Gå til innhold

Trenger hjelp med mellommåltid!


Gjest caleir

Anbefalte innlegg

Jeg går på meny 2, men jeg sliter litt med å finne ut hva jeg skal spise til mellommåltid mellom lunsj og middag. Har noen et par gode tips til enkle ting man kan spise som mellommåltid? Helst noe som er lett å ha med rundt, kanskje noe man kjøper til og med, for jeg har ofte lange skoledager :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Jeg bruker å ha frukt i veska, og så kjøper jeg i blant sånne små poser med nøtter. Trigger har blitt min favoritt, da den inneholder usaltete nøtter og flere slag (blir litt lei av samme type i lengden). Jeg spiser ikke bærene som følger med da.. De tror jeg er 90 % sukker, smaker i hvert fall sånn. Bare vær litt obs på kcal-innholdet, siden nøtter inneholder mye fett..

 

Et kokt egg hender det jeg har med meg, som jeg spiser alene. Fått mange kommentarer på at folk synes det er rart, så det er kanskje ikke alle som syns det er like aktuelt?

 

Yoghurt?

 

Bendit smoothie?

 

Jeg er student og har ikke mye penger, så hovedsakelig blir det frukt, yoghurt eller egg. Nøtter unner jeg meg i blant :o Smoothie kjøper jeg egentlig aldri, syns det er dyrt. Men har tenkt på det som et alternativ i blant!

 

Du kan kanskje spare noe av lunsjen din? Vet ikke hva du spiser, men ha med deg f.eks. et knekkebrød ekstra med litt pålegg som du sparer til mellommåltid? Eller litt ekstra salat eller lignende?

 

Nå ble jeg egentlig bare sulten selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimisten69

For tiden er jeg hektet på SKYR m/musli - som mellommåltid. Den med jordbær smaker best! Får ikke tak i den overalt, men prøv Meny eller ICA.

Synes også at Toros rett-i-koppen nudelsuppe m/kylling, karri og lime er et godt alternativ. Du bør i så fall ta 1 1/2 pose = 3 dl med vann.

Husk på å variere! Ta gjerne litt knekkebrød eller brødskive m/ 20 gr pålegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk at 1 skive med noe pålegg er nesten det beste mellommåltidet - hvis målet er at det skal mette litt.

 

Ellers er banan og appelsin frukter som metter i magen. Nutrilett-bar, usaltede nøtter (Euroshoppers pose koster kun 13-14 kr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid ha enten en nutrilettbar eller en wasa sandwich i veska. Det er enkle mellommåltid som hjelper meg til å motstå andre fristelser. Ellers er mer "planlagte" mellommåltid gjerne yoghurt naturell med druer eller banan, appelsin eller lignende. Det er mange gode tips over i tråden også - bendit-smoothien er veldig fin, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde SKYR var utmerket mellommåltid helt til jeg la det inn og det ble registrert som nei-mat. Noen som kan fortelle meg hvorfor? DET ER DA UTEN FETT OG SUKKER??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anglofil
Jeg trodde SKYR var utmerket mellommåltid helt til jeg la det inn og det ble registrert som nei-mat. Noen som kan fortelle meg hvorfor? DET ER DA UTEN FETT OG SUKKER??

Du skal ikke ta så tungt på ja og nei-greiene... tanken med GR er jo at man skulle spise litt av alt, så så lenge du ikke skuffer på med Skyr hele tiden er det nok greit. Sammenlignet den med annen yoghurt, og det er veldig mye protein... kan hende det har noe å gjøre med det forholdet? Siden det er lite av andre næringstoffer, men masse protein.

 

Jeg er glad i "cereal bar"s som mellommåltid, også kjøper jeg noen gode blandinger av nøtter og tørket frukt som kan fås her i England. Vet ikke om de fins in Norge, men Special K Mini Breaks har blitt en av mine favoritter - en liten pose på 99 kcal som jeg med god samvittighet kan ha i stedet for en sjokolade. Ellers liker jeg flatbrød eller knekkebrød med pålegg... yoghurt og frukt er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Et veldig greit mellommåltid på farten er ost- og skinkemuffinsene som ligger i oppskriftsbasen her inne, under "Bakst".

Jeg bruker grunnoppskriften på muffins (8 stk), og bruker følgende fyll:

1 boks smårettskinke (200 g)

1 løk

1 paprika

1-2 ss oregano

ca 50 g Så Lett gulost (som jeg legger en liten bit av oppå hver muffin)

 

Denne varianten gir meg ca 155 kcal pr muffin, mener jeg å huske. Jeg oppbevarer de i fryseren, og putter en i veska om morgenen. Veldig greit når man flyr rundt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest SaraeM

Jeg har lange skoledager, 8.15-15.45 + en halvtime reise hver vei. Har alltid meg meg en stor matboks som inneholder: en frukt og masse grønnsaker(oppskåret gulrot, agurk, kålrot og tomat er favorittene) som mellommåltid. + lunsj.

 

Eventuelt syns jeg et veldig bra mellommåltid er 2 wasa rugsprø knekkebrød (til sammen 70 kcal) med røkt kalkunskinke på (15 kcal per skive) og et par agurkskiver (nærmest ingen kallorier). I tilegg kan man også spise en kokt eggehvite (bare 15 kcal!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...