Gå til innhold

Hvordan er dette i det hele tatt mulig...?


Gjest piazava

Anbefalte innlegg

Gjest piazava

Jeg har nå holdt på med GR i én uke. Jeg skriver opp alt her inne, så jeg er sikker på hva jeg får i meg og jeg har ligget på litt under 1500kcal per dag. I tillegg bruker jeg alltid pulsklokke når jeg trener, så jeg vet hva jeg forbrenner og i løpet av uka har jeg fått 10 trimpoeng, altså forbrent ca 2000 kcal.

 

Jeg er altså rimelig sikker på at jeg har spist det jeg skal, men ikke noe mer og at jeg har trent mer enn det jeg "skal". Allikevel har jeg nå gått OPP en kilo! Hvordan går det an?! Noen som har opplevd det samme? Og løsnet det etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Opp 1 kg var jo veldig mye, det skal som du sier ikke gå an. Det høres veldig rart ut, kan det hende du har glemt noe du har spist når du har registrert mat? Jeg har opplevd å stå stille eller gå ned bare 100g feks på en uke. Selv med mye trening og nøye registrering av mat, men aldri gått opp da..

 

Jeg har fortsatt å jobbe på og plutselig har jeg nedgang på 1 kg eller mer en uke, uten at jeg har gjort de store forandringene. Jeg har endret litt på treningen og begynt å løpe 3 ggr i uke + styrke, istedenfor å sykle, noe jeg gjorde mye av før.

Løping forbrenner mer med samme puls enn sykling. Ellers har jeg også opplved at jeg har spist for lite noe som har ført til at kroppen holder på fettet.

Jeg har også hørt at kroppen binder mer vann eller noe sånt etter trening.

Råder deg til å være tålmodig og fortsette med nøye oppføring av trening og mat, så kommer nok resultatene. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler veier mer enn fett har jeg hørt mange si. :) Prøv å måle centimeter i tillegg eller sjekk om klærne sitter løsere.

 

Hold ut - dette endrer seg plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

kanskje du er som meg? Når jeg øker treningsmengden bestemmer kroppen seg for å holde på mer vann, tilsynelatende. Da jeg øket treningen mye nylig gikk jeg opp nesten 2 kg på en uke uten å ha spist noe spesielt. Ikke veldig motiverende, er jeg redd...men det forsvinner etterhvert. Bare fortsett!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

Jeg gikk opp én kilo de TO første ukene her, dvs. to kg på to uker! JA, jeg var frustrert! Og jeg vet egentlig ikke grunnen til det. Passet på mat og trente.

 

Mulige årsaker:

- du spiste for lite før, kroppen er i sparebluss og holder litt tilbake. Du vil gå ned etter hvert. Kroppen må omstille seg.

- du kan ha fått litt treig fordøyelse i forbindelse med endring i kosten. Det merker du om løser seg :)

- du spiste litt salt mat i går og har mer vann i kroppen i dag, eller har mer vann i kroppen pga noe annet.

- du var dehydrert siste veiedag, og vekten viste et lavere tall enn hva som var reelt.

- hva som helst kan ha skjedd. Høyvann/lavvann, naboen din hadde på seg blå sokker i går :D

 

Hold ut, dette funker. Min vekt forsvant igjen, men det var demotiverende. Er på vei nedover nå. I det lange løp jevner det seg ut, med svigninger opp og ned. Det er i perioder hvor du spiser stort sett likt og trener stort sett like mye at vekten er mest reell. Ellers vil den svinge med hva du har drukket og spist utenom det vanlige, om du skjønner..

 

Lykke til videre, og stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piazava

Takk for svar alle sammen! Det endte tilslutt med 0,6 kg ned, så det gikk heldigvis bedre enn fryktet (vekta hjemme er muligens ikke helt til å stole på, tydeligvis...). Merker allerede at kroppen er strammere og det er deilig. Vet jo at jeg gjør det jeg skal, så det er bare å stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...