Gå til innhold

17. mai


Gjest smurfeguri

Anbefalte innlegg

Gjest smurfeguri

17. mai nærmer seg med stormskritt, og jeg skal som seg hør og bør til byen for å feire hele Norges bursdag. Etter barnetoget er jeg bedt på spekemat, og etter borgertoget på grilling. Jeg forsøker å være flink pike, men en slik dag er det vel ingen hemmelighet at men spiser flere kalorier enn vanlig.

 

Jeg er av typen som ikke liker å fortelle andre at jeg "er på slankern", og lurer litt på hvordan andre løser denne dagen? Tar man rett og slett en "fridag", hvor man spiser det andre spiser samme dag, bare at man begrenser seg, eller spiser dere helt annen mat enn man blir tilbudt når man kommer på besøk?

 

Jeg svak for hjemmelaget potetsalat og mat som smaker, så kjenner at jeg får noen store utfordringer denne dagen...

 

Håper på noen gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenignsjunkie

kan du ikke bare spørre verstskapet om du skal ta med noe, så slår du to fluer i en smekk: du er hyggelig og hjelpsom, samtidig som du kan ta med noe du kan spise, f.eks mager potetsalat :) spekemat er heller ikke usundt om man tar av fettranden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Jeg spiser som regel av det som er, men begrenser meg, og styrer unna de verste kcal-bombene. Kanskje jeg har spist et eple eller noe på veien bort sånn at jeg ikke er så sulten. Om noen kommenterer at du spiser lite så skal du jo tross alt "spise mer etterpå" eller "spiste for mye i stad".

 

Lurt tips som trenignsjunkie kom med - å ta med mat som du kjenner kcal innholdet på selv! Da har du nødløsninger å ty til, så vet du litt hva du ligger på!

 

Ellers er det ikke sånn at 17.mai kommer til å ødelegge alt for deg - uansett hva du spiser. Det som utgjør en forskjell er jo hvor mange dager totalt du har med utskeielse! Det kan bli mye om en skal skeie ut alle påskedager, 1. mai, 17. mai, kristi himmelfart, pinse, sommerferien....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfeguri

Jeg har forsøkt å være snill gjest og tilbudt meg å ta med noe, men de trengte visst ikke hjelp. Men jeg har bestemt meg for å bake en av kakene fra kursbøkene, så kan jeg i hvertfall ha litt mer kontroll på kakekaloriene min. Resten av dagen får bli litt "alt med måte" :)

 

Men ellers takk for godt tips om at "jeg skal spise mer etterpå" eller "jeg spiste for mye i stad" :)

 

Ønsker dere alle en super 17. mai med sol og strålende vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...