Gå til innhold

Ned 8 kilo til sommeren - slankepartner søkes!


Gjest momseklomsen

Anbefalte innlegg

Gjest momseklomsen

Jeg er 29 år og har noen kilo for mye på baken. Veier nå 70 kilo, men ønsker å gå ned til 62 kilo innen sommeren.

 

Jeg har innsett at jeg ikke har viljestyrke nok til å klare dette alene og trenger derfor en eller flere som også vil gå ned noen kilo før sommeren. Blir veldig glad om det er flere som vil være med, sammen skal vi klare dette!

 

Jeg elsker mat og er en mester på å spise sjokolade i tide og utide. Jeg er også veldig flink til å belønne meg selv når jeg har vært flink med godteri og god mat. Trening blir det mindre og mindre av, men håper jeg kan få inspirasjon og vilje vil å trene gjennom denne tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg bare svare kjenner jeg :o

 

Jeg er 34 år og har også som mål å komme meg ned til 62 (evt 60) kilo. Også startvekt på 70 kilo.

 

Trening har det blitt lite med i det siste for meg da jeg har bekkenhofte trøbbel, men litt blir det da (eller har vært utrolig sløv i det siste)

Har treningskort på senter men har ikke vært der på noen mnd nå. Meldt meg på trening på Torsdag og vil virkelig dra da. Er syk nå, men blir da vel frisk innen den tid håper jeg.

Sjokolade er min største fristelse i livet så jeg sliter max med å holde meg unna. Bare elsker alt som har med sukker å gjøre, dessverre......

 

Håper vi kan motivere hverandre slik at vi når målene våre.

jeg har veiedag på fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimmelitt

Jeg vil råde deg til å fokusere mest på treningen for å nå målene, det er flere grunner til det. For det første er det MYE lettere å etablere en ny vane (trene annenhver dag eller hva nå enn), enn å prøve å lykkes på diett, fordi diett er et slit der du må nekte deg ting du i hvert fall nå virkelig HAR lyst på.

 

Jeg sier ikke at trening er LETT, men det er ikke så vanskelig heller, kom deg på treningstudio, gå en time på tur hver kveld og få det der til å bli en rutine, skulle dietten ryke, vel-fortsett å trene (styrketrening er supereffektivt).

 

Klarer du å trene som vanlig også de dagene/ukene du spiser feil, så har du veldig mye sjanse for å lykkes i det lange løp.

 

Etter en viss tid med trening kan de verste sofasliterne forvandles til treningsnarkomane nærmest, fordi uansett hvor elendig kondis du har eller hvor lave vekter du må begynne å løfte er dette aktiviteter du får ekstremt fort fremgang på.

 

Personlig mener jeg at det er for stort fokus på at trening skal være så j@@@# gøy, det ER ikke gøy, det er slitsomt og utmattende og man blir ofte skikkelig stiv og om man er fersk sant, men energien, humøret og selvtilliten stiger for hver eneste uke du holder ut.

 

Jo mer vant du blir tii å trene fordi du LIKER det, ikke nødvendigvis der og da, men den deilige følelsen av mission accomplished, jo lettere blir det å få kontroll på matinntaket, fordi du begynner å tenke som en sunn person, du vil jo ha max ut av treningen sant, muskler bygger seg ikke helt selv osv, plutselig begynner du å like frukt og grønnsaker og laks og salat, proteiner blir viktig og tanken på godteri er ikke så fristende lenger fordi prosjektet ditt flytter fokus fra å bare miste vekt til å få den optimale kropp (jeg mener ikke type body-builder, bare muskler, lav fettprosent, kondis).

 

Oppsummert, sats på vanens makt, tren, tren og tren, før eller siden kan du knapt forestille deg et liv uten å være aktiv, trust me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest momseklomsen

Så bra at du er med Snowy og veldig gode råd Trimmelitt!

 

Huff, sukker ja... Helt avhengig av det! Og jeg elsker i tillegg å bake kaker.

 

Jeg har ikke treningskort enda, men vurderer å skaffe meg ett. Har en baby på 6 mnd så jeg tenkte å begynne å få inn en rutine med å gå en ordentlig tur hver dag med vogn.

 

Blir litt dårlig med trening denne uka, er selv syk og går på pencilin. I tillegg skal jeg til Praha noen dager og da tenker jeg det blir litt vin og god mat. Men tenkte jeg skulle ta med joggeskoene og gå mye.

 

Jeg tenkte også på veiedag på fredager, så da må vi prøve å oppdatere hverandre! Denne uka blir det veiing på lørdag (siden jeg er i praha på fredag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke rare greiene på meg heller denne uka. Sliter med en uggen bihulebetenneles så jeg har tilbragt uka med å synes synd på meg selv og kost meg litt med sykesnop.

Satser på ny frisk neste uke :o

 

Jeg skal prøve å få trent tirsdag og torsdag tenkte jeg. Det er da senteret har timene jeg vil gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest momseklomsen

Ble litt vel mye rødvin i Praha og ikke fult så mye trim som jeg hadde håpet på, så jeg har gått opp litt på siste veiing.

 

Kom hjem på lørdag og søndag fikk jeg tatt meg en liten sykkeltur på trimsykkelen hjemme. Har fått syklet 30 minutter i dag også, så nå har jeg friskt mot mot denne ukas veiing.

 

Håper formen din har blitt bedre Snowy, jeg har heldigvis blitt kvitt halsbetennelsen. Nå har jeg ingen undskyldning lengre.

 

Hvordan har du planlagt å gjøre det i påsken forresten? Jeg skal på hytta med familien og det pleier vanligvis å være late dager med mye god mat og rødvin. Tror jeg skal klare å trene litt, men har fryktelig lyst til å kose meg litt med sjokkolade og vin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...