Gå til innhold

Ny vår! Tar fatt igjen.


Gjest ugle

Anbefalte innlegg

Da har jeg logget på igjen her. Er i grunn ganske fornøyd med det. Jeg har en "liten" (ca 8 kg) jobb foran meg. Kanskje det er noen som er i nogenlunde samme situasjon som har lys til å bli med, så kan vi motivere hverandre?

 

Jeg kan bortforklarte kiloene med gratis lunsjordning på jobb med stor kantine eller at jeg fikk meg ny kjæreste og at det dermed har blitt mye god mat, vin og generell sofakos, men det er i grunn det samme hvordan kiloene kom på. Jeg så og merket dem, men likevel...

 

Jeg har tenkt lenge at "NÅ skal det skje", men det har sklidd ut igjen like raskt. Før påske måtte jeg bare innse at det så rimelig ulekkert ut når jeg pressa meg inn i buksene mine, i tillegg til at det var ganske så ubehagelig. Jeg måtte ut og kjøpe et par "tjukkebusker", som jeg kalte dem til kjæresten min.

 

Jeg tok time-out i påska og er i gang nå. Dette er tredje dagen jeg registrerer alt jeg spiser her inne og er så bevisst jeg bare kan på hvor aktiv jeg er og hva jeg putter i munnen.

 

Jeg har brukt GR-metoden med hell tidligere, men av en eller annen grunn har det vært lett å bestemme seg for å prøve nye metoder senere. Har prøvd meg på LCHF og lav kcal og karb, men jeg har kommet frem til at det er enklere for meg å kutte ned på det meste heller enn å kutte noe som helst helt ut.

 

Så - ny giv!

 

I morgen er første dag jeg skal sykle til jobb - og det er et godt stykke! Bra alle oppoverbakkene kommer på vei hjem. Hvis ikke, er det nok ikke sikkert jeg hadde klart å gjennomføre denne syklingen.

 

I dag: 72,4 kg

Mål: 64 kg

 

Ugle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke mist motet om du ikke klarer å sykle opp alle bakkene de første dagene. Men du merker nok at formen stiger i takt med at kiloene taes av.

 

Masse lykke til, og jeg er enig med deg... livet er herlig, til for å nytes. Det er også maten. Men vi behøver ikke spise hele hvitløksbaguetten hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Jeg er gjerne med deg på turen nedover! Vi er i samme båt, veier ca det samme og skal like langt ned, sånn omtrentlig. Ser jeg 65-tallet tror jeg jeg skal si meg fornøyd.

 

Jeg har prøvd meg i noen uker på GR, sånn rent bortsett fra at jeg bor i Houston for tida, og her sliter jeg bittelitt med å finne GR-kosthold. Dermed har jeg kasta meg på treningsrommet her vi bor (mannen min jobber her, ungene går på skole og dermed har mor god tid). Siden mandag har jeg skaffa meg 19 trimpoeng, og det er nok på den måten jeg må satse på å komme meg ned (igjen, vært nede flere ganger, men så blir det vinter og mørkt og kaldt, og sofaen er bedre enn skogsturene jeg pleier å ha)

 

Ellers har jeg tenkt å nyte de månedene vi skal bo her med god mat, bare måtehold. Men vekta har brent seg fast (den flotte, kjøpt på IKEA siden den hadde kilo og ikke poundstelling, men jeg vet ikke helt om jeg kan stole på den), den viser ca 73 kilo i dag. Mann og barn påstår at den viser litt mye (det håper jeg også), men det er jo den jeg har å holde meg til....

 

Dette skal vi vel klare? Har lest mange flotte tråder her, og ser at det er god hjelp i dytting av hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg gjerne på her jeg!

Jeg er 33 år, gift og mor til tvillinger på 2,5 år.

 

Har lenge ligget på rundt 63-64 kg, men ikke vært helt fornøyd med det.

Nå har jeg gått opp til 66 (har også veldig bra og billig kantine på jobben) og nå har jeg bare bestemt meg for å ta tak idet før det eskalerer.

Ingen god følelse når man må presse seg inn i klærne:(

 

Har satt meg som mål å nå 60 kg i første omgang, så får jeg se om jeg føler behov for å ta av mer.

Tar ferie den 17 juni, så har lyst til å prøve å nå målet innen da:)

 

Begynte å registrere mat og trening på mandag - kjenner jeg også blir veldig bevisst på kalori inntaket av det, så det har gått kjempefint så langt.

Prøver å ligge på mellom 1200 og 1400 kalorier om dagen.

