hehe.

 

Tips på rompe og lår: Gå i oppoverbakke/ulentterreng, sykle, squats, knebøy, step...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Jeg er med i tråden ned 5 kilo før 17.mai, men vet at jeg ikke når det målet. Så jeg henger gjerne litt her også! Kroppen min bruker ganske så lang tid på å gå ned, så tror nok jeg bruker fram mot sommeren og kanskje lenger på de 5-6 kiloene. Gikk ned 14 kilo på noen kurs for et år siden, og har holdt meg nesten stabil siden det. Men vil ned 5-6 kilo til.

 

Jeg er 33 år, har to barn, er 1.60 veide ved start 61.5 kilo. Begynte forrige mandag eller tirsdag med å skrive opp maten osv, og skal veie meg på fredag for første gang.

 

Målet er 55 kilo!

 

Ser at noen av dere er i samme størrelse, og det er jo motiverende!

 

Stå på, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...