Gå til innhold

Ned 7-10 kg innen 1. juli + sommervenner?


Gjest Renate

Anbefalte innlegg

Gjest Renate

Jeg skal gifte meg i begynnelsen av august og har akkurat begynt på Grete Roede Aktiv Spinning. Jeg fikk en datter i august i fjor og har da noen kilo igjen før jeg er tilbake der jeg var før jeg ble gravid. Jeg er 34 år (blir 35 i juni) er 163 høy og veier nå 62,4 kg. Målet er ned minimum 7 kg innen begynnelsen av juli, for da skal jeg hente brudekjolen :D

 

Er det noen som vil være med meg på veien mot en lekker-smekker kropp i juli? :) Jeg har veiedag tirsdag på kurset, men er åpen for andre dager om dere ønsker det. Jeg får jo motivasjon med å være med på kurset, men tenker det er greit å ha noen faste her å jobbe sammen med også!

 

Da håper jeg vi kan bli en liten gjeng her som blir værende til juli! :) Og så er det veldig fint om vi kan motivere hverandre litt i sommer også slik at vi klarer å holde oss der vi er eller gå ned litt til om vi har behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zitrana

Hei, jeg vil gjerne være med deg :)

Gratulerer så mye med din datter! Fikk selv barn i fjor, to gutter i juni, og er nesten tilbake til før vekta nå.

Var 65kg før jeg ble gravid, 94 dagen før fødsel og deretter sto jeg fast på 79kg fram til i november. Nå har jeg gått ned fra 78.1kg i november til 65.8kg! Er 0.8kg unna mitt første store delmål!

 

Drømmer om å komme meg under 60kg innen juli/august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Så gøy, Zitrana! Du har jo vært utrolig flink, da! Kan se for meg at det er litt utfordrende med to barn, ja. Jeg syns det er vanskelig nok å finne tid til trening med bare en og hun er relativt enkel å ha med å gjøre :D

 

Jeg var 58 kg før jeg ble gravid og dagen før fødsel var jeg vel 74 kg (noe deromkring i alle fall). Det forsvant 10 kg i løpet av uken på sykehuset og så har det gått av ca 3 kg etter det. Så den ammeeffekten såg jeg aldri noe til.... Jeg har slitt med å komme i gang med treningen igjen og siden jeg heller ikke klarte å begrense inntaket av sjokolade og bakevarer, ble det GR-kurs på meg! Har du gått/går du på kurs?

 

Jeg syns den kombinasjonen med aktivitet på kurset er genialt. Og særlig spinning for da merker man ikke så godt at man er i dårlig form og mister ikke motet med en gang :) Så nå er det da den spinning-økten på kurset og så spiller jeg fotball sånn ca en gang i uken og så håper jeg å få til en eller to treningsøkter i tillegg i løpet av uken. Jeg er jo mye på farten siden jeg er i permisjon, så får jo litt trim gjennom trilleturer. Men så langt har jo ikke det gitt utslag på vekten. Det er vel det som har gjort at jeg ikke har gått opp :)

 

Denne første uken blir litt utfordrende siden jeg er hjemme hos mine foreldre frem til mandag. Pappa er en ordentlig sjokoman (er vel der jeg har den lasten fra...), så her er det mye godis i kjøleskapet. Men har bestemt meg for at jeg ikke skal spise noe sånt før til helgen og da i små mengder! Så langt har det gått bra.

 

Jeg gleder meg til å dele oppturer og kanskje noen små nedturer med deg fremover (satser på at nedturene ikke blir mange!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Ja, da var første kursuke over og jeg har gått ned 1 kg! :) Veldig fornøyd siden jeg har vært hjemme hos mine foreldre og heller ikke fått trent noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at jeg trenger treningsfri til mannen. Min belønning er en sterk og bedre kropp. Hans er at han får en blid kone. Vanskelig å argumentere mot det?