 

Trener litt aerobic og sykkeltimer på treningssenteret og så har jeg lastet ned en hjemmevideo med tøffa Jillian Michaels som lover at jeg skal bli "Ripped in 30"! :D)

 

Har tenkt å ha en spesiell veiedag? Jeg kommer til å veie meg på søndagene.

Kjempemotivert - dette klarer vi!

 

Lykke til med syklinga!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Jeg blir gjerne med her også - henger med på "Etter påske - ekspresskurs"-tråden i tillegg, siden jeg nettopp har startet et ekspresskurs.

 

Jeg har to små barn (2 og 3 1/2 år) og tok av svangerskapskiloene med et ordinært Grete Roedekurs for halvannet år siden. I vinter har det imidlertid krøpet på noen kilo igjen, så nå er det på tide med en vårrengjøring av kroppen!

 

Før påske viste vekten 72,1 kg - men nå er jeg faktisk allerede nede på 69,1 ;-)

 

Målet er først og fremst å komme skikkelig i gang med trening og få strammet opp kroppen bra - og i tillegg ligge stabilt på 67-68 kilo.

 

Og det skal jeg klare!

 

Stå på jenter - vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeldekket er fortsatt skjevt, så jeg fikk ikke sykla på jobb i dag! :-o Men på mandag blir det! (Hvis ikke GÅR jeg! Håper ikke det vil ta mer enn en time...

Ellers har kjæresten og jeg har en deal om at jeg skal melde ham inn på treningssenteret mitt i morgen og ta en økt der da. Tror og håper det blir litt lettere å komme seg dit når vi er to! :D

 

Heldigvis har jeg nettopp begynt i ny jobb, så jeg har ikke gratis lunsj og kan velge og vrake i kaker og varmretter lengre.

Men på fredager har vi felleslunsj som er litt mer stas enn "vanlig lunsj". Etter å ha lagt inn alt jeg spiste (det var bare to brødskiver, pittelitt potetsalat, en lakseskive og litt eggerøre), hadde jeg spist 500 kcal! Jammen glad jeg ikke drakk juice også.

 

Jeg har mandag som veiedag, men klarer ikke helt la være å veie meg i alle fall annenhver dag. Hittil har det gått bra, men jeg vet det kan være skummelt...

 

Bra dere også har kommet i gang! Skjønner det ikke er like lett å finne maten vi er vant til "over there", men noen ganger må man improvisere. Kanskje det går an å få tak i mel etc så du kan bake grovbrød selv?

 

Vel - ha god helg og lykke til så lenge. :) Jeg har planlagt å dele en flaske vin med hubbyen i morgen, så vi får se hvordan det påvirker vekta... Men noe må man unne seg!

 

Grue-gleder meg til veiing på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

forsvant på et legekontor med eldstemann.... Han fikk plutselig øyebetennelse i går kveld (første gang på 7 år...), men med amerikansk grundighet når de ser en godt forsikra person, er vi nå hjemme med halsbetennelse og 3 antibiotikatyper som skal testes i helga. Storebror ville helst slippe å være alene hjemme, så nå sitter jeg her... (stedet vi bor på har en trener som trener husmødrene to-tre ganger i uka, og det er fantastisk bra trening, så jeg er litt sur)

 

Nå får jeg heller kose meg med Wasa-knekkebrødet jeg fant på en gourmet-butikk her, samt litt cottage-cheese. Lunchen sin, ja. Har lett etter mel, men ikke funnet så mye,- og har ingen mikser, så alt må eltes for hånd foreløpig. Motivasjonen er litt laber, så nå leter vi fortsatt etter brødbutikk med grove brød. (Lettere å finne donut, for å si det sånn)

 

Så bra at vi blir en liten gjeng her! Håper sykkelhjulet fikses, ugle! Og wow, for en nedgang på ei uke på pipeline (?) Imponerende, du er jo ferdig neste uke i dette tempoet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og føler meg fryktelig stolt av meg selv idag.

Klarte å styre unna pløser, vafler og hvetebakst i lunsjen på jobb idag. Så spiste jeg taco med familien og klarte å holde det på 318 kalorier :D Bare tok ekstra mye salat og grønnsaker, mindre kjøttdeig, mindre ost, kesam istedet for rømme og strødde et halvt skjell over det hele. Fortsatt veldig godt og ble god og mett.

Nå sitter jeg å lurer på hva jeg skal bruke de siste 2-300 kaloriene mine på.

 

Jeg har også fått med meg mannen på treningssenteret og spilt litt squash, kjempegøy og veldig slitsomt! Ellers har jeg litt avtaler m en venninne. Er veldig mye lettere å komme seg avgårde når man er flere ja.

