Gå til innhold

- 0,2 i uka, ikke så mye å rope hurra for!


Gjest Liv44

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Ny her og første-gangs slanker. Jeg går på kurs og har en veileder som trøster og oppmuntrer etter beste evne og har sagt til meg at jeg må ha litt "is-i magen".

 

Jeg er 169 høy og vekta var på 74,6 da jeg startet på kurset.

De to første ukene slet jeg meg å få i meg nok kallorier og hadde ingen trimpoeng. Gikk allikevel ned 0,7 den første uken og 0,6 den neste uken -juhu!

 

Så ble jeg flink :) De to neste ukene lå kalloriinntaket på 1550-1600 pr dag, jeg fikk i meg alt jeg skulle og hadde 7 trimpoeng i uken - resultat: - 0,2 pr uke.

 

Uff å uff - dette var ikke helt som jeg hadde ventet.

 

Er det noen her som har opplevd det samme?

 

Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg går på mitt fjerde kurs. De 2 første kursene gikk jeg i 2009, og gikk ned bare 4 kg tilsammen. Jeg er på mitt andre kurs etter jul,og har gått ned ca 3 kg hittil. Jeg har aldri gått ned mer enn 500-700 gram, og sliter i tillegg med at jeg går opp hver gang jeg har mensen, fra 0,5-1 kg.

 

Mitt problem er at jeg ikke klarer å få i meg så mye vann. Jeg tåler heller ikke så godt feit mat, har fjernet galleblæren etter 2 år med gallestein, og blir uvel av fett. Men jeg har betsemt meg at det er bedre å bruke laaaang tid, og klare å holde vekta, istedet for å rase ned, og så gå opp igjen like fort. Jeg føler at jeg ennå ikke har funnet min metode ennå, og er ofte frustrert over at alle andre på kurset får 5-kilosmerker.

 

Det som er veldig positivt er at jeg er blitt veldig flink i å trene, så om vekta står stille, så er jeg uansett i veldig mye bedre form!

 

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Jeg har hørt om mange som ikke går ordentlig ned i vekt før de blir skikkelig flinke med vannet :)

 

Hva spiser du?

Spiser du variert?

Hva trener du?

 

Man må huske at muskler veier tyngre enn fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om mange som ikke går ordentlig ned i vekt før de blir skikkelig flinke med vannet :)

 

Hva spiser du?

Spiser du variert?

Hva trener du?

 

Man må huske at muskler veier tyngre enn fett :)

 

 

Tjohei,

Tusen takk for svar :)

Ifølge kursleder så er det jeg spiser riktig, både med hensyn til hva jeg spiser og at jeg varierer.

 

Til frokost :

Havregryn m/melk og smørøye + 10 hasselnøtter

 

Lunsj:

Knekkebrød eller grovt brød med makrell i tomat eller ost og skinke, samt noe grøntfor

 

Mellommåltid:

knekkebrød med lett ost eller skyr

 

Middag:

Fisk 2 ganger pr uke, ellers kylling eller annet magert kjøtt

 

Kvelds:

Knekkebrød m diverse pålegg.

 

Når det gjelder å drikke vann er jeg nok for dårlig så der har jeg noe å gå på, det samme med grønsaker, det er ikke alle dager at jeg får i meg nok. Har begynt å drikke tomatjuice for å kompensere.

 

Ellers fikk jeg råd om at jeg bør spise mer til frokost og lunsj slik at jeg ikke spiser for mye om kvelden (har gjerne måttet ta litt ekstra til kvelds for å komme opp i nok kalorier).

 

Jeg trener Zumba 3 ganger pr uke.

 

mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...