Gå til innhold

Jeg er utrolig stolt...


Gjest plainjane

Anbefalte innlegg

Gjest plainjane

Jeg er av typen som mange ville kalle slank. Det er jo ingen katastrofe!?! Helt til jeg tilfeldigvis går på en vekt for halv annet år siden og ser at jeg veier nesten 15 kilo mer enn jeg trodde!!! Jeg er 172cm høy og veide altså over 78 kilo! Min samboer og mine døtre glemmer aldri ansiktsutrykket mitt. Hvordan hadde dette skjedd?! Jevnt og trutt... Sluttet å røyke og kom i overgangsalderen omtrent samtidig. Her må noe gjøres tenkte jeg og ble glad da jeg fant vektklubben hvor man kan føre dagbok. Jeg har alltid vært glad i å trene men ... Kanskje ikke så glad i kondisjonstrening... Det er jo sååååå slitsomt. Begynte med å gå en tre kvarters tur hjem fra jobben i noen mnd. Så begynte jeg å løpe på tredemølle m gubben. Jeg lagde m et mål på 65 kilo og tenkte at dette blir lett match... Det ble det avgjort ikke. Jeg gikk jevnt og trutt ned til 72 men så sa vekta stopp og det i 4 mnd. Jeg ble så sur og lei og deppa. Tok en pause fra reg og bestemte meg for å holde m på 72 og ikke gå opp ihvertfall. Etter sommeren begynte vekta å røre seg igjen og gikk sakte men sikkert ned til 68. Så var det bråstopp igjen. Ingenting skjedde før nå i slutten av januar. Trappet opp treningen og knep litt inn på kaloriene... Faktisk ikke så mye. Nå har plutselig vekten rast ned til 65,5 en halvkilo fra målet!! Herifra er alt en bonus! Det har bært virkelig tøft men jeg har faktisk klart det. Mange her har klart mye mer enn meg men det er jo ikke så mye lettere nødvvis fordi om det er færre kilo. Mange har også sag at det er umulig å gå ned når man er over 50 pga overgangsalder osv. Det stemmer ikke men det er vanskelig OG det er mulig!!! Lykke til folkens!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Du har gjort en kjempejobb - fantastisk! Det får meg til å kjenne motivasjonen komme etter en heller laber periode. Supert!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese, for det er slik det er!

Man går ned noe, men så er det stopp. Så det var flott at du skrev slik du gjorde:)

 

jeg har gått fra 79, nå står vekta på 72. det har den gjort lenge, mye lenger enn for deg, desverre.

Nå har jeg tatt tak: denne uka startet jeg på nettkurs, jeg skal ned til 68kg. Blir det mer, er det ok. men jeg er 62 år og tenker at et sted mellom 65 og 68 er passe.

 

Lykke til for oss alle:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plainjane

det gjelder å ikke gi opp pluss at det er faktisk en ganske stor oppgave å ikke gå opp igjen!!!! tror kroppen regulerer dette m å lage stopp pauser i vektnedgang!?

jeg ønsker deg av hele hjertet lykke til - et kurs er sikkert kjempeinspirasjon! jeg har dessverre ikke råd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det koster:(

Nå har jeg tatt meg råd, etter lang tid, men bare til et ekspress-kurs.

det er ikke langt nok, men jeg håper jeg får startet og kan komme inn i en god gjenge!

Du har jo klart det flott uten kurs:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plainjane

Men den som holder ut!:) Ser ut til at det går bra for deg... Jeg gikk også opp en halv kilo her og der... Særlig til å beg med. Frustrerende men hold ut og lykke til videre!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...