 

Wow, så flink du har vært iløpet av påsken, Pipeline! Utrolig bra :)

 

Gromjenta: Jeg hadde det samme problemet som deg for en stund siden, bare omvendt. Hadde tenkt å følge en kostholdsplan i forbindelse med Jillian Michaels' opplegg, men var jo umulig å finne alle produktene her hjemme.. Så jeg ga det opp.

Det må vel finnes vel noen form for plan tilnærmet GR prinsippet, med amerikanske produkter? Eller?

God bedring til sønnen din forresten.

 

Riktig god helg til dere alle og lykke til!

Kos deg med vinen ugle - det skal jeg også gjøre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Nå er jeg inne i god-stimen;)

Mye greit man kan spise her i USA også når man skal ned i vekt, og så kan man jo alltids løpe litt og løfte litt vekter. De siste tre dagene har jeg vært Roede-nazi, drukket masse vann, spist fornuftig, lite og ofte. Skjønner ikke de som sier at de spiser mer enn noen gang når de går på Roede-kurs, hvordan ble det sånn at de måtte Roede-kurs da?

 

Håper dere andre har ei flott helg! Veier vi oss mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Her ble det da fryktelig stille?

 

Ugle, fikk du orden på sykkelhjulet?

 

Kikii, hvordan fungerer Ripped? Jeg prøvde 30 days Shred og likte det godt, men ble litt lei etter ei stund (brukte den i flere måneder, så ikke rart)

Takk for gode ønsker til gutten, han går på antibiotika og er tilbake i slaget. Dessuten, bra tips om ting å finne på i USA, fant selvfølgelig Weight Watchers som har gode tips. Jeg kommer til å kjøre en blandingsvariant på salnking her.

 

Pipeline, holder du koken? Ikke like lett å ta av mye flere uker på rad, men du har jo hatt en pangstart!

 

Selv har jeg kjøpt meg vekt som måler BMI og all verdens morsomheter. Sånn at veiing i dag og følgelig startvekt på meg.... (gulp)

 

02.05.11: 74 kilo

 

*bretter opp armene, finner fram endomondo, løpesko og ipod* Her skal løpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, damer!

 

Hvordan går det i land og utland?

Håper det ikke har blitt flere turer på legevakta, og at alle har hatt en fin helg.

 

Jeg spiser ikke mer enn noen gang! Ærlig talt så er jeg sulten innimellom. Men så er jeg vel det de kaller "et kjerringemne" - veldig glad i å lage og spise mat, så jeg savner raskt å lage søndagsmiddag hver dag. ;) Men på lørdag lagde jeg fylt paprika heller enn hjemmelaget pizza, og det var faktisk kjempegodt! Kjæresten var også fornøyd. Det skal jeg jammen gjøre igjen - snart!

 

Jeg skal kjøpe meg et sånn millimeter-ruteark, så jeg kan lage meg en vektkurve hvor jeg skriver på vekta og tegner inn vektjusteringen etterhvert. Da har jeg det skrevet ned flere steder enn her inne.

Jeg veide meg nemlig i går tidlig, men husket feil på hva vekta var forrige uke, så jeg ble litt fortvilet over å "bare" ha gått ned 0,2 kg. Det var jo litt klønete av meg.

 

Uke 1: 72,6 kg

Uke 2: 71,4 kg

 

Er inspirert til en joggetur i kveld, kjenner jeg. :D

 

Håper dere holder koken og ikke tulla like mye med vekta i går som jeg gjorde. Kan lett gå utover den man deler frokostbordet med. :-o

 

Forresten - sykkelhjulet er på plass! Men jeg har alltid en eller annen unnskyldning. :) 3 km oppoverbakke hjem frister så LITE! Men jeg skal ta meg sammen! Prøver å ta igjen den treninga jeg ville fått på sykkelen ellers, men hva slår vel 20 min oppoversykling med demping på forgaffelen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Hei alle flinke jenter!

 

Ja, for flinke er vi, som har bestemt oss for en lettere og sunnere hverdag så vi kan leve vel og lenge - blide og fornøyde!

 

Jeg vet ikke riktig hva det går av meg om dagen, men vekten raser nedover! (Ikke at jeg klager, altså!) I dag klokket jeg inn 68,6 kilo - og det er 3,5 kg ned siden offisiell start 18. april (begynte på 72,1).

 

Jeg synes nesten det går litt for lett - er jo nå bare 1,6 kg unna målet som ikke skulle nåes før slutten av juni. Hmmm. Kanskje jeg må nedjustere målet...?

