Gå til innhold

Ned 5 kilo! Slankekamerater søkes!


Gjest Hanne90

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne90

Hei dere! Jeg er en jente på 20 som sliter med mine fem siste kilo som jeg ønsker bort før jeg skal trekke på meg bikinien, og lurer på om det er noen der ute som vil være med på morroa med oppturer og nedturer? Jeg har deltatt på et GR kurs i 2009 da jeg gikk ned 6 kilo, som kom på igjen etter en hard russetid og en sommer med mye god mat. Så startvekten min var 77 kilo og jeg er nå nede i 65,2 kilo men opplever at jeg sliter hardt med å få bort de siste kiloene.

 

Noen som sliter med det samme?

 

Jeg spiser igrunnen svært sunt, og har kuttet ut snop og chips, og har ikke spist det på to år og klarer meg fint uten. Men har vært flink å kose meg med de "sunne alternativene" som tørket frukt og usaltete nøtter, store fruktsalater osv. og har skjønt at det heller ikke hjelper på vekta siden jeg ikke har klart å begrense meg! Spiser helst rent kjøtt og mye grønnsaker og baker mine egne knekkebrød og lavkarbo brød. Jeg løper ca 3 km hver dag hele uken og går en del tur med hunden. Jeg ligger i gjennomsnitt på mellom 900 og 1100 kcal hver dag, uten å ta grønnsakene med i beregningen og spiser hver 3 time. Skal ligge på 1300 kcal ifølge GR men siden jeg kutter ut en del karbohydrater til middagen og bytter dem ut med grønnsaker tenker jeg at det går greit, for tror ikke jeg går på sparebluss.

 

Jeg er så slankelei egentlig, men er klar for å gi jernet for å nå målet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krissestina

Jeg har også noen få kg igjen som sitter så altfor godt!! har vel 3-4 kg igjen før trivselsvekt. Mitt mål er 50 kg, er 158cm.. Veide 50 kg før jul, men så har jeg koset meg aaaalt for mye frem til nå.. trener håndball to ganger i uken og går tur med vogn og hund et par ganger om dagen.

 

Jeg har altså ikke vært like flink som deg og spist sunt :) Starta i går..:D Men utifra hva du skriver så spiser du nok for lite, ikke det at jeg har så mye peiling på detta.. men det kan jo være en grunn til at du står litt stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne90

Så flott du er med! Jeg koste meg skikkelig i perioder i begynnelsen av året og la på meg 3 kilo på to uker omtrent, så da fikk jeg panikk! Men heldigvis så gikk de fort av igjen, men de fem siste sitter som støpt!

 

Jeg er redd for at jeg spiser for lite når jeg regner igjennom dagens totalinntak, men samtidig så er jeg nesten aldri sulten heller, for jeg legger inn mange mellommåltid bestående av grønnsaker og frukt! Jeg tror jeg er litt "redd" for å spise mer enn jeg gjør, for jeg føler jeg spiser mye, og iallefall når jeg ser jeg har gått opp i vekt! Men tror at jeg burde iallfall aldri spise mindre enn 1200 kcal! Så dette må jeg jobbe med!

 

Jeg har egentlig ALDRI likt å trene, men har drevet med håndball i flere år og gått mye på spinning, men har liksom aldri funnet treningsgleden! Men nå har jeg funnet ut at å jogge er noe for meg! Jeg har et vann der jeg bor, som jeg løper rundt hver dag, og finner glede i mestringen der:) Men var ekstra tungt i dag når jeg var på vekten i morges og så at jeg hadde lagt på meg 300 gram fra forrige uke og er nå 65.2! Var så herlig forrige uke å være på 64 tallet!

Men får bare motivere meg selv igjen og ikke gi opp!

 

Hvordan ser en vanlig spisedag ut for deg? Hva er dine største utfordringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Hei!

 

Hvis du jogger 30 minutter hver dag og i tillegg går turer, tror jeg rett og slett at du spiser for lite. Mellom 900 og 1100 hver dag er veldig lite.

 

Jeg trener 20 trimpoeng i uka, og skal ligge på 1600 kcal om dagen. Det finnes en

 

 

Er du flink til å bruke målebånd? Det er trikset tror jeg. Å måle seg også, ikke bare glane på tallene på vekta.

 

 

Her har du forresten kalkulatoren som regner ut hvor mye du skal spise i fht trimpoeng, hvis ikke du har brukt den på en stund!

 

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krissestina

Så bra at du liker å jogge!! Det gjør ikke jeg, eller jeg ville vel likt det om jeg først kom igang og merket fremgang på kondis osv

 

MEN jeg er veldig flink til å starte med noe også varer det bare i en uke =/ så vi får prøve å motivere hverandre til å klare det!!

 

Jeg begynner dagen med enten havregrøt eller to knekkebrød med smør og ost :D

Så blir det som regel to stekte egg og to knekkebrød til lunch (noen ganger bønner i tomatsaus og bacon hvis jeg gidder/har tid) Middag kan være hva som helst! Lager mat til både ungen og kællen, så orker ikke å styre med å lage super sunn mat som en stk kresten unge sikkert ikke hadde spist :) bare prøver å styre porsjonene mine og spise sakte og slutte litt før jeg merker at jeg er mett. kveldsmat er som regel knekkebrød, rester fra middagen eller hva jeg har lyst på.. Ikke så flink til å spise frukt og grønnsaker, så det må jeg jobbe med!

 

Mine utfordringer er at jeg ALDRI kan ha noe snaks hjemme uten at jeg spiser det opp med en gang! Er jeg på besøk hos folk som har sjokkolade på bordet er jeg først borte å dytter det i trynet.. =/ Har null viljestyrke!! Huff!!

 

I går hadde vi besøk av svigers, så vi hadde litt kaffe og safari kjeks til.. du kan jo gjette hvem som spiste mest av den kjeksen...................... måtte kaste det som var igjen når de hadde dratt, så jeg ikke spiste mer..

 

Så du er heldig som klarer å holde deg unna sånt hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...