Gå til innhold

Går ikke ned!


Gjest zombiegirl

Anbefalte innlegg

Gjest zombiegirl

Hei!

 

Jeg har vært på slankern i 5-6uker nå. Da kikka jeg på vekta og så at jeg var 10kg unna en tiendedel av ett tonn. Jeg fikk sjokk! ...for å si det mildt.

Den første uka gikk jeg ned 3kg, og 1kg de to ukene etter det. Og nå står det helt stille. Jeg trener zumba 3-5 ganger i uka, tiden varierer mellom 20 og 45min. Jeg spiser også veeeldig sunt, og skeier litt ut i helgene da jeg også vil 'leve' litt. Kosthold og mosjon har jeg snudd helt på.

 

Allikevel så går jeg ikke ned lenger. Jeg har gått opp en kilo igjen. Hva i alle dager er det det kommer av? Jeg er j***** frustrert!

 

Håper noen kan svare meg. :D Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zombiegirl

Av kjøtt spiser jeg svin(da mener jeg ikke pølser bacon osv), laks og kylling. Grovt til frokost og lunsj, og middagene mine er for det meste basert på grønnsaker. Jeg veier ikke maten min da. Spiser til jeg blir mett og stopper der, så det er i hvert fall ikke overspising. Drikker masse vann i løpet av dagen også.

 

Synes lissom det er så rart at det gikk så fint en periode, for så å bare stoppe helt.

 

Jeg har hørt at vekta kan stoppe opp en periode, fordi at man bygger opp muskler, og det veier jo mere enn fett. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det stemmer at muskler veier mer enn fett, men jeg tror en skal trene ganske mye før en legger på seg like mye muskler i gram som en tar av seg i fett.. Jeg har dessverre gått gjennom denne prosessen (på vei nedover) en gang før, og da trente jeg 2-3 timer, fem dager i uka (1 time spinning + 1-2 timer styrke). Gjorde dette hver uke i et halvt år, og så trappet jeg ganske mye ned i en eksamensperiode. Jeg opplevde aldri at vekten stod stille eller gikk oppover pga treningen; det kunne i så fall lett forklares med at jeg hadde spist mer/vært ute på by'n en tur eller lignende. MEN! Da jeg trappet veldig mye ned på treningen, så raste jeg bokstavelig talt ned i vekt. Og nettopp DET tror jeg skyldes av muskelmassen min ble brutt ned som mangel på trening. Det er ikke sånn at muskler blir gjort om til fett, eller omvendt. Muskelvev er ett vev, og fettvev er ett vev, men muskler veier mer enn fett, akkurat som at en kopp vann veier mer enn en kopp bomull. Nå kjenner jeg jo ikke kroppen din da, så det kan jo hende at du bygger mye muskler fort..

 

Kanskje du burde legge inn litt mat i dagboken her, for å få en oversikt over hva du spiser? Kan hende du spiste lite nok til å gå ned fem kilo, men nok til å holde deg stabil på den nye vekta? Jeg veier heller ikke maten, men tar det sånn ca og legger det inn. Det gjør det lettere å avstå noe, selv om en er litt sulten, og holde seg innenfor kcal-grensa. Var en stund her da jeg skjønte at jeg måtte gå ned i vekt igjen, hvor jeg trente masse, men gikk ikke ned. Først når jeg fikk meg stålkontroll på hvor mye jeg spiste gikk jeg ned igjen. I blant får man rett og slett i seg for mye kcal, selv om en hovedsaklig spiser fettfattig og masse grønnsaker.

 

Lykke til videre, håper det løsner for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å måle cm i midjen og sånn? Det er jo slik at muskler veier mer enn fett og da kan det hende du har blitt slankere, men har fått mer muskler i bena :)

 

Ellers er det også viktig å øke intensiteten på treninga i takt med formen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...