Gå til innhold

Nybakt mamma vil bli bikinifin:)


Gjest Saltvann

Anbefalte innlegg

Gjest Saltvann

Heisann! Jeg var litt innom vektklubben for rundt et år siden, da jeg ønsket å ta av noen kg før sommeren. Sommeren kom og gikk, og idag sitter vi her med en fantastisk sønn på 7 uker - herlig Nå ønsker jeg igjen å gå ned i vekt, men utgangspunktet er noe annet enn sist gang... Jeg mener å ha sett en tabell for hvor mye man skal spise når man ammer her et sted? Jeg fant linker der man beregner antall kcal på bakgrunn av diverse opplysninger, men fant ingenting om amming. Jeg husker ikke helt hvordan man gjorde dette; på trimpoeng, hva legger man inn der? Jeg er i permisjon nå, og skal fra tirsdag begynne å trilleturer. Jeg har tatt det ganske rolig til nå, grunnet forløsning med keisersnitt. Jeg veide idag tidlig 77 kg og vil i første omgang ned til det jeg veide før jeg ble gravid, 65 kg. Deretter får jeg eventuellt sette meg et nytt mål På "min side" vil jeg endre nåværende vekt, men det får jeg ikke til. Jeg blir derfor takknemlig for starthjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mamma til 3, fikk en gutt for 5 uker siden. Er klar for å spise sunt nå som vi endelig har "spist" påska ut av huset...:D Jeg lurer egentlig mye på det samme som deg, så håper noen svarer inn på her, spesielt med tanke på antall kalorier man skal spise når man ammer.

 

Jeg veide 61-62 kg før jeg ble gravid, og har som mål å komme tilbake til det. I dag tidlig viste vekta 70.0 kg. Mulig den er litt forhøyet pga masse god mat i påsken. Men da vil det evt vise seg i litt rask nedgang første uke tenker jeg... Håper å kvitte meg med noen av de 8-9 ekstra kiloene før sommeren kommer, vet ikke om det er realistisk å håpe på å gå ned alt i løpet av våren/sommeren...?? Er jo viktig å beholde morsmelka opp i alt dette...:) Så vi får ta et kilo om gangen....

 

Håper vi kan være til oppmuntring for hverandre på veien mot målet... Jeg hadde et forum som het Termin april, men der er blitt veldig stille siden jeg fødte, så jeg hopper gjerne over hit dersom det er i orden for deg:)

 

26.04.11: 70,0 kg

MÅL: 61-62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi1985

Hei..jeg håper også det er greit å melde seg inn her, trenger litt hjelp og støtte fra andre gravide/ammende i samme situasjon.

 

Jeg går og venter på at lille jenta skal komme til verden, ca. rundt midten av mai. Men tar gjerne inn alt av kunnskap om trening og kosthold som bør følges etter fødselen.

 

Jeg gikk på et Grete Roede kurs på dette tidspunktet i fjor, men times are changing, og det er vekta også! I fjor på dette tidspunktet veide jeg ca. 70 kg og jeg fikk bakoversveis da vekta plutselig viste 92,2 kg her i går..håper noe forsvinner i det man begynner å amme og bevege seg litt mer, men føler ikke at jeg spiser for to. Formen er ok, og spilte seneste fredag 18 hull på golfbanen. Noe hoven i beina og litt kramper kommer og går da...

 

Målet er iallefall å på sikt komme tilbake til rundt 70kg, iallefall 75kg..så henger meg gjerne på her så kan vi tipse, støtte og motivere hverandre! Jeg bor forresten i Oslo, dersom noen andre er i nærheten kunne det jo vært artig å møttes!

 

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saltvann

Hei på dere! Kjempehyggelig å høre fra dere! 2010, gratulerer med baby :D Og Heidi, gratulerer maed graviditeten, er det din første? Jeg gikk opp ca 16-17 kg under graviditeten. På kontrollkortet står det at startvekten er 64-65, men jeg velger å tro at den var 67. Det kom sikkert noen feriekilo den sommeren jeg ble gravid:) Jeg syntes vekten føk opp i svangerskapet, til tross for ganske sunn livsstil. Mye av det viste seg å være vann, for Oscar veide kun 2,7 kg da han ble født. Han ble født 4 uker før termin. Jeg var hos legen på etterkontroll igår, og fikk klarsignal til å begynne å løfte igjen, endelig! Jeg spurte legen om hva som er forsvarlig vektnedgang mens man ammer, mener jeg har lest 0,5 kg i måneden... Han sa at man ikke trengte å gå så sakte ned, men spise sunt, gå turer og bruke hodet. Idag startet jeg med havregrøt til frokost, en banan som mellommåltid og tikkamasala (pose) med ekstra grønnsaker til middag. Tenker å ta et knekkebrød senere ikveld. Sist gang jeg "var med på dette," slet jeg med å få i meg nok kalorier. Idag ble det ikke froksost før kl var 10.30 og man bør vel ikke spise senere enn 20-20.30? Jeg vet fortsatt ikke helt hvor mye vi bør ligge på, men mener å ha lest 1900 kalorier ett sted?? Jeg er også Oslo jente, forresten:) Idag har Oscar og jeg gått i en time, deilig! Planen er vel å gå helst 1,5 time om dagen. Etterhvert er planen å trille til Sats, trene litt der, og trille hjem igjen. Jeg er heldig å ha Sats i nærheten som tilbyr barnepass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg får bli med i forumet ditt, Saltvann! Fint at du, Heidi, også vil joine oss! Spennende med baby som snart skal se dagens lys. Håper du får en fin avslutning på graviditeten og at formen er noenlunde nå som det nærmer seg... Morsomt at dere begge bor i Oslo. Jeg holder til på Nordvestlandet. Nydelig nå som våren har kommet:)

