Gå til innhold

Tips til mat på vakt


Gjest SanneA

Anbefalte innlegg

Gjest SanneA

Hei

 

Jeg skal begynne i skikkelig turnusjobb til sommeren. Dette vil innebære lange og heltiske vakter 8 - 15 timer varierende fra dag, aften og natt.

 

Er det noen som har tips til "småmat" som man kan ha med seg og spise innimellom slagene?

 

Jeg er ikke på noe spesielt slankeregime akkurat, men har veldig lyst til å slippe å gå opp bare fordi man hiver i seg raske kalorier i farta.

 

Veldig takknemlig for alle forslag.

 

Aurora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

 

Har du spisepauser, eller må du bare spise når du har tid?

 

Jeg har veldig lange dager for tiden, og har rett og slett med meg alle måltidene jeg skal ha i løpet av dagen. jeg har tilgang på kjøleskap og mikro. Ta med frukt som du kan spise i "farta", kanskje litt nøtter? Bare pass på kcal-innholdet. Ellers lager jeg meg cottage cheese med frukt eller bær som jeg har i en boks og spiser som et måltid. Har ofte med meg middag i form av wok, salat, supper.. Kan som sagt bare varme det i mikroen. Dette krever at jeg tilbereder måltidene mine på forhånd, men det fungerer fint for meg. Jeg lager ofte store middagsporsjoner og fryser ned mesteparten. Så har jeg litt å ta av når det blir enda travlere perioder. Og så kan jeg helt fint spise samme mat flere dager på rad uten å bli lei.

 

om du ikke har mulighet til faste spisepauser blir det brått litt verre.. Kanskje du kan ha litt knekkebrød og pålegg liggende som du kan ty til? Yoghurt og smoothie?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SanneA

Det blir mest spising i farta ja. Jeg har tilgang til både mikro og kjøleskap så jeg skal ta med meg litt wok eller annen middag som jeg kan varme dersom jeg har tid.

 

Ellers har jeg tenkt på oppskåret frukt og grønnsaker og knekkebrød som jeg baker selv.

 

Målet er å ha noe annet å ty til enn sjokolade og "narvesenmat" og som gjør at jeg ikke går flere timer uten mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...