Gå til innhold

Planlegger å bli gravid etter endt GR kurs


Gjest Invivoster

Anbefalte innlegg

Gjest Invivoster

Er i gang med første GR kurs, og slutter så og si med pilla samtidig.

Noen andre som har gjort det samme?

 

Har dere slitt med å bli gravid etter slanking?

Har dere holdt samme treningsprogram og ikke gått opp så mye under graviditet?

 

Dette blir det første svangerskapet mitt, så jeg gleder meg noe veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Jeg gjorde det samme som deg:) Slutta på pilla og begynte med GR samtidig. Etter 3 mnd, etter at jeg var ferdig med å gå ned i vekt, mista jeg dessverre mensen. Litt uvisst om det skyldtes pillene eller dramatisk endrede treningsvaner, men var veldig ubeleilig, for jeg hadde også tenkt å prøve å bli gravid da. Så ikke for å være negativ, men man kan altså miste mensen av å gå ned i vekt og begynne å trene mer. Det sa i hvert fall legen min. MEN han mente også at det bare er forbigående, så det verste som kan skje er at det tar litt lenger tid å bli gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det skal være enklere å bli gravid hvis man har normalvekt (altså BMI mellom 18 og 25). Dessuten er GR kostholdsrådene veldig like de rådene man får hva gjelder kosthold hvis man prøver å bli gravid (mindre fet mat, grove kornprodukter, mye grønnsaker, magre melkeprodukter etc). Husk å ta folat (en god ting som aldri kan sies for ofte). Og maaaaaaaaaasse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Invivoster

Folat er jeg i gang med, startet for 1 måned siden :)

Har ikke lenge igjen av GR kurset, men det er ikke mange kiloene jeg har gått ned (3 kg ved siste møte).

Men jeg har gått ned 12 cm totalt i cm grunnet trening :D)

Har fått helt dilla på sykling, dans og powerstep. Hm, kanskje roe meg ned litt?

 

Vi får se hvordan syklusen vil fungere. Siste pilla i morgen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...