 

Ellers har jeg lastet ned en app til iPhonen som heter "Track weight". Der registrerer du tid og vekt og målet du har satt deg. Da kommer det grafer og history og andre ting man kan "kose" seg med!

 

Jeg går jo også på GR ekspresskurs - internettvarianten. Ikke sånn veeeldig bra, men det er nok til å gi meg motivasjon og det sparket i baken jeg trenger.

 

Her hos meg går det med andre ord topp - stå på dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det går ganske greit med alle om dagen - det gjør det her også;)

Jeg trodde startvekten min var 66 kg, men har anskaffet meg digital vekt siden sist (var vel på tide), og jeg tror nok den gamle viste litt for mye. For nå viste vekten 62,7 og jeg tror neppe jeg har gått ned 3,3 kg på en uke.. Men ned har jeg uansett gått, for centimeterne har jaggu minsket litt:)

 

Synes heller ikke jeg spiser mer enn vanlig på GR, og noen dager synes jeg det er bittelitt vanskelig, men stort sett går det veldig greit. Merker godt at søtsuget dabber av når jeg kutter ut sukkeret.

 

Ripped fungerer kjempebra for meg! Er blitt helt hekta. Utrolig effektiv workout på 40 min, merker raskt fremgang på øvelsene. Så denne kommer jeg til å bruke en god stund fremover tror jeg.

 

Keep up the good work ladies - og ha en strålende uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Her ramler kiloer av lettere enn en spett... (hos dere andre, ihvertfall)

 

Så bra at Jillian hjelper! Jeg har Jillians Yoga Meltdown i ei skuff her, og de fire gangene jeg har prøvd det har det vært kjempebra. Rekker bare ikke helt å få det fram innimellom all annen trening,- har 10,4 trimpoeng til nå denne uka. Sånn er mitt liv som husmor, jobber fullt når vi er hjemme i Norge og er i sjokk over å ha så mye fritid. Bruker derfor litt tid på trening.

 

Tror dere mye trening og 1600 kalorier ødelegger for hverandre? Altså at man må spise mer for å få resultat når man har svidd av 1000 kalorier på morgenen? Syns kroppen minsker, mens vekta står bomfast. Varierer treninga med tre dager med styrke- og tredemølle-løping i høyt tempo, mens jeg to dager i uka går lange turer (2,5 timer), så blir det litt svømming og en joggetur med barn på sparkesykler på slep i helga.

 

Lar meg inspirere av dere som fyker ned, da:) Satser på at det blir min tur etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på nett igjen! :)

 

I helga var det hyttetur med familien. Jeg tror nok resultatet hadde vært noget anderledes om vi hadde blitt hjemme, for det er jo så rart med det. Det blir jo et glass vin mere enn om man skulle vært hjemme, også skal man bare smake på alt godiset de andre sitter og gomler på etc. Det ble endel smaking og "skal bare pittelittegranne".

 

Men - uka starter ikke så verst likevel.

Forrige uke: 71,4

I dag: 70,7

 

Til helga skal vi holde oss hjemme, så jeg håper og tror resultatet ikke blir noe verre neste uke i alle fall.

 

Hvordan går det med dere andre? Henger dere fortsatt med og holder motivasjonen oppe?

 

Har dere forresten noen gode tips til "sunn" kake jeg kan bake til 17. mai? Må nok bare være ærlig på det at jeg nok ikke kommer til å nekte meg stort den dagen uansett, men det går jo an å være bevisst lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å se at det fortsatt er litt liv her inne!

 

Synes du har vært kjempeflink jeg ugle! Du har jo gått ned til tross for litt utskeielser. Og man må unne seg noe, ellers risikerer man bare å gå på en kjempesmell:)

Jeg har også unnet meg litt iløpet av helgen, med god lunsj på kafe med søsteren min på lørdag og familiemiddag med dessert på søndag :D Men holdt meg innenfor totalinntaket og vært flink med mat og trening resten av uka.

Ble litt overrasket over at vekta hadde gått opp til 63, 4 fra 62,7 forrige uke, mens centimeterene hadde krympet. Men det betyr kanskje bare at jeg har byttet ut litt fett med muskler??

 

Har du kommet igang med syklingen da?

 

Og hvordan går det med dere andre?

 

Har dessverre ikke prøvd noe særlig lettvarianter av kakeoppskrifter, men er også veldig interessert i tips om noen har.

 

Ha en fortsatt strålende uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

at dere fortsatt er her, lurte på om dere hadde gitt opp allerede...

 

Tipper, kikii, at du lager litt muskler siden cm har gått ned. Du ser sikkert resultat neste uke:) Og veldig bra nedgang, ugle, gratulerer!

