Gå til innhold

HVORDAN GÅ NED 4-5 kg????


Gjest NinaRU

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er en jente på 21 år, har spilt håndball i over 10 år, og spiller fortsatt. Det vil si at jeg har trent håndball 3-4 ganger i uken i alle år. Men i løpet av de siste to årene har jeg gått opp i vekt. fra 52 til 58! Jeg vet at mye forandrer seg i løpet av disse årene, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå ned igjen. Jeg er 161 høy og veier 58, og kunne godt tenke meg å veie nærmere 55-54. Jeg har alltid hatt stor rumpe, men vil gjerne at lårene skal være som før. Tynnere!

Den siste måneden har jeg i tillegg til 3-4 håndballtreninger i uken, jogget 60 min, 2-3 ganger i uken. Og har også spist sunnere og mindre. Men ser ikke noe forskjell.. og er det sånn at det er vanskeligere å gå ned for oss som ikke er overvektig? HVOR LANG TID VIL DET TA? OG HVA ANNET KAN JEG GJØRE? Jeg sliter med selvtillitten for tiden pga dette.. det er så demotiverende at ikke vekten rører på seg.. og føler det eneste jeg kan gjøre er å spise lite?

 

Håper det er noen der ute som har noen forslag. heelp me!

 

Hilsen frustert jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg er en jente på 21 år' date=' har spilt håndball i over 10 år, og spiller fortsatt. Det vil si at jeg har trent håndball 3-4 ganger i uken i alle år. Men i løpet av de siste to årene har jeg gått opp i vekt. fra 52 til 58! Jeg vet at mye forandrer seg i løpet av disse årene, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå ned igjen. Jeg er 161 høy og veier 58, og kunne godt tenke meg å veie nærmere 55-54. Jeg har alltid hatt stor rumpe, men vil gjerne at lårene skal være som før. Tynnere!

Den siste måneden har jeg i tillegg til 3-4 håndballtreninger i uken, jogget 60 min, 2-3 ganger i uken. Og har også spist sunnere og mindre. Men ser ikke noe forskjell.. og er det sånn at det er vanskeligere å gå ned for oss som ikke er overvektig? HVOR LANG TID VIL DET TA? OG HVA ANNET KAN JEG GJØRE? Jeg sliter med selvtillitten for tiden pga dette.. det er så demotiverende at ikke vekten rører på seg.. og føler det eneste jeg kan gjøre er å spise lite?

 

Håper det er noen der ute som har noen forslag. heelp me!

 

Hilsen frustert jente...[/quote']

 

Hei !

Det viktigste er at du spiser riktig, og gjerne nok i din sammenheng.. siden du trener såpass mye.. Du vil ned 4 kg? Det vil gjerne ta 8-9 uker værtfall, du bør ikke gå fortere ned enn det men du kan klare det på 4-5 uker om du virkelig står på og kroppen din fort gir slipp på kiloene..

Ca sånn som jeg regnet det ut, skal du spise 2063 kcal pr dag for å ikke gå opp eller ned, og dermed om du skal ned skal du spise 1463-1763 kcal pr dag.. Om du bruker vektklubben sitt redskap og fyller inn hva du spiser; ALT du spiser !! Så finner du fort en balanse på hva du kan spise og når du skal spise, for å spise nok..

FROKOST, LUNSJ, MIDDAG og KVELDS er kjempe viktig + frukt & melk og gjerne 1-2 mellom måltider.. Så skal du se at du klarer å gå rimelig fort ned i vekt..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...