Gå til innhold

Ned i vekt og opp på hesteryggen igjen-om et år?


Gjest engebert

Anbefalte innlegg

Ned nye 0.6 kg' date='er jo litt,men dette går saakte altså. Men en pakke smør til er det jo,hehe.

 

Vekt på mitt værste 127

vekt 1 kursdag 121.2

vekt 5 uker seinere 13.06: 114.9kg

noen kg igjen...[/quote']

 

En pakke smør ja , og totalt blir det jo endel kg - DEILIG -

 

Jeg har laget en binderslenke med en binders pr smørpakke ned - lenka blir raskt lang, og DET er motiverende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Gjest engebert

Jeg burde være glad,megaglad,MEN! Min samboer har kjøpt en ukes tur til Kypros ,vi drar til fredag..

Men vekta viser fremdeles over 110kg,og det er jo en utfordring å få tak i badetøy,som er stort nok,og en smule pent. Jeg er veldig stor over bysten,og å få tak i bh og bikinitopper er en stor og dyr utfordring,som gjerne takkes med å bli seendes ut som en bestemor,ikke at jeg har i mot bli bestemor,men en behøver jo ikke se ut som det 10-20 år for tidlig.

Så det blir vel badedrakt og en svart bh under denne gangen og. Noen som kjenner seg igjen,og tips hvor jeg kan få fin bikini? Hele greia er veldig ukomfortabelt,det er jo flaut også, å prøve å handle sånt og,når en snerten dame elle enda verre, en mann skal hjelpe en.

Det er ikke gøy å være tjukk på stranda,selv om jeg ikke bryr meg såå mye om det i syden som her hjemme,hvor det er helt uaktuelt å kle av seg for mye uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Hei.Jeg fikk kjøpt kjempefin bikini når jeg var i syden i fjor.Utvalget i store str. var mye bedre der enn her hjemme.Kjedebutikkene her er jo tragiske. Tror de fleste syden steder er vant med turister i alle str.Ser i hverfall sånn ut på de stedene jeg har vært.

God tur og kos deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nå vet ikke jeg hvor i landet du befinner deg, men dersom Change finnes i nærheten ville jeg tatt meg en tur inn der. Jeg kjøpte bikini der på lørdag og var ganske fornøyd med både utvalget generelt, at de hadde større størrelser ihvertfall i enkelte modeller og ikke minst servicen.

Selv kjøpte jeg denne trusen http://shop.change.com/no/badetoey/bikini-truser/2103/ og toppen som heter "bikini full shaper". Nå venter jeg bare på sommeren....

 

Forresten, mangel på størrelser på nettbutikken betyr ikke at det ikke eksisterer i store størrelser, bare så det er nevnt. Og så har de en sånn fin størrelsesguide hvor du kan skrive inn målene dine og ut kommer hvilken størrelse du trenger. Passer sånn ca. for meg - ihvertfall buksestørrelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Var inne å målte,var ikke værst at de hadde en bokstav idet hele tatt på str min,hehe, J ! MÅ sette meg på venteliste for Brystreduksjon operasjon jeg,for dette kommer til å se fært ut etterhvert som jeg blir mindre,enda så redd jeg er for operering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Fikk ikke veid meg igår,og til uka er jeg på tur,så vi får leve i spenning til midt i juli,og spise fornuftig,gå en tur i ny og ne, ognoen minutter i rokkeringen innimellom. Ellers har jeg fått jobb i en dagligvarebutikk,så livet er ikke så værst ikveld ;). Der blir det nok litt trim og kontrollert spising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest engebert

Hallo,da var en ukes ferie på Kypros overstått. Har ikke veid meg enda ,men tror ikke det er så galt.

Det ver en blandet opplevelse å feriere i varmen. Jeg kjente noen framskritt. Gammelt badetøy passet i forhold til ifjor,så jeg slapp å jakte på nytt badetøy denne gang,en fordel når man er så bryststor at nestesn kua misunner,i allefall føles det sånn når uoppdragne unger og deres foreldre og for den saks skyld peker og ler av deg på stranda.En del bortgjemt tøy passet igjen og ble med på turen.

Videre var det ganske god plass i flysetet,og flybeltet hadde reim igjen etter jeg hadde festet det. Når jeg tenker etter er det jo faktisk over 12 kg mindre å bære på siden siste sydentur,så litt fremgang er det jo,selv om det ikke føles sånn .

 

Nå er jeg vel hjemme igjen,og har nettopp kjørt samboer til gardermoen og har dermed to nye uker foran meg som gressenke. Den tida skal brukes til å komme inn i nyjobben, trimme,telle kalorier og trene hest,og jeg kjenner jeg gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Idag har jeg gitt meg selv en real utfordring. Som jeg sikkert har nevnt er jeg så og si en cocacolaholiker. Men tida på kurs og forandringene jeg ønsker i livet rimer jo ikke med å innta 1,5-2 liter cola daglig. Men idag kjente jeg meg klar for å si midlertidig farvel til cola for en periode, og uansett i de mengdene ,og lot være å handle cola.Så nå er huset fritt for cola,istedet er et brett med pepsimaxbokser innkjøpt. Og jeg kjenner det føles greit foreløpig,så får vi se om abstinensene unngås i for stor grad.