 

Selv trente jeg bra helt til fredag, da vår afrikanske trener kjørte et beintøft opplegg med mange øvelser unge, lovende (evt 37 år gamle, godt gifte tobarnsmor) gromjenta aldri hadde gjort for. Og heller ikke tøyde ut etter.... Lørdag gikk jeg som jeg gikk 4 dager før fødsel med massiv bekkenløsning. Søndag kunne jeg nesten sette meg uten å hyle i smerte. Kjenner det fortsatt, faktisk, men ikke verre enn at jeg jogga 2 mil i dag. Det ga 7,5 poeng (i 30 varmegrader uten vannflaske, fikk grisekjeft av mannen etterpå)

 

Og veiing i går:

 

02.05.11: 74 kilo

09.05.11: 73, 2 kilo

 

Hurra!

Har heller ingen sunn, kalorifattig kake å komme med, men akkurat den ene dagen kan man kanskje vri det til slik at man kan spise det man vil? Eller bestemme seg for hvilken av kakene man skal få lov til å forsyne seg av;)

 

Håper vi høres før 17. mai, blir mer motivert av å lese om hva dere jobber med i løpet av uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Hei alle - og godt jobbet!

 

her går det også i rykk og napp, ikke godt å si noe annet. Jeg har veiedag på onsdager på GR-ekspresskurset mitt, og da viste vekten 68,7 - dvs tohundre gram OPP. Men da jeg veide meg i dag tidlig (igjen, jada...) da viste den 67,8 - dvs NED syvhundre gram siden forrige uke. Er vel en grunn til at vi anbefales å kun veie oss en gang pr uke.. (Skal også snart ha mensen, og da blir vekten litt rar)

 

Når det gjelder 17. mai og mat, kommer jeg til å lage en stor bolle med fruktsalat! Med vaniljekesam til de som måtte ønske det, og "vanlig" pisket krem til de andre. Godt og ikke fullstappet med kcal ;-)

 

Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Håper dere er sterke og holder ut alle sammen:)

Her går det greit, veide meg igår og var nede på 62,7 igjen. Fornøyd med det. Merker det også på klærne at det ikke strammer så mye lengre:))

Avanserte idag til uke 3 i av Ripped in 30 m Jillian - og jiises for en workout! Virkelig ffektive greier:)

Spent på morgendagen, og hvor disiplinert jeg vil greie å være. Men kommer til å unne meg noe, slik som jeg har gjort en dag i uka hele veien. Viktig å kose seg litt innimellom;)

 

Ønsker dere alle en strålende 17. mai feiring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Håper dere hadde en fin-fin 17.mai-feiring.

 

Kikii - du er jo snart i mål! Hurra for deg! :)

 

Jeg har slitt litt den siste uka. Kjæresten er i prosessen å bli samboer, så vi prøver å få tømt en leilighet litt smått om senn. I tillegg til fritidsaktiviteter og slikt og hint, har mat-stell dessverre ikke blitt så godt planlagt som jeg hadde håpet og trodd jeg skulle klare. Mao er jeg veldig flink tidlig på dagen (frokost og lunsj), men så går det for lang tid før det blir noe mat igjen, og jeg er helt desperat når noe endelig er tilgjengelig igjen. :)

 

I går ble det selvfølgelig en stor sprekk, men jeg veide meg før den. :) Jeg rakk bare ikke komme meg på nett og oppdatere, siden vi skulle rekke besøk overalt og bake kake og kjøre hit og dit. Kaka ble forresten ingen roede-oppskrift, men en tung og mektig ostekake. :-o

 

Men nok om mine utskeielser og motivasjonssvikt.

 

Opp 200 gram fra forrige uke.

Nå er det skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noe liv her??

 

Vært stille her en stund nå, men håper dere alle holder koken:)

 

Her har det gått litt trått, kjenner jeg blir litt demotivert når vekta står stille selv om jeg føler jeg har vært flink med både trening og kosthold. Men jeg kjenner hvor godt det gjør for kropp og sinn - og det er tross alt det viktigste.

Har også fått litt sansen for løping etter å ha lastet ned en genial app på iPhonen, som måler tid, fart, distanse (via GPS) og kalorier - og gir meg oppdatering hvert 5. minutt på løpeturen, og da blir det straks litt mer motiverende.

 

Nå nærmer ferien seg med stormskritt og jeg er spent på hvordan jeg klarer meg 3 uker i USA. Skal ha med treningstøyet og holde litt ved like, men skal også nyyte ferien med god mat, drikke og slaraffenliv:)

 

Spent på å høre hvordan det går med dere..

 

Ha en fortsatt strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...