 

Våre jenter er 6 og 8 år gamle, de er jo blitt ganske så lette å ha med å gjøre selvsagt. Har funnet ut at man får til det man vil. Litt mindre tid på shopping og kafe til fordel for trening er vel ikke å forakte? :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate
Jeg sier at jeg trenger treningsfri til mannen. Min belønning er en sterk og bedre kropp. Hans er at han får en blid kone. Vanskelig å argumentere mot det?

 

Våre jenter er 6 og 8 år gamle' date=' de er jo blitt ganske så lette å ha med å gjøre selvsagt. Har funnet ut at man får til det man vil. Litt mindre tid på shopping og kafe til fordel for trening er vel ikke å forakte? :D

 

Lykke til![/quote']

 

Ja, her er det ikke mye tid som går med til shopping :) Det er jo ikke noe vits i å shoppe en masse som likevel blir for stort om noen måneder...:)

 

Jeg var jo så motivert til å komme i gang med treningen, men ser ut som jeg tok meg litt for mye ut i går så i dag kom forkjølelsen snikende. Utrolig irriterende! Men jeg får heller være super-flink med maten og kanskje ta noen sit-ups innimellom så får vi håpe det er tilstrekkelig denne uken også. Satser på å være frisk i løpet av noen få dager (spiser curamed og andre herligheter til den store gullmedaljen!).

 

Jeg er helt enig i at man får til det man vil. Det handler bare om prioriteringer og planlegging. Så er det bare å jobbe med det mentale slik at man klarer å stå i mot alle fristelsene man møter i hverdagen!

 

Lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Da er en ny kursuke over og jeg har kun gått ned 200 gram. Men etter en pangstart og 1 kg, var det kanskje ikke å vente at det skulle gå like greit denne uken. I tillegg ble jeg overrasket med mitt eget utdrikningslag på lørdag, så da ble det kosemerker for flere uker fremover... :D

 

Ellers ble jeg forkjølet etter forrige kurskveld. Jeg tok nok litt for hardt i med spinningen og da ble bihulene tette. Så det ble ikke noe mer trening i forrige uke. Men denne uken har jeg mål om tre økter. Spinningen i dag på kurset, så er det fotball i morgen og så har jeg bestemt meg for at jeg skal på treningssenteret en av de andre dagene og trene styrke. Da skal jeg avtale time med treningsveileder slik at jeg får lagt opp et godt program for meg selv. Så får jeg se om jeg kanskje skal unne meg noen personlig trener-timer på slutten for å få tynt det siste ut av meg :)

 

Slik ligger det altså an for meg så langt:

 

Startvekt 10. mai: 62,4 kg

18.05: 61,4 kg (-1 kg)

24.05: 61,2 kg (-0,2 kg, totalt -1,2 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Renate

Ja, da har jeg fullført 4 uker av kurset og har vel ikke klart å gå ned helt så mye som jeg ønsket. Men jeg står på videre og er jo veldig motivert for å klare dette. Så gjelder det bare å ikke bli for utolmodig. Jeg har nå kommet godt i gang med treningen, så jeg satser på at jeg i alle fall merker det på cm neste uke!

 

Forrige uke gikk veldig bra og jeg gikk ned 1 kg til! :D Denne uken gikk ikke like bra og det ble bare 0,1 kg ned. Men totalt er det 2,3 kg og det må jeg jo nesten være fornøyd med. Det ser ut som jeg har en liten trend på god vektnedgang annenhver uke, så da får vi satse på at det går bedre denne uken.

 

Jeg har allerede fått kommentarer på at det vises at jeg har gått ned. Det varmer og gir meg økt motivasjon videre :)

 

Resultatet så langt:

Startvekt 10. mai: 62,4 kg

18.05: 61,4 kg (-1,0 kg)

24.05: 61,2 kg (-0,2 kg, totalt -1,2 kg)

31.05: 60,2 kg (-1,0 kg, totalt -2,2 kg)

07.06: 60,1 kg (-0,1 kg, totalt -2,3 kg)

 

Mål: 57 kg innen 1. juli (men aller helst 55 kg :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfelura

Kan jeg slenge meg med dere?