Imorgen begynner jeg i den nye jobben,9,5 timer med varefylling,skal ta på meg gode sko og skrittelleren.

Tror livet kommer til å falle litt på plass utover nå,er optimist og glad idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Hadde den deilig og sunn dag igår. Gikk 17000 skritt og spiste ørret til middag med deilig salat til,og syns det var kjempegodt. Det kjennes ut som magen koser seg med de sunne vanene mine om dagen. Koser meg veldig med de norske jordbærene,spiser 3/4 kurv om dagen med litt kaffefløte og natreen på .

 

Når det gjelder cola utfordringen min har jeg siden søndag drukket en glassflaske og en boks cola,en drøy halvliter,så en lite sprekk er det ,men betydelig framgang fra 1,5- 2 liter pr dag.

 

Håper å få til det samme opplegget idag som i går,men i skrivende stund åpnet jo himmelen seg her på realt regn,så vi får tro det blir bedre utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Litt skuffet idag. Ned bare 0.4 kg, på tre uker. Føler innsatsen ikke står i forhold til vektapet,men gikk iallefall ikke opp,tross en ukes ferie i syden.

 

Kanskje det går bedre neste veiing...

 

Vekt på mitt værste : 127kg

Startvekt kurs 09/05-11: 121,2 kg

vekt i ferien 11/07-11: 114.5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiba83
Går over her jeg. En stund siden påske nå' date='så kan jo ikke innlede med det hele tiden.

Vekta til kurslederen min var noe strengere enn min,så startvekta ble jo 121,2, og ikke 119,7 som min vekt viste. Strengt tatt skal jeg ned til 73 kg. Det er en differanse på 48 kg,puh,høres umulig ut akkurat her nå..Men manga av mine medsøstre her inne har jo gått ned vel så det her,så det er kanskje håp for meg og. For å komme meg på hesteryggen bør jeg komme meg ned under 90 kg,om drøye 30 kg,så får jeg håpe drømmen om å komme meg på hesten igjen er sterk nok til å mobilisere viljestyrke dit. Det er ikke min sterke side.

Jeg har en stor last,jeg er avhengig av cocacola. Jeg liker ikke alkohol ,er avholds og røyker ikke, men mitt forhold til cola kan nok sammenlignes med å være en alkoholiker.

Tror jeg skal vente et par uker til¨å sette noe delmål,må bare være fornøyd med hver kilo jeg mister inntill videre.[/quote']

 

detta klarer du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Imorgen er det veiedag igjen,bare hver 14.dag nå i feriemodus.. er spent.og håper på en liten kilo til ned... Men så lite viktig det er denne helgen, med tanke på alt som skjedde på fredag og som følge av den.

 

Tenk at noen kan drepe nesten 100 mennesker med smil om munnen og ikke mene seg straffeberettiget!! Over 85 ungdommer som har hatt Norges ve og vel i sinnet,og ønsker om å jobbe for et godt Norge i framtiden,et brennende engasjement, og som i seg selv var flotte norske ungdommer...Ikke til å fatte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest engebert

Var på vekten i går ,og den har vært stabil med en liten nedgang i sommer. Nåla stoppet på 113,7 kg, 800 gr nedgang siden tidlig i juli,ikke all verden ,men det har vært ferie tid.

 

Denne uka skal brukes til å komme i rutinene igjen,og komme igang med kilokampen. Har et håp om å nå to tall foran komma før bursdagen min i slutten på november,så her er det bare ¨sette igang.

 

I løpet av august får jeg også svar på om jeg greier å beholde huset,det er kilde til skikkelig magevondt,men nå har jeg fått fast jobb,så får være forsiktig optimist enda,vet ikke åssen det skal gå om huset ryker...hjelp.

 

Ha en fin dag/uke alle sammen.

 

Vekt på mitt tyngste : 127kg

Starvekt 1. kurs 9.mai: 121,2kg

Dagens vekt 1.aug. 113,7kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får jo veldig bra -- mitt mål er også å kommer under 100 i november - det er 8 kg for min del, men jeg tror det er realistisk å tenke at ting tar tid, selvom jeg er kjempemotivert og alt sånt tror jeg man vinner på å ta ting litt med ro, og at det går nedover jevnt og trutt.

 

Etterhvert har mitt mål også blirr å komme opp på hesteryggen så det er litt kult at du har det som mål. Jeg har aldri ridd aktivt og kan ikke si at jeg kan ri, men har veldig lyst å kunne ri på tur til sommeren med datteren min. Jeg er mye i stallen da min datter har hest på for så det er kanskje et LITE håp om å få sittet på hesteryggen før jul - hadde vært gøy og delt den hobbyen med henne.