 

Det har gått ganske bra å spise sunt denne uka, men merker at søtsuget etter alt godteriet i påska henger igjen. Jeg skal prøve å begrense snop til fredag og lørdag, og i moderate mengder. Det gikk bra nå i helga. Ellers prøver jeg å legge meg på rundt 1900 kcal, slik du også mente å ha hørt, Saltvann. Jeg har gått på kurs en gang for lenge siden, da gikk jeg ned 7 kg. Da var det rundt 1300 kcal daglig. Derfor føler jeg 1900 er mye, men må tenke på at jeg ammer. Håper det kan bidra litt til reduksjonen. Med de to første føler jeg ikke amminga har hjulpet i det hele tatt... Føler jeg har slitt meg ned hvert eneste kilo:(

 

Jeg føler jeg har fått en bra start, og ønsker dere andre lykke til. Blir gøy å følge med hverandre fremover våren...

 

03.05.11: 69,2 kg (- 0,8 kg)

26.04.11: 70,0 kg

MÅL: 61-62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saltvann

Hei! Selvfølgelig, det er jo bare supert om vi kan motivere og inspirere hverandre:) Jeg har planer om å veie meg hver fredag morgen, med oppstart førstkommende fredag. Da gjelder det bare å huske å gå på vekten, rett og slett. Når vi står opp, er det gjerne en liten gutt som vil ha mat, NÅ!! Så lenge man veier seg før man inntar frokost, gir det vel riktig resultat. Jeg har lyst på nye klær, men lurer på om jeg skal vente litt med å handle før vekten har gått litt ned. Jeg har lyst på fine sommerkjoler ;) Jeg har forsøkt olabuksene mine fra før jeg ble gravid, men jeg måtte legge dem raskt bort... De gikk opp til lårene... Jeg er postivt overrasket over hvordan magen er etter et svangerskap, ikke så ille som jeg hadde trodd. Beina mine derimot har blitt veldig slappe. Før jeg ble gravid trente jeg en del spinning og styrke, og det merkes at det er en stund siden sist. Hva spiser dere om dagen for å ligge på "riktig" kaloriinntak? Igår spiste vi lasagnen fra oppskriftene her inne, og idag spiste vi soppgryte, veldig godt! Ja, ja, nå tror jeg at jeg går og legger meg. Sov godt, jenter:) Jeg gleder meg til å bli "hot mama" sammen med dere, hehe:) Melkespreng..... ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke å legge inn rapport i går. Det har gått bra denne uka. Føler jeg har klart å spise ganske sunt og i rikelig mengde. Samtidig har jeg skeia litt ut i varmen, det har blitt is flere dager. Og i helga selvsagt sjokolade og potetgull... hmmm.. Men så lenge vekta går nedover, er det greitt! Må kose seg underveis, og har ikke som mål å stupe nedover i vekt nå som jeg ammer. Håper nedgangen fortsetter, selv om jeg vet at det forsvinner mest i starten når man "strammer inn" kostholdet.

Hvordan går det med dere andre? Har babyen komt, Heidi? Spennende tider... Og Saltvann - har det gått greitt å komme i gang med nedgangen? Håper det!!!

Kjekt å høre fra dere, gøy at vi blir flere innpå her:)

OK: Her er dagens resultat:

10.05.11: 68,3 kg (- 0,9 kg sist uke, totalt - 1,7 kg)

03.05.11: 69,2 kg (- 0,8 kg)

26.04.11: 70,0 kg

MÅL: 61-62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rakk ikke legge inn rapport 17.mai. Den dagen hadde jeg heller ingen nevneverdig nedgang å melde om, men legger det inn her likevel...

Synes det går treigt nedover nå. Prøver å spise fornuftig,men blir en del utskeielser nå i mai. Det er en utfordrende måned! Men jeg gir ikke opp - får heller gå sakte nedover, det viktigeste er at det går rett vei... :D

Hadde vært gøy å høre fra dere andre der ute? - er dere der?? :)

 

24.05.11: 67,9 kg (-0,3 kg sist uke, totalt - 2,1 kg)

17.05.11: 68,2 kg (- 0,1 kg sist uke, totalt - 1,8 kg)

10.05.11: 68,3 kg (- 0,9 kg sist uke, totalt - 1,7 kg)

03.05.11: 69,2 kg (- 0,8 kg)

26.04.11: 70,0 kg

MÅL: 61-62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siden det ikke har vært noe mer aktivitet innpå her, takker jeg for meg. Synes ikke det er naturlig å holde frem under denne tråden, siden det ikke var jeg som startet den opp. I stedet starter jeg min egen.

Håper det står bra til med dere begge, Saltvann og Heidi 1985 ;) GOD SOMMER fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Saltvann

Hei 2010 og Heidi1985:) Uff, beklager at jeg ikke har vært her inne på suuuuperlenge!! Jeg sjekket litt innimellom etter mitt forrige innlegg på om jeg hadde fått svar, også ble det bare helt glemt. Jeg forstår kjempegodt om dere har funnet dere en "bedre" tråd:) Håper dere iallfall har det fint, og at dere begge koser dere med nurkene deres:) Jeg starter gjerne opp igjen her, med et løfte om mye mer tilstedeværelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...