Fikk sønnen min i oktober og hadde gått opp 11kg i svangerskapet (fra 73kg til 84kg)

 

Kiloene føk av rett etter fødsel, men så begynte de å snike seg på igjen.

Da vekta viste 75,5kg for noen uker siden var det stopp!

Ønsker å komme ned til 70kg

 

23. mai 75,5kg

30. mai 74,7kg

6. juni 74,4kg

 

dere er godt i gang, lykke til videre :D

jeg veier meg på mandager (snikveier på fredager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Velkommen skal du være smurfelura! Som du ser så har jeg stort sett hatt en monolog for meg selv, men det er bare koselig å få noen andre å snakke med :)

 

Kjenner godt til de svangerskapskiloene! Jeg gikk opp mye på slutten pga. veldig mye vann i kroppen, så en uke etter fødsel var 10 kg borte. Det gikk sakte men sikkert nedover, men så stagnerte jeg. Jeg gikk liksom å ventet på den derre ammeeffekten, men den kom aldri til meg... Det kan jo også ha litt å si at jeg spiste litt for mye sjokolade og bakverk en periode, så det er jo mulig at det stoppet ammeeffekten litt :D

 

Jeg går nå på aktiv spinning-kurs og syns det er utrolig deilig å være i gang med treningen igjen! Jeg kjenner at energinivået stiger og at kroppen føles bedre og litt fastere. Jeg har gått ned 7 cm totalt og 4 cm i midjen. Veldig fornøyd med det :) Jeg har som mål å få trent minimum tre ganger i uken og så tar jeg mageøvelser og armhevninger hver kveld. Så da er det bare å håpe og tro at resultatene kommer. For maten er jeg i alle fall veldig flink med (og det er ikke bare bare for en forhenværende sjokoholiker...;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfelura

takk takk :D

melder meg inn i sjokoholikerklubben! er på en veldig bra bølge nå for tida med sunn kost og mer aktivitet. Kroppen og humøret liker denne nye livsstilen etter svangerskap og barseltid. Ammeeffekten har ikke jeg sett noe til heller... Ble bare utrolig sulten den første tiden, helt ekstremhunger som jeg aldri har opplevd før... så vinninga går opp i spinninga for meg på den fronten.

 

Du er godt i gang da! Det er kjempebra å få til trening tre ganger i uka :)

Jeg har som mål å jogge to ganger i uka i tillegg til daglige trilleturer og styrkeøvelser på matta ved siden av lillegull. Det har blitt lite trening den siste 1,5uka pga halsbetennelse, men heldigvis går vekta sakte, men sikkert nedover allikevel.

 

Har veiedag til mandag, men sneik meg på i dag for å titte og da viste den 73,6 (-0,8kg).... kanskje gir det nok motivasjon til å komme meg gjennom helgen uten for store utskeielser. For meg handler det om å finne en god livsstil, og ikke totalnekt av alt som er usunt.

 

Lykke til i helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en uke til gått og jeg har kun gått ned 200 gram. Men jeg har vært flink både med mat og trening og jeg har ikke hatt noen dager med kaloriinntak på over 1600, så da må jo resultatet komme til slutt! Sist jeg gikk på kurs sto jeg også nesten stille i tre uker, men så løsnet det, så satser på at det samme skjer nå. Jeg har jo målt meg med målebånd også, og har totalt mistet 12 cm siden jeg startet på kurs. Det merker jeg jo :D

 

Og så ser jeg endelig 50-tallet igjen, og det var hovedmålet denne uken! ;)

 

Hvordan har det gått med deg da, Smurfelura? Er du frisk igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest smurfelura

nedgang er nedgang ;) vær fornøyd med det. så lenge du er flink med mat og trening vil kroppen endre seg, uansett om det er stort utslag på vekta eller ikke.

jeg skeiet ut skikkelig her for noen dager siden, helt uten dårlig samvittighet :)

 

veide meg i dag og er 73kg (-0,6 siden sist veiing 10.juni)

Gleder meg til å se 60-tallet, skal ta fotpleie når jeg er på 71,5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...