 

Mitt hovedmål er vel å komme inn i bunaden før datteren min sin konfirmasjon - som er om leeenge (2,5 år tror jeg det er - hun skal starte i 7. nå til høsten) - så jeg har vel egentlig justert det til å bli at jeg skal passe bunaden til 17.mai - og da må jeg gå inn ca 20 cm i midjemål i forhold til starten - dvs. at jeg har ca 15 igjen....

 

Men NÅ er det først å konsentere seg om å få en god start på høsten. Tar nå et ekspresskurs på internett for å få en kick start - startet idag... Har fått pause neste uke siden jeg reiser på hytta uten internettforbindelse m.m. - slik at neste rapportering er 16/8 - så blir det 23. og så 30. august - og da tror jeg at jeg har fått god start-hjelp på høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Idag var det veiedag og vekten var 112,7 kg, hurra, 1 kg vektreduksjon siste uka,ikke så værst med tanke på at har vært en halvhjertet innsats. :P

 

Begynner på kurs 29 august igjen,blir bra å få "barnevakt" igjen.:)

 

Vekt på mitt værste : 127 kg

Vekt på 1 kurs 9.mai: 121,2 kg

Dagens vekt 8.aug: 112,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Da var det ny veiedag,og nåla stoppet på 112,1 kg, -0.6 siste uka, rimelig fornøyd med det ja... :D .

 

 

Vekt på mitt tyngste: 127 kg, ca 1 år siden.

 

Vekt på 1,kursdag 9.mai: 121,2. kg

vekt idag 15.august: 112,1. kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du er flink å holde fokus! - Kjempebra resultat. Målet nærmer seg med stormskritt!

 

Hva har du gjort bra og mindre bra denne uka, og hva er utfordringene i uka som kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Besc.

 

Jeg tror egentlig ikke jeg er så flink som jeg burde. For de ukene jeg følger "boka" godt, får jeg utrolig dårlig betalt for,men gjør jeg det litt rotete går det bedre. Jeg bare passer på å spise hver fjerde time,får i meg frokost,og har byttet ut mye med lettere alternativer,spiser mye jordbær og bringebær ,sikkert 3-400 gr daglig med kaffefløte og natreen på.men greier stort sett å holde meg innenfor meny 3( ligger vel mellom meny 2 og 3)

Dessuten har jeg fått jobb i butikk,og de vaktene jeg er låseansvarlig går jeg veldig mye,og på arbeidsdagene,har jeg best kontroll på matinntaket. Og på jobbsøndager er det nesten intervalltrening,når jeg løper rundt i storbutikken etter varer for kundene vi ikke har plass til i søndagsbutikken.

Også har jeg hester..med stell og møkking av stallen,kjøreturer og om ca 23 kilo blir det rideturer.. gleder meg til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Da var det veiedag igår,opp 200 gram denne gangen, men fikk menstruasjon igår ,og da blåser jeg gjerne opp et par kilo,håper jeg får det igjen neste uke,da blir det veiieng hos kurslederen,så det kan jo bli alt,vekta hennes er gjerne litt strengere enn min.

Har forresten bestilt meg ny vekt siden det er tilbud den nå i august her inne,så den får jeg sammen med ny sesongbok,og er klar som bare det.

Dog frister det å sette seg opp på den største hesten min nå,er jo såå flott vær ute de to siste dagene,en liten ert for alle de som har kommet igang med skole og andre plikter. Tror nok hun greier å bære meg, Essence ,hun veier tross alt 500 kg,men skulle en ramle av,er jeg så tung at det er synonymt med å brekke noe,og det har jeg i allefall ikke tid til.

Ha en flott uke alle som en her,ser de fleste er godt igang med å finne igjen gode vaner :)

Er så gøy å lese om utfordringene til alle,særlig når det er vektnedgang og gleden ved det,og jeg kjenner på hvor kvialt det er når vi må innrømme litt vektoppgang,jeg kjenner meg så godt igjen hos de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Da er det bare en liten helg og 3 arbeidsdager før jeg skal på kurs mandag kveld. Blir godt å få fokus igjen og kanskje komme noen kilo til nærmere under 100,og dertil komme i bedre form. Bare klør etter å få orden på livet ,økonomien og på ridetur med hestene mine.

Har alltid hatt lyst til å bli med på ridetur fra sted til sted i norges fjellheim,hadde vært digg å få det til neste år i september en gang,det skal bli en gave til meg selv om jeg kommer meg under 80 kilo.

 

Nå begynner vel årets poteter å komme i salg,så denne helgen satser jeg på å lage en gryte med lappskaus lagd på herlig elgkjøtt,det er mager,deilig og mettende mat.

 

God helg ,alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...