Gå til innhold

Hjelp!


brelett

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg så forvirret og søker derfor hjelp fra dere superflinke slankere. Hva er best når man skal ned i vekt? Jeg trodde at hvis jeg sykla på ergometersykkelen 40 min hver dag, ja da drev jeg riktig trening.

 

Så leser jeg på iform.nu sine nettsider at; "Pass på hard trening

Jo lenger og jo oftere du trener, desto mer fett forbrenner du, ikke overraskende. Men pass på! Hvis du trener for hardt, får ikke kroppen din tid til å komme seg over strevet og formen blir faktisk dårligere og musklene mindre. La det derfor gå en dag mellom hver gang du trener."

 

Så sier noen at man ikke skal spise før trening, og andre at man ikke skal spise etter trening.

 

Hva er lurest å gjøre her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ILmakeIT
Nå blir jeg så forvirret og søker derfor hjelp fra dere superflinke slankere. Hva er best når man skal ned i vekt? Jeg trodde at hvis jeg sykla på ergometersykkelen 40 min hver dag' date=' ja da drev jeg riktig trening.

 

Så leser jeg på iform.nu sine nettsider at; "Pass på hard trening

Jo lenger og jo oftere du trener, desto mer fett forbrenner du, ikke overraskende. Men pass på! Hvis du trener for hardt, får ikke kroppen din tid til å komme seg over strevet og formen blir faktisk dårligere og musklene mindre. La det derfor gå en dag mellom hver gang du trener."

 

Så sier noen at man ikke skal spise før trening, og andre at man ikke skal spise etter trening.

 

Hva er lurest å gjøre her da?[/quote']

 

 

hei...

hard trening er nok litt mer en 40 min på sykkel :)

jeg tror ikke at de 40 minutter kommer til å skade deg.

Eksperter anbefaler jo at man skal være aktiv minst 30 minutter om dagen.

selv bruker jeg elipsetrenern min 30 min om dagen.

Men jeg er blitt anbefalt og ta 1 hvile dag i uka så kroppen kan få hvile seg.

og at det er på hviledagen man "slanker" seg.

 

 

Det med å spise før og etter trening,så har en Trener,fortalt meg at jeg ikke skal spise de første 2-3 timer etter trening. for da forbrenner kroppen og hvis man spiser så forbrenner ikke kroppen så godt(det var noe sånt)

 

 

:(

 

jeg har en tendens til å mikse og makse med informasjon,,så det kan være jeg har helt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har lest det også at man forbrenner mere fett hvis man venter med å spise etter trening, fordi sukkerlagrene reduseres kraftig mens man trener.For å spare på siste rest av sukkeret øker kroppen automatisk fettforbrenningen - også i timene etter trimmen.

Ulempen ved det er vist at kroppen da bruker 24 timer istedet for 12 for å bli klar igjen til neste trening.Så hvis man skulle være fysisk på topp dagen etter så måtte man ikke følge dette rådet.

Ser ut som vi trener noe likt da. Hva spiser du før trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ILmakeIT
Takk for svar!

Jeg har lest det også at man forbrenner mere fett hvis man venter med å spise etter trening' date=' fordi sukkerlagrene reduseres kraftig mens man trener.For å spare på siste rest av sukkeret øker kroppen automatisk fettforbrenningen - også i timene etter trimmen.

Ulempen ved det er vist at kroppen da bruker 24 timer istedet for 12 for å bli klar igjen til neste trening.Så hvis man skulle være fysisk på topp dagen etter så måtte man ikke følge dette rådet.

Ser ut som vi trener noe likt da. Hva spiser du før trening?[/quote']

 

 

 

hei

 

jeg spiser ikke noe spesielt.

jeg har faste tidspunkter på dagen jeg spiser(8-12-14-17-ca 21:30)

så bruker jeg å trene mellom 9-10 eller mellom 19-20.

Prøver å tilpasse treningen slik at kroppen min har ca 2 timer å forbrenne på innen neste måltid.

 

Det eneste jeg prøver å spise mye av er Protein.

det er veldig viktig å spise når man skal